Wessanen « Terug naar discussie overzicht

Jan 2014 Wessanen: Het Verlossende Bod Van ......................

284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
RESEARCH
0
Jaren in dit fonds gezeten, eind december uitgestapt en zie de koersstijging met lede ogen aan. Graag advies, nu nog instappen of wachten tot 21 februari op de jaarcijfers, deze zullen nl. niet zo goed zijn verwacht ik.
[verwijderd]
0
Lastige vraag.
Op 2,60/70, had die vraag makkelijker te beantwoorden zijn geweest.
Eea hangt natuurlijk ook af van je beleggingshorizon en type belegger/handelaar dat je bent ?
Ga je voor de overname, mocht die ooit komen, of ga je een mogelijk snel ritje ?
Fundamenteel gaat wessanen voorlopig nog nergens over, maar ik heb wel wat vertrouwen in die nieuwe fransman, dus op termijn, wie weet.
Maar als ik jouw was, bleef ik ver bij wessie vandaan, zijn veel betere bedrijven waar je in kunt beleggen cq handelen.
Wessanen is in mijn optiek puur speculatief.
SAHR-0310
0
Ik dacht altijd dat Koffrie en Delta onder hetzelfde hoedje speelden. Dat Delta nu opeens Koffrie wipt is mijn inziens het teken dat ze ook wat meer met de koers en het bedrijf willen.

Ik blijf dus lekker zitten.
[verwijderd]
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 25 januari 2014 07:34:

Ik dacht altijd dat Koffrie en Delta onder hetzelfde hoedje speelden. Dat Delta nu opeens Koffrie wipt is mijn inziens het teken dat ze ook wat meer met de koers en het bedrijf willen.

Ik blijf dus lekker zitten.
Mijn gedachte ook hoop dat het nu eens wat gaat worden zit er al in vanaf zomer 2010
[verwijderd]
0
Zit er al in van een koers 12 a 13 euro, nog met een dividend van 60 ct per aandeel.......
Kijk zelf maar ff hoe lang dat al terug is........

Heb door middel van steeds nieuwe aankopen het gemiddelde behoorlijk omlaag weten te krijgen, sta nu zelfs in de winst ;)
effegenoeg
0
quote:

profitman schreef op 25 januari 2014 15:55:

Zit er al in van een koers 12 a 13 euro, nog met een dividend van 60 ct per aandeel.......
Kijk zelf maar ff hoe lang dat al terug is........

Heb door middel van steeds nieuwe aankopen het gemiddelde behoorlijk omlaag weten te krijgen, sta nu zelfs in de winst ;)
Dan wordt het de hoogste tijd dat je bij de board aan tafel schuift.
Onderhand pakhuizen vol aandeeltjes is mijn inschatting.
Heb enkele jaren terug met 3k mijn velies genomen vanaf diezelfde 12€
In andere fondsen mijn verlies inmiddels terug gelukkig.
[verwijderd]
0

nou Business Class, Wierda - zo zie ik het dus ook, schonen en in de Etalage, gaat denk ik 3,75 opleveren, met geluk misschien zelfs 4 of 4,25

dit is goed, gaat belangstelling aanwakkeren.
geduld
Wies
RESEARCH
0
quote:

profitman schreef op 25 januari 2014 01:41:

Lastige vraag.
Op 2,60/70, had die vraag makkelijker te beantwoorden zijn geweest.
Bedankt voor je reactie Profitman. Ik denk inderdaad dat Wessanen met de jaarcijfers (nog 1 maal )zal teleurstellen. Ik verwacht dan wel een nieuwe koopkans. Heb in het verleden al teveel teleurstellingen gezien bij dit fonds. Goed teken overigens dat die Koffie is vertrokken. Morgen zullen we wel een stijging zien door het optreden bij ome Harry Mens, vandaar dat de koers afgelopen week zo goed bleef liggen. Aan de andere kant werd vorige week Ordina aangeprezen, wat niet veel effect heeft gehad.
effegenoeg
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 26 januari 2014 11:11:

nou Business Class, Wierda - zo zie ik het dus ook, schonen en in de Etalage, gaat denk ik 3,75 opleveren, met geluk misschien zelfs 4 of 4,25

dit is goed, gaat belangstelling aanwakkeren.
geduld
Wies
Inderdaad,
komt redelijk overéén met de gedachtegang van doorsnee forumleden hier.
Met wat tegenvallende cijfers aanstaande nog éénmaal een bijkoopkans om te cashen lijkt me.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 25 januari 2014 19:52:

[...]

Dan wordt het de hoogste tijd dat je bij de board aan tafel schuift.
Onderhand pakhuizen vol aandeeltjes is mijn inschatting.
Nou, dat valt gelukkig wel mee hoor, heb met gerichte aankopen, de laatste keer(2012.....), zelfs nog op 1,98, en 2,35, dan zakt je gemiddelde aankoopkoers gelukkig hard.
Zit nu gemiddeld op net geen 3,00, dus in de winst, maar dat is zo weer weg hebben we vorig jaar juli, na de zoveelste winstwaarschuwing, gezien.......

Wordt al JAREN gepraat/gespeculeerd over overname, laat het dan nu maar eens gebeuren, alhoewel ik dat nog niet zie gebeuren met de aanstelling van die fransman.

Zou nog zomaar eens kunnen zijn, dat ik voor die tijd de pijp al aan Maarten heb gegeven.......
Zijn tenslotte veel betere bedrijven om in te handelen en te beleggen/investeren dan dit dramatisch gerunde wangedrocht.
SAHR-0310
0
Verschil is dat nu na jaaaaren eindelijk grootaandeelhouder Delta lijkt in te grijpen.

Ik voorzie overigens dat een andere aandeelhouder het belang gaat verkopen. Naar mijn idee heeft Invesco het belang opgebouwd door de contacten die er met Hoyer liggen. Mogelijk ter voorbereiding op de voorstellen die nu voorlopig van tafel geveegd zijn. Hoyer en Koffrie zijn 2 handen op 1 buik dus ben ook benieuwd of Hoyer blijft zitten.
Broer Konijn
0
Zolang Delta de lakens uitdeelt kan je best voor de wat langere termijn investeren in Wessanen. Je ontvangt een redelijk dividend en er zijn de afgelopen jaren zoveel voorzieningen en afschrijvingen geweest dat er in de resultaten ook wel een buffer zit. Als Delta onverhoopt uitstapt........run for the hills.

Hoewel een nieuwe CEO vaak alle shit in zijn 1e resultaten stopt (zie RDS) zal dat voor de nieuwe man moeilijk worden JUIST omdat het Wessanen is. Komt hij met teleurstellende cijfers dan staat hij direct met 3-0 achter. Ik verwacht dus redelijke jaarcijfers. Valuta effect vanuit ABC zal daarbij helaas niet helpen. Koersdoel voor komende 6 maanden € 3,65.

Overname? Ik geloof er niet in voor 2014 maar laat me graag verrassen.
SAHR-0310
0
Merckens moest het veld ruimen ivm ABC. Koffrie liet in een reactie weten dat de marges bij ABC tegenvallen. Ik verwacht dus weinig positiefs vanuit ABC. De snackdivisie hebben ze in de verkoop gezet. Waarschijnlijk nu formeel opgestart zodat ze de resultaten uit de jaarcijfers 2013 mogen laten. En laat nou net die vette hap een positief resultaat hebben.

Ik vraag mij vooral af wat de reden is van de plotselinge wending door Delta. Komt er eindelijk een private equity partij de boel overnemen?
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 27 januari 2014 09:55:

Had een andere koers verwacht...
Je moet wel geduld hebben, komt goed.
boxer2
0
quote:

effegenoeg schreef op 27 januari 2014 09:55:

Had een andere koers verwacht...
Geen paniek. Koffrie moet z'n aandeeltjes kwijt. Een paar dagen en dan heeft hij ze geloodst en kunnen we weer naar boven kijken.
GMMRG
0
Met kleine aantallen terug naar het niveau van afgelopen vrijdag.
Ik vind dat een goede ontwikkeling.
Meestal daalt een koers met kleine aantallen.
Het is een goede zaak dat er vers bloed in de leding komt.
effegenoeg
0
We naderen een niet eens zo,n zware weerstand.
Wordt helemaal es een beetje spannend hier!!!!!
284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
914,95  +1,70  +0,19%  18:05
 Germany40^ 18.759,60 +0,30%
 BEL 20 4.006,94 +0,05%
 Europe50^ 5.070,00 +0,12%
 US30^ 39.997,70 +0,01%
 Nasd100^ 18.663,00 +0,66%
 US500^ 5.318,01 +0,29%
 Japan225^ 39.260,00 +1,36%
 Gold spot 2.423,78 +0,35%
 EUR/USD 1,0863 -0,06%
 WTI 79,23 -0,35%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,96%
VIVORYON THER... +2,76%
Alfen N.V. +2,73%
ALLFUNDS GROUP +2,55%
Sif Holding +1,69%

Dalers

JUST EAT TAKE... -3,76%
Brunel -3,15%
Galapagos -1,89%
Philips Konin... -1,82%
PROSUS -1,36%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront