BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, maart 2015

775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 35 36 37 38 39 » | Laatste
Eddy the Eagle
0
Zelfs bij een koers van 28 euro maak je nog een dividendrendement van 5,37%. Na de koersstijgingen van de afgelopen twee maanden, denk ik dat de meeste aandelen echt op hun top zitten. Besi zit in mijn ogen niet op z'n top (k/w verhouding is nog steeds aantrekkelijk), en er komt natuurlijk een heel mooi dividend aan...

Kijk eens op www.fd.beurs.nl bij analyse midkap. Vanaf 23 maart staat Besi daartussen; je zult zien dat Besi in de meeste vergelijkingen hele hoge ogen gaat gooien!
gerrit 69
0
quote:

p1woord schreef op 9 maart 2015 12:43:

Eddy, en wat is jou conclusie ,heb vandaag 7000 verkocht via trailing stoplos van 25,84 tot 26 .heb er 5000 over
Dit snap ik niet.
Je verkoopt 7000 aandelen BESI terwijl je rendement veel hoger kan uitvallen..!!
Bij 7000 aandelen had je namelijk het recht om bijvoorbeeld 70 call-opties te schrijven op mei-met uitoefenprijs € 29,00 wat je met aftrek van kosten 70 X € 43,00 oplevert wat een bedrag is wat ruim boven boven de 3000 Euro uitkomt, wat risicoloos op je rekening word bijgeschreven.
Je moet dan de aandelen wel leveren op 29 Euro per aandeel, maar als het aandeel voor die tijd niet opgevraagd zou worden, pak je ook nog het dividend mee.
Als aandelen bezitter heb je namelijk het recht om call-opties te schrijven, omdat je gedekt bent met je bezit en dat zien beleggers vaak over het hoofd.

Mvrgr. van Gerrit
p1woord
0
Gerrit je hebt gelijk ,ik kan dit nog wel doen met de overige aandelen .bedankt voor de tip
effegenoeg
0
quote:

p1woord schreef op 9 maart 2015 13:41:

Gerrit je hebt gelijk ,ik kan dit nog wel doen met de overige aandelen .bedankt voor de tip
Die 3000€ ben je sowiezo al pisser met de huidige koers.
Eddy the Eagle
0
Turbo's, opties, speculeren op dalingen... Houd ik me niet mee bezig. Gewoon kopen & verkopen, en proberen de goeie spullen te kopen. Dan hoef je niet van die fratsen uit te halen. Ik vergelijk het met alle trucs die zijn uitgehaald met hypotheken. Als je niet in staat bent om af te lossen, moet je geen huis kopen. Als je vertrouwen hebt in een aandeel (huiswerk maken), dan koop je het gewoon en blijf je erbij. En er komt een moment dat je wilt cashen, wat p1woord heeft gedaan. Of het moment goed gekozen is zal blijken, maar hij heeft in ieder geval winst gemaakt!
p1woord
0
Ja als je alles van te voren weet dan had ik het natuurlijk niet gedaan.maar had op die 7000 12000 winst .ik heb vroeger wel meer winsten door mijn vingers laten glippen .had ook 3000 Boskalis te vroeg verkocht Maarja was ook 5000 .ik wel slechtere maandag ochtenden gehad .misschien gaan mijn 1000 Apple nog wat doen..hebben jullie nog meer adviezen alvast bedankt.ben blij met jullie commentaren
gerrit 69
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 9 maart 2015 13:53:

Turbo's, opties, speculeren op dalingen... Houd ik me niet mee bezig. Gewoon kopen & verkopen, en proberen de goeie spullen te kopen. Dan hoef je niet van die fratsen uit te halen. Ik vergelijk het met alle trucs die zijn uitgehaald met hypotheken. Als je niet in staat bent om af te lossen, moet je geen huis kopen. Als je vertrouwen hebt in een aandeel (huiswerk maken), dan koop je het gewoon en blijf je erbij. En er komt een moment dat je wilt cashen, wat p1woord heeft gedaan. Of het moment goed gekozen is zal blijken, maar hij heeft in ieder geval winst gemaakt!
Beste Eddy.
Je hoeft helemaal geen trucs uit te halen, als je de aandelen zelf in bezit hebt.
Men kan met de optiebeurs ook op een defensieve manier het rendement aanzienlijk verhogen.
Wat ik zo lees, is het bij jou meer van wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.
Het zou best zin hebben om je wat meer te verdiepen in de materie.
Ik geef alleen maar een hint wat er allemaal mogelijk is met je aandelen bezit en wat men dan met de opgedane kennis doet is voor eigen rekening.
Als belegger ben je namelijk nooit te oud om bij te leren.

Mvrgr. van Gerrit
Eddy the Eagle
0
Het gaat erom dat JIJ tevreden bent met jouw resultaat. Achteraf lullen is altijd makkelijk, dat doen de heren analisten ook het liefst... Vorige week heb ik mijn doel voor sept. op 28,50 gezet. En geloof me dat ze er bij 28,50 allemaal uitgaan. Kan best zijn dat ik er meteen daarna weer wat kleiner in ga zitten, ligt aan de dan geldende omstandigheden...

effegenoeg
0
quote:

p1woord schreef op 9 maart 2015 13:59:

Ja als je alles van te voren weet dan had ik het natuurlijk niet gedaan.maar had op die 7000 12000 winst .ik heb vroeger wel meer winsten door mijn vingers laten glippen .had ook 3000 Boskalis te vroeg verkocht Maarja was ook 5000 .ik wel slechtere maandag ochtenden gehad .misschien gaan mijn 1000 Apple nog wat doen..hebben jullie nog meer adviezen alvast bedankt.ben blij met jullie commentaren
Het is geen kritiek hoor!
Maar alles op enkele fondsen focussen maakt toch ietswat nerveuser.
gerrit 69
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 9 maart 2015 14:06:

Het gaat erom dat JIJ tevreden bent met jouw resultaat. Achteraf lullen is altijd makkelijk, dat doen de heren analisten ook het liefst... Vorige week heb ik mijn doel voor sept. op 28,50 gezet. En geloof me dat ze er bij 28,50 allemaal uitgaan. Kan best zijn dat ik er meteen daarna weer wat kleiner in ga zitten, ligt aan de dan geldende omstandigheden...

Dat heet voortschrijdend inzicht en een koersdoel stellen is niets mis mee.
Overigens is mijn koersdoel voor BESI 36 Euro voor dit jaar, mits zij het huidige dividend handhaven.
gerrit 69
0
quote:

p1woord schreef op 9 maart 2015 13:59:

Ja als je alles van te voren weet dan had ik het natuurlijk niet gedaan.maar had op die 7000 12000 winst .ik heb vroeger wel meer winsten door mijn vingers laten glippen .had ook 3000 Boskalis te vroeg verkocht Maarja was ook 5000 .ik wel slechtere maandag ochtenden gehad .misschien gaan mijn 1000 Apple nog wat doen..hebben jullie nog meer adviezen alvast bedankt.ben blij met jullie commentaren
Het aandeel Apple is uitgebroken boven de 120 dollar.
Dat bied perspectieven voor een aanzienlijke koersstijging.
De Nasdaq is als laatste index in de VS uitgebroken boven de 5000
Ook krijgt Apple een notering in de Dow Jones waardoor deze index met een beetje goed wil weer boven de 18.000 zal stijgen.
Apple is één van de rijkste bedrijven op deze aardbol.

www.barchart.com/quotes/stocks/AAPL

Ik lees ook altijd de mooie columns van Wessel Aslander op www.wallstreetweb.nl waarin hij dagelijks zijn visie en technische analyse geeft op een aandeel of een index, alwaar je zelf je voordeel mee kunt doen.
Eddy the Eagle
0
quote:

effegenoeg schreef op 9 maart 2015 14:09:

[...]

Het is geen kritiek hoor!
Maar alles op enkele fondsen focussen maakt toch ietswat nerveuser.
Ik focus me volledig op maximaal 5 aandelen. Ik wil geen middelmaat, alleen maar echt goede aandelen. Niet voor de korte termijn, maar voor de middellange termijn.

In van die ETF's beleggen vind ik dus helemaal niks (een groot gedeelte van de aandelen uit een index is te duur, presteert niet etc.), en dat vind ik een nerveuze bedoeling. Dan ben je overgeleverd aan de waan van de dag. Hier een fraude, een banenrapport uit de VS wat niet goed valt, wel of geen Grexit...
Eddy the Eagle
0
Het hoeft van mij niet per se, maar laat er maar een gezonde correctie komen. Ik heb op dit moment Besi, Asmi en Kendrion in portefeuille. Omdat dit gewoon kerngezonde, goed presterende en niet te dure aandelen zijn, komen deze echt wel weer als eerste bovendrijven.
Eddy the Eagle
0
quote:

gerrit 69 schreef op 9 maart 2015 14:06:

[...]

Beste Eddy.
Je hoeft helemaal geen trucs uit te halen, als je de aandelen zelf in bezit hebt.
Men kan met de optiebeurs ook op een defensieve manier het rendement aanzienlijk verhogen.
Wat ik zo lees, is het bij jou meer van wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.
Het zou best zin hebben om je wat meer te verdiepen in de materie.
Ik geef alleen maar een hint wat er allemaal mogelijk is met je aandelen bezit en wat men dan met de opgedane kennis doet is voor eigen rekening.
Als belegger ben je namelijk nooit te oud om bij te leren.

Mvrgr. van Gerrit
Hoi Gerrit,

Bedankt voor de hint, zoals alle hints & tips welkom zijn. Als ik iets niet ken, dan houd ik er mijn mond over dicht. Natuurlijk kun je je voordeel doen met verschillende optie-strategieen. Mijn ding is het echter niet. In plaats van mij te verdiepen in dat soort zaken, houd ik me het meest bezig met zoveel mogelijk fundamentele info over de bedrijven waarvan ik aandelen wil kopen. Kerncijfers, outlook, branche-info etc. Als ik denk dat het goed zit, koop ik ze gewoon... Daarna besteed ik verder het liefst zo min mogelijk aandacht meer aan, laat het bedrijf zijn werk maar doen!

p1woord
0
[quote alias=effegenoeg id=8324095 date=201503091409]
[...]

Het is geen kritiek hoor!
Maar alles op enkele fondsen focussen maakt toch ietswat nerveuser.
[/quot

Ik voornamelijk in de dollar.Dit is voor mij geen hele grote maar ook geen kleine positie.ik leg onder mijn fondsen graag een trailingstoploss en vanmorgen waren een paar kort op de koers maar de andere zijn niet gegaan.Ik zet graag trailingstoporders onder het aandeel wat op winst staat.Een ding is voor mij belangrijk als er een crash komt dat ik zeker voor 75% liquide ben.ik heb in Amerika vorige week 1000 Apple gekocht en die hou ik zeker tot 13 maart. Voor de rest weet ik nooit hoelang ik een aandeel houd .Nogmaals bedankt voor jullie medeleving.Ik hou erg van opbouwende kritiek. Bedankt nogmaals
Eddy the Eagle
0
Ik ben ook een aantal x de boot ingegaan met trailing stoploss orders. Het vervelende is dat de koers vaak getriggerd wordt door biedkoersen. Het zou een stuk beter zijn als je de daadwerkelijk gerealiseerde sales-koers kon volgen.

Niet te kort erop gaan zitten. Ik houd me aanbevolen voor verder tips hoe dit probleem te voorkomen...
p1woord
0
Wat is er aan de hand ,straks moet ik ze nog terug kopen om jullie te ondersteunen(grapje) ik wens jullie alles wat goed is
Eddy the Eagle
0
D'r gooide er net iemand 13K stuks eruit, dan schiet je zo een eind door de biertabel heen :)
775 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 35 36 37 38 39 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront