Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Twitter glitter

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. thakicker 7 november 2013 11:44
    quote:

    schreef:

    @HansP
    Op dit vlak kun je beter naar je kinderen luisteren. Mijn dochter zegt dat twitter uit is en "niemand meer twittert".

    @deschaker
    Zelfde geldt voor Facebook ;) The end is near...
    @HansP
    Daar heb je gelijk in! Twitter ben ik nooit aan begonnen, omdat Facebook beter werkt.

    @deschaker
    Dat is onzin. Facebook wordt alleen maar groter. Met de mobiele advertenties gaan ze veel geld verdienen. Ook zullen ze meer mogelijkheden gaan onderzoeken om geld te verdienen met de gigantische userbase die ze hebben.
  2. thakicker 7 november 2013 12:18
    quote:

    mrC2 schreef op 7 november 2013 12:02:

    @thakicker: Facebook groter? Ik denk eerder dat facebook veel kleiner is over 5 jaar. Alleen mensen boven de 40 gebruiken het nog.
    Leuk argument. Ik heb bronnen tegen:

    4 november: www.businessinsider.com/a-primer-on-f...

    "Age: Facebook still skews young. In the U.S., 83% of 18 to 29-year-olds who use the Internet are on it, but the proportion is only 67% across all age brackets. However, the 45- to 54-year-old age bracket has seen 46% growth since year-end 2012."

    Dus.

    Iets anders: Welk alternatief is er voor Facebook?
  3. nhp22 7 november 2013 12:22
    Ik heb maar een vraag? Lukt het twitter om ooit winstgevend te worden? Ik verwacht een tweede facebook. Een daling, om vervolgens te stabiliseren onder het IPO niveau. Als er dan winst gedraaid wordt, kunnen er hogere koersen neergezet worden. Maar voorlopig maakt Twitter nog verlies.

    beleggenmethenk.blogspot.nl/2013/10/d...
  4. bdj 7 november 2013 12:37
    quote:

    thakicker schreef op 7 november 2013 12:18:

    [...]

    Iets anders: Welk alternatief is er voor Facebook?
    De zoon en dochter van onze US Family hebben het er over dat het op scholen steeds minder wordt. Het Ouders-zitten-er-ook-op syndroon.

    Ze gebruiken Intragram (is ook van facebook maar dat weten ze kennelijk niet) en plurk
  5. trendrider 7 november 2013 14:04
    Facebook heeft collateral, Twitter veel minder. Totaal onvergelijkbaar wat mij betreft.

    Het collateral bestaat uit een enorme hoeveelheid goodwill bij Facebook. De gebruikers zijn 'locked-in' omdat hun hele leven wordt beschreven (dmv bi-directionele vriendschappen) op Facebook en het een heel belangrijk onderdeel van het sociale leven is. Als daar (zoals nu) steeds meer advertenties bijkomen heb je weinig keus, je *moet* wel blijven. De genoemde effecten over weglopende tieners kloppen, maar vallen reuze mee. Lees bij zulke berichten eens de bron ipv het zoveelste blogje dat een hype probeert te maken voor meer pageviews. Dan zul je zien dat die effecten zwaar overdreven worden omwille van de aandacht. Zie ook het artikel hierboven: beleggers zijn (ook) irrationele schoonouders die als ze je zien op een feestje direct over de allerpopulairste aandeeltjes gaan praten (Twitter, Tesla). Want ze hebben het in het AD gelezen, maar wel toen het slimme geld er al uitgehaald werd...met hún geld! En ze willen maar niet geloven dat beleggen in obscure kleine olievelden in Canada of grote brick-n-mortar ketens ook gewoon geld verdient, maar dan meer.

    Twitter gaat meer over onpersoonlijke volgers (directionele verbanden, geen vriendschappen) die achter een vergankelijk pop-idool, politicus of opiniemaker aanlopen. Een andere microblog dienst is zo geboren zodra Twitter teveel advertenties gaat tonen. Twitter geeft dus veel minder momentum en binding.
  6. deschaker 7 november 2013 14:26
    quote:

    thakicker schreef op 7 november 2013 12:18:

    [...]

    Leuk argument. Ik heb bronnen tegen:

    4 november: www.businessinsider.com/a-primer-on-f...

    "Age: Facebook still skews young. In the U.S., 83% of 18 to 29-year-olds who use the Internet are on it, but the proportion is only 67% across all age brackets. However, the 45- to 54-year-old age bracket has seen 46% growth since year-end 2012."

    Dus.

    Iets anders: Welk alternatief is er voor Facebook?
    Welk alternatief? Kijk eens naar het verleden:
    Ik neem mijzelf als voorbeeld: Ik begon met ICQ... is een zeer snelle dood gestorven nadat het te massaal gebruikt werd en MSN messenger kwam met veel mooiere opties...Toen ben ik overgestapt naar MSN messenger. Dat ging kapot nadat de chat tool steeds minder betrouwbaar werd en je steeds meer waardeloze reclame kreeg... Ik ben over gestapt toen naar Facebook en was werkelijk een van de eerste in mijn omgeving terwijl iedereen op Hyves zat.... Hyves ook einde verhaal...Facebook begint nu ook aan glans te verliezen. Ik zie dit in mn eigen omgeving vrienden/familie worden allemaal wat minder actief en mijn "kleine" neefjes en nichtjes openenen niet eens meer een account...zij zitten op Foursquare, Pinterest, Google+ en Thumbler... (ook deze zullen echt wel weer verdwijnen) en vergeet de chinezen niet....die hebben hun eigen tools als die een beetje moeite zouden doen dat globaal die markt in te zetten dan mag Facebook serieus eens over haar toekomst na gaan denken

    C'est la vie... social media komt en gaat... Facebook verliest aan glans door de wijzigingen in inkomsten bronnen of liever boost aan reclame uitingen (Wat ik overigens prima begrijp) en dat maakt dat gebruikers toch weer naar alternatieven gaan zoeken...Helpt ook mee dat de nieuwe generaties inderdaad niet willen dat pa en ma meekijken en die raken dus eerder gewend aan de alternatieven

    PS: Skype heb ik niet meer genoemd maar daar ben ik een groot gebruiker van en maak veel gebruik van Skype credit om naar t buitenland te bellen voor mn werk (ben ZZP-er). Leve Skype! (hopelijk gaat dat echt niet weg ;))

  7. deschaker 7 november 2013 14:40
    je zoekt een bron dat ICQ dood is?

    je zoekt een bron dat MSN Messenger dood is?

    je zoekt een bron dat Hyves dood is?

    je zoekt een bron dat Facebook aan glans verliest?http://www.forbes.com/sites/kellyclay/2013/10/19/facebook-is-losing-teens-and-new-privacy-settings-wont-bring-them-back/

    Je zoekt een bron dat Chinezen groot zijn?http://www.linkedin.com/today/post/article/20131104184701-13518874-who-has-1bn-users-is-about-to-overtake-facebook?trk=tod-home-art-list-large_0

    Jij ziet het liever wat groter... ik zie liever de realiteit
  8. [verwijderd] 7 november 2013 16:11
    quote:

    deschaker schreef op 7 november 2013 10:44:

    [...]

    Zelfde geldt voor Facebook ;) The end is near...
    Ben ik het niet mee eens, er kan en er wordt heel veel geld verdient met advertenties, zowel door google als wel fb. Bovendien wordt fb alleen maar groter door overnames te doen.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links