Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje van 8 t/m 12 juni 2015 (Onder de 4 euro)

425 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Pbm
1
Ui getaande shortposities hoeven niet uitgerookt te worden. Hedgefondsen gaan terugkopen als ze verliezen gaan maken of er een stijging optreedt die ze niet vertrouwen. Je hebt dus geen kapitaal nodig. Ze moeten de tellende aandelen ook een keer terugkopen. Eigenlijk is het gunstiger als de shortpositie hoger is want dan lopen ze bij een stijgende koers nog meer risico. Het slimste zou zijn om een bod te doen op het bedrijf. Dan moeten de shorters vol terugkopen wat niet lukt en dan knalt de koers doorvhet dak. hetvis puur een kwestie van timing. Het is gênant te zien dat Imtech per dag soms door honderd kleine verkooporders elke keer wordt teruggezet terwijl het tussendoorcstijgt door grote orders. Netto zakt de koers. Ook stijgt de koers bijna altijd bij de opening. Dan is er ook meer handel. Valt die stil, dan wordt toegeslagen. De vraag is of er sprake is van marktmanipulatie als een hedgefonds de koers consistent met de verkoop van 1 of 2 aandelen fors lager zet. Waarbij de kosten per order ook nog eens hoger zijn dan de opbrengst van de individuele orders? Elk weldenkend mens zou zeggen van ja, want met de order zelf kan niet eens winst worden gemaakt. Kosten hogerhand maximale opbrengst.
[verwijderd]
0
@ Pbm, als je denkt dat er geen kapitaal nodig is om de shorters uit evenwicht te brengen, dan wens ik je veel succes. Misschien kun jij dan in je eentje de professionele shorters uit Imtech jagen.

Ik zal het eens een paar dagen in de gaten houden. Zo maar, om te kijken of het je lukt.
[verwijderd]
0
quote:

Pbm schreef op 9 juni 2015 00:19:

Ui getaande shortposities hoeven niet uitgerookt te worden. Hedgefondsen gaan terugkopen als ze verliezen gaan maken of er een stijging optreedt die ze niet vertrouwen. Je hebt dus geen kapitaal nodig. Ze moeten de tellende aandelen ook een keer terugkopen. Eigenlijk is het gunstiger als de shortpositie hoger is want dan lopen ze bij een stijgende koers nog meer risico. Het slimste zou zijn om een bod te doen op het bedrijf. Dan moeten de shorters vol terugkopen wat niet lukt en dan knalt de koers doorvhet dak. hetvis puur een kwestie van timing. Het is gênant te zien dat Imtech per dag soms door honderd kleine verkooporders elke keer wordt teruggezet terwijl het tussendoorcstijgt door grote orders. Netto zakt de koers. Ook stijgt de koers bijna altijd bij de opening. Dan is er ook meer handel. Valt die stil, dan wordt toegeslagen. De vraag is of er sprake is van marktmanipulatie als een hedgefonds de koers consistent met de verkoop van 1 of 2 aandelen fors lager zet. Waarbij de kosten per order ook nog eens hoger zijn dan de opbrengst van de individuele orders? Elk weldenkend mens zou zeggen van ja, want met de order zelf kan niet eens winst worden gemaakt. Kosten hogerhand maximale opbrengst.
U heeft alles wat u hier tot nu hebt geschreven goed gezien. Verwacht echter op niet al te lange termijn een eind aan dit soort laaghartige praktijken mbt Imtech.
[verwijderd]
0
quote:

Hoop.... schreef op 8 juni 2015 22:28:

Alias Hoop ...dom dom...

Ik vroeg gewoon of je geluisterd hebt en of dat wat ik postte klopt.

Waarom dan fantaseren..:-(
Dit is de tactiek van sommigen hier, laat u hierdoor niet afleiden, beter is om er niet op te reageren, al is dit niet eenvoudig omdat men van nature geneigd is om "onzin" te corrigeren. Succes verder.
[verwijderd]
1
quote:

Pbm schreef op 9 juni 2015 00:19:

Ui getaande shortposities hoeven niet uitgerookt te worden. Hedgefondsen gaan terugkopen als ze verliezen gaan maken of er een stijging optreedt die ze niet vertrouwen. Je hebt dus geen kapitaal nodig. Ze moeten de tellende aandelen ook een keer terugkopen. Eigenlijk is het gunstiger als de shortpositie hoger is want dan lopen ze bij een stijgende koers nog meer risico. Het slimste zou zijn om een bod te doen op het bedrijf. Dan moeten de shorters vol terugkopen wat niet lukt en dan knalt de koers doorvhet dak. hetvis puur een kwestie van timing. Het is gênant te zien dat Imtech per dag soms door honderd kleine verkooporders elke keer wordt teruggezet terwijl het tussendoorcstijgt door grote orders. Netto zakt de koers. Ook stijgt de koers bijna altijd bij de opening. Dan is er ook meer handel. Valt die stil, dan wordt toegeslagen. De vraag is of er sprake is van marktmanipulatie als een hedgefonds de koers consistent met de verkoop van 1 of 2 aandelen fors lager zet. Waarbij de kosten per order ook nog eens hoger zijn dan de opbrengst van de individuele orders? Elk weldenkend mens zou zeggen van ja, want met de order zelf kan niet eens winst worden gemaakt. Kosten hogerhand maximale opbrengst.
Als adept van het huis-, tuin-, en keukenbrouwsel debestebeursanalist en begenadigd volger van de imtology Church brengt u het er wel aardig van af. Flink in uw glazen bol blijven kijken hoor!
pieren
1
quote:

Pbm schreef op 9 juni 2015:

De berekening klopt niet. De koers wordt bepaald door de vraag en aanbod op een bepaald moment. Omdat de vraagprijs van Imtech meestal veel hoger is dan de aanbodprijs is het heel simpel de koers lager te zetten. Je legt een verkooporder van 1 aandeel in op 2 cent lager dan de laagste vraagprijs op dat moment. Of op de hoogste aanbodprijs. Dan komt er een koers totstandkoming op die prijs. Omdat er vele centen tussen vraag en aanbodprijs liggen zet je de koers dus met de verkoop van 1 aandeel zo 1,2, of 3 cent lager. Dit heeft helemaal niets te maken met het aantal shortposities. Zo werken de shorters. Deze wachten op een rustig moment waarop weinig aanbod en vraag is en leggen dan kleine verkooporders in. Kijk maar naar de daggrafieken van Imtech. Op momenten van nauwelijks handel daalt de koers het hardst. Stel je zet de koers met de verkoop van 1 aandeel 0.5% lager zeg 2 cent en ik heb op dat moment 1 miljoen aandelen shortpositie dan verdien ik met die ene order 1 miljoen maal 2 cent is 20 duizend euro. Voor de verkoop van 1 aandeel krijg ik dan 3.75 euro en verdien 20 duizend euro op de gestorte aandelen. De hedgefondsen zitten zo de hele dag te handelen. Zo kan het zijn dat bij goed nieuws een vraag van. 50 duizend aandelen naar Imtech ontstaat en de koers met 5 cent stijgt en een uur later wanneer de rust is teruggekeerd mer een verkoop van 5 aandelen de koers weer 5 cent lager wordt gezet.
Kun je dit aantonen?
Het klinkt plausibel , maar is volgens mij onwaar.
[verwijderd]
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 9 juni 2015 07:36:

[...] Als adept van het huis-, tuin-, en keukenbrouwsel debestebeursanalist en begenadigd volger van de imtology Church brengt u het er wel aardig van af. Flink in uw glazen bol blijven kijken hoor!
Als begenadigd volger van het anti-Imtechgilde brengt u het er minder goed vanaf vanwege de tegenstrijdigheid in uw post. Pbm brengt het er volgens u aardig van af en tegelijkertijd vergelijkt u het met een glazen bol.
Pbm brengt het er erg goed van af en heeft juist geen last van het glazen bol-syndroom.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 9 juni 2015 08:00:

[...]

Kun je dit aantonen?
Het klinkt plausibel , maar is volgens mij onwaar.
Dit kan natuurlijk niemand hier aantonen, er is echter in de afgelopen periode al veelvuldig door meerdere leden op gewezen en ook naar mijn bescheiden mening meer dan plausibel. De AFM zou hier echter op moeten letten.
[verwijderd]
1
De AFM gaat hier niet op letten en hoeft hier niet op te letten.
Short gaan op aandelen is toegestaan.
De AFM heeft naast een register voor long-posities ook een register voor short-posities.

Zo lang een beurskoers omhoog gaat, zie je op IEX niemand klagen dat de koers omhoog gemanipuleerd wordt. Echter, zodra een beurskoers daalt, hebben de shorters het ineens gedaan en is het allemaal fout en slecht.

Wordt wakker beste believers. Short gaan is legitiem. Op eigen aandelen en op geleende aandelen.
[verwijderd]
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 9 juni 2015 07:36:

[...] Als adept van het huis-, tuin-, en keukenbrouwsel debestebeursanalist en begenadigd volger van de imtology Church brengt u het er wel aardig van af. Flink in uw glazen bol blijven kijken hoor!
U refereerde aan www.de-beste-beursanalist.nl als zijnde een keukenbrouwsel, dan kan ik alleen maar concluderen dat u het niet begrijpt.
[verwijderd]
1
quote:

wisenwaarachtig schreef op 9 juni 2015 08:03:

[...]
Als begenadigd volger van het anti-Imtechgilde brengt u het er minder goed vanaf vanwege de tegenstrijdigheid in uw post. Pbm brengt het er volgens u aardig van af en tegelijkertijd vergelijkt u het met een glazen bol.
Pbm brengt het er erg goed van af en heeft juist geen last van het glazen bol-syndroom.
onzin. sarcasme en humor zijn niet uw ding als kwieke zestiger hé. Het sprookje van het huis-, tuin-, en keukenbrouwsel debestebeursanalist is onzin. allemaal en bloc klacht indienen bij de AFM dan maar. Het aandeel IM is overgewaardeerd. Op naar het tussenstation 3.50 Euro.
[verwijderd]
0
Soms is het allemaal veel minder ingewikkeld. Soms gaat het gewoon om algeheel beurssentiment, of gebrek aan vertrouwen in een bepaald aandeel.

Het Imtech-aandeel stond gisteren nabeurs 25,20% onder de emissieprijs van 7 maanden geleden. Geen herstel maar een verder verval. Een duidelijk signaal imo dat het marktvertrouwen in dit aandeel verdwenen is.

[verwijderd]
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 9 juni 2015 08:41:

IO 3.84 skyrocket omhoog vandaag lol.
ah neen, jammer, toch maar weer omlaag, 3.70, hupla. 3.70 en heading towards 3.50. JG.
[verwijderd]
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 9 juni 2015 08:32:

[...] onzin. sarcasme en humor zijn niet uw ding als kwieke zestiger hé. Het sprookje van het huis-, tuin-, en keukenbrouwsel debestebeursanalist is onzin. allemaal en bloc klacht indienen bij de AFM dan maar. Het aandeel IM is overgewaardeerd. Op naar het tussenstation 3.50 Euro.
Sarcasme en zestiger zijn inderdaad niet mijn ding, kwiek en humor daarentegen wel.
Het is niet te hopen voor u dat het aandeel op 3,50 terechtkomt omdat dit een aantal aandeelhouders kan doen besluiten hun posities te verdubbelen.
Het aandeel is inmiddels zwaar ondergewaardeerd.
[verwijderd]
0
quote:

wisenwaarachtig schreef op 9 juni 2015 09:01:

[...]
Sarcasme en zestiger zijn inderdaad niet mijn ding, kwiek en humor daarentegen wel.
Het is niet te hopen voor u dat het aandeel op 3,50 terechtkomt omdat dit een aantal aandeelhouders kan doen besluiten hun posities te verdubbelen.
Het aandeel is inmiddels zwaar ondergewaardeerd.
zwaar overgewaardeerd bedoelde u toch?! ok, dan zijn we het weer roerend eens.
[verwijderd]
0
quote:

P_Value_D-Day schreef op 9 juni 2015 09:26:

[...] zwaar overgewaardeerd bedoelde u toch?! ok, dan zijn we het weer roerend eens.
Nee, inmiddels nog zwaarder ondergewaardeerd.
pieren
0
quote:

wisenwaarachtig schreef op 9 juni 2015 08:08:

[...]
Dit kan natuurlijk niemand hier aantonen, er is echter in de afgelopen periode al veelvuldig door meerdere leden op gewezen en ook naar mijn bescheiden mening meer dan plausibel. De AFM zou hier echter op moeten letten.
Het is prima aan te tonen, maar blijkbaar te lastig/teveel gevraagd/ niet nodig.
Manipulatie klinkt immers goed.
Wat dacht je van deze uitspraak: "ik was miljonair geweest vanwege mijn aandelen imtech maar ben slachtoffer geworden van manipulatie doordat iemand enkele aandelen per dag verkocht en zo de koers drukte".
Past die bij jou, pbm of wenw?
425 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  -5,89  -0,64%  14 jun
 Germany40^ 18.004,30 -1,43%
 BEL 20 3.833,37 -0,92%
 EURO50 4.840,53 0,00%
 US30^ 38.584,80 0,00%
 Nasd100^ 19.665,00 0,00%
 US500^ 5.432,55 0,00%
 Japan225^ 38.512,90 0,00%
 Gold spot 2.332,68 0,00%
 EUR/USD 1,0706 0,00%
 WTI 78,03 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +0,76%
KPN +0,75%
DSM FIRMENICH AG +0,73%
NSI +0,72%
Vastned +0,65%

Dalers

EBUSCO HOLDING -6,53%
Avantium -4,28%
SIGNIFY NV -3,78%
ALLFUNDS GROUP -3,55%
BESI -3,52%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront