Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Afrekenen met de Woekerpolis....

340 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
voda
0
quote:

voda schreef op 8 maart 2011 21:13:

[...]
Ik heb er erg lang moeten over nadenken, maar ik heb de knoop doorgehakt!
Ik ben bezig met alles te afkopen.
De eerste afkoop(som) en goedkeuring daarop is al weg. Het geld moet binnen 2 weken gestort worden.
De tweede afkoop(som) verwacht ik vrij spoedig, ook deze moet dan binnen 3 weken afgehandeld zijn.

De derde wordt een lastiger verhaal, daar ben ik nog bezig mee. Dit kan veel langer duren. Ze zijn bezig om een reparatie over 2009/2010 te berekenen. Duurt maanden! :-(
Moet op het resultaat wachten, alvorens andere stappen te kunnen ondernemen.

Ik heb het helemaal gehad met Aegon en N.N (ING).

Ik houd u op de hoogte....

Het is zo ver, eindelijk ook het geld van de 2e afkoop ontvangen.
Er werd toch nog wel bijna 1500 euro kosten ingehouden. De schurken!

Nooit meer een spaar polis bij die oplichters. Desnoods zet ik zelf wel op een bankrekening.

andre68
0
quote:

voda schreef op 22 maart 2011 16:00:

[...]
Het is zo ver, eindelijk ook het geld van de 2e afkoop ontvangen.
Er werd toch nog wel bijna 1500 euro kosten ingehouden. De schurken!

Nooit meer een spaar polis bij die oplichters. Desnoods zet ik zelf wel op een bankrekening.

"Er werd toch nog wel bijna 1500 euro kosten ingehouden. De schurken!"

Blijkbaar is van enige "coulance", "spijt" of welke andere vorm van "inlevingsvermogen" geen sprake.

Bord voor de kop, star en krampachtig vasthouden aan zelf bedachte en zelf geïnterpreteerde "Algemene Voorwaarden" en korte termijn denken (de toekomst is toch k*t voor de kapitaalverzekeringen, dus waarom zóuden we ons best doen om "vertrouwen" terug te winnen). Binnenharken wat er binnen te harken valt, nu het nog kan.

Benieuwd hoeveel boze gedupeerden het niet pikken en het recht in eigen hand gaan nemen.

Voor 1500 Euro schade aanrichten aan de auto van je "tussenpersoon" is ook maar een kwestie van een paar halen met een schroevendraaier op beide portieren.

Maar hij zal daarvoor wel prima verzekerd zijn. Dan rossen we hem maar gewoon in elkaar in een doodlopend steegje.

Oeps, mijn fantasie slaat weer eens op hol.

voda
0
Andre, weet je wat er nog bij mij ingehouden werd? Namelijk de z.g. Eerste kosten!!!

Zij schreven mij:

Eerste kosten

De eerste kosten die bij het afsluiten van de verzekering zijn gemaakt, zijn kosten voor het adviseren en verkopen van de verzekering, het invoeren van de verzekering in de administratie en het verstrekken van de polis. Bij de ingang van de verzekering zijn deze kosten aan u voorgeschoten. Een deel van elke premie is bestemd voor het aflossen van deze voorgeschoten eerste kosten zodat deze aan het eind van de verzekering, als alle premies betaald zijn, door ons zijn terugontvangen. Als de verzekering voortijdig wordt beeindigd dan worden de eerste kosten die u nog heeft betaald in één keer in mindering gebracht op de belegde waarde van uw verzekeringen.

Aldus de brief van Aegon. I give up!

Wat een idioten!!!
andre68
0
quote:

voda schreef op 22 maart 2011 17:27:

Andre, weet je wat er nog bij mij ingehouden werd? Namelijk de z.g. Eerste kosten!!!

Zij schreven mij:

Eerste kosten

De eerste kosten die bij het afsluiten van de verzekering zijn gemaakt, zijn kosten voor het adviseren en verkopen van de verzekering, het invoeren van de verzekering in de administratie en het verstrekken van de polis. Bij de ingang van de verzekering zijn deze kosten aan u voorgeschoten. Een deel van elke premie is bestemd voor het aflossen van deze voorgeschoten eerste kosten zodat deze aan het eind van de verzekering, als alle premies betaald zijn, door ons zijn terugontvangen. Als de verzekering voortijdig wordt beeindigd dan worden de eerste kosten die u nog heeft betaald in één keer in mindering gebracht op de belegde waarde van uw verzekeringen.

Aldus de brief van Aegon. I give up!

Wat een idioten!!!
Tenenkrommend! Zij schreven dit MAARRRRR.... staat dit ook zo-letterlijk- omschreven in de (vermaledijde) "Algemene Voorwaarden" en "Aanvullende Algemene Voorwaarden"?

Ik vind het wel héél opmerkelijk om juist die crimineel hoge kostenontrekkingen toch toe te passen op toekomstige premies die "gecanceld" zijn en nooit betaald zullen worden.

Wat een godvergeten schijnheilige dievenbende!

Maar goed....de bank-en verzekeringssector doet erg haar best om "vertrouwen terug te winnen"
voda
0
quote:

andre68 schreef op 22 maart 2011 17:50:

[...]Tenenkrommend! Zij schreven dit MAARRRRR.... staat dit ook zo-letterlijk- omschreven in de (vermaledijde) "Algemene Voorwaarden" en "Aanvullende Algemene Voorwaarden"?

Ik vind het wel héél opmerkelijk om juist die crimineel hoge kostenontrekkingen toch toe te passen op toekomstige premies die "gecanceld" zijn en nooit betaald zullen worden.

Wat een godvergeten schijnheilige dievenbende!

Maar goed....de bank-en verzekeringssector doet erg haar best om "vertrouwen terug te winnen"
Ik weet niet of dit in de A.V. etc. staat. Ik heb alles bewaard. Heb nu geen zin het op te zoeken.

Bedankt voor je posts en commentaar over dit onderwerp.

Als er ooit nog een vergoeding komt zal ik het t.z.t. posten.

Groet,

Hans
[verwijderd]
0
Het aanbod van ING(+ alles wat daaronder hangt) in een halve pagina in de Telegraaf(T10), ik heb er niets mee maar heb het toch gelezen....
Wat een ellende zeg, het tijdspad is eindeloos...als bank moet je toch iets aanbieden als: vandaag aanmelden=volgende week weg!

Nu op teletext:"kamer: nummer mee naar andere bank(124)...
wieweet
0
Waarom lichten jullie je verzekering zelf niet op..?

Oog om oog tand om tand. Gewoon terug halen wat gestolen is.

Ik heb nu voor de rest van mij leven een gratis inboedel verzekering, mijn fiets is gratis..lol

vrgr
voda
0
quote:

wieweet schreef op 22 maart 2011 20:57:

Waarom lichten jullie je verzekering zelf niet op..?

Oog om oog tand om tand. Gewoon terug halen wat gestolen is.

Ik heb nu voor de rest van mij leven een gratis inboedel verzekering, mijn fiets is gratis..lol

vrgr
Vele jaren geleden was er die beruchte november storm!
Regenpijp van ruim 12 meter van het dak tot de grond weg.
Verzekering gebeld (Nationale Nederlanden).
Repareer maar en stuur de rekening op. Oké. Gedaan.
Krijg ik later het schade bedrag bedrag terug minus een z.g. eigen risico!!!! Pissed off, de 2 andere huiseigenaren (VVE) hebben geen cent betaald), ik draaide dus weer op voor de schade!

Het is dat die opstal verzekering "verplicht" is, anders had ik liever helemaal geen verzekering!

Leer 1 ding van mij, de "verzekerings maatschappijen" zoals ING, Aegon etc. zijn de grootste legitieme "criminelen" ooit!!!

andre68
0
"Leer 1 ding van mij, de "verzekerings maatschappijen" zoals ING, Aegon etc. zijn de grootste legitieme "criminelen" ooit!!!"

Bedankt voor de waarschuwing. Ik wilde net een nieuwe beleggingsverzekering bij Nationale Nederlanden afsluiten. Doe het nu toch maar niet meer.

voda
0
quote:

andre68 schreef op 22 maart 2011 21:31:

"Leer 1 ding van mij, de "verzekerings maatschappijen" zoals ING, Aegon etc. zijn de grootste legitieme "criminelen" ooit!!!"

Bedankt voor de waarschuwing. Ik wilde net een nieuwe beleggingsverzekering bij Nationale Nederlanden afsluiten. Doe het nu toch maar niet meer.

Dat is een zéér goed besluit denk ik.
Dit is de andere "company" waar ik mee in de "clinch" lig.
Echt serieuze bedragen. Tienduizenden euro's.

Ga maar eens vechten tegen de grote jongens....

Pfff, ik ben er moe van...
wieweet
0
Voda ik was ooit "de weg kwijt" door een afgesloten woeker S..plan die was afgeloten. Totale inleg kwijt, maar heb het dubbel en dwars terug gehaald....en dat zonder lid te worden van een vereniging. lol
Oja en toen ik had gecasht heb ik een jaar later een andere verzekering genomen.

vrgr
andre68
0
quote:

voda schreef op 22 maart 2011 21:38:

[...]
Dat is een zéér goed besluit denk ik.
Dit is de andere "company" waar ik mee in de "clinch" lig.
Echt serieuze bedragen. Tienduizenden euro's.

Ga maar eens vechten tegen de grote jongens....

Pfff, ik ben er moe van...
Dat van die nieuwe beleggingspolis bij NN was natuurlijk maar een cynisch grapje (nu ik het uit moet leggen is het niet leuk meer). Als je híér nog intrapt ben je echt kort na WO 2 ingevroren en vorige week weer ontdooid.
voda
0
quote:

andre68 schreef op 22 maart 2011 21:42:

[...]Dat van die nieuwe beleggingspolis bij NN was natuurlijk maar een cynisch grapje (nu ik het uit moet leggen is het niet leuk meer). Als je híér nog intrapt ben je echt kort na WO 2 ingevroren en vorige week weer ontdooid.
Andre, er kan niet al vaak voor gewaarschuwd worden!!! Grapje of niet!!!
voda
0
'Nieuw onderzoek naar woekerpolis'
Gepubliceerd op 19 apr 2011 om 14:01 | Views: 386

AMSTERDAM (AFN) - Stichting Woekerpolis Claim (WPC) wil dat een onafhankelijke commissie beoordeelt of verzekeraars zich tijdens de woekerpolisaffaire aan hun informatie- en zorgplicht hebben gehouden. Dat meldde WPC dinsdag.

Volgens de stichting moet zo'n commissie onder meer bekijken of verzekeraars onder de huidige en vroegere regelgeving verplicht waren hun klanten concrete informatie te verstrekken over de kosten. Verder moet er duidelijkheid komen over de zorgplicht van verzekeraars en tussenpersonen bij de verkoop van beleggingsverzekeringen.

WPC hoopt op die manier dat er snel duidelijkheid komt over de rechtspositie van polishouders. ,,Het is schrijnend dat het aan de individuele polishouder wordt overgelaten zijn schade te verhalen op verzekeraars via dure en langdurige procedures met onzekere afloop, zei voorzitter Jasper van Schaaik. ,,Voor de meeste polishouders is het belang te klein en zijn de kosten te hoog om te procederen. Verzekeraars speculeren hierop.''

Volgens de stichting bestaat het risico dat de rechten van polishouders verjaren. WPC roept daarom de Tweede Kamer op het initiatief te nemen tot de installatie van een onafhankelijke commissie. ,,Daardoor kan verdere schade worden voorkomen'', aldus Van Schaaik.
[verwijderd]
0
www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/a...

De tussenpersoon is feitelijk al verdwenen, het waren mooie jaren, er is flink verdiend, het ga jullie goed...
Natuurlijk blijven oppassen.
voda
0
De Jager wil woekerpolisaffaire mee afronden
Gepubliceerd op 20 apr 2011 om 12:13 | Views: 314

DEN HAAG (AFN) - Minister Jan Kees de Jager van Financiën gaat zich ervoor inzetten om na vijf jaar toch een einde aan de woekerpolisaffaire te maken. Op verzoek van de Tweede Kamer wil hij met verzekeraars en stichtingen van gedupeerden om de tafel, zei hij woensdag in een Kamerdebat.

De CDA-minister stelde wel dat hij geen ,,arbiter of geschillenbeslechter’’ wil worden. De affaire blijft een privaatrechtelijke kwestie waarin de staat geen partij kan kiezen. Hij is al helemaal niet van plan namens de belastingbetaler bij te dragen aan financiële compensatie.

Maar De Jager wil zeker om de tafel met de verschillende partijen om nu eindelijk een definitieve oplossing te helpen vinden. Hij wil de verschillende regelingen tegen het licht houden met als doel de gedupeerde klanten definitief uit de onzekerheid te halen.

Problemen

Vrijwel de gehele Kamer had daar bij de minister op aangedrongen, na recente berichten dat veel mensen ondanks schikkingen toch nog steeds problemen hebben en naar de rechter stappen. De fracties willen onder meer dat de compensaties contant worden gemaakt en nu worden afbetaald. ,,Mensen willen boter bij de vis, ze willen nu een vergoeding’’, zei CDA-Kamerlid Elly Blanksma.

Bij de woekerpolisaffaire ging het in 2006 om een kleine zeven miljoen dure en complexe beleggingsverzekeringen, lijfrentes en hypotheken. Zij kwam aan het licht na onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Miljoenen Nederlanders bleken voor vaak veel geld gedupeerd.

Verzekeraars

Verzekeraars als Delta Lloyd, ING, Fortis ASR, Aegon en SNS Reaal schikten na jaren van geruzie voor 2,5 miljard euro, maar de afgelopen maanden bleek dat veel mensen er nog steeds bekaaid afkomen. Deskundigen schatten dat de werkelijke schade tussen 20 en 30 miljard euro ligt.

De Jager gaat de AFM vragen of die een tabel kan maken waarin een overzicht staat van de verschillende regelingen. Die tabel is wat de minister betreft ,,niet vrijblijvend''. Per onderdeel wordt gekeken naar de beste oplossingen, en De Jager wil de verzekeraars dan oproepen die te accepteren.

Klanten moeten wat de minister betreft ook de mogelijkheid krijgen om gratis een polis op te zeggen. De Jager beloofde de Kamer om die voor de zomer te laten weten hoe hij vordert met zijn ,,coördinerende rol'' in de affaire.
andre68
0
quote:

voda schreef op 20 april 2011 15:30:

De Jager wil woekerpolisaffaire mee afronden
Gepubliceerd op 20 apr 2011 om 12:13 | Views: 314

DEN HAAG (AFN) - Minister Jan Kees de Jager van Financiën gaat zich ervoor inzetten om na vijf jaar toch een einde aan de woekerpolisaffaire te maken. Op verzoek van de Tweede Kamer wil hij met verzekeraars en stichtingen van gedupeerden om de tafel, zei hij woensdag in een Kamerdebat.

De CDA-minister stelde wel dat hij geen ,,arbiter of geschillenbeslechter’’ wil worden. De affaire blijft een privaatrechtelijke kwestie waarin de staat geen partij kan kiezen. Hij is al helemaal niet van plan namens de belastingbetaler bij te dragen aan financiële compensatie.

Maar De Jager wil zeker om de tafel met de verschillende partijen om nu eindelijk een definitieve oplossing te helpen vinden. Hij wil de verschillende regelingen tegen het licht houden met als doel de gedupeerde klanten definitief uit de onzekerheid te halen.

Problemen

Vrijwel de gehele Kamer had daar bij de minister op aangedrongen, na recente berichten dat veel mensen ondanks schikkingen toch nog steeds problemen hebben en naar de rechter stappen. De fracties willen onder meer dat de compensaties contant worden gemaakt en nu worden afbetaald. ,,Mensen willen boter bij de vis, ze willen nu een vergoeding’’, zei CDA-Kamerlid Elly Blanksma.

Bij de woekerpolisaffaire ging het in 2006 om een kleine zeven miljoen dure en complexe beleggingsverzekeringen, lijfrentes en hypotheken. Zij kwam aan het licht na onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Miljoenen Nederlanders bleken voor vaak veel geld gedupeerd.

Verzekeraars

Verzekeraars als Delta Lloyd, ING, Fortis ASR, Aegon en SNS Reaal schikten na jaren van geruzie voor 2,5 miljard euro, maar de afgelopen maanden bleek dat veel mensen er nog steeds bekaaid afkomen. Deskundigen schatten dat de werkelijke schade tussen 20 en 30 miljard euro ligt.

De Jager gaat de AFM vragen of die een tabel kan maken waarin een overzicht staat van de verschillende regelingen. Die tabel is wat de minister betreft ,,niet vrijblijvend''. Per onderdeel wordt gekeken naar de beste oplossingen, en De Jager wil de verzekeraars dan oproepen die te accepteren.

Klanten moeten wat de minister betreft ook de mogelijkheid krijgen om gratis een polis op te zeggen. De Jager beloofde de Kamer om die voor de zomer te laten weten hoe hij vordert met zijn ,,coördinerende rol'' in de affaire.

"voor de zomer"....klinkt net zo geloofwaardig als de NMA...de resultaten van het onderzoek naar kartelvorming van de banken t.a.v. de hypotheekrente-marge worden in "de loop van het voorjaar" bekend gemaakt.

Welke zomer? Welk voorjaar? Van welk jaar?

"De affaire blijft een privaatrechtelijke kwestie waarin de staat geen partij kan kiezen"

Diezelfde staat heeft zich wel laten bewerken door de lobby van de woeker-maffia (Het Verbond van Verzekeraars) en via fiscale regelingen gestimuleerd dat de woeker-criminelen slinkse criminele, giftige financiële produkten in de markt hebben kunnen zetten.
Argus
0
De verzekeringsmaffia lacht zich een kriek in de rondte. De verliezen op de woekerpolissen worden fiscaal verrekend zodat de belastingbetaler het gelach kan betalen. Echter wordt voor hun de toekomst wel een probleem want dit verdienmodel verdwijnt en zal ook niet terug komen. Kosten moeten transparant worden aangegeven. Alleen wat ik mij afvraag is of in het buitenland ook van die winstgevende verzekeringen zijn afgesloten. Als men daar ook tot dezelfde conclusie komt zoals hier te lande is het zuur dat de Nederlandse belastingbetaler op kan draaien voor wat men in het buitenland voor rotzooi heeft verkocht.
[verwijderd]
0
Tja dit soort populisme wordt doorgaans in media en den haag klakkeloos geroepen en kritiekloos aangehoord. Die 'belastingbetaler' heeft dan toch al die jaren dankbaar profijt gehad van het gewoeker, maar daarover spreekt men dan niet. Aftrekposten en verliescompensatie leiden slechts tot vermindering van betaalde of te betalen belasting, de verzekeringsmaatschappijen krijgen echt niet meer terug dan ze betaald hebben.

quote:

Olie B Bommel schreef op 20 april 2011 19:16:

De verliezen op de woekerpolissen worden fiscaal verrekend zodat de belastingbetaler het gelach kan betalen.
s.lin
0
Verjaring bezwaar op woekerpolissen dreigt
18 oktober 2011 10:46
AMSTERDAM - Nederlanders die een woekerpolis hebben afgesloten dreigen hun bezwaarrecht te verliezen als ze niet opnieuw een klacht deponeren bij hun verzekeraar.

Doen consumenten dat niet, dan verjaart hun vordering en vervalt daarmee mogelijk het recht op enige vorm van schadevergoeding. Dat bevestigt de Vereniging Eigen Huis dinsdag na berichtgeving in De Telegraaf.

Volgens de verenging hebben ongeveer 2,5 miljoen mensen in Nederland een woekerpolis afgesloten. Slechts een paar duizend van hen, heeft reeds opnieuw een zogeheten stuitingsbrief gestuurd, stelt Stichting Verliespolis.

De bezwaren kennen een verjaringstermijn van 5 jaar, die bij wet is geregeld.


Consumentenbond
De affaire rond de woekerpolis kwam in 2006 nadrukkelijk aan het licht. ''Mensen met zo'n polis die nog niet akkoord zijn met een schikkingsvoorstel adviseren wij om alsnog een stuitingsbrief in te sturen", zegt ook de Consumentenbond.

''Het is misschien niet leuk, maar het is de regel. Stuur je niet opnieuw een bezwaar in, dan vervalt mogelijk het recht op compensatie."

© ANP
340 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
903,30  -1,80  -0,20%  13:40
 Germany40^ 18.449,60 -0,85%
 BEL 20 3.923,23 -0,24%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.452,40 -0,32%
 Nasd100^ 18.548,80 -0,34%
 US500^ 5.267,96 -0,36%
 Japan225^ 38.468,80 -0,51%
 Gold spot 2.327,70 -0,98%
 EUR/USD 1,0868 -0,32%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +5,19%
NX FILTRATION +4,66%
Vastned +1,64%
UNILEVER PLC +1,50%
Corbion +1,20%

Dalers

Alfen N.V. -5,72%
PostNL -4,64%
TomTom -2,92%
AMG Critical ... -2,30%
EBUSCO HOLDING -2,27%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront