BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI Juli 2015

2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
[verwijderd]
0
Oeh, het gaat lekker hard omhoog!

Opties staan weer +10%.
Hopelijk houden we dit vandaag mooi vast, en dan kan ik in het weekend lekker slapen haha.

M.b.t. Apple. Ik snap wel redelijk het kritiek, maar men vergeet dat Apple gewoon een telefoontjesfabrikant is.
Al het andere is nice to have.

Ze mikken weer op recordverkopen, dus snap niet dat iedereen opeens gaat verkopen. Wat hadden ze verwacht, dat Apple overnight business model gaat veranderen?
Maar goed ik zeur niet, BESI heeft wat dat betreft wel 10x vaker onbegrijpelijke koersuitslagen
Eddy the Eagle
0
Hehe, net meteen die 1000 stuks eruitgedaan bij de openingsbel. Wat een opportunisme; die Grieken leveren 13 A4-tjes in en hup we knallen dik 2% omhoog. Zijn de Duitsers al akkoord dan????

En aan het einde van de dag slaat de twijfel weer toe, en casht iedereen zijn winst voor we het weekend in gaan. Ik heb nu nog 12 opties, die ver genoeg weg liggen. Die houd ik zeker tot na 23 juli.
Joseph185
0
Mijn 2e 500 staat nog te wachten. Het kan alle kanten uit maar ik gok ook op een korte euforie.
[verwijderd]
0
Eddy the Eagle
0
De Duitse oppositie, Wilders, euro-sceptici etc. slijpen de messen al; nog eens 59 miljard euro naar Griekenland, en waarschijnlijk een forse "schuld-optimalisatie"... (leuk woord voor afstempelen)

Dit is nog geen gelopen race....
Eddy the Eagle
0
quote:

bgc200 schreef op 10 juli 2015 09:38:

BESI wordt weer lekker in elkaar gebokst hoor.
"Iemand" is weer bezig
Hallo, we staan nog steeds 2,5% in de plus hoor....
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 10 juli 2015 09:41:

[...]

Hallo, we staan nog steeds 2,5% in de plus hoor....
I know, maar afzwakken op een stijgende/vlakke beurs is niet positief voor de rest van de dag.

Dat geeft mij een slecht onderbuik gevoel voor de rest van de dag.
Maar goed, ik zeur niet haha.

M.b.t. Grexit: dat wordt gewoon een deal. Wij gaan weer bloeden voor de onkunde daar.
De aangekondigde veranderingen zijn wel positief, al vind ik wel dat er meer pit in kon.
Dat ze in 2022 gaan doorwerken tot hun 67ste vind ik iig al een stuk rechtvaardiger, al had het van mij ook wel 70 in 2020 mogen zijn. Mensen leven eenmaal een stuk langer, dan moet je ook bereid zijn om langer te gaan werken.

Als het aan Duitsland lag konden de Grieken gewoon opdonderen.
Obama laat dat echt niet toe. Nu al geruchten over dat Rusland gaat bouwen in Griekenland. Dat is laatste wat US wil.

En US zwaait (nog) de scepter in Westerse wereld
Joseph185
0
quote:

bgc200 schreef op 10 juli 2015 09:38:

BESI wordt weer lekker in elkaar gebokst hoor.
"Iemand" is weer bezig
Winstnemers en 1 van hen was ik.
Eddy the Eagle
0
Deal heeft men volgens mij al aardig ingeprijsd (AEX gisteren en vandaag dikke 4% erbij). Zo is de beurs, opprtunisme troef. Als het echter tot een Grexit komt, zijn maandag de rapen gaar...

Waarom vandaag niet gewoon je winst pakken, van 't weekend lekker slapen, en maandag maar weer verder. Wordt 't Grexit, zit je goed in de cash en kun je de dip kopen. Wordt het een deal, dan spring je alsnog op de kar en pak je weer winst...
Joseph185
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 10 juli 2015 09:59:

Deal heeft men volgens mij al aardig ingeprijsd (AEX gisteren en vandaag dikke 4% erbij). Zo is de beurs, opprtunisme troef. Als het echter tot een Grexit komt, zijn maandag de rapen gaar...

Waarom vandaag niet gewoon je winst pakken, van 't weekend lekker slapen, en maandag maar weer verder. Wordt 't Grexit, zit je goed in de cash en kun je de dip kopen. Wordt het een deal, dan spring je alsnog op de kar en pak je weer winst...
Precies Eddy. Ik merk vaak dat ik op dezelfde koers zit als jij. De koersen schieten omhoog maar is is niks opgelost. Ik kies dan steeds weer om te verkopen en om veel cash te hebben want de nieuwe koop kansen komen vaak snel. Delta Lloyd verkocht en ik heb nog 2K Besi en wat value8. Zelfs Shell heb ik niet meer. Het zou nu logisch lijken dat zondag besloten wordt tot een gecontroleerde grexit echter ik ben niet zeker. De EU rammelt aan alle kanten. Die doen meestal niet wat logisch is.
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 10 juli 2015 09:59:

Deal heeft men volgens mij al aardig ingeprijsd (AEX gisteren en vandaag dikke 4% erbij). Zo is de beurs, opprtunisme troef. Als het echter tot een Grexit komt, zijn maandag de rapen gaar...

Waarom vandaag niet gewoon je winst pakken, van 't weekend lekker slapen, en maandag maar weer verder. Wordt 't Grexit, zit je goed in de cash en kun je de dip kopen. Wordt het een deal, dan spring je alsnog op de kar en pak je weer winst...
Ja dat ben ik ook van plan hoor.

Kijk mijn september opties die hou ik gewoon aan tot na de Q2. Dat is wel een risico die ik wil nemen.

De augustus opties gaan volgende week denk ik gedeeltelijk afgewaardeerd worden ivm Juli optie expiratie. Die ga ik er ook vanmiddag eruit doen.

Wellicht dat ik ook een aantal aandelen posities ga afbouwen, zodat ik ook met flink wat cash het weekend kan ingaan.

Daarnaast ga ik binnenkort ook een aantal weken op vakantie, dan wil ook zonder beurs zorgen op vakantie gaan.
Eddy the Eagle
0
@Joseph185,

Ik lees op dit forum vaak dingen als "bang om de rit naar boven te missen". Ik ben eerder "bang" om een flinke rit naar beneden mee te maken. Voorkomen is beter dan genezen, en genezen is niet eenvoudig. Het middel is vaak nog erger dan de kwaal.

Ik ga liever voor een korte tijd all-in, wanneer de kust veilig is. Dreigt er gevaar, ga ik lekker ff aan de kant staan en wacht wel tot de bui over is. Meedoen is niet belangrijk, alleen winst telt
Joseph185
0
[quote alias=Eddy the Eagle id=8626216 date=201507101022]
Klinkt verstandig. Nou houd ik wel wat Besi vast aan (2K) omdat ik denk dat op de lange termijn het wel goed zit. Op deze manier heb je bij een daling toch het goede gevoel dat je de juiste keuze gemaakt hebt en bij een stijging profiteer ik toch nog. De middenweg. Helaas daalt Besi vaak zo heftig dat ik al snel geen cash meer heb nadt ik weer ingestapt ben. Ik heb het maximale bedrag voor Besi af gebakend op 100.000 ongeveer 4k aan aandelen. Op deze manier hoef ik ook niet de hele dag naar de koersen te kijken en kan ik mijn bedrijfje ook wat aandacht geven. Besi is zo bewegelijk dat ik de opties maar laat liggen. Ik vind het zo al hard genoeg gaan in beide richtingen. Ik heb nu wel 2 superdagen gehad.
Eddy the Eagle
0
@Joseph185,

En dit jaar heb ik ook eigenlijk helemaal geen zin meer om risico te lopen. In jan/feb zat ik er vol in, en dat heeft super uitgepakt. Ik sta voor dit jaar op 20,52% en dat vind ik wel best. Risico's mijd ik en ik loer geduldig op kansen...
[verwijderd]
0
Poeh, 100.000 euro is een groot smak geld om op de beurs te storten met deze waarderingen.

24.8 lijkt een nieuw kortetermijn weerstandje te worden. Denk dat we nog een uur of 2 aan consolidatie nodig hebben voordat we hier doorheen kunnen gaan.

Wellicht na de lunch + US spike dat we de 25 doorbreken.
Daniel30
0
Als die 25 vandaag niet doorbroken wordt dan wellicht meeliften op de Q2 cijfers van ASMl die woensdag 15 juli gepubliceerd worden.
Eddy the Eagle
0
quote:

bgc200 schreef op 10 juli 2015 11:13:

Poeh, 100.000 euro is een groot smak geld om op de beurs te storten met deze waarderingen.

24.8 lijkt een nieuw kortetermijn weerstandje te worden. Denk dat we nog een uur of 2 aan consolidatie nodig hebben voordat we hier doorheen kunnen gaan.

Wellicht na de lunch + US spike dat we de 25 doorbreken.
In het begin van het jaar zat ik er met het viervoudige in, op dit moment slechts voor 20K aan opties Besi, ASMI en Kendrion. Eerst het weekend afwachten, daarna zien we wel weer.

Ik verwacht winstnemingen aan het einde van de dag. Of het opportunisme kent geen grenzen, en we hebben blind vertrouwen in "onze" Europese leiders... Alsof ze dat verdiend hebben!
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 10 juli 2015 11:34:

[...]

In het begin van het jaar zat ik er met het viervoudige in, op dit moment slechts voor 20K aan opties Besi, ASMI en Kendrion. Eerst het weekend afwachten, daarna zien we wel weer.

Ik verwacht winstnemingen aan het einde van de dag. Of het opportunisme kent geen grenzen, en we hebben blind vertrouwen in "onze" Europese leiders... Alsof ze dat verdiend hebben!
op dits oort dagen moet je gewoon kleine ritjes doen, als je het bij elkaar optelt veriden je best leuk, compenseert weer de eerdere verliezen als je boft.Ik denk dat de markten maandag wederom een grote sprong gaan maken indien het tot een akkoord komt met die Grieken.

BESI zit nu pas op het niveau van afgelopen dinsdag, terwijl andere fondsen harder zijn opgelopen.Misschien dat maandag BESI en ASML weer goed gaan stijgen, dat zal wel mooi zijn.
Eddy the Eagle
0
@Marmie Marmie,

We hebben in 2 dagen een sprong van ruim 4% gemaakt, de beurs heeft een akkoord dus al aardig ingeprijsd. Hoeveel % moet de beurs volgens jou stijgen bij een deal? Bij een Grexit wordt het een bloedbad, dan lever je al je winst weer in...

En kijk nou eens goed naar wat de Grieken hebben gedaan? Ze lijken te hebben toegegeven aan de wensen van de geldschieters, maar willen nu wel 53 miljard extra steun, en schuldverlichting! Twee weken geleden ging het slechts om een restbetaling van 7,2 miljard uit het lopende hulpprogramma. Hoeveel beter worden de geldschieters hiervan, wat schieten zij netto nou helemaal op met dit nieuwe plan? En die hele maneuvre met het referendum heeft veel kwaad bloed gezet, dat maakt de onderhandelingen er ook niet eenvoudiger op... Nogmaals, dit is nog geen gelopen race

2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront