Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Big, big Apple

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Frank van Dongen (Cees Smit)

Frank van Dongen is het pseudoniem van vermogensbeheerder en fondsmanager Cees Smit. Hij is algemeen directeur van Today’s Vermogensbeheer en Today’s Tomorrow Fondsbeleggen (For Tomorrow). Today’s is als vergunninghouder geregistreerd is bij de AFM en het DSI. Cees Smit is gespecialiseerd in ingewikkelde derivatenco...

Meer over Frank van Dongen (Cees Smit)

Recente artikelen van Frank van Dongen (Cees Smit)

  1. apr '17 De Show is over: Iedereen bedankt 77
  2. jan '17 Mindf*ck 34
  3. mei '16 De beren krijgen lucht 14

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. lege_beurs 6 maart 2012 10:34
    "Als ondernemer met een kantoor in het centrum van Amsterdam vraag ik me af, kijkend naar de grootsheid en locatie(s) van deze en dit soort winkel(s) of het überhaupt in het internettijdperk rendabel kan zijn om zo veel geld te spenderen aan een fysieke winkel."

    www.forbes.com/sites/stevedenning/201...
  2. EuroFool 6 maart 2012 11:52
    IBM is al jaren absoluut geen "dozenschuiver" meer. Niet voor niets hebben ze hun PC's allang verkocht aan Lenovo. Het is nu een IT dienstverlener (veel hogere marches dan op 'ijzer') en veel software.

    En mbt Apple: het lijkt nu wat op datzelfde machtige IBM in de jaren '90: een slim marketingbedrijf dat ook producten verkoopt. Maar ook daar worden diensten (iTunes etc.) en software steeds belangrijker dan de hardware.
  3. [verwijderd] 6 maart 2012 12:23
    Cees, stop het aub toch met te schrijven over en te shorten van AAPL. Je bent al jaren verkeerd, face it. IBM is al jaaaren geen dozenschuiver meer, de CEO van IBM kondigde zo'n 20 jaar geleden aan dat IBM een service bedrijf moet worden. Je moet beter onderzoek doen naar de dingen waar je in trade, of anders blijf je er beter af.

    De apple stores zijn wereldwijd een ongelofelijk commercieel succes en brengen ongelofelijk veel geld op. Waarom ? Simple, stap maar even binnen, ze helpen je daar van A tot Z. Mensen zoals jij denken 'is dit nu wel nog nodig in het internettijdperk?' Mensen zoals Steve Jobs dachten: 'Ik kan hier als differentiator eruit komen'

    Jij begrijpt het niet en je zal het nooit begrijpen.

    AAPL is een $700 stock.
  4. ggwvante 6 maart 2012 12:28
    IBM een " dozenschuiver " ? Kom kom. Van de omzet over 2010 kwam maar 8% uit hardware. Verder uit : software (44%), dienstverlening (39%) en financiering (9%). IBM is helemaal geen dozenschuiver, maar een van de grootste software en services bedrijven in de wereld. Van Dongen moet zijn huiswerk beter doen. Zo'n " misstatement " ondergraaft de geloofwaardigheid van zijn hele artikel.
  5. bert pit 6 maart 2012 13:03
    Apple heeft veel goodwil gekweekt bij een groot publiek met achtereenvolgens iPod, iphone en iPad. Apple heeft een klein marktaandeel in PC's (circa 8%) en daar is nog een "world to win". Gerekend naar de hoge marges die klanten bereid zijn te betalen, de ontwikkelingen rond iTV, de innovatiekracht en de eenvoud en veiligheid zie ik het marktaandeel nog wel groeien.

  6. sebpb 6 maart 2012 14:34
    De grote kracht van een apple store is dat het een helpdesk is met de producten onder handbereik.
    Ipv dat je aan de lijn hangt te wachten op hulp, kan je winkelen en voelen. Zodra je aan de beurt bent krijg je koffie en wordt het product uitgelegd.
    Ik werk zelf al 20 jaar met Apple en sinds de i-pod roep ik al, mensen met een ipod gaan een Mac kopen. Als een i-pod zo lekker makkelijk is is een Mac het ook, en zie het resultaat, de Mac's grootste concurrent is de i-pad.
    Over de waarde van het aandeel Apple......? ik heb al 2 jaar het idee dat het een luchtbel is en telkens gaat het weer hoger, durf het uit hoogtevrees niet aan om bij te kopen.
  7. farcha 6 maart 2012 15:06
    Hoezeer ik Apple aanbidders ook zie als sukkels die in een marketing hype trappen, staat het succes van Apple stores buiten kijf. En inderdaad Seb78, is het een helpdesk met producten ter plekke. Echter, als je een beetje buiten de gebaande paden/rehearsed scripts gaat, kun ja al heel snel niet meer geholpen worden. Maar zolang de aanbidders vrijwel alles zien als bevestiging van hun gelijk (net als 'echte' religie) is dit geen probleem. Als er (haar)scheurtjes ontstaan in het model of de reputatie kan het hard naar beneden gaan. Wanneer dit zal zijn...? Ik heb me een paar keer akelig gebrand aan Apple dus ik blijf er voorlopig van af, short of long. Op (middel)lange termijn blijf ik het zien als een luchtbel, maar wel een sterke. Het zal interessant zijn te zien wat het Windows (PC/tablet/phone) 8 platform voor effect zal hebben...
  8. carlmay 6 maart 2012 17:47
    Ha..ha die Frank,wat een timing zeg,
    1 jaar geleden (21 maart 2011) schreef je al over Gekte rond Apple (dit schreef je o.a. Ik heb dan ook weer een short genomen in Apple. Als Apple shorter is het goed te vermelden dat we een verkoopsignaal hebben in de EB indicator). Wat was je trots dat de koers van Apple is gezakt van rond de USD370 naar USD330 (dankzij de kernramp in Japan)
    Nu is de koers rond de USD530 een stijging van 60% ondanks de wereld crisis.
    Zeg es eerlijk Frank, hoeveel keer heb je in je vinger gesneden met je Apple-short.
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links