BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI Juli 2015

2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Eddy the Eagle
0
quote:

bgc200 schreef op 2 juli 2015 19:08:

Volume was vandaag vrij laag, 2/3 van gemiddelde volume

Zo gek is dan een -0,6% niet
Ik wacht nog steeds op een forse 5% om mijn opties eruit te doen.
van de winst ga ik dan mooi op vakantie haha
Griekenland schijnt goedkoop te zijn...
hvasd2
0
Wall Street met verlies richting lang weekend
Gepubliceerd op 2 jul 2015 om 19:29 | Views: 520
ArtikelReacties Gerelateerde instrumenten

inShare
NY-DJ-Industrial Avg 19:44
17.706,93 0,00 (-0,29%)

Indices
AEX 476,96 -1,22%
DAX PERF... 11.099,35 -0,73%
EUR/USD 1,1081 +0,24%
Gold Wor... 1.164,51 -0,37%
LONDEN-F... 6.630,47 +0,33%
NY-DJ-In... 17.707,30 -0,28%
NY-Nasda... 4.996,08 -0,34%
NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York stonden donderdag halverwege de handelssessie in het rood. Aanvankelijk stonden er nog bescheiden winsten op de koersenborden na een rapport over de arbeidsmarkt dat de nodige plussen en minnen bevatte. Gaandeweg richtten beleggers hun blik op het Griekse referendum aanstaande zondag.
De Dow-Jonesindex koerste 0,4 procent lager op 17.696 punten en de S&P 500 daalde 0,3 procent tot 2071 punten. De Nasdaq moest 0,4 procent terug tot 4991 punten. Volgens handelaren bouwden beleggers hun posities af met het oog op het lange weekend, waarin dus ook het Griekse referendum valt. Vrijdag is Wall Street gesloten ter compensatie van de viering van Onafhankelijkheidsdag (Fourth of July) op zaterdag.
Het Amerikaanse ministerie van Arbeid maakte een uur voor de opening van Wall Street bekend dat er in juni per saldo 223.000 banen zijn gecreëerd in de VS. Dat waren er 10.000 minder dan voorspeld en 31.000 minder dan in mei. Een eerste schatting wees nog op 280.000 nieuwe arbeidsplaatsen in mei, maar dat werd herzien tot 254.000.
Werklozen
Het percentage werklozen op de beroepsbevolking daalde tot 5,3 procent, het laagste niveau in zeven jaar. Volgens het ministerie was die daling echter vooral te danken aan een geslonken beroepsbevolking. De participatiegraad, ofwel het aantal mensen dat een baan heeft of zoekt, daalde tot 62,6 procent. Dat is het laagste niveau sinds oktober 1977.
Bankaandelen behoorden tot de sterkste dalers, evenals chemiebedrijven. Bank of America, Citigroup, JPMorgan en Wells Fargo stonden tot 1,6 procent lager. Chemiereus DuPont verloor 2,1 procent.
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 juli 2015 15:21:

Ik denk dat we na 23 juli wel weer eens richting 27-27,50 kunnen gaan, en daar heb ik op ingekocht. Wellicht dat deze of gene de koers nog wat probeert te drukken, om er nog wat meer goedkoop in te kunnen slaan...
Ben na een forse winst in Besi overgestapt naar ING. Ook bij ING een flinke winst gemaakt. Nu ben ik cash. Overweeg om opnieuw in Besi te stappen.
Beide keren (half 2014) en (begin 2015) toen zeer goede cijfers bekend werden gemaakt, zakte de koers Besi behoorlijk. Onterecht en onbegrijpelijk. Nu twijfel ik niet over de cijfers op 23 juli 2015, die zullen opnieuw goed zijn, maar de reactie's van sommige beleggers kan enorm de koers doen dalen.
Ook zijn er verschillende partijen die de koers van Besi bewust manipuleren in hun voordeel. Dat weerhoudt mij enigszins oom opnieuw in te stappen. Bij ING heb ik dit niet ervaren. Eddy een sprong van circa 25 euro naar 27 euro zou mooi zijn, je denk dit, maar is het volgens jou ook haalbaar / reeel?
Eddy the Eagle
0
@Licet,

Als we op de 27 euro komen, staan we nog altijd 4 euro lager dan in maart. En op 23 juli gaan we waarschijnlijk het volgende gepresenteerd krijgen:

- het beste H1 ooit voor Besi, zowel qua omzet, marge, nettowinst etc.
- een positieve outlook voor Q3, die dicht in de buurt van Q3 2014 zal komen

Het begint er dus steeds meer op te lijken dat het recordjaar 2014 zal worden geevenaard, of misschien zelfs nog wel licht wordt overtroffen. En dat in een jaar dat voor de branche als geheel niet als het sterkste wordt gezien i.v.m. Het cyclische karakter...

Je hoort mij ook bewust geen 30 euro of hoger roepen, maar 27 lijkt mij meer dan realistisch
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 juli 2015 21:51:

@Licet,

Als we op de 27 euro komen, staan we nog altijd 4 euro lager dan in maart. En op 23 juli gaan we waarschijnlijk het volgende gepresenteerd krijgen:

- het beste H1 ooit voor Besi, zowel qua omzet, marge, nettowinst etc.
- een positieve outlook voor Q3, die dicht in de buurt van Q3 2014 zal komen

Het begint er dus steeds meer op te lijken dat het recordjaar 2014 zal worden geevenaard, of misschien zelfs nog wel licht wordt overtroffen. En dat in een jaar dat voor de branche als geheel niet als het sterkste wordt gezien i.v.m. Het cyclische karakter...

Je hoort mij ook bewust geen 30 euro of hoger roepen, maar 27 lijkt mij meer dan realistisch
Eddy, dank voor je antwoord en mening.
[verwijderd]
0
daar gaan wij weer.Misschien straalt dit ook af op Besi.
www.deaandeelhouder.nl/news/2015/7/3/...

heel jammer dat ik voor de rest geen goed nieuws kan vinden over chipindustrie.
Daniel30
0
@Eddy,

nog eens nagedacht over dat artikel wat ik plaatste over ASML (in de thread van Juni)
Als BESI veel levert aan ASML voor de EUV systemen en zij "lopen achter" zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat zij juist veel investeringen zullen moeten doen om bij te benen voor ASML en de ontwikkeling van EUV. Dit geld zou ergens vandaan moeten komen..gaat het ten koste van de winst?

Iemand enig idee in hoeverre BESI de ontwikkeling van EUV 'steunt'?
[verwijderd]
0
quote:

Daniel30 schreef op 3 juli 2015 09:26:

@Eddy,

nog eens nagedacht over dat artikel wat ik plaatste over ASML (in de thread van Juni)
Als BESI veel levert aan ASML voor de EUV systemen en zij "lopen achter" zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat zij juist veel investeringen zullen moeten doen om bij te benen voor ASML en de ontwikkeling van EUV. Dit geld zou ergens vandaan moeten komen..gaat het ten koste van de winst?

Iemand enig idee in hoeverre BESI de ontwikkeling van EUV 'steunt'?
BESI levert niet aan bedrijven zoals ASML.
BESI levert aan, o.a., de klanten van ASML.

Ze zitten enkel in andere fases van het productieproces. BESI zit aan de voorkant (voorbereidingsfase), terwijl ASML op de productie van chips zelf focust.
oompje24
0
Herhaling!

Griekenland gaat voor de euro stemmen.
Dan komt er een nieuwe pro-Europa regering.
Daarna opnieuw onderhandelen en Griekenland blijft alsnog binnen de euro.
Aex zal herstellen tot ruim boven de 500 en Besi komt weer boven de 30.
Zo eenvoudig ligt het.
[verwijderd]
0
Volumes zijn weer waardeloos.
Vrouwen bloot, handel dood.

Zal wel een zijwaarts dagje worden
oompje24
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 3 juli 2015 11:25:

Is de presentatie van de cijfers op 23 juli voorbeurs of nabeurs?
voorbeurs
Eddy the Eagle
0
Thanks!

Ik verwacht er vandaag niet al teveel meer van. Eerst maandag maar eens afwachten, en dan verwacht ik dat we in de aanloop naar de 23e wel zullen gaan stijgen. Cash ligt op de plank...
oompje24
1
quote:

oompje24 schreef op 3 juli 2015 10:18:

Herhaling!

Griekenland gaat voor de euro stemmen.
Dan komt er een nieuwe pro-Europa regering.
Daarna opnieuw onderhandelen en Griekenland blijft alsnog binnen de euro.
Aex zal herstellen tot ruim boven de 500 en Besi komt weer boven de 30.
Zo eenvoudig ligt het.
Dat was mijnerzijds dus een misrekening.
Blijf vertrouwen houden in Besi.
ischav2
0
Economisch stelt Griekenland weinig voor: niet meer dan 2% van de EU, maar de onzekerheid die een Grexit met zich meebrengt zorgt er voor dat beleggers minder geneigd zullen zijn om aandelen te kopen eerder verkopen.
Ik houd de aandelen vast omdat de trend nog steeds opwaarts is en de fallout naar verwachting beperkt zal zijn.
[verwijderd]
0
quote:

bgc200 schreef op 6 juli 2015 00:56:

Morgen dippen we richting de 23 hoog denk ik.
Mooi bijkoop momentje.
Als dat gebeurd hebben de verkopers echt te lang in het zonnetje gezeten van het weekend en zouden eigenlijk niet mogen handelen. Je gaat toch niet verkopen wegens Griekenland!!!! Dan ben je echt de weg kwijt en zal je ook wel na een bezoekje aan het sprookjespark in de Efteling chronische angstaanvallen oplopen.
Bij de huidge koers is het al een mooi instap moment lijkt mij. Iemand de oliefuture gezien? Dat wordt ook weer een feest!!!
Eddy the Eagle
0
Ik ga het eens proberen op 24 euro; niet omdat ik ze daarboven te duur vind, maar omdat ik denk dat daar vandaag de bodem wel eens zou kunnen liggen...
2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 11:28
Koers 136,300
Verschil -2,250 (-1,62%)
Hoog 137,150
Laag 135,100
Volume 96.443
Volume gemiddeld 479.798
Volume gisteren 501.719

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront