Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Met Boskalis de zomer door (juni-aug)

367 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

mvdwl schreef op 7 juni 2013 15:13:

Even voor de goede moraal: vacatures en een leuk en positief filmpje bij Boskalis!

www.nuwerk.nl/bedrijfsdetail.php?wg_i...

Leuk ja.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 7 juni 2013 14:09:

[...]
Normaal wil ik geen aandelen kopen, maar op 28 euri word dan voor kopen wel erg gunstig.
Maar denk niet dat het ze ver komt, al weet je nooit hoe het van de zomer op de beurs het sentiment er voor staat.
Mijn voorkeur is dat de koers van Boka weer =+ 30 weer staat.
Ik kom zojuist weer binnen van een middagje op de plas. Ik zie dat een bescheiden aankooporder op € 29,50 net niet is gehaald. Komt nog wel denk ik , maar voor de zittenblijvers hoop ik dat uiteraard niet
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 7 juni 2013 16:43:

[...]

Ik kom zojuist weer binnen van een middagje op de plas. Ik zie dat een bescheiden aankooporder op € 29,50 net niet is gehaald. Komt nog wel denk ik , maar voor de zittenblijvers hoop ik dat uiteraard niet
Oude liefde roest niet, kijk het even aan om nog een poging te wagen,
al hoop ik dat mijn laptop de 30+ koers blijft aanhouden.
dat ziet er wat gezelliger uit.
Goed zonnig weekend.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 7 juni 2013 19:37:

[...]
Oude liefde roest niet, kijk het even aan om nog een poging te wagen,
al hoop ik dat mijn laptop de 30+ koers blijft aanhouden.
dat ziet er wat gezelliger uit.
Goed zonnig weekend.
Hallo Guusje. Mocht de beurs maandag weer terug vallen dan stel ik mijn order op tijd naar beneden bij. Ik ben verder wezen varen vandaag en was wel verrast door de koers bij TT en KPN toen ik thuis kwam.

Dit heeft mij meer opgeleverd dan het verlies in Boskalis hetgeen ik natuurlijk bewust heb genomen.

Soms moet je ook eens een fonds los kunnen laten en oude liefde roest inderdaad niet, maar ik heb geleerd van het verleden en het motto "wordt nooit verliefd op een aandeel" ligt mij wel bij uit de periode dat ik Spyker in z'n hoogtij dagen maar niet weg wilde doen.

Hoewel ik niets hoef te verkopen heb jij toch meer die rust dan ik. Ik wil tussen al mijn andere leuke bezigheden door ook wel eens actie in mijn beleggingen.

Ook een fijn weekend en ik blijf hier zo nu en dan posten, ook zonder Boka aandelen.

groet
Jan
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Gezien de koersontwikkeling heb ik de order op € 29,50 geannuleerd. Bij een negatief sentiment kan er nog meer af.

Wel is een order op € 16 precies Galapagos uitgevoerd gekregen. Omdat daar mogelijk nieuws wordt verwacht vond ik dat even belangrijker
RT2014
0
Ik heb vanmiddag eens zitten kijken naar de cijfers van Boskalis over de afgelopen 8 jaren. Wat mij opvalt is hoe snel de markten waarop Boskalis zich beweegt veranderen en hoe snel Boskalis daarin weet te anticiperen. De herkomst van het resultaat fluctueert enorm, niet alleen over de verschillende categorieën (bagger/offshore/sleep/infra), maar ook qua geografische herkomst.
De internationale oriëntatie van Boskalis tezamen met de capiciteit om snel in te spelen op marktveranderingen, maakt dat Boskalis de afgelopen jaren de economische tegenwind in Europa en Noord-Amerika heeft kunnen opvangen met groei in andere werelddelen en andere marktsegmenten. Daardoor zijn de resultaten stabiel gebleven en is de orderportefeuille gestaag verder gegroeid.

Ik raad iedereen die een positie in Boskalis heeft om ook eens goed naar de cijfers te kijken. Dat maakt een stuk positiever gestemd dan de koers van Boskalis de afgelopen weken!

www.boskalis.com/about-us/downloads.h...

Wanneer de koersdaling verder doorzet overweeg ik nieuwe puts dec/mrt te gaan schrijven met uitoefenprijs 26 of 28. In de lange termijn grafiek van Boskalis ligt er op 28,10 een steun uit oktober. Bovendien ligt er een steun vanuit een langjarige stijgende bodemlijn rond - momenteel - €27. Het huidige nauwer wordende dalende korte termijnkanaal sluit precies op dat niveau. Met andere woorden: daar ligt een meer dan stevige bodem, waar de koers m.i. alleen
bij calamiteiten onder zal komen.

guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 11 juni 2013 16:53:

Gezien de koersontwikkeling heb ik de order op € 29,50 geannuleerd. Bij een negatief sentiment kan er nog meer af.

Wel is een order op € 16 precies Galapagos uitgevoerd gekregen. Omdat daar mogelijk nieuws wordt verwacht vond ik dat even belangrijker
Boka is op 29,52 geeindigd, dus je had niets verloren,
wat galapagos betreft is niet zo mijn aandeel, het is mij te veel afhankelijk van medicijnen en goedkeuringen, mijns inziens te veel risico.
Ik heb galapagos nooit gevolgd, wellicht zal jij beter op de hoogte zijn met het aandeel.
Fijne avond.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 11 juni 2013 17:53:

[...]
Boka is op 29,52 geeindigd, dus je had niets verloren,
wat galapagos betreft is niet zo mijn aandeel, het is mij te veel afhankelijk van medicijnen en goedkeuringen, mijns inziens te veel risico.
Ik heb galapagos nooit gevolgd, wellicht zal jij beter op de hoogte zijn met het aandeel.
Fijne avond.

Redelijk gevolgd Guusje , maar ik zit daar ook niet voor lang, tenzij het nog veel lager komt. Koersdoel is €24. Ik heb daar eerder in gezeten en op 8 maart met winst verkocht op ik dacht rond €19,60. Nu probeer ik het gewoon weer eens. Donderdag is er een presentatie
[verwijderd]
0
En alweer staan de futures in heel Europa in het rood , maar morgen kan alles weer anders zijn als de Dow-future dan maar groen is

Achteraf maar beter dat ik die kooporder op € 29.50 geannuleerd heb. Ik kijk het rustig aan en ik acht echt een hoge € 28 niet meer uitgesloten

Het zijn geen leuke beursdagen meer
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 12 juni 2013 21:48:

En alweer staan de futures in heel Europa in het rood , maar morgen kan alles weer anders zijn als de Dow-future dan maar groen is

Achteraf maar beter dat ik die kooporder op € 29.50 geannuleerd heb. Ik kijk het rustig aan en ik acht echt een hoge € 28 niet meer uitgesloten

Het zijn geen leuke beursdagen meer
Gezonde bedrijven koop je voor de lange termijn.Tijdens dalingen de beste koopkansen. Timing blijft lastig maar als je er van overtuigd bent dat t een gezond bedrijf is neem je de eventuele verdere koersdaling voor lief. Dat geldt natuurlijk voor alle bedrijven. BOSKALIS lijkt me daar zeker toe behoren.
[verwijderd]
0
quote:

easy56 schreef op 13 juni 2013 00:04:

[...]Gezonde bedrijven koop je voor de lange termijn.Tijdens dalingen de beste koopkansen. Timing blijft lastig maar als je er van overtuigd bent dat t een gezond bedrijf is neem je de eventuele verdere koersdaling voor lief. Dat geldt natuurlijk voor alle bedrijven. BOSKALIS lijkt me daar zeker toe behoren.
Mee eens hoor Easy maar als de koers alsmaar daalt duurt het wel lang eer het verlies weer is ingelopen.

De koers is nu € 28,50 en niemand van ons hier had dit na de mooie cijfers kunnen bedenken
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 12 juni 2013 21:48:

En alweer staan de futures in heel Europa in het rood , maar morgen kan alles weer anders zijn als de Dow-future dan maar groen is

Achteraf maar beter dat ik die kooporder op € 29.50 geannuleerd heb. Ik kijk het rustig aan en ik acht echt een hoge € 28 niet meer uitgesloten

Het zijn geen leuke beursdagen meer
Jan je moet met dit sentiment van vallende koersen even door heen bijten,
het is droevig maar het is niet anders,
Aandelen inwisselen voor andere zie ik niet zitten, ik zie ook Galapagos behoorlijk zakken, veel wijzer word je er ook niet van,
Boskalis is een goed bedrijf met potentie voor veel werk, de koersen hersteld vanzelf wel weer.
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 13 juni 2013 09:13:

[...]

Mee eens hoor Easy maar als de koers alsmaar daalt duurt het wel lang eer het verlies weer is ingelopen.

De koers is nu € 28,50 en niemand van ons hier had dit na de mooie cijfers kunnen bedenken
Toch net maar beetje bij gekocht 28,42e Korte termijn mogelijk teduur ja.
[verwijderd]
0
Ik kon het ook niet laten en bescheiden weer ingestapt op € 28,50

Dat is denk ik ook niet verkeerd 2 euro onder mijn laatste verkoop
guusje
0
quote:

easy56 schreef op 13 juni 2013 09:19:

[...]Toch net maar beetje bij gekocht 28,42e Korte termijn mogelijk teduur ja.
Goed getimed, lijkt geen dure aankoop.
de juiste timing voor bijkopen weet niemand.

[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 13 juni 2013 09:28:

Ik kon het ook niet laten en bescheiden weer ingestapt op € 28,50

Dat is denk ik ook niet verkeerd 2 euro onder mijn laatste verkoop
Op de plank en gewoon leuke dingen blijven doen,zie t zonnetje al komen buiten. En wat is er infeite nu veranderd voor t bedrijf BOSKALIS de laatste maanden? Alleen t aandeel Boskalis is in waarde gedaald.
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 13 juni 2013 09:28:

Ik kon het ook niet laten en bescheiden weer ingestapt op € 28,50

Dat is denk ik ook niet verkeerd 2 euro onder mijn laatste verkoop
3 keer scheepsrecht, moet nu lukken.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 13 juni 2013 09:29:

[...]
Goed getimed, lijkt geen dure aankoop.
de juiste timing voor bijkopen weet niemand.


Met timing heb je beetje geluk nodig. Daarom gespreid instappen als je positief bent op een bedrijf.Dan zijn de eerste duurdere aankopen niet erg omdat je weet dat t op langere termijn goed zit. En mocht t langer duren als gedacht heb je mooi dividend als wacht geld.
guusje
0
quote:

easy56 schreef op 13 juni 2013 09:47:

[...]Met timing heb je beetje geluk nodig. Daarom gespreid instappen als je positief bent op een bedrijf.Dan zijn de eerste duurdere aankopen niet erg omdat je weet dat t op langere termijn goed zit. En mocht t langer duren als gedacht heb je mooi dividend als wacht geld.
Klopt, je zou alleen al voor het dividend nu instappen.
Wat denk je kortgeleden nog een dure emissie 100% geslaagd.
367 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
923,71  +0,35  +0,04%  07 jun
 Germany40^ 18.547,30 -0,56%
 BEL 20 3.900,39 -0,42%
 EURO50 5.042,41 0,00%
 US30^ 38.783,90 0,00%
 Nasd100^ 18.997,40 0,00%
 US500^ 5.344,04 0,00%
 Japan225^ 38.664,30 0,00%
 Gold spot 2.293,78 0,00%
 EUR/USD 1,0818 -0,67%
 WTI 75,26 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,85%
Nedap N.V. +2,60%
Alfen N.V. +2,55%
Sligro +2,36%
HEIJMANS KON +1,83%

Dalers

Arcadis -5,00%
CTP -2,50%
WDP -2,48%
SIGNIFY NV -2,07%
NX FILTRATION -2,05%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront