BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, maart 2015

775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
Eddy the Eagle
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 27 maart 2015 17:01:

[...]

Ik heb vandaag 250 stuks teruggekocht voor 29,80. Boven de 30 hoef ik ze voorlopig niet. Heb kooporders liggen op 29 en 28,50
De reden dat ik er 250 koop, is de volgende. Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan kaarten zonder geld. Daar zijn geen gevolgen aan verbonden, dus je doet maar iets. Je neemt risico's die je normaal niet zou nemen, bluft maar een eind raak etc.

Als ik schrijf dat ik meer risico neerwaarts zie, betekent dat niet dat ik geen vertrouwen meer heb in Besi. Integendeel, ik heb er alleen een hekel aan om iets (te) duur in te kopen. Liever niet gekocht dan te duur gekocht....
Treble
0
Laten we het vriendelijk houden hier s.v.p. Ik ben zelf zeer te spreken over de input van Eddy deze week. Wellicht zegt het iets over mijn eigen onkunde, maar hij zat twee keer precies goed met zijn prognose, waar ik zelf aardig naast greep.

Fijn weekend allen, we zien maandag wel weer of BESI up of down gaat.
Daniel30
0
Heb ik vandaag dan toch gewonnen??!!
We zijn gesloten op 30,09 euro...dat is boven de 30.....

Jippie!!!

Fijn weekend allen en volgende week weer richting de 30,50 euro....
we blijven positief!!;-)
Eddy the Eagle
1
Het is jammer, maar dit forum is aan het verworden tot een welles/nietes aangelegenheid, waarbij nietes bij voorbaat afgeserveerd lijkt te worden. In plaats van gefundeerd tegengas te geven aan kritische geluiden, speelt men liever de man dan de bal...

Ik zit op dit forum omdat ik wil leren van de zienswijze van een ander. Dat ik mijn eigen mening daarbij niet onder stoelen of banken steek, moge duidelijk zijn. Het is echter slechts een van zovele meningen, ik pretendeer niet dat het de waarheid is. Dat moet iedereen uiteindelijk zelf maar bepalen, waarbij ik iedereen succes wens.
hvasd2
0
quote:

gerrit 69 schreef op 27 maart 2015 15:39:

Op de daggrafiek is goed te zien dat het aandeel BESI in een consolidatie fase de nodige zig zag bewegingen maakt, waarvan een solide steun ligt op 27,60 euro en de weerstand op 32,00 euro

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/BESI-...

Dit soort nieuws kan de koers opnieuw trickeren !?

vr 27 mrt 2015, 21:14
'Miljardenovername Intel'
Van onze redactie
AMSTERDAM -
Chipgigant Intel wil branchegenoot Altera overnemen. Het zou de grootste aankoop zijn uit de historie van het bedrijf.
Dat meldt The Wall Street Journal vrijdag op basis van anonieme bronnen. Altera heeft een marktkapitalisatie van ruim $10 miljard. Wat de overnameprijs zou zijn en wanneer een eventuele deal bekendgemaakt zou worden, is nog niet duidelijk.
Intel is van oudsher sterk in chips voor pc's. Maar de teruglopende verkoop van computers drukken op de resultaten. Altera zit vooral in de markt voor chips in telefoonnetwerken en auto's.
Er rolt een overnamegolf door de chipsector. Onlangs maakte het Nederlandse NXP al bekend dat het voor ruim €10 miljard het Amerikaanse Freescale koopt.

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23857...
san marco
0
Nxp heeft gekocht, Intel wil nu kopen. Het is druk shoppen tussen de semies. Dat is de reden waarom ik altijd een pluk besi in port hou.op een morgen lees je voorbeurs dat besi voor 45+ van de beurs wordt gehaald.
horscamp
0
quote:

hvasd2 schreef op 27 maart 2015 21:33:

[...]

Dit soort nieuws kan de koers opnieuw trickeren !?

vr 27 mrt 2015, 21:14
'Miljardenovername Intel'
Van onze redactie
AMSTERDAM -
Chipgigant Intel wil branchegenoot Altera overnemen. Het zou de grootste aankoop zijn uit de historie van het bedrijf.
Dat meldt The Wall Street Journal vrijdag op basis van anonieme bronnen. Altera heeft een marktkapitalisatie van ruim $10 miljard. Wat de overnameprijs zou zijn en wanneer een eventuele deal bekendgemaakt zou worden, is nog niet duidelijk.
Intel is van oudsher sterk in chips voor pc's. Maar de teruglopende verkoop van computers drukken op de resultaten. Altera zit vooral in de markt voor chips in telefoonnetwerken en auto's.
Er rolt een overnamegolf door de chipsector. Onlangs maakte het Nederlandse NXP al bekend dat het voor ruim €10 miljard het Amerikaanse Freescale koopt.

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23857...
Is het mogelijk dat BESI ook een prooi wordt?
[verwijderd]
0
Chipmaker Intel lonkt naar sectorgenoot Altera.
Ik ben er zeker van dat andere chipbakkers aan het lonken zijn naar BESI.
Eddy the Eagle
0
Bovenstaande berichten m.b.t. overnames in de sector kunnen de koers van Besi zeker triggeren. Ik betwijfel alleen of een chipmaker de overname-kandidaat zou worden. Je bent dan niet alleen een concurrent meer, je wordt tevens toeleverancier van veel van je concurrenten. Wat voor veel bedrijven toch een enge gedachte blijft...

Ik zoek het meer in de Azië-hoek. Met name de Chinezen zijn een inhaalslag aan het maken op het gebied van mobile devices. Besi heeft net zo'n beetje alles verhuisd naar Azië, en aan geld geen gebrek gezien de overnames die de Chinezen links en rechts plegen.
[verwijderd]
0
Amper tien minuten voor de slotbel lekte de zakenkrant The Wall Street Journal dat de chipmaker Intel in gesprek is om zijn sectorgenoot Altera over te nemen. Het zou de grootste deal van Intel ooit worden.

De deal is nog verre van rond maar bewijst wel de animo in de sector. Eerder deze maand nam NXP Semiconductors voor 11,8 miljard dollar Freescale Semiconductors over. Intel verloor de afgelopen jaren dan wel van zijn pluimen door te veel te focussen op de voorbijgestreefde personal computers, beleggers kunnen het smaken dat Intel lustig meedoet met de overnamekoorts. Het aandeel knalde prompt 6,3 procent hoger.
Eddy the Eagle
0
Semicon is net achter de rug, wie weet wat voor deals daar zijn gemaakt. Relevante info en bruikbare tips zijn welkom & geld waard...
gerrit 69
0
quote:

horscamp schreef op 27 maart 2015 21:49:

[...]

Is het mogelijk dat BESI ook een prooi wordt?

Die kans bestaat wel degelijk.
Ik denk echter dat dit aandeel op eigen kracht verder zal stijgen.
In principe speculeer ik niet op een eventuele overname.
Meestal gebeurt dat helemaal niet of totaal onverwachts als je net niet in het aandeel zit.
Bij USG-People praat men ook al 8 jaar lang, dat het een overname kandidaat is.

Mvrgr. van Gerrit sixtynine
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 28 maart 2015 12:21:

[...]

Die kans bestaat wel degelijk.
Ik denk echter dat dit aandeel op eigen kracht verder zal stijgen.
In principe speculeer ik niet op een eventuele overname.
Meestal gebeurt dat helemaal niet of totaal onverwachts als je net niet in het aandeel zit.
Bij USG-People praat men ook al 8 jaar lang, dat het een overname kandidaat is.

Mvrgr. van Gerrit sixtynine

Mee eens. Ik zit vanaf begin 2011 in Besi . Toen al werd er gespeculeerd over een overname van Besi.De waarde van het bedrijf lag toen onder de € 200 miljoen. Nu ligt dat boven de € 1 miljard.Waarom toen geen overname en nu wel ?Hebben al die bedrijven toen zitten slapen?Besi zal eerder op eigen kracht verder groeien.En dat is goed. Groter is niet altijd beter.
Ron61
1
quote:

Eddy the Eagle schreef op 28 maart 2015 07:43:

Bovenstaande berichten m.b.t. overnames in de sector kunnen de koers van Besi zeker triggeren. Ik betwijfel alleen of een chipmaker de overname-kandidaat zou worden. Je bent dan niet alleen een concurrent meer, je wordt tevens toeleverancier van veel van je concurrenten. Wat voor veel bedrijven toch een enge gedachte blijft...

Ik zoek het meer in de Azië-hoek. Met name de Chinezen zijn een inhaalslag aan het maken op het gebied van mobile devices. Besi heeft net zo'n beetje alles verhuisd naar Azië, en aan geld geen gebrek gezien de overnames die de Chinezen links en rechts plegen.
Dit is wat ik ook al een tijdje denk. China zou zomaar interesse kunnen hebben.

China neemt steeds meer bedrijven over in Europa. In vier jaar tijd is het aantal fusies en overnames van grote bedrijven ruimschoots verdrievoudigd. De Chinezen zijn vooral geïnteresseerd in bedrijven met baanbrekende technologieën of populaire merken.http://www.volkskrant.nl/dossier-europese-unie/china-koopt-steeds-meer-europese-bedrijven~a3619641/
[verwijderd]
0
Besi, de maker van apparatuur om halfgeleiders te assembleren, zit in de bovenste lade van Rabo omdat het razendsnel marktaandeel wint. In 2012 had Besi in zijn kernmarkten een marktaandeel van 21,8 procent, dit jaar stijgt dat allicht naar 35 procent. ‘Het bedrijf heeft dankzij enkele unieke technologieën een enorm competitief voordeel, waardoor het meer orders krijgt van chipmakers voor smartphones’, weet Rabo. Besi levert onder meer de assemblageapparatuur voor de chips in de nieuwe Apple Watch. ‘Het dividendrendement loopt op tot 7 à 8 procent, en is volgens ook duurzaam.’
[verwijderd]
0
quote:

simi500 schreef op 29 maart 2015 08:47:

Besi, de maker van apparatuur om halfgeleiders te assembleren, zit in de bovenste lade van Rabo omdat het razendsnel marktaandeel wint. In 2012 had Besi in zijn kernmarkten een marktaandeel van 21,8 procent, dit jaar stijgt dat allicht naar 35 procent. ‘Het bedrijf heeft dankzij enkele unieke technologieën een enorm competitief voordeel, waardoor het meer orders krijgt van chipmakers voor smartphones’, weet Rabo. Besi levert onder meer de assemblageapparatuur voor de chips in de nieuwe Apple Watch. ‘Het dividendrendement loopt op tot 7 à 8 procent, en is volgens ook duurzaam.’
Kun je een link naar dit artikel posten?
Eddy the Eagle
0
quote:

simi500 schreef op 29 maart 2015 08:47:

Besi, de maker van apparatuur om halfgeleiders te assembleren, zit in de bovenste lade van Rabo omdat het razendsnel marktaandeel wint. In 2012 had Besi in zijn kernmarkten een marktaandeel van 21,8 procent, dit jaar stijgt dat allicht naar 35 procent. ‘Het bedrijf heeft dankzij enkele unieke technologieën een enorm competitief voordeel, waardoor het meer orders krijgt van chipmakers voor smartphones’, weet Rabo. Besi levert onder meer de assemblageapparatuur voor de chips in de nieuwe Apple Watch. ‘Het dividendrendement loopt op tot 7 à 8 procent, en is volgens ook duurzaam.’
Een positief verhaal, en een mogelijke bevestiging van Besi's betrokkenheid bij de productie van de iWatch. Het verhaal lijkt mij alleen al wat ouder; bij mijn weten wordt de iWatch in april gelanceerd. Productie zou dan al in volle gang moeten zijn, waarbij de assemblageapparatuur al lang en breed geleverd is...
[verwijderd]
0
775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 17:39
Koers 130,950
Verschil +4,550 (+3,60%)
Hoog 136,450
Laag 129,450
Volume 743.319
Volume gemiddeld 525.004
Volume gisteren 269.203

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront