Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Beurscompetitie 2013

5.439 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 268 269 270 271 272 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

jonas schreef op 1 januari 2013 16:25:

Dat Peerke niet durft, is bekend,
Heb ik toch uitgelegd hoe dat komt Jonas !!!!!
[verwijderd]
0
Vlok, er zijn er nog meer, hoor. Hmm, Pensionado, Anova, JR om er nog enigen te noemen die ik graag lees. FvR lijkt mij erg milieubewogen enzo. Niets mis mee. Lijkt me een type voor Imtech (energiebesparing), Ten Cate (systemen om bermbomen op te ruimen), lekker fietsen (Accel).

Ga je nu weer niet veranderen? Waarom? Goed die fiscale ravijn is mogelijk genomen, maar daarna kan de stemming zo weer omdraaien. De minimumtermijn voor de keuze is 3 maanden vasthouden en enig gokelement zal er altijd blijven inzitten.

Groet, Jonas
[verwijderd]
0
Klopt ook Jonas. Ik lifte alleen ff hardop mee met het dagsentiment. Ik blijf defensief. Alleen dat Mediq dat denk ik toch nog in te ruilen. Het zal mij niets verbazen als we maandag dezelfde dag nog draaien of ver onder dayhigh sluiten.

ffff
0
quote:

N. Koerts schreef op 29 december 2012 20:48:

Hierbij mijn keuze:
* Docdata/KPN/RDSA/SBM ofshore/Ahold.

met vriendelijke groet

Niels Koerts
Niels,

Nu nog even aanpassen aan de richtlijnen.
Grappig om te zien hoe moeilijk dat ieder jaar voor iedereen is.
Eigenlijk verbijsterend.....

Peter
calbo69
0
quote:

forum-lezer schreef op 1 januari 2013 13:55:

[...]

Foutje, lees eerste post goed door.
correctie
calbo69/apam/rdsa/dl/wha/exact

dank je forum-lezer
ffff
1
quote:

jonas schreef op 1 januari 2013 16:25:

Marique dank en aardig om al die lijstjes te zien. Wij hebben er in ieder geval niet 1 dezelfde.

Waar blijven ffff, op en top, fred etc etc? Durven die niet? Dat Peerke niet durft, is bekend, maar van hen zou ik toch wel deelname verwachten.

Groet, Jonas

Jonas toch....ffff en....niet durven..... Lijkt me bepaald geen combinatie voor mij. Al jaaaaren meegedaan, maar ook de resultaten van de echte grote vermogensbeheerders bestudeerd. Ik postte daar de afgelopen weken al heel wat over. Als je je nu maar goed realiseert dat een aap, een blind weggeworpen pijltje, het opvallend vaak, BIJ HERHALING, beter deed dan hard studerende en balansen en jaarrekeningen uitpluizende analisten..... Soms is beleggen ontzettend frustrerend.

Maar wie niet waagt... die nooit wint en die kan altijd commentaar blijven geven. Alleen maakt dat commentaaqr vanaf de zijlijn bij menigeen, en zeker bij mij, totaal geen indruk.

Ik heb de hele draad doorgelezen...Was nog "gezellig " ook. Ook jouw bespiegelingen Jonas bij de keuzes.

Hier komt de mijne:

ffff/mt/inga/kpn/csm/im

Simi,

Je moet 5 aandelen noemen en dan ook nog op de juiste wijze. Voor iemand die in Umicore en diverse holdings zat, moet dat toch te doen zijn. ook al is het geen België. Je moet maar zo denken Simi, GOUD dat deed afgelopen jaar bijzonder matig, veel en veel minder dan de AEX, Bel-20, CAC-40, of DAX....... Maar wellicht het komende jaar voor jouzelf dan toch beter. Maar ondertussen hier 5 namen noemen moet toch niet zo moeilijk zijn. Kom op Peerke.... Doe nu gewoon eens mee! Het is toch maar een spelletje, volgens velen hier....

Peter

[verwijderd]
0
Simi,

Je moet 5 aandelen noemen en dan ook nog op de juiste wijze. Voor iemand die in Umicore en diverse holdings zat, moet dat toch te doen zijn. ook al is het geen België. Je moet maar zo denken Simi, GOUD dat deed afgelopen jaar bijzonder matig, veel en veel minder dan de AEX,

ffff, Zijde gij nu aan zwanzen of wat?
Teveel gedronken zeker?De AEX staat nu even hoog als tien jaar geleden.
En dit jaar heeft goud het wat minder gedaan.Maar de laatste twaalf jaar was goud de beste belegging.
[verwijderd]
0

@ Simi als het bij jou goud skyhigh wordt dan heb je gewoon te weinig keus op de AEX e.d. Stel je hebt gelijk en bent erg pessimistisch dan geef je toch gewoon wat aandelen op van bedrijven die in tijde van verdere crisis er volgens jou niet helemaal er onderuit donderen.

@ Peerke stelt; je weet waarom ik niet durf. Dat is dan waarschijnlijk vanwege het geheime model van hem. Iets met put/en call ratio's. Als je geen enkele voorspelling en dan kan je zekere veronderstellingen erbij doen dan stel ik beste Peerke WAARDELOOS MODEL.

Groet, Jonas
ffff
0
Simi,

Niks aan het zwanzen , jong! Dat de AEX even hoog staat als 10 jaar geleden, weten we allemaal. Maar bij deze competieties gaat het om de JAARPRESTATIE. Dus zitten we met goud afgelopen jaar heel, heel erg magertjes. Dat geldt zowel voor jou als voor mij. We hadden, achteraf geredeneerd, beter het goud ingeruild: Het liefst natuurlijk in Volkswagenaandelen , Porsche, Daimler, Tui, Sanofi, of Merck of Bayer. Maar ja, dat is achteraf-wijsheid

De afgelopen 12 jaar was goud de beste belegging...Ik ga het niet controleren maar....dat zegt nu ook weer geen reet, Simi. Ik kocht ooit goud....dat in de dertien jaren na aankoop... ieder jaar opnieuw minder waard werd..... Kun je nagaan hoelang geleden ik fysiek goud kocht en bijkocht. Zoals met iedere vergelijking: het is maar wat je als uitgangspunt neemt. Overigens Simi: Voor een niet - drinker toch best frappant: de afgelopen DRIE jaar was AB INBEV de allerbeste belegging. Veel beter dan goud. Het is maar net vanwaar je steeds kijkt.

Peter
[verwijderd]
0
quote:

ffff schreef op 1 januari 2013 17:33:

[...]
Kom op Peerke.... Doe nu gewoon eens mee! Het is toch maar een spelletje, volgens velen hier....

Peter
Hmmm, nee Peter.
Het waarom heb ik al eens omschreven.

Ik denk gewoon anders, zo simpel is het.
Mvg Peerke
[verwijderd]
0
quote:

jonas schreef op 1 januari 2013 18:28:

@ Peerke stelt; je weet waarom ik niet durf. Dat is dan waarschijnlijk vanwege het geheime model van hem. Iets met put/en call ratio's. Groet, Jonas
Haha die Jonas, neen heeft niets met ratio's te maken.
[verwijderd]
0
quote:

jonas schreef op 1 januari 2013 16:25:

Marique dank en aardig om al die lijstjes te zien. Wij hebben er in ieder geval niet 1 dezelfde.

Waar blijven ffff, op en top, fred etc etc? Durven die niet? Dat Peerke niet durft, is bekend, maar van hen zou ik toch wel deelname verwachten.

Groet, Jonas

Opentop:aegon/ing/rds/sbm/usg

grt
[verwijderd]
0
Hier ook mijn meedoen.

Slimba92/mt/inga/kpn/csm/im

Mt en KPN zitten ook in mijn echte porto.

Groet Carlos ;)
alquin1954
0
2013 in het teken van All Or Nothing

www.youtube.com/watch?v=VZR2chRvQI0

alquin1954/kpn/sr/usg/wes/ordi

groetjes
Gert&cs

PS: Coldplay, rdsa en ren moeten m.i. in omgekeerde volgorde

[verwijderd]
0
quote:

Coldplay schreef op 1 januari 2013 20:57:

*/Coldplay/asml/rdsa/ren/una/wkl
Instinker?

*/Coldplay/asml/ren/rdsa/una/wkl

met dank aan alquin1954
5.439 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 268 269 270 271 272 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  -5,89  -0,64%  14 jun
 Germany40^ 18.004,30 -1,43%
 BEL 20 3.833,37 -0,92%
 EURO50 4.840,53 0,00%
 US30^ 38.584,80 0,00%
 Nasd100^ 19.665,00 0,00%
 US500^ 5.432,55 0,00%
 Japan225^ 38.512,90 0,00%
 Gold spot 2.332,68 0,00%
 EUR/USD 1,0706 -0,31%
 WTI 78,03 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +0,76%
KPN +0,75%
DSM FIRMENICH AG +0,73%
NSI +0,72%
Vastned +0,65%

Dalers

EBUSCO HOLDING -6,53%
Avantium -4,28%
SIGNIFY NV -3,78%
ALLFUNDS GROUP -3,55%
BESI -3,52%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront