Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Schiphol leed verlies in 2022

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. Perpboy 17 februari 2023 11:42
    De trein rijdt tenminste tot 2050 gewoon op fossiele stroom. Er is helemaal niks mis met CO2 gecompenseerd vliegen. Ook niet op korte afstanden. En ik zie nauwelijks goede bewegingen op het spoor om het internationaal aantrekkelijk te maken voor de reiziger. De kaartjes zijn tov het vliegen belachelijk duur en dat is niet door die 9% BTW want de spoorbedrijven krijgen allemaal een flink bedrag aan subsidie.

    O ja de subsidie betaalt de automobilist. Dat is overigens dezelfde persoon die regelmatig vliegt.
  2. forum rang 5 Kees1 20 februari 2023 15:28
    De overheid zou er ook voor kunnen kiezen om Schiphol te sluiten. Dat zou enorm veel stikstofruimte en veel ruimte voor allerlei andere activiteiten opleveren. Om te vliegen houd je in Nederland de regionale luchthavens over en je zou Lelystad in gebruik kunnen nemen. De Parijse luchthavens liggen op minder dan 500 km afstand per spoor. Ben Smith (CEO van AF-KLM) heeft gezegd dat er daar volop mogelijkheden zijn om het aantal vluchten uit te breiden.
    Er wordt nu gesproken over boeren uitkopen/onteigenen. Dit lijkt mij veel eenvoudiger en je slaat in een keer een heel grote slag.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links