Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Aanslagen Hamas in Israël, oktober 2023

4.806 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 237 238 239 240 241 » | Laatste
closer
0
Bulletje Rozenwater
3
Weet je wat het probleem is met de Islam: je hoort nooit de gematigde moslims.

Want laat er geen misverstand over verstaan, en wat de Joden ook verkeerd doen (die zijn ook niet heilig): zaterdag werd er gemoord namens Allah. Hamas wil Israël vernietigen en Joden moeten gedood worden, daarna moet Palestina een islamitische staat worden. Daar staat Hamas voor. En Hamas heeft veel aanhang, ook in het westen.

Er zal nooit eens een keer een Iman voor de tv zeggen: dat geweld wat in naam van de Islam gedaan wordt, dat keur ik af. Ik schaam mij voor deze geloofsgenoten. Wij moeten leren samen te leven met andersdenkenden.
Nee, de slachtoffer kaart wordt gespeeld. En Palestijnen treft geen enkele blaam, zij worden onderdrukt tenslotte. Dat vinden de Palestijnen niet alleen zelf, dat vinden alle Moslims. Tenminste, je zult nooit het tegengeluid horen.

Zonder een verlichting binnen de Islam wordt dit niet opgelost. En die komt er nooit. En ik kan niet in het hoofd kijken van de gemiddelde Gazaan, maar ik denk dat ze het in meerderheid stiekem wel mooi vinden, Joden vermoorden.
Bullwish
1
quote:

keljans 123 schreef op 12 oktober 2023 19:59:

joden beweren op grond van n stukje wc papier wat ze ergens gevonden hebben het door god uitverkoren volk te zijn.
met kennelijk het alleenrecht op palestina en met alle mogelijke middelen en praktijken palestijnen te verwijderen.
dat alles met hun bijbel in de hand.
om te zien wat de algemene moraal is in palestina moet je kijken naar het gedrag en de plannen van die afschuwelijke kolonisten. er wordt ze geen strobreed in weg gelegd.
Zo hou je het antisemitisme wel in stand. Het is nog dom gelul ook. Joden willen geen Bijbel, joden gebruiken de Tenach of Thora.
Vergeet niet wat er in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw gebeurd is. Met dit soort taal wordt gewelddadigheid jegens joden aangewakkerd.
Enige nuance zou wel op z'n plaats zijn.
Wat Israël betreft, gaat de geschiedenis verder terug dan 1948. U wilt niets van de oude geschriften weten, maar dat hoeft ook niet om te weten dat er daar al eeuwen voor het begin van onze jaartelling (ik zal tegen u niet zeggen "eeuwen voor Chr.") al joden woonden.
Joden horen daar gewoon hoor, die zijn daar niet pas vanaf 1948 plotseling gekomen.
Of bent u zo iemand die de feiten ontkent en van de geschiedenis z'n eigen verhaal maakt? Helaas komt dat tegenwoordig steeds vaker voor.
Bulletje Rozenwater
1
quote:

Bullwish schreef op 13 oktober 2023 14:22:

[...]
Zo hou je het antisemitisme wel in stand. Het is nog dom gelul ook. Joden willen geen Bijbel, joden gebruiken de Tenach of Thora.
Vergeet niet wat er in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw gebeurd is. Met dit soort taal wordt gewelddadigheid jegens joden aangewakkerd.
Enige nuance zou wel op z'n plaats zijn.
Wat Israël betreft, gaat de geschiedenis verder terug dan 1948. U wilt niets van de oude geschriften weten, maar dat hoeft ook niet om te weten dat er daar al eeuwen voor het begin van onze jaartelling (ik zal tegen u niet zeggen "eeuwen voor Chr.") al joden woonden.
Joden horen daar gewoon hoor, die zijn daar niet pas vanaf 1948 plotseling gekomen.
Of bent u zo iemand die de feiten ontkent en van de geschiedenis z'n eigen verhaal maakt? Helaas komt dat tegenwoordig steeds vaker voor.
Zo is het nu ook weer niet. De joden zijn geremigreerd en hebben de Palestijnen deels verdreven na de 2e wereldoorlog waarbij ook gebruikt werd gemaakt van etnische zuiveringen en genocide. En ook nu nog is wat er gebeurd qua nederzettingen niet chique, orthodoxe Joden beroepen zich als wel degelijk op de Tora waarbij de Westoever het beloofde land is waar men recht heeft om te wonen, Palestijnen vindt men minderwaaardig

Dat maakt het allemaal zo lastig, niemand is van onbesproken gedrag. Overigens denk ik dat het niet zo veel uit zou maken als de Joden zich wel netjes gedragen, de radicale Islam is alleen tevreden met de vernietiging van de staat Israël en eigenlijk het hele Joodse volk.
midjj
0
quote:

closer schreef op 13 oktober 2023 13:32:

Dus iedereen is schuldig tenzij? En ondertussen zeuren over een "spectrum".
Ik wacht nog steeds geduldig op je antwoord aangaande het statement dat veel Gazanen niets met Hams van doen willen hebben.
closer
0
quote:

Bullwish schreef op 13 oktober 2023 14:22:

Joden horen daar gewoon hoor, die zijn daar niet pas vanaf 1948 plotseling gekomen.
Of bent u zo iemand die de feiten ontkent en van de geschiedenis z'n eigen verhaal maakt? Helaas komt dat tegenwoordig steeds vaker voor.
Feiten verdraaien om je eigen gelijk te halen, dat kun je zelf ook goed.

Eerst overwogen de zionisten om de staat Israël in Zuid-Amerika op te richten. Maar ze kozen er toch voor om dat te doen in het gebied dat destijds het Ottomaanse Rijk was, en later onder het Brits mandaat Palestina werd genoemd. "De gedachte daarachter was dat dit een grondgebied was met veel betekenis is (het beloofde land, red.), waardoor de Joodse mensen daar mogelijk sneller naartoe zouden verhuizen."

Het conflict begon toen de zionistische beweging een 'exclusief Joodse staat' wilde maken van het grondgebied waar toen voornamelijk Palestijnen woonden. "Een staat dus, die een Joodse identiteit heeft", vervolgt De Jong.

Andere rechten
Dat zit zo: "Normaal gesproken heeft een staat staatsburgers die in dat land geboren zijn. Maar de ambitie van toen was niet om een staat op te richten voor alle burgers die er woonden. De staat was puur bedoeld voor de Joodse Israëliërs."

In deze staat hebben Joodse Israëliërs andere rechten dan niet-Joodse Israëliiërs, zoals de Palestijnen die er al woonden. Niet-Joodse Israëliërs mogen niet overal wonen en hebben ook niet automatisch eigendomsrecht, legt De Jong uit.

eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe-is-he...
Bulletje Rozenwater
2
quote:

midjj schreef op 13 oktober 2023 14:39:

[...]

Ik wacht nog steeds geduldig op je antwoord aangaande het statement dat de meeste Gazanen niets met Hams van doen willen hebben.
Ik wacht ook geduldig op Nederlandse moslims die zich tegen Hamas uitspreken.
closer
0
quote:

midjj schreef op 13 oktober 2023 14:39:

Ik wacht nog steeds geduldig op je antwoord aangaande het statement dat veel Gazanen niets met Hams van doen willen hebben.
No problem, geduld is een goede zaak, veel mensen zouden wat meer geduld moeten hebben.
midjj
0
quote:

closer schreef op 13 oktober 2023 14:41:

[...]
Feiten verdraaien om je eigen gelijk te halen, dat kun je zelf ook goed.

Eerst overwogen de zionisten om de staat Israël in Zuid-Amerika op te richten. Maar ze kozen er toch voor om dat te doen in het gebied dat destijds het Ottomaanse Rijk was, en later onder het Brits mandaat Palestina werd genoemd. "De gedachte daarachter was dat dit een grondgebied was met veel betekenis is (het beloofde land, red.), waardoor de Joodse mensen daar mogelijk sneller naartoe zouden verhuizen."

Het conflict begon toen de zionistische beweging een 'exclusief Joodse staat' wilde maken van het grondgebied waar toen voornamelijk Palestijnen woonden. "Een staat dus, die een Joodse identiteit heeft", vervolgt De Jong.

Andere rechten
Dat zit zo: "Normaal gesproken heeft een staat staatsburgers die in dat land geboren zijn. Maar de ambitie van toen was niet om een staat op te richten voor alle burgers die er woonden. De staat was puur bedoeld voor de Joodse Israëliërs."

In deze staat hebben Joodse Israëliërs andere rechten dan niet-Joodse Israëliiërs, zoals de Palestijnen die er al woonden. Niet-Joodse Israëliërs mogen niet overal wonen en hebben ook niet automatisch eigendomsrecht, legt De Jong uit.

eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe-is-he...
Even een gekleurde tegenhanger van bovenstaand -zacht uitgedrukt- gekleurd verhaal:

www.cidi.nl/dossier/na-de-tweede-were...

Genoeg andere info op deze site te vinden, ik heb er slechts de periode 1945-1948 uitgepikt.
midjj
0
quote:

closer schreef op 13 oktober 2023 14:45:

[...]
No problem, geduld is een goede zaak, veel mensen zouden wat meer geduld moeten hebben.
Daar houd ik je aan, het antwoord kan ik dus nog voor Sint Juttemis verwachten...maar ik vermoed vooralsnog dat het anders ligt... Je hebt het simpelweg niet...
closer
0
Zowel voor als na Sint Juttemis hoef je van mij geen antwoord te verwachten.
Waarom zou ik moeten aantonen dat een zin uit De Standaard klopt?

Jouw post:
''Veel van de Gazanen willen niets met Hamas te maken hebben,''.

Dat waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik ben ook heel benieuwd wie dit heeft gemeten en hoe dat is gemeten? Waar blijkt dit uit?


Mijn antwoord:
En waaruit blijkt het tegenovergestelde?

Je betwijfelt de zin uit De Standaard "ten zeerste", maar voert zelf evenmin bewijs aan.
midjj
0
Tsjonge, ik blijf in herhaling vallen, de bewijslast ligt toch echt bij de gever van onderstaand statement:

'Veel van de Gazanen willen niets met Hamas te maken hebben,''.

Van jou komt er dus geen antwoord meer, iemand anders misschien??
[verwijderd]
3
quote:

midjj schreef op 13 oktober 2023 12:08:

[...]

Bron? De Standaard.

''Veel van de Gazanen willen niets met Hamas te maken hebben,''.

Dat waag ik ten zeerste te betwijfelen. Ik ben ook heel benieuwd wie dit heeft gemeten en hoe dat is gemeten? Waar blijkt dit uit?
U heeft gelijk waar u zegt dat "wie stelt, bewijst". En aangezien "dat waag ik ten zeerste te betwijfelen" een stelling is, ben ik bijzonder benieuwd naar uw onderbouwing ervan (u hoeft wat mij betreft niet zo ver te gaan dat u bewijs aanlevert).

"Veel" is een subjectief begrip. Het zal dus lastig worden daaromtrent bewijs te leveren. Kunt u aangeven wat in uw definitie "veel" is? Wellicht kunt u vervolgens ter verheldering even contact opnemen met De Standaard, want op dit forum gaat u het antwoord op uw vraag waarschijnlijk nooit vinden.

Terug ter zake: ik denk dat veel Gazanen een hekel aan Israël hebben, maar dat velen Hamas' politiek van de verschroeide aarde veel te ver vinden gaan. Eenvoudigweg omdat zij - vermoedelijk - niet en masse suïcidaal zijn. Geen enkele doorsnee Gazaan zit te wachten op de onvermijdelijke Israëlische repercussies.

Het omgekeerde geldt evenwel ook: zij zullen eventuele bedenkingen over Hamas nooit publiekelijk uiten, omdat zij weten dat dat een levensduurverkortende handeling zou zijn.

Voor de normale man/vrouw in de Gazastrook is het leven een ramp.
seance
0
quote:

Bullwish schreef op 13 oktober 2023 14:22:

[...]
Zo hou je het antisemitisme wel in stand. Het is nog dom gelul ook. Joden willen geen Bijbel, joden gebruiken de Tenach of Thora.
Vergeet niet wat er in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw gebeurd is. Met dit soort taal wordt gewelddadigheid jegens joden aangewakkerd.
Enige nuance zou wel op z'n plaats zijn.
Wat Israël betreft, gaat de geschiedenis verder terug dan 1948. U wilt niets van de oude geschriften weten, maar dat hoeft ook niet om te weten dat er daar al eeuwen voor het begin van onze jaartelling (ik zal tegen u niet zeggen "eeuwen voor Chr.") al joden woonden.
Joden horen daar gewoon hoor, die zijn daar niet pas vanaf 1948 plotseling gekomen.
Of bent u zo iemand die de feiten ontkent en van de geschiedenis z'n eigen verhaal maakt? Helaas komt dat tegenwoordig steeds vaker voor.
haal voor het gemak het antisemitisme van stal, werkt altijd in bepaalde kringen.

hier dan een oud geschrift.

een joodse denker, Ginsburg, schreef lang geleden over de joden in dat gebied .

citaat;
door de inheemse bevolking oa palestijnen kwaad te doen met vijandigheid en wreedheid en je op te stellen als despoten zal dat woede opwekken.
en deze mensen zullen wraakzuchtiger zijn als geen ander.
midjj
0
quote:

Test schreef op 13 oktober 2023 15:18:

[...]

U heeft gelijk waar u zegt dat "wie stelt, bewijst". En aangezien "dat waag ik ten zeerste te betwijfelen" een stelling is, ben ik bijzonder benieuwd naar uw onderbouwing ervan (u hoeft wat mij betreft niet zo ver te gaan dat u bewijs aanlevert).

"Veel" is een subjectief begrip. Het zal dus lastig worden daaromtrent bewijs te leveren. Kunt u aangeven wat in uw definitie "veel" is? Wellicht kunt u vervolgens ter verheldering even contact opnemen met De Standaard, want op dit forum gaat u het antwoord op uw vraag waarschijnlijk nooit vinden.

Terug ter zake: ik denk dat veel Gazanen een hekel aan Israël hebben, maar dat velen Hamas' politiek van de verschroeide aarde veel te ver vinden gaan. Eenvoudigweg omdat zij - vermoedelijk - niet en masse suïcidaal zijn. Geen enkele doorsnee Gazaan zit te wachten op de onvermijdelijke Israëlische repercussies.

Het omgekeerde geldt evenwel ook: zij zullen eventuele bedenkingen over Hamas nooit publiekelijk uiten, omdat zij weten dat dat een levensduurverkortende handeling zou zijn.

Voor de normale man/vrouw in de Gazastrook is het leven een ramp.
@ Test: Waarom zou ik moeten aangeven wat er met 'veel' wordt bedoeld? Ik poneerde die stelling niet. (Mijn eigen definitie van veel (in wat voor verband dan ook) staat daar verder volkomen los van.
Het antwoord op mijn vragen zal uiteindelijk bepalen of mijn vermoeden juist is. Het een volgt op het ander en ik zal dan de eerste zijn die mijn vermoeden aanpast. Vooralsnog hoop ik dan maar dat de auteur van de Standaard dit draadje volgt en antwoord kan geven op mijn vragen door zijn stelling toe te lichten.

Je terzake kan ik volgen. Ik zou daarmee echter hopen dat Hamas wat meer in de negatieve spotlights komt te staan dan het bekende vingerwijzen naar Israel. Het komt er op neer dat de vredelievende Gazanen in het crossfire zitten tussen Israel en Hamas.
Het zou mooi zijn als geheel volgens oorlogsrecht Hamas zich scheidt van de vredelievende Gazanen en zo hun aartsvijand Israel bestrijdt. Gaat helaas denk ik nooit gebeuren, want dan is het snel gedaan met die dappere 'vrijheidstrijders'.
Een inval van Israel is helaas de oplossing niet. De ideologie van Hamas zal blijven voortleven en sterker worden naarmate het aantal martelaren toeneemt. Hoe ga je uitvinden wie pro Hamas is en wie niet?
JP Samosa
0
Nu.nl:
Dodental Gaza loopt opnieuw op
Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid meldt vandaag dat er 1.799 Palestijnen zijn omgekomen. Onder de slachtoffers zijn 583 kinderen. Het dodental lag eerder op de dag op ruim 1.400.

Bijna 6.400 mensen hebben verwondingen opgelopen. Israël voert nog steeds bombardementen uit in de Gazastrook. Door het aanhoudende geweld zijn volgens de Verenigde Naties meer dan 423.000 mensen ontheemd geraakt.

Nu.nl
Rutte: 'Zelfverdediging moet samengaan met humanitair oorlogsrecht'
Demissionair premier Mark Rutte heft vandaag met de koning van Jordanië gesproken over de situatie in Israël, Gaza en de Westelijke Jordaanoever, meldt hij op X. Daarbij bespraken ze de "noodzaak van het voorkomen van regionale escalatie en van humanitaire toegang tot Gaza".

Rutte zegt dat het van groot belang is dat "onschuldige inwoners van Gaza toegang krijgen tot voedsel, water en medische zorg". Volgens de premier heeft Israël het volste recht zich te verdedigen en op te treden tegen "de verschrikkelijke terreur van Hamas". Hij benadrukt dat die zelfverdediging samengaat met "proportionaliteit en humanitair oorlogsrecht".
…………………………

De vraag is, hoe zit het met de proportionaliteit van de reactie van Israël.
1800 doden, waarvan580 kinderen……
[verwijderd]
1
quote:

midjj schreef op 13 oktober 2023 15:59:

[...]

@ Test: Waarom zou ik moeten aangeven wat er met 'veel' wordt bedoeld? Ik poneerde die stelling niet. (Mijn eigen definitie van veel (in wat voor verband dan ook) staat daar verder volkomen los van.
Het antwoord op mijn vragen zal uiteindelijk bepalen of mijn vermoeden juist is. Het een volgt op het ander en ik zal dan de eerste zijn die mijn vermoeden aanpast. Vooralsnog hoop ik dan maar dat de auteur van de Standaard dit draadje volgt en antwoord kan geven op mijn vragen door zijn stelling toe te lichten.

Je terzake kan ik volgen. Ik zou daarmee echter hopen dat Hamas wat meer in de negatieve spotlights komt te staan dan het bekende vingerwijzen naar Israel. Het komt er op neer dat de vredelievende Gazanen in het crossfire zitten tussen Israel en Hamas.
Het zou mooi zijn als geheel volgens oorlogsrecht Hamas zich scheidt van de vredelievende Gazanen en zo hun aartsvijand Israel bestrijdt. Gaat helaas denk ik nooit gebeuren, want dan is het snel gedaan met die dappere 'vrijheidstrijders'.
Een inval van Israel is helaas de oplossing niet. De ideologie van Hamas zal blijven voortleven en sterker worden naarmate het aantal martelaren toeneemt. Hoe ga je uitvinden wie pro Hamas is en wie niet?
Ik beoogde met mijn eerste twee paragrafen een zinloze discussie in de kiem te smoren. Helaas ontaardt dit soort gesprekken op IEX namelijk vaak in eindeloos over-en-weer moddergooien, wat de draadjes zo vervuilt. Hopelijk kunnen u en uw gesprekspartner het hier dus verder bij laten, in de wetenschap dat het, zolang niemand verneemt De Standaard, ongewis blijft wat met "veel" wordt bedoeld.

Mijn droevig stemmende mening is het probleem Israël/Libanon/Iran/Syrië alléén oplosbaar is door een totale oorlog, die helemaal wordt uitgevochten, dus waarin één duidelijke overwinnaar overblijft. Zolang dat niet gebeurt, zal het conflict blijven voortwoekeren. De haat zit te diep. Aangetekend zij dat ik een glass-half-empty persoon ben.

Een vergelijkbare situatie kan overigens veel dichter bij huis worden aangetroffen, namelijk op de Balkan. Groepen van verschillende etniciteit die elkaars bloed al eeuwen lang wel kunnen drinken. Het kan nog vijf, tien of twintig jaar duren, maar ook daar wordt het, helaas, in mijn optiek beslist weer oorlog.
het zwaard
0
Human Rights Watch: 'Bevel tot evacuatie in Gaza is niet realistisch, wereldleiders moeten nu opstaan en spreken'

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) is kritisch voor de Israëlische oproep aan 1,1 miljoen Gazanen om richting het zuiden te evacueren. 'Er is geen veilige plek om naartoe te gaan', meldt HRW in een perscommuniqué. 'De wegen zijn puin. Brandstof is schaars en het grootste ziekenhuis ligt binnen de evacuatiezone.' Het bevel strookt niet met Israëls doelstelling om zo weinig mogelijk burgerslachtoffers te maken, oordeelt HRW. 'Wereldleiders moeten nu opstaan en spreken. Voor het te laat is.'
het zwaard
0
De Croo: 'Ook in oorlog zijn er regels, collectief de ganse bevolking van Gaza treffen kan niet'

Op een persconferentie noemt premier Alexander De Croo (Open Vld) de aanval van Hamas op Israël een "vreselijke daad van terreur". Israël heeft dan ook het recht om zijn bevolking te beschermen en zich te verdedigen tegen de toekomstige aanvallen, maar "ook in oorlog zijn er regels", zo klinkt het standpunt van de federale regering. "Collectief de ganse bevolking van Gaza treffen en Gaza volledig afsluiten van water en energie kan niet."

Elke burger die sterft is er een te veel, aldus de premier, die ook benadrukt dat ons land "ontwikkelingsprojecten in Palestina zal blijven verderzetten".

De Croo roept ook op om het conflict niet te importeren naar ons land, al wil hij het recht op betogen blijven garanderen. "Iedereen mag zijn mening hebben over het conflict. Maar er zijn rode lijnen: aanzetten tot haat en antisemitisme zullen we nooit tolereren."

Tot slot is ons land bezig om vluchten te organiseren om gestrande Belgen te repatriëren. In tegenstelling tot wat gisteren gezegd werd, zal Defensie daar waarschijnlijk voor instaan, en niet Brussels Airlines. "Een militaire vluchten geeft meer garantie om de repatriëring in de beste veiligheidsomstandigheden te laten doorgaan", zegt minister van Buitenlandse Zaken Hadja Lahbib (MR).
midjj
0
quote:

Test schreef op 13 oktober 2023 16:33:

[...]

Ik beoogde met mijn eerste twee paragrafen een zinloze discussie in de kiem te smoren. Helaas ontaardt dit soort gesprekken op IEX namelijk vaak in eindeloos over-en-weer moddergooien, wat de draadjes zo vervuilt. Hopelijk kunnen u en uw gesprekspartner het hier dus verder bij laten, in de wetenschap dat het, zolang niemand verneemt De Standaard, ongewis blijft wat met "veel" wordt bedoeld.

Mijn droevig stemmende mening is het probleem Israël/Libanon/Iran/Syrië alléén oplosbaar is door een totale oorlog, die helemaal wordt uitgevochten, dus waarin één duidelijke overwinnaar overblijft. Zolang dat niet gebeurt, zal het conflict blijven voortwoekeren. De haat zit te diep. Aangetekend zij dat ik een glass-half-empty persoon ben.

Een vergelijkbare situatie kan overigens veel dichter bij huis worden aangetroffen, namelijk op de Balkan. Groepen van verschillende etniciteit die elkaars bloed al eeuwen lang wel kunnen drinken. Het kan nog vijf, tien of twintig jaar duren, maar ook daar wordt het, helaas, in mijn optiek beslist weer oorlog.
Je vergeet een oplossing, maar velen hier geloven daar niet in. De terugkeer van Jezus Christus op aarde. Vredevorst wordt Hij genoemd. Ik zie daar naar uit.

“Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op Zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over Zijn koninkrijk, doordat Hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen” (Jesaja 9:5, 6)

Zelf heb ik nog wel een weggetje af te leggen, zeker wat betreft mijn geloof en focus op Hem. Zoals je terecht stelt laat ik mij wel eens verleiden tot oeverloze discussies, verleid door stellingen en statements waar ik het totaal niet mee eens ben.

Voor die paar Christenen die dit lezen een spiegeltje, maar krachtige verwijzing naar onze Vredevorst: “I like your Christ, I do not like your Christians. Your Christians are so unlike your Christ.” -Mahatma Gandhi
4.806 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 237 238 239 240 241 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,59  +6,38  +0,71%  10 mei
 Germany40^ 18.773,50 +0,47%
 BEL 20 4.013,33 +0,70%
 Europe50^ 5.084,27 -0,02%
 US30^ 39.507,00 0,00%
 Nasd100^ 18.156,80 0,00%
 US500^ 5.221,51 0,00%
 Japan225^ 38.190,30 0,00%
 Gold spot 2.360,72 0,00%
 EUR/USD 1,0771 0,00%
 WTI 78,28 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +5,43%
CM.COM +2,92%
NX FILTRATION +2,63%
RANDSTAD NV +2,61%
ForFarmers +2,43%

Dalers

Kendrion -2,99%
UMG -2,95%
Alfen N.V. -2,63%
EBUSCO HOLDING -2,29%
VIVORYON THER... -1,85%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront