BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI Juli 2015

2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
[verwijderd]
0
Bied en laat zitten nu grote gapos tussen. en de beid gaat opeens omhoog Net even een paar centejs verdienyt in een paar minuten. Koersverloop BEsi is krankzinnig!
[verwijderd]
0
quote:

Werkbij schreef op 30 juli 2015 09:54:

[...]

Maar de vraag is dan waarom verkopen deze partijen dan tegen elke prijs? Daar moet toch een reden voor zijn?
Dat ligt aan hun instapmoment.
Ze willen kapitaal verplaatsen naar een meer lucratieve sector?
[verwijderd]
0
Zag net dat er op 20,5 een inkoop van 22.625 stuks klaarstaat, zou dat nog voor ommekeer kunnen zorgen in deze daling?
[verwijderd]
0
quote:

Wisenwaarachtig schreef op 30 juli 2015 09:57:

[...]
Dat ligt aan hun instapmoment.
Ze willen kapitaal verplaatsen naar een meer lucratieve sector?
Mooi dat je dit in een vragende vorm zet? Welek sector kan dat dan zijn?
Healthcare? Biotech? DAt zijn meer gokfondsen. BEsi heeft tenminste positieve cash flow, geld op de bank en is gebieden marktleider dankzij hun techniek. Maar ja dat weet jij als geen ander. ik denk dat je wel gelijk krijgt vandaag. In het rood beginnen en langzaam in het groen eindigen.
[verwijderd]
0
quote:

Marmie Marmie schreef op 30 juli 2015 10:04:

[...]Mooi dat je dit in een vragende vorm zet? Welek sector kan dat dan zijn?
Healthcare? Biotech? DAt zijn meer gokfondsen. BEsi heeft tenminste positieve cash flow, geld op de bank en is gebieden marktleider dankzij hun techniek. Maar ja dat weet jij als geen ander. ik denk dat bcg wel gelijk krijgt vandaag. In het rood beginnen en langzaam in het groen eindigen.

Treble
0
Heb ondertussen nog wel even een ritje Galapagos mee kunnen snoepen van 52.75 naar 53.9. Bon. Compenseert Besi even op 't moment. Echter is de koers nog niet onder de bodem gevallen, dus er is nog niets aan de hand.
[verwijderd]
0
Het blijft een zure zaak.Er zit weinig licht tussen de verwachtingen van ASMI en Besi voor het derde
Kwartaal. Alleen Besi gaat er 25 procent op achteruit en ASMI blijft in het groen. Zou dat nu alleen aan de verkopen van OM liggen? K&S is de laatste tijd ook 40 procent ingezakt.
[verwijderd]
0
quote:

Marmie Marmie schreef op 30 juli 2015 10:04:

[...]Mooi dat je dit in een vragende vorm zet? Welek sector kan dat dan zijn?
Healthcare? Biotech? DAt zijn meer gokfondsen. BEsi heeft tenminste positieve cash flow, geld op de bank en is gebieden marktleider dankzij hun techniek. Maar ja dat weet jij als geen ander. ik denk dat je wel gelijk krijgt vandaag. In het rood beginnen en langzaam in het groen eindigen.

Ik heb het volste vertrouwen in dit bedrijf.
Branco P
0
quote:

Marmie Marmie schreef op 30 juli 2015 09:49:

[...]Nee er zijn gewoon grote partiejn die de laaste dagen behoorlijk hebben afgebouwd. Old mutual dus zeker meer dan 900000 shs en ik denk ook JPM die hadden nog een +-miljoenshs op de plank. En die waren ook lekker bezig de laatste tijd. maar jpm stond al lager dan 3% in het kapitaal. Aandelen worden tegen elek prijs er uitgeschopt en er zijn gewoon relatief te weinig kopers voor , iederen wacht af. maar ja dan kan je opeens keihard omhoog. Daar is het wachten op. En dat heles short verhaal is al een aantal keer besproeken op dit forum. Short gaan in BEsi is te duur en te risicovol om dit te doen. Of je houdt van een mega gok en neemt op de koop toe dat de kans dat ej behoorlijk verliest levensgroot is.
Op de dag van de publicatie van de H1 cijfers zag je dumps van wel 50k per stuk, de dag erna van 20k en 10k, de dag erna waren er nog een paar 10k dumps en gingen ook de dumps van 5k per stuk opvallen. Vandaag zag ik ook een paar 5k dumps. Dit was dus het werk van Old Mutual en misschien ook van zo'n JPM.

Op de dag van de H1 cijfers zag je ook een paar dikke aankopen van 100k per stuk, dat was Capfi die een positie innam.

Omdat Old Mutual nog 1.000.000k aandelen in bezit heeft, is het de vraag of ze er nu meteen helemaal vanaf willen en tegen welke uiterste laatprijs. Als je kijkt naar het patroon van de dumps en het koersverloop dan zou je denken dat ze niet onder de circa 20 euro willen zakken. Het zou handig zijn als iemand hier op dit forum zich kan herinneren wanneer Old Mutual is ingestapt en tegen welke koers.

Wel flink demotiverend, zo'n dumper boven de markt. Zou Old Mutual ineens zijn resterende belang dumpen, dan zit je rond 15 euro, of wellicht nog lager. Ik denk niet dat dit gaat gebeuren, want dan hadden ze dat meteen op dag 1 gedaan en dan waren ze er veel onvoordeliger uitgesprongen dan nu het geval is. Mooi klote, daar zitten we dan mooi allemaal met onze aandeeltjes en call opties, ingekocht rond de 22 a 23 euro.... Wat is wijsheid? Ik houd ze nog maar even vast...
Branco P
0
Potverdorie ik zie nu pas de melding van 16 juli waarbij Old Mutual van boven 5% naar iets onder 5% is gegaan. Dat was het teken dat zij zouden gaan dumpen. Weer iets bijgeleerd!
Treble
0
Geduld is een schone zaak hier. De afgelopen dagen van 5% omlaag, 2%, etc lijken nu voorbij te zijn. De weg omhoog wordt steeds aannemelijker. Ik zie besi vandaag nog wel op 20.6/20.68 sluiten.. maar dan is het echt tijd om richting de 25 te vertrekken op 't moment van de volgende cijferpresentatie
Branco P
0
quote:

Kampie schreef op 30 juli 2015 10:14:

Het blijft een zure zaak.Er zit weinig licht tussen de verwachtingen van ASMI en Besi voor het derde
Kwartaal. Alleen Besi gaat er 25 procent op achteruit en ASMI blijft in het groen. Zou dat nu alleen aan de verkopen van OM liggen? K&S is de laatste tijd ook 40 procent ingezakt.
In geval Besi ligt dit aan OM en eventuele andere dumpende aandeelhouders die een belang hebben onder 3%
[verwijderd]
0
quote:

Branco P schreef op 30 juli 2015 10:15:

[...]

Op de dag van de publicatie van de H1 cijfers zag je dumps van wel 50k per stuk, de dag erna van 20k en 10k, de dag erna waren er nog een paar 10k dumps en gingen ook de dumps van 5k per stuk opvallen. Vandaag zag ik ook een paar 5k dumps. Dit was dus het werk van Old Mutual en misschien ook van zo'n JPM.

Op de dag van de H1 cijfers zag je ook een paar dikke aankopen van 100k per stuk, dat was Capfi die een positie innam.

Omdat Old Mutual nog 1.000.000k aandelen in bezit heeft, is het de vraag of ze er nu meteen helemaal vanaf willen en tegen welke uiterste laatprijs. Als je kijkt naar het patroon van de dumps en het koersverloop dan zou je denken dat ze niet onder de circa 20 euro willen zakken. Het zou handig zijn als iemand hier op dit forum zich kan herinneren wanneer Old Mutual is ingestapt en tegen welke koers.

Wel flink demotiverend, zo'n dumper boven de markt. Zou Old Mutual ineens zijn resterende belang dumpen, dan zit je rond 15 euro, of wellicht nog lager. Ik denk niet dat dit gaat gebeuren, want dan hadden ze dat meteen op dag 1 gedaan en dan waren ze er veel onvoordeliger uitgesprongen dan nu het geval is. Mooi klote, daar zitten we dan mooi allemaal met onze aandeeltjes en call opties, ingekocht rond de 22 a 23 euro.... Wat is wijsheid? Ik houd ze nog maar even vast...
Ik heb geen call opties, alleen maar aandelen. Ik heb ze nu op euro 22,40 en gezien de vooruitzichten op de middellange termijn lijkt me dit een prachtige aankoopprijs.
[verwijderd]
0
Als Om alles kwijt wil, zitten ze nu ongeveer op de helft. Koersdruk zal dus nog wel even aanhouden, ofschoon de ergste druk wel weg lijkt te zijn. Ik denk dat ook veel particulieren zijn uitgestapt en winst hebben genomen. De meeste particulieren zouden vermoedelijk bij deze koers met verlies verkopen, dus die houden hun aandelen nu vast. Koersdruk zal daarom vooral van OM komen en dus iets minder heftig zijn.
Branco P
1
quote:

Adampost schreef op 16 juli 2015 12:07:

Belang van 4.91% door Old Mutual plc in Besi;
www.afm.nl/nl/professionals/registers...
Jongens kijk naar deze melding en de melding van vandaag! Ze hebben dus alleen het hele belang van 1 van hun klanten/fondsen (copper rock) afgebouwd... Het andere belang is nog volledig in tact. Ik denk dat OM klaar is met dumpen, maar is dus nog een andere dumpert actief
Branco P
0
quote:

DirkH schreef op 30 juli 2015 10:27:

Als Om alles kwijt wil, zitten ze nu ongeveer op de helft. Koersdruk zal dus nog wel even aanhouden, ofschoon de ergste druk wel weg lijkt te zijn. Ik denk dat ook veel particulieren zijn uitgestapt en winst hebben genomen. De meeste particulieren zouden vermoedelijk bij deze koers met verlies verkopen, dus die houden hun aandelen nu vast. Koersdruk zal daarom vooral van OM komen en dus iets minder heftig zijn.
Zie mijn bovenstaande post, ik denk dat OM dus toch klaar is met dumpen nu
[verwijderd]
0
quote:

Branco P schreef op 30 juli 2015 10:30:

[...]

Jongens kijk naar deze melding en de melding van vandaag! Ze hebben dus alleen het hele belang van 1 van hun klanten/fondsen (copper rock) afgebouwd... Het andere belang is nog volledig in tact. Ik denk dat OM klaar is met dumpen, maar is dus nog een andere dumpert actief
Nice catch, die heb ik gemist! AB'tje
Betekent helaas niet dat ze klaar zijn.
Ze zitten nu onder de 3%, dus ze hoeven niet te melden wat ze met hun andere fonds doen/gedaan hebben.

Er hangt nog steeds een forse verkoopdruk boven BESI (RSI is hoog).
Zal vanmiddag wel een keer moeten draaien.
G 60.
0
quote:

piet-konijn schreef op 30 juli 2015 10:34:

ik zie het nog wel gebeuren dat we onder de 20 gaan sluiten
Dan ga ik bijkopen !!!
[verwijderd]
0
quote:

Branco P schreef op 30 juli 2015 10:15:

[...]

Op de dag van de publicatie van de H1 cijfers zag je dumps van wel 50k per stuk, de dag erna van 20k en 10k, de dag erna waren er nog een paar 10k dumps en gingen ook de dumps van 5k per stuk opvallen. Vandaag zag ik ook een paar 5k dumps. Dit was dus het werk van Old Mutual en misschien ook van zo'n JPM.

Op de dag van de H1 cijfers zag je ook een paar dikke aankopen van 100k per stuk, dat was Capfi die een positie innam.

Omdat Old Mutual nog 1.000.000k aandelen in bezit heeft, is het de vraag of ze er nu meteen helemaal vanaf willen en tegen welke uiterste laatprijs. Als je kijkt naar het patroon van de dumps en het koersverloop dan zou je denken dat ze niet onder de circa 20 euro willen zakken. Het zou handig zijn als iemand hier op dit forum zich kan herinneren wanneer Old Mutual is ingestapt en tegen welke koers.

Wel flink demotiverend, zo'n dumper boven de markt. Zou Old Mutual ineens zijn resterende belang dumpen, dan zit je rond 15 euro, of wellicht nog lager. Ik denk niet dat dit gaat gebeuren, want dan hadden ze dat meteen op dag 1 gedaan en dan waren ze er veel onvoordeliger uitgesprongen dan nu het geval is. Mooi klote, daar zitten we dan mooi allemaal met onze aandeeltjes en call opties, ingekocht rond de 22 a 23 euro.... Wat is wijsheid? Ik houd ze nog maar even vast...
vasthouden is zeker raadzaam. Old mutual en of JOM zijn zeker aan het afbouwen.ik ben het met jouw eens dat die agsten zeker niet op een dag alles gaan dumpen. Dit kost hen veelste veel geld en zij kunnen dit niet aan hun aandeelhoudersverkopen. en als er blind gedumpt wordt zijn er vast andere partiejn die in gaan stappen en of hun belang gaan uitbreiden. ik snap niet dat old mutula gewoon de gehele koers in elkaar stampt. Als zij elek dag -50000 aandeleln hadden gedaan dan waren Zijn in en paar maanden uit tegen ene betere prijs dan nu. En er is nog geen enkel bewijs dat de gehele chipmarkt in elkaar gaat storten. Zeker niet omdat wij nu vanuit de Vs eindelijk weer een wat beter economisch nieuws krijgen, dit is altijd goed voor de chipmarkt.
2.463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:36
Koers 135,000
Verschil -1,950 (-1,42%)
Hoog 138,100
Laag 133,900
Volume 581.348
Volume gemiddeld 488.586
Volume gisteren 284.615

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront