BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI Juli 2015

2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Joseph185
0
Met dat zootje leiders kan het alle kanten op. Ik hoop dat Merkel zich sterk houd. Hollande vindt grieks voorstel serieus en geloofwaardig! Deze leiders betalen geen belasting en de meesten hebben nooit een bedrijf geleid. Het zijn leuke sinterklazen met andermans geld. Ook leuk om te weten is dat griekenland nauwelijks export heeft waardoor ze ook na invoering van een andere munt toch dieper zullen vallen. Weinig hoop. Jaren geleden heb ik Soros eens horen vertellen dat de beste oplossing is dat de sterke landen de euro verlaten. Ik zie dat meer zitten en hoop daar op.
Eddy the Eagle
0
Zo, net ook laatste aandeeltjes ASMI en Kendrion opgeruimd. Nu alleen nog opties Besi & cash, voor mij is het weekend begonnen :)
effegenoeg
0
quote:

Joseph185 schreef op 10 juli 2015 13:01:

Met dat zootje leiders kan het alle kanten op. Ik hoop dat Merkel zich sterk houd. Hollande vindt grieks voorstel serieus en geloofwaardig! Deze leiders betalen geen belasting en de meesten hebben nooit een bedrijf geleid. Het zijn leuke sinterklazen met andermans geld. Ook leuk om te weten is dat griekenland nauwelijks export heeft waardoor ze ook na invoering van een andere munt toch dieper zullen vallen. Weinig hoop. Jaren geleden heb ik Soros eens horen vertellen dat de beste oplossing is dat de sterke landen de euro verlaten. Ik zie dat meer zitten en hoop daar op.
De hele politiek hou ik buiten beschouwing bij dit fonds.
Groeiaandeel met machtig dividend en bewezen kwaliteiten.
Joseph185
0
Eddy the Eagle
0
quote:

Joseph185 schreef op 10 juli 2015 13:01:

Met dat zootje leiders kan het alle kanten op. Ik hoop dat Merkel zich sterk houd. Hollande vindt grieks voorstel serieus en geloofwaardig! Deze leiders betalen geen belasting en de meesten hebben nooit een bedrijf geleid. Het zijn leuke sinterklazen met andermans geld. Ook leuk om te weten is dat griekenland nauwelijks export heeft waardoor ze ook na invoering van een andere munt toch dieper zullen vallen. Weinig hoop. Jaren geleden heb ik Soros eens horen vertellen dat de beste oplossing is dat de sterke landen de euro verlaten. Ik zie dat meer zitten en hoop daar op.
Helemaal mee eens! De enige manier voor de Grieken om eruit te komen, is om concurrerend te worden. Met een eigen munt die ze kunnen devalueren zou dit het beste gaan (zie bijv. IJsland), zolang ze aan de euro vastzitten gaat dit niet lukken. Daar heb je ook meteen het probleem van de euro; 1 munt voor economisch totaal verschillende landen kan gewoon niet werken.

Ik houd niet van leedvermaak, maar ik denk dat er een Grexit gaat komen. Het zal een pijnlijk voorbeeld worden voor de overige (Zuid-)Europese landen, en hen wellicht tijdig aansporen om te hervormen en hun schuld te verminderen...
[verwijderd]
0
Eddy, we zijn inderdaad 4% opgelopen afgelopen dagen, maar we zijn ook -12% gegaan sinds de top. Puur en enkel door Griekenland (met een beetje rate hike ertussen)

Daarnaast zijn de volumes erg laag afgelopen dagen, dus er staat nog een flink bult geld aan de zijlijn (jij bent er bv 1 van).

Als er echt een deal komt, dan krijgen we er zeker nog 5% bij.

Je merkt overigens ook erg duidelijk dat er nog veel onzekerheid is.
Beweeglijke en cyclische fondsen doen het beduidend slechter dan de markt gemiddelden. Denk dat die nog een flinke inhaalslag gaan maken wanneer er daadwerkelijk een deal is.
Eddy the Eagle
0
quote:

effegenoeg schreef op 10 juli 2015 13:05:

[...]

De hele politiek hou ik buiten beschouwing bij dit fonds.
Groeiaandeel met machtig dividend en bewezen kwaliteiten.
Dat waren vele aandelen ook in 2009... Die gingen net zo hard omlaag als de troep.
Eddy the Eagle
1
quote:

bgc200 schreef op 10 juli 2015 13:18:

Eddy, we zijn inderdaad 4% opgelopen afgelopen dagen, maar we zijn ook -12% gegaan sinds de top. Puur en enkel door Griekenland (met een beetje rate hike ertussen)

Daarnaast zijn de volumes erg laag afgelopen dagen, dus er staat nog een flink bult geld aan de zijlijn (jij bent er bv 1 van).

Als er echt een deal komt, dan krijgen we er zeker nog 5% bij.

Je merkt overigens ook erg duidelijk dat er nog veel onzekerheid is.
Beweeglijke en cyclische fondsen doen het beduidend slechter dan de markt gemiddelden. Denk dat die nog een flinke inhaalslag gaan maken wanneer er daadwerkelijk een deal is.
Ik ga ff mee in jouw redenering. Op zondag is er witte rook, dus maandag gaan we omhoog. Om 09.00 starten we met 2,5% erbij wat oploopt tot 5% gedurende de dag. Ik spring er 's ochtends "bestens" en maak zo 2,5% dagwinst. Met de dagwinst die ik vandaag heb gepakt van 3% heb ik in totaal 5,5%; niet slecht voor 2 dagen "werk", wel minder dan de 8% die de zittenblijvers maken.

Nu gaat het fout, er komt een Grexit. We starten op maandag met -5%, en dat kan bij paniek nog wel eens verder oplopen. De zittenblijvers gaan de min in, mijn +3% van vandaag blijft staan en ik heb max. cash om goedkoop te shoppen...

Eddy the Eagle
0
En die -5% is niet uit de lucht gegrepen; toen de uitslag van het referendum bekend was, ging de beurs met 4% onderuit. Terwijl dat niet onmiddellijk financiele implicaties had, en een Grexit wel meteen gevolgen zal hebben...
[verwijderd]
0
Hoeveel % ben je ondertussen kwijt geraakt aan transactiekosten?

Gemiddeld kost elke trade je 1% van je inleg. Koop en verkoop ben je al 2% verder.

Tenzij je bij De Giro ofzo zit, maar ik vertrouw die bende voor geen meter.
En Lynx leent aandelen uit, dus ik heb daar liever niet teveel geld op staan.
Dan blijft als goedkoopste enkel Binck over die je aandeeltjes niet uitleent.
Joseph185
0
Bij Degiro altijd ongeveer €4,50. Dus 0,1 % bij een transactie van €4500. Bij mij is het eerder een transactie €22500 dus 0,02%. Bij de andere betaal ik ongeveer het dubbele. Transactiekosten is een kleine kostenpost bij mij maar ik hou het wel in de gaten. Bij opties is het wel wat meer.
[verwijderd]
0
Als ik zulke bedragen zou verhandelen, zou ik verweg blijven van de Aldi, maar netjes bij de Jumbo (Binck, e.d.) gaan shoppen, of gewoon bij de AH (bank).
DeGiro en Lynx zijn beide aangesloten bij een groot handelplatform in de US, waarbij je aandelen dus uitgeleend worden. Mocht die partij omvallen, draai jij uiteindelijk op voor de schade.

Nu boeit een bedrag van 100 niet zo heel veel, maar met zulke bedragen zou ik liever bij een betrouwbaardere partij zitten.

Bij Binck betaal je max 150 euro per transactie, dus bij trades twv 15.000, betaal je 1% transactiekosten. Pas daarboven wordt het procentueel minder.
Eddy the Eagle
0
Bij Binck Active betaal je 0,1% met een minimum van 9 euro. Ik doe zelden transacties onder de 10K, dus dan vallen de kosten mee. Daarnaast betaal je een service fee van max. 0,2% per jaar over de portefeuillewaarde
Eddy the Eagle
0
Oppositie helpt Tsipras
Vrijdag 10 juli 2015 | Bron: AB Media | Reageer als eerste
ATHENE (AFN/RTR) - De Griekse premier Alexis Tsipras ondervindt veel weerstand in eigen gelederen over zijn besparingsplan, maar dankzij de oppositie zou hij het vrijdagmiddag zonder problemen door het parlement kunnen loodsen. De grootste oppositiepartij, Nieuwe Democratie (ND), steunt het voorstel, zei een topman van deze centrumrechtse partij, Nikitas Kaklamanis. Ook de nieuwe partij To Potami (De Rivier) zal de premier steunen aldus partijwoordvoerder Dimitris Tsiodras.

Twee ministers van Tsipras hebben hun steun geweigerd. Het zijn de ministers van Defensie, Panos Kammenos, en van Productieherstel, Panagiotis Lafazanis. Lafazanis klaagde dat het voorstel volkomen in strijd is met het partijprogramma van Tsipras' Coalitie van Radicaal Links (Syriza). Die won in januari de verkiezingen met de belofte niet meer te bezuinigen en pijnlijke hervormingen terug te draaien. Lafazanis leidt een groep Syriza-parlementariërs, het Links Platform, die niet wil toegeven aan de eisen van de schuldeisers.

Critici stellen dat Tsipras het voorstel dat afgelopen weekeinde in een referendum is afgewezen, nu met zijn handtekening eronder naar de geldschieters heeft gestuurd. Tsipras heeft uiteindelijk zijn confrontatiekoers omgegooid en is op de valreep de schuldeisers tegemoet gekomen. Hij zei vrijdag dat hij dat moet doen, omdat het land anders uit de eurozone wordt gestoten en hij heeft van de kiezers geen mandaat om daar op aan te sturen. Tsipras drong tijdens partijberaad van Syriza aan op eenheid: ,,Of we gaan allemaal samen verder of we vallen allemaal'', aldus de Griekse premier.

Pasok

Volgens Griekse media krijgt zijn voorstel aan de schuldeisers ook steun van de sociaaldemocratische Pasok. Volgens schattingen zijn tussen de tien en veertig Syriza-parlementariërs faliekant tegen concessies aan de schuldeisers.

Syriza heeft 149 zetels in het parlement van 300 zetels. Steun van de kleine coalitiepartner met dertien zetels, de Onafhankelijke Grieken van Kammenos, is lang niet zeker. Maar de drie oppositiepartijen die welwillend staan tegenover Tsipras' voorstel (ND,To Potami en Pasok) maken mogelijk met hun 106 zetels de weerzin in Tsipras eigen gelederen goed.
Eddy the Eagle
0
Dat biedt hoop voor de toekomst... Eerst je eigen volk negeren, daarna je eigen partij schofferen. Als de Duitsers het al accepteren, dan nog gaat men hier in Griekenland tegen in opstand komen. Wat een tragi-komedie!
[verwijderd]
0
quote:

bgc200 schreef op 10 juli 2015 14:55:

Als ik zulke bedragen zou verhandelen, zou ik verweg blijven van de Aldi, maar netjes bij de Jumbo (Binck, e.d.) gaan shoppen, of gewoon bij de AH (bank).
DeGiro en Lynx zijn beide aangesloten bij een groot handelplatform in de US, waarbij je aandelen dus uitgeleend worden. Mocht die partij omvallen, draai jij uiteindelijk op voor de schade.

Nu boeit een bedrag van 100 niet zo heel veel, maar met zulke bedragen zou ik liever bij een betrouwbaardere partij zitten.

Bij Binck betaal je max 150 euro per transactie, dus bij trades twv 15.000, betaal je 1% transactiekosten. Pas daarboven wordt het procentueel minder.
@BCG. GA je onderwij geven inzake Brokers en hun handelswijzen?! Heel goed. Meeste paniekparticulieren die aan het gokken zijn hebben nog steeds geen idee van dit soortr praktijken. Eigenlijk zou men vanuit de overheid dit soort discount brokers moeten weren met dit soort praktijken. Men heeft niet voor niets apparte effectenbewaarbedrijven in het leven geroepen, zodat indien een bank/broker etc omvalt de effecten van de klant weg zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Marmie Marmie schreef op 10 juli 2015 16:09:

[...]
@BCG. GA je onderwij geven inzake Brokers en hun handelswijzen?! Heel goed. Meeste paniekparticulieren die aan het gokken zijn hebben nog steeds geen idee van dit soortr praktijken. Eigenlijk zou men vanuit de overheid dit soort discount brokers moeten weren met dit soort praktijken. Men heeft niet voor niets apparte effectenbewaarbedrijven in het leven geroepen, zodat indien een bank/broker etc omvalt de effecten van de klant weg zijn.
ja maar goed, eigenlijk zou iedereen met een beetje boerenverstand achterdochtig moeten worden als ze de tarieven van DeGiro naast die van ABN of Binck leggen.

Dan vraag je je toch af hoe zo'n partij zo goedkoop kan leveren en kom je vanzelf op de verklaring.

Die 24.8 blijkt toch een zware hurdle te zijn voor BESI.
Komen we vandaag niet meer overheen.

Ik blijf denk ik volledig zitten in het weekend. Vind 24.7 te weinig om winst bij te nemen. Mijn doel was 26 (of iig hoog 25) dus ik laat het nog eventjes lopen.
Mocht Griekenland weer klappen, dan neem ik die 5% daling wel weer voor lief. Nothing ventured, nothing gained.
[verwijderd]
0
24.80 daar gaat de koers maandag lachend over heen. Komende weken met goede cijfers staan we boven 28 eur(hoop ik).Zlef vind ook olie aandelen interessant. Aperam blijf ik even bij weg. Die is in 2 dagen tijd heel hard omhoog gegaan.
[verwijderd]
0
Ik zit nog redelijk zwaar in DSM. Had bij 55 moeten uitstappen eigenlijk.
Toen niet gedaan, nu zwaar spijt. Maar goed, het herstelt zich alweer vrij snel.

Kijk Apple dan gaan trouwens. Gaat als een tierelier.
En dat na een 5-day losing streak en met share buybuck on hold.
Lijkt wel weer een klassiek geval van particuliertje pesten.
[verwijderd]
0
Grieks parlement akkoord!
Trojka positief over Grieks plan!
Alleen de ministers van financien moeten vandaag nog hun fiat geven.
Als dat gaat gebeuren, is de ellende voorlopig voorbij en kunnen we maandag de 25 voor goed de rug toe keren.
2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront