Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Verkiezingen 2023

8.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 ... 402 403 404 405 406 » | Laatste
JP Samosa
0
quote:

David Fernández schreef op 25 mei 2024 16:30:

[...]

Mee eens, maar er is verder genoeg te kiezen.

Keuze uit 20 partijen op de kandidatenlijsten.

De Piratenpartij - De Groenen heeft 42 kandidaten beschikbaar.

De PVV - 20 kandidaten met Wilders als lijstduwer.

50+ - 50 kandidaten met M. van Rooijen als lijstduwer

JA21 - 15 kandidaten met Joost Eerdmans als lijstduwer

SGP - 39 kandidaten met Kees van der Staaij als lijstduwer

Klinkende namen.
Flauwekul hè, die zg. lijstduwers willen nooit gekozen worden.
OokO llogren,Baudet etc. Staan op de lijst. Wat is dat toch voor onzin!

En, is het niet een beetje raar dat kiezers niet gewoon direct op de 7 blokken( partijen) kunnen stemmen.
Dat kan natuurlijk veel transparanter en duidelijker, dat ziet een blind paard,
Maar men wil het blijkbaar niet…….
objectief
2
quote:

rene l schreef op 25 mei 2024 17:22:

[...]

Ik ben minderwaardig.
Gezien mijn opleiding sta ik op de laagste trede van de maatschappelijke ladder.
Ik ben een racist.
Dat hoef je niet zelf te zeggen, dat doen wij af en toe wel.
Fender bass
2
quote:

rene l schreef op 25 mei 2024 17:22:

[...]

Ik word niet koud of warm van dit soort opmerking en ik trek gewoon een lange neus naar al die linkse gepeupel die de verkiezingsnederlaag nog steeds niet kunnen verkroppen.

Door de jaren heb ik al de nodige benamingen en uitingen over mij heen gehad:

Ik ben minderwaardig.
Gezien mijn opleiding sta ik op de laagste trede van de maatschappelijke ladder.
Ik ben een racist.
Types zoals ik moet het stemrecht ontnomen worden omdat mensen zoals ik te dom zijn om te stemmen.
Ik ben uitgemaakt voor een primaat.
Vandaag ben ik weer de schrijvende populist.
Ik ben ik regelmatig uitgemaakt voor een extremist.
En weet ik wat allemaal nog meer, teveel om op te noemen.

Ik ben en voel mij echter een rechtse realist die de waarheid benoemd.
En ja, ik hoor het ook van velen, op mij werk, en bijvoorbeeld op een feestje, dan durf ik niet meer te zeggen wat ik denk, want dat kan nare gevolgen hebben of conflicten veroorzaken.

Zover zijn we al afgedaald in Nederland, als je niet links denkt of stemt dan dien je je kop te houden.
Denk hier maar eens over na.
Die voltallige linkse kliek in Nederland kan wat mij betreft de algehele ram-bam krijgen.
Je wordt er wel warm of koud van, anders reageer je niet.
Je mag alles zeggen, dat maakt dit forum ook interessant. Alleen ik geloof jou compleet niet met al die inconsequente verhalen en wisselende schrijfstijlen.
En dat vind ik dan weer jammer op een discussieplatform.

Ik heb trouwens havo als hoogstgenoten opleiding. Moet ik nu ook in de Calimero-rol schieten?
Succes
1
Waarom ‘zuur links’ werkt

Hoe maak je je tegenstander onschadelijk? Eén manier: frame zijn kritiek bij voorbaat als niet-inhoudelijk, maar voortkomend uit jaloezie of arrogantie.

Hoe je dat doet, was woensdag te zien in het Kamerdebat over het hoofdlijnenakkoord. Geert Wilders begon zijn inbreng met de verbaasde vaststelling dat de oppositie niet stond te juichen over het akkoord. Heel gek, vond Wilders, want het is een topakkoord, waar de meeste Nederlanders enthousiast over zijn. Zo niet „zuur links”: dat stond ten onrechte „zwartgallig” te doen.

De woordkeus was slim, want niemand wil zuur genoemd worden. Dat bleek ook uit de reacties: sommige Kamerleden wisten niet hoe snel ze zich van het zuurlinkse kamp moesten distantiëren. „Het CDA behoort niet tot dat zuurlinkse blok waar u het net over had”, zei Henri Bontenbal. Jimmy Dijk (SP) even later: „Ik hou ook niet van zure mensen. Ik hou ook niet van mensen met moralistische toontjes.” En Chris Stoffer (SGP): „Na zuur links wordt het weleens tijd voor fatsoenlijk rechts.” Even een wit voetje halen bij de pester.

....

Het in twijfel trekken van de motieven van je tegenstander is een winnende strategie. Door iemand consequent jaloezie of arrogantie te verwijten, gaat die aan zelfcensuur doen. Niet zuur doen. Geen dedain tonen. Hij zit in de tang: niet als loser overkomen, maar ook niet als verheven.

Hoe laveer je hiertussen?
Ik zou zeggen: niet. Het is zinloos en zelfs schadelijk om deze framing te accepteren. Als je je laat wijsmaken dat kritiek per definitie zuur of badinerend is, dan snoer je jezelf de mond. Toch ging een deel van de oppositie erin mee, en dat is jammer. Niemand heeft baat bij een politiek waarin kritiek verdacht wordt gemaakt – dat geldt ook voor Stoffer, Dijk en Bontenbal, en zelfs voor Wilders en Van der Plas.

column Floor Rusman
Succes
0
Bontenbal ziet de nieuwe coalitie door de morele en rechtsstatelijke ondergrens zakken

In het coalitieakkoord is volgens CDA-fractieleider Henri Bontenbal veel aandacht voor het ‘ik’ en weinig voor het ‘wij’. Een kil akkoord, vindt hij. ‘Er worden tegenstellingen gecreëerd die er eigenlijk niet zouden moeten zijn.’

www.trouw.nl/politiek/bontenbal-ziet-...

...

Het CDA heeft zijn les geleerd. Bontenbal heeft tijdens de verkiezingscampagne én de formatie aangegeven niet met de PVV te willen regeren. Vanaf een afstand kijkt de partij nu toe hoe de coalitie tot stand komt, hoe de partijleiders elkaar steken onder water uitdelen (vaak via X) en hoeveel gedoe het oplevert als een partij zonder leden en bestuurservaring (de PVV) een kandidaat-premier of verkenner naar voren schuift.
Bontenbal: “Dit soort coalities brengt mensen niet bij elkaar, maar verdeelt. Dat is voor een samenleving die toch al onder hoge spanning staat absoluut geen goede zaak.”

...
midjj
1
quote:

Succes schreef op 25 mei 2024 19:47:

Waarom ‘zuur links’ werkt

Hoe maak je je tegenstander onschadelijk? Eén manier: frame zijn kritiek bij voorbaat als niet-inhoudelijk, maar voortkomend uit jaloezie of arrogantie.

Hoe je dat doet, was woensdag te zien in het Kamerdebat over het hoofdlijnenakkoord. Geert Wilders begon zijn inbreng met de verbaasde vaststelling dat de oppositie niet stond te juichen over het akkoord. Heel gek, vond Wilders, want het is een topakkoord, waar de meeste Nederlanders enthousiast over zijn. Zo niet „zuur links”: dat stond ten onrechte „zwartgallig” te doen.

De woordkeus was slim, want niemand wil zuur genoemd worden. Dat bleek ook uit de reacties: sommige Kamerleden wisten niet hoe snel ze zich van het zuurlinkse kamp moesten distantiëren. „Het CDA behoort niet tot dat zuurlinkse blok waar u het net over had”, zei Henri Bontenbal. Jimmy Dijk (SP) even later: „Ik hou ook niet van zure mensen. Ik hou ook niet van mensen met moralistische toontjes.” En Chris Stoffer (SGP): „Na zuur links wordt het weleens tijd voor fatsoenlijk rechts.” Even een wit voetje halen bij de pester.

....

Het in twijfel trekken van de motieven van je tegenstander is een winnende strategie. Door iemand consequent jaloezie of arrogantie te verwijten, gaat die aan zelfcensuur doen. Niet zuur doen. Geen dedain tonen. Hij zit in de tang: niet als loser overkomen, maar ook niet als verheven.

Hoe laveer je hiertussen?
Ik zou zeggen: niet. Het is zinloos en zelfs schadelijk om deze framing te accepteren. Als je je laat wijsmaken dat kritiek per definitie zuur of badinerend is, dan snoer je jezelf de mond. Toch ging een deel van de oppositie erin mee, en dat is jammer. Niemand heeft baat bij een politiek waarin kritiek verdacht wordt gemaakt – dat geldt ook voor Stoffer, Dijk en Bontenbal, en zelfs voor Wilders en Van der Plas.

column Floor Rusman
Een beetje hetzelfde als de frame: 'Extreem rechts', veel gebruikt door....zuur links :)
voda
1
quote:

Succes schreef op 24 mei 2024 17:44:

[...]

Juich niet te vroeg!!

Dit is namelijk een mooi staaltje populistisch volksverlakkerij van de NSC (en de nieuwe coalitie), die door de (rechtse) Telegraaf de wereld in is geslingerd.

Het gaat hierbij NIET over de recent ingevoerde boete door energiebedrijven om te compenseren voor de hoge kosten die zij maken als veel stroom tegelijkertijd het stroomnet op komt, maar alleen over de terugleververgoeding die klanten met een dynamisch contract krijgen als zij meer produceren dan ze verbruiken.

-------

... Daarover zei NSC-kamerlid Wytske Postma tegen De Telegraaf dat het de „omgekeerde wereld is” dat mensen met zonnepanelen moeten betalen voor het terugleveren van stroom. In werkelijkheid ging haar amendement over een vergelijkbare, maar minder ingrijpende maatregel: de terugleververgoeding die klanten met een dynamisch contract krijgen als zij meer produceren dan ze verbruiken. Bij klanten met een dynamisch contract zijn terugleveringsprijzen, die per uur veranderen, soms negatief wanneer er een groot aanbod aan elektriciteit is. Dit kan relatief veel geld kosten in de zomer voor klanten met veel zonnepanelen. Dat wil de aanstaande coalitie voorkomen door een verbod op negatieve prijzen af te spreken.

„U wekt de suggestie dat de terugleverkosten verdwijnen, maar dat is niet wat u hebt voorgesteld”, zei CDA-leider Henri Bontenbal daarover in het debat. „U wekt een valse suggestie.” Ook D66 („een bliksemafleider voor het afschaffen van de salderingsregeling”) en GroenLinks-PvdA („Populistische politiek” dat het „vertrouwen in de politiek ondermijnt”) waren kritisch.

Een daadwerkelijk verbod op het doorberekenen van een boete moet pas volgen na het afschaffen van de salderingsregeling in 2027, ...


www.nrc.nl/nieuws/2024/05/23/einde-sa...
Hartelijk dank + AB voor deze bijdrage.

Het hele gedoe rondom de salderingregeling raakt niet alleen bestaande zonnepaneelhouders, maar ook hen die willen kopen, of de installateurs:

Zonnepanelenbedrijven van Nederlandse ‘Booking-multimiljonair’ failliet: duizenden gedupeerden

Vier zonnepanelenverkopers en -installateurs zijn failliet verklaard. Duizenden mensen zitten met de gebakken peren. Hun bestelde panelen worden (voorlopig) niet geplaatst. Achter deze bedrijven zit een bekende Nederlandse multimiljonair.

Castor van Dillen 26-05-24, 06:34
Dat meldt curator Bert Jansen van Dommerholt Advocaten. Het gaat onder meer om Bongo Solar en Novavolt. Beide zonnepanelenverkopers zijn gevestigd in Apeldoorn. Eigenaar is Koolen Industries, waar multimiljonair Kees Koolen uit Vorden oprichter en algemeen directeur van is.

Voor meer, zie link:

www.ad.nl/binnenland/zonnepanelenbedr...
closer
0
Misschien is er een forumlid die dit al zag aankomen, dankzij zijn contacten op de bedrijfsvloer?
kassa!
0
quote:

voda schreef op 26 mei 2024 11:18:

[...]
Hartelijk dank + AB voor deze bijdrage.

Het hele gedoe rondom de salderingregeling raakt niet alleen bestaande zonnepaneelhouders, maar ook hen die willen kopen, of de installateurs:

Zonnepanelenbedrijven van Nederlandse ‘Booking-multimiljonair’ failliet: duizenden gedupeerden

Vier zonnepanelenverkopers en -installateurs zijn failliet verklaard. Duizenden mensen zitten met de gebakken peren. Hun bestelde panelen worden (voorlopig) niet geplaatst. Achter deze bedrijven zit een bekende Nederlandse multimiljonair.

Castor van Dillen 26-05-24, 06:34
Dat meldt curator Bert Jansen van Dommerholt Advocaten. Het gaat onder meer om Bongo Solar en Novavolt. Beide zonnepanelenverkopers zijn gevestigd in Apeldoorn. Eigenaar is Koolen Industries, waar multimiljonair Kees Koolen uit Vorden oprichter en algemeen directeur van is.

Voor meer, zie link:

www.ad.nl/binnenland/zonnepanelenbedr...
Een hele bedrijfstak gebouwd op subsidies - oftewel belastinggeld dat wordt rondgestrooid.

Op zich niet vreemd want wereldwijd wordt de economische groei gefinancierd met oplopende schulden. Als je nu weer leest wat Trump zijn plannen zijn kan je alleen maar hopen dat het sprookje nog lang niet wordt uitgeblazen.
Freemoneyforever
0
quote:

closer schreef op 26 mei 2024 11:45:

Misschien is er een forumlid die dit al zag aankomen, dankzij zijn contacten op de bedrijfsvloer?
Elk bedrijfsplan gebaseerd op subsidies in Nederland is gebaseerd op drijfzand. Consistentie in beleid is al vele decennia ver te zoeken.

Voorbeeld: Vestas, Denemarken: succesvolle windmolenproducent. Profiteert/profiteerde van duurzaam subsidiebeleid aldaar, dat decennia kan omvatten.

In de jaren 80 waren er ook subsidies voor windmolenproducenten, die zijn na het verdwijnen van de subsidies verdwenen.

Onze regeringspartijen (van weleer, maar ook nu) zouden zich eens achter de oren mogen krabben.
ffff
2
quote:

objectief schreef op 25 mei 2024 18:24:

[...]

Dat hoef je niet zelf te zeggen, dat doen wij af en toe wel.
En zo herinneren wij de lezer in de KK van IEX aan jouw ................. postings over al die beroepen die je gehad zou hebben. En waarbij dan nog geen drie dagen later bleek dat je juist over die onderwerpen werkelijk niets afweet.

Deze posting onder het motto: " Wie in een glazen huisje woont moet niet met stenen gooien " ...

Peter
Beukenootje
5
quote:

kassa! schreef op 26 mei 2024 12:28:

[...]

Een hele bedrijfstak gebouwd op subsidies - oftewel belastinggeld dat wordt rondgestrooid.

Gaan we het nou weer over de boeren hebben?
Freemoneyforever
0
Politicoloog Tim 'S Jongers: 'De publieke opinie over armoede is onmenselijk'

Om armoede in Nederland echt aan te pakken, moeten we dieper kijken naar de context van armoede en mensen die armoede hebben ervaren betrekken bij het armoedebeleid. Dat betoogt politicoloog en publicist Tim ’S Jongers bij Nooit Meer Slapen, waarin hij spreekt over zijn boek Armoede uitgelegd aan mensen met geld. "Armen bouwen de systemen niet, maar raken er wel in verstrikt."

Onmenselijk

"Armoede kan niet worden opgelost door er oppervlakkig naar te kijken", stelt 'S Jongers. "We kijken vaak alleen naar de cijfers en tekortkomingen, maar mensen in armoede krijgen ook veel minder kansen en kunnen niet deelnemen aan de samenleving zoals anderen. Als we deze diepte beter begrijpen, kunnen we armoede anders waarderen en het beleid beter vormgeven."

Enkel kijken naar de armoedecijfers zorgt voor uitsluiting en een gebrek aan menselijkheid, stelt hij. "Momenteel komen mensen beschadigd uit armoede, en vijf euro boven of onder de armoedegrens maakt daarbij geen verschil; de beschadiging blijft." Voor een beleidsverandering moeten we dus een dieper begrip vormen van armoede. "De publieke opinie over armoede moet veranderen, het is onmenselijk zoals er nu naar gekeken wordt."
meer: www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/8a...
kassa!
0
quote:

Beukenootje schreef op 26 mei 2024 20:03:

[...]

Gaan we het nou weer over de boeren hebben?
Het ergste is nog dat zij die drijven op subsidies het meeste klagen dat ze het zo slecht hebben.
objectief
0
quote:

kassa! schreef op 27 mei 2024 08:21:

[...]

Het ergste is nog dat zij die drijven op subsidies het meeste klagen dat ze het zo slecht hebben.
Als ik hier lees over de voortdurende stroom van klachten over de box taks 3 (al dan niet terecht en wel door vermogenden).
dan is je posting voor discussie vatbaar.
Willempie3
4
quote:

DeZwarteRidder schreef op 22 mei 2024 10:46:

1400 allerrijksten

De aller-allerrijksten (0,01 procent, zo'n 1400 mensen) betaalden zo'n 28 procent belasting, berekende het Centraal Planbureau. Voor werkenden met een gemiddeld salaris slokken belastingen bijna 40 procent van het salaris op.

De rijksten hebben vooral inkomsten uit een onderneming. Over de winst wordt vennootschapsbelasting betaald. Alleen als ze die uitkeren wordt er dividendbelasting betaald, maar in de praktijk laten veel rijken hun winsten in de onderneming zitten.

Dat de winst daar blijft, is niet per definitie erg, zegt CPB-onderzoeker Arjan Lejour. "Het geld kan worden gebruikt als buffer of investeringen. Maar er is ook een deel dat met het deel van de winst dat niet nodig is gaat beleggen. Privé betaal je hier belasting over in box 3. Maar een bedrijf hoeft dit niet."
Maatregelen

Rijke ondernemers kunnen er voor kiezen de winst langer in hun bedrijf vast te houden, om dan in één keer een groot bedrag over te laten maken voor relatief minder belastingafdracht. Om de scheve verhoudingen tegen te gaan zijn er de afgelopen jaren al wel enkele maatregelen ingevoerd.

Zo moet er sinds dit jaar meer belasting worden betaald over winstuitkeringen. Het CPB oppert om een groter deel van de winstbelastingen direct te heffen, om te voorkomen dat eigenaren de winst in hun bedrijven oppotten. "Maar dit kan wel gevolgen hebben voor het vestigingsklimaat in Nederland", stelt Lejour.
De overheid is het probleem: Die heeft teveel geld nodig. Het aantal ambtenaren is met 30 procent gegroeid in een paar jaar. Een aantal zullen best nuttig werk doen, maar het moet allemaal betaald worden door steeds hogere belastingen. Het hoger belasten van vermogen lijkt een rechtvaardige manier maar wat de overheid meestal vergeet is dat er elk jaar zeker 3 procent aan inflatie van het vermogen af gaat. Als je dit meeneemt in de berekeningen betalen de rijken al veel meer belasting. De inflatie wordt namelijk veroorzaakt doordat de overheid elk jaar meer geld uitgeeft dan er binnenkomt. De ECB vergroot elk jaar de geldhoeveelheid met zeker 3 procent. Stel je hebt een ton op de bank. 2 procent rente. Daar moet je dan 33 procent van betalen.
Dat kost je dan 660 Euro aan belasting. Maar je verliest ook nog 3 procent aan koopkracht. Dit is 3000 Euro.
Dus + 2000 rente en - 3660 belasting plus inflatie. Je verliest koopkracht.
Om gelijk te spelen moet je al 4,5 procent rendement halen. Dan loop jij dus al het risico en de overheid pakt alle winst als belasting/inflatie van je af. Nogmaals, de overheid is de veroorzaker van de inflatie en heeft daarom ook een centrale bank opgericht. Die is wel onafhankelijk, maar in de praktijk toch niet helemaal.
objectief
1
quote:

Willempie3 schreef op 27 mei 2024 09:31:

[...]

De overheid is het probleem: Die heeft teveel geld nodig.
Sommige burgers snappen weinig van de Overheid. De Overheid ontstaat door de vraag van de burgers; die willen allemaal ontzettend veel van de overheid (waarschijnlijk door het hoge welvaartspeil en niemand schaamt zich nog om hulp te vragen) en daarvoor zijn ambtenaren en geld nodig.
Voorbeeldje: ondernemers/werknemers/belangengroeperingen o.a. aardbeving Groningen/bijstandmoeders/boeren.
Jalapenjos
1
quote:

objectief schreef op 27 mei 2024 09:38:

[...]

Sommige burgers snappen weinig van de Overheid. De Overheid ontstaat door de vraag van de burgers; die willen allemaal ontzettend veel van de overheid (waarschijnlijk door het hoge welvaartspeil en niemand schaamt zich nog om hulp te vragen) en daarvoor zijn ambtenaren en geld nodig.
Voorbeeldje: ondernemers/werknemers/belangengroeperingen o.a. aardbeving Groningen/bijstandmoeders/boeren.
Dit is maar ten dele waar.
Sowieso noem je een aantal voorbeelden die niets met overheidsbeleid te maken hebben: Groningen en toeslagenouders zijn het gevolg van schandalig en onrechtmatig overheidshandelen. Het betreft compensatie van wat de overheid deze mensen onrechtmatig heeft afgenomen.
Een ander voorbeeld is immigratiebeleid: een meerderheid van het volk heeft gekozen voor partijen die paal en perk willen stellen aan immigratie maar de overheid laat tot op de dag van vandaag 1.000 per week binnen. De vraag van het volk is dus een andere maar de overheid blijft er maar geld in pompen.
De overheid heeft een heel systeem van toeslagen opgetuigd dat bekostigd moet worden door belastinginkomsten. Dat zijn dan al twee overheidsonderdelen die drastisch ingekrompen kunnen worden wanneer de overheid redelijke belastingen zou heffen (redelijk, in de zin dat mensen voldoende geld overhouden van hun inkomsten om geen behoefte te hebben aan toeslagen). Ook daarin is er dus geen sprake van vraag van de burger, althans misschien wel een vraag maar een volstrekt verkeerd antwoord.

Maar inderdaad, de burger heeft ook te vaak de neiging om naar de toch wel leverende overheid te kijken. Maar ik heb de afgelopen jaren ook wel erg het gevoel dat de overheid het zelf helemaal prima vindt om verder en verder uit te dijen in plaats van zich vrijwillig terug te trekken.
kassa!
0
Er was een tijd dat ik dacht dat zoiets in NL niet mogelijk was met al die inspectie instanties. Maar het komt nu steeds vaker voor dat constructies ineens instorten.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid
(OVV) begint een verkennend onderzoek
naar het instorten van de hellingbanen
van een parkeergarage in Nieuwegein.De
OVV benadrukt dat het nog niets weet
over de oorzaak en dat de verkenning is
bedoeld om een eigen beeld te krijgen.

De op- en afritten tussen de etages van
de parkeergarage bij het St. Antonius
Ziekenhuis kwamen gisteren naar
beneden
8.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 ... 402 403 404 405 406 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  0,00  0,00%  14 jun
 Germany40^ 18.054,90 +0,29%
 BEL 20 3.833,37 0,00%
 EURO50 4.858,18 +0,36%
 US30^ 38.561,80 -0,06%
 Nasd100^ 19.671,40 +0,03%
 US500^ 5.431,80 -0,01%
 Japan225^ 38.035,00 -1,24%
 Gold spot 2.319,18 -0,58%
 EUR/USD 1,0693 -0,12%
 WTI 77,65 -0,49%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront