Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Beurscompetitie 2013

5.439 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 268 269 270 271 272 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

TA-Phoenix schreef op 29 december 2012 21:19:

[...]

Geen idee Vlok,echt niet.
Ik begrijp ook niet dat jij denkt dat wèl te kunnen.

Kan ook zijn dat dit jij dit ziet als een spelletje natuurlijk.

N.B. Ben trouwens ook bezig iets te film/bekijken op TV.
Mvg Peerke
[verwijderd]
0
quote:

TA-Phoenix schreef op 29 december 2012 21:19:

[...]

Geen idee Vlok,echt niet.
Ik begrijp ook niet dat jij denkt dat wèl te kunnen.

Kan ook zijn dat dit jij dit ziet als een spelletje natuurlijk.
Mvg Peerke
Ik zie het als een spelletje met elke jaar een andere winnaar. Maar wel grappig, gezellig en geinig zo. Kan toch niet allemaal serieus zijn?

Ik bedoel, de opzet is wel serieus maar de knaken zijn elders te verdienen/verliezen dus wat dat aangaat komt deze topic daarin niet tegemoet. Maar dat hoeft toch ook niet?
[verwijderd]
0
quote:

Vlokkenfeest schreef op 29 december 2012 21:27:

[...]

Ik zie het als een spelletje met elke jaar een andere winnaar. Maar wel grappig, gezellig en geinig zo. Kan toch niet allemaal serieus zijn?

Ik bedoel, de opzet is wel serieus maar de knaken zijn elders te verdienen/verliezen dus wat dat aangaat komt deze topic daarin niet tegemoet.
Prima uitleg van mijn gedachtes.

N.B. Wil daarmee Marique niet ontmoedigen overigens .
Mvg peerke

[verwijderd]
1
Mijn lijst zonder hoodletters: jonas/rdsa/boka/wkl/sbmo/accel.

Ik denk niet dat deze selectie me in het eerste kwartaal echt naar de top zal brengen, maar onderaan ook weer niet.

Vlok, jij melde: "Vlokkenfeest/rdsa/sbmo/csm/mediq/tweka".

Wat ik er van vind? Zit overlap. Bij sbmo moet er nog wat worden geregeld met Talisman, maar ik las ergens dat volgens de ceo van sbmo Talisman de zaak had afgeschreven en dat maakt. Voorts zitten er nog enige grote partijen short (lees draadje SBMO). Omvang iets van 3% en Hal zou ze eruit kunnen fietsen. Medic 4 januari eind eind biedingstermijn.

CSM krijgen ze voldoende geld voor die koekjes tak? Tweka, mooie bedrijf en heb ik zelf net in het kader van enige winstneming verkocht. Of dat verstandig was zal denk ik redelijk snel blijken.

Jammer dat Peerke het een spel vind, maar dan weer niet zelf durft mee te doen. Wekt minder vertrouwen in die bol van hem.

Groet, Jonas
[verwijderd]
0
Hee bedankt Jonas. Mijn keuze is meer gericht op een per saldo dalende markt in eerste kwartaal. Ben niet zo heel positief voor 2013, zie jouw mooie oliedraad en de aanleiding daarvan. Maar goed, zit er liever naast en dat we met z'n allen betere tijden tegemoet gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Vlokkenfeest schreef op 29 december 2012 23:48:

Hee bedankt Jonas. Mijn keuze is meer gericht op een per saldo dalende markt in eerste kwartaal. Ben niet zo heel positief voor 2013, zie jouw mooie oliedraad en de aanleiding daarvan. Maar goed, zit er liever naast en dat we met z'n allen betere tijden tegemoet gaan.
Volgens mij, zullen we bijna ergens in het midden eindigen het eerste kwartaal. Uiteraard ik dan net nog op lijstje 1 onderaan en jij bovenaan in lijste 2. Zo gemeen ben ik dan ook wel.

Ik verwacht eigenlijk dat net zoals vorig jaar door de meer risico nemende mede IEX-ers in bijvoorbeeld Tom Tom, Galapos, de Post of zo voor die toppositie eerder in aanmerking zouden komen. Pakken ze bijvoorbeeld 40% en dat valt met onze bedrijven minder te verwachten, hoewel jij dan natuurlijk wel CSM en ik Accel erbij hebben gezet met iets wat zou kunnen gebeuren.

Echt optimistisch ben ik niet, meer een kwestie van onzekerheid. Die fiscale ravijn zal wel op laatste momentje worden opgelost eventueel met een halfslachtig iets. Dan krijgen we mogelijk Eurogedonder en als die erg genoeg wordt dan kan Draghi weer een stap verder gaan en dan zijn de beleggers weer opgelucht. Of het uiteindelijk allemaal op wat langere termijn goed zal uitpakken voor de economie is heel moeilijk in te schatten. Ik verdiep me erin, maar voorlopig heb ik zoiets van ja, het zou zo en zo kunnen, maar dan ook weer niet zo zou kunnen aanpakken.

Groet, Jonas

PS. Niet om je negatief te stemmen. Bij CSM, waar ik met weinig resulaat inzat, is er na de koekjesverkoop nog de vraag of ze bijvoorbeeld van die biologische afbreekbare plastic echt iets kunnen maken. Ik heb her en der gelezen dat de echt grote jongens zoals Pepsi, Coca Cola daar ook mee bezig zijn en met hun volumes kunnen ze enorme budgetten op dat vlak vrijmaken, maar of ze dat aan CSM zullen geven, vraag ik af.
Overigens gaan er dan wel weer geluiden dat die rest CSM interessant zou kunnen zijn voor DSM. Ik heb er gewoon te weinig verstand van die biotech om daar iets zinnigs over te melden.
[verwijderd]
0
We zullen zien Jonas! Primair doel is komend jaar boven jou te eindigen :-)

En idd, aandelen als Tom Tom e.d. Kunnen met gemak veel winnen, maar ook veel verliezen. In een vesting jaar meestal dat laatste.
Inschatter
0
Ben benieuwd; ik denk dat Jonas' opgave niet zal worden geaccepteerd door Marique.
marique
0
clip met aanmelders

En sloddervossen die mijn spreadsheet weigert:

zilverduit/RDS/ACOMO/KASBANK/ACCEL/POSTNL

*/N.Koerts/Docdata/KPN/RDSA/SBM ofshore/Ahold

*espanjolles\inga\kpn\mt\sns\dl

jonas/rdsa/boka/wkl/sbmo/accel

Roy/kpn/rnd/usg/pnl/ing

codes, volgorde, kleine letters, scheidingsteken/

Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

jonas schreef op 29 december 2012 23:21:

Jammer dat Peerke het een spel vind, maar dan weer niet zelf durft mee te doen. Wekt minder vertrouwen in die bol van hem.

Groet, Jonas
Ben gewoon niet dom genoeg Jonas, dat zal `t wel zijn.
Inschatter
0
quote:

marique schreef op 30 december 2012 11:14:

clip met aanmelders

En sloddervossen die mijn spreadsheet weigert:

zilverduit/RDS/ACOMO/KASBANK/ACCEL/POSTNL

*/N.Koerts/Docdata/KPN/RDSA/SBM ofshore/Ahold

*espanjolles\inga\kpn\mt\sns\dl

jonas/rdsa/boka/wkl/sbmo/accel

Roy/kpn/rnd/usg/pnl/ing

codes, volgorde, kleine letters, scheidingsteken/

Marique, ik zou ze gewoon weigeren.
Er is al meer dan eens gewezen op correcte aanlevering.
Het geeft te denken als ze dat al niet kunnen, eh tja ??
[verwijderd]
0
Marique, er is iets mis gegaan bij jou. Ik sta er twee keer in en bovendien in verschillende lettergrootte en wat erger is, niet met de opgave zoals ik hem graag zie.

Ik bedoel nu niet dat ik de cashvariant in onbeperkte omvang gaarne wil -dat is nog niet bekend begreep ik- maar wel mijn wisseling van de wokkels ipv SBMO.

Vlokkenfeest/rdsa/wkl/csm/mediq/tweka

Zou het dan moeten zijn
marique
0
quote:

Vlokkenfeest schreef op 30 december 2012 12:45:

Marique, er is iets mis gegaan bij jou.
Vlokkenfeest/rdsa/wkl/csm/mediq/tweka
Zou het dan moeten zijn
Fout hersteld. Dank voor oplettendheid
Inschatter
0
quote:

Hatsikidee schreef op 30 december 2012 15:07:

*/Hatsikidee/brnl/rdsa/kpn/sbmo/fa
Je rijtje is niet conform Marique's wens.
Kijk naar eerste post van Marique van dit topic.
5.439 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 268 269 270 271 272 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  -5,89  -0,64%  14 jun
 Germany40^ 18.004,30 -1,43%
 BEL 20 3.833,37 -0,92%
 EURO50 4.840,53 0,00%
 US30^ 38.584,80 0,00%
 Nasd100^ 19.665,00 0,00%
 US500^ 5.432,55 0,00%
 Japan225^ 38.512,90 0,00%
 Gold spot 2.332,68 0,00%
 EUR/USD 1,0706 -0,31%
 WTI 78,03 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +0,76%
KPN +0,75%
DSM FIRMENICH AG +0,73%
NSI +0,72%
Vastned +0,65%

Dalers

EBUSCO HOLDING -6,53%
Avantium -4,28%
SIGNIFY NV -3,78%
ALLFUNDS GROUP -3,55%
BESI -3,52%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront