BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, maart 2015

775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
hvasd2
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 30 maart 2015 10:20:

[...]

Ik denk zelf tussen de 30 en 30,5. De vaart is eruit, op een mooie groene dag als deze behoren we tot de middenmoot....
De vaart zit er vaak in, in het begin en als Wallstreet gaat openen of open is !
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 30 maart 2015 09:29:

Ben mijn aandacht beetje aan het verleggen naar Kendrion. Die hebben in 2013/2014 een aantal grote automotive contracten gesloten, die de komende jaren zullen gaan opleveren... Is niet duur t.o.v. de verwachte winst per aandeel voor 2015.
Eddy, Verwacht je meer van Kendrion dan van Besi komende tijd?
Eddy the Eagle
0
Ja, omdat ik voor de komende twee jaar een stabielere prestatie verwacht van Kendrion. Besi blijft toch meer cyclisch, ik wacht in ieder geval op bevestiging outlook Q2 en vooral H2 van Besi.
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 30 maart 2015 12:42:

Ja, omdat ik voor de komende twee jaar een stabielere prestatie verwacht van Kendrion. Besi blijft toch meer cyclisch, ik wacht in ieder geval op bevestiging outlook Q2 en vooral H2 van Besi.
Naar aanleiding van je bericht vanmorgen heb ik even gekeken. Dus mijn volgende uitingen zijn niet gestoeld op een uitgebreide analyse. Is Kendrion niet ook cyclisch aandeel? Als ik kort naar de cijfers kijk maken ze veel hogere kosten dan Besi, wat kan duiden op niet gestroomlijnde of dure processen. Minder dividend. Daarnaast vertrekt volgend jaar na 22 jaar de ceo. Opvolger nog onbekend toch? Waardering ongeveer gelijk aan Besi. Als je kijkt naar de stappen die Besi heeft gemaakt om goed om te gaan met de cyclische markt heb ik meer vertrouwen in Besi. Ik moet wel zeggen dat ook ik na een rit van 13,22 wat winst heb genomen. Maar dat staat mooi aan de zijlijn. Zie jij alleen meer in Kendrion omdat bedrijf minder cyclisch is?
Eddy the Eagle
0
Kendrion heeft in 2013/2014 een aantal grote automotive contracten afgesloten die de komende 4-5 jaar gaan opleveren, daarom verwacht ik een stabielere prestatie. Ik denk dat er bij Kendrion nog veel verbeterd kan worden, en dat Besi nu zo'n beetje op de top zit...
[verwijderd]
0
Kendrion is samen met BESI(wel minder) al flink gestegen. In mijn opzicht zit een groot gedeelte al niet alle verwachtingen al verwerkt in deze prijs. Dit onder meer gestaafd door grote aanprijzingen op verschillende fora die Kendrion (en Besi toentertijd) aanprezen als hoogwaardige small caps.
Eddy the Eagle
0
quote:

rudos schreef op 30 maart 2015 13:16:

Kendrion is samen met BESI(wel minder) al flink gestegen. In mijn opzicht zit een groot gedeelte al niet alle verwachtingen al verwerkt in deze prijs. Dit onder meer gestaafd door grote aanprijzingen op verschillende fora die Kendrion (en Besi toentertijd) aanprezen als hoogwaardige small caps.
Ben het met je eens. Iets geeft mij het gevoel dat Kendrion wel eens "the next best thing" zou kunnen worden... Er zit naar mijn mening meer ruimte voor verbetering in
[verwijderd]
0
Trouwens er zijn Turbo's vanaf heden beschikbaar( BNP Paribas)
NL0011086806
NL0011086814
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 30 maart 2015 13:23:

[...]

Ben het met je eens. Iets geeft mij het gevoel dat Kendrion wel eens "the next best thing" zou kunnen worden... Er zit naar mijn mening meer ruimte voor verbetering in
Kan kloppen. Je zit wel vaker scherp als Eagle hangend boven de markt;)
Eddy the Eagle
0
En ben ook even zovele malen flink op mijn bek gegaan! Hoort erbij, je kunt niet alleen maar winnaars uit blijven kiezen en altijd precies op tijd erin en eruit gaan...
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 30 maart 2015 13:23:

[...]

Ben het met je eens. Iets geeft mij het gevoel dat Kendrion wel eens "the next best thing" zou kunnen worden... Er zit naar mijn mening meer ruimte voor verbetering in
Besi is gewaardeerd door aandeelhouders op 1,1 miljard. Kendrion daartegen momenteel voor 370 miljoen. Dus dat zou voor Kendrion pleiten.
Eddy the Eagle
0
Ik heb ze nu beide, vrijdag een eerste pluk Kendrion gekocht. Allebei klein, omdat ik de omgeving nog steeds niet helemaal vertrouw...

Eddy the Eagle
0
Ach, ik heb meer tijd & geld dan kennis zullen we maar zeggen... Ik vind het leuk om met anderen te sparren, om van gedachten te wisselen. Het verbreedt je horizon, en hopelijk wordt je er letterlijk en figuurlijk een rijker mens van!
oompje24
0
quote:

niels 2083 schreef op 30 maart 2015 13:44:

[...]

Besi is gewaardeerd door aandeelhouders op 1,1 miljard. Kendrion daartegen momenteel voor 370 miljoen. Dus dat zou voor Kendrion pleiten.
Gezien de behaalde nettowinsten in 2014, zou dat eerder voor Besi pleiten.
775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront