Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Allfunds

33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0

Er ligt een bod van 8,75 van Euronext en koers zakt vandaag weg... Ligt het geld hier letterlijk op straat?
[verwijderd]
0

Beleggen.nl Minder omzet en winst voor Allfunds

HET #1 E-COMMERCE EVENT VAN NEDERLAND – 29 & 30 MAART
Gesponsord door Webwinkel Vakdagen

Vind de kennis, technologie en partners nodig voor online succes. Bezoek de Webwinkel Vakdagen gratis op 29 & 30 maart in Jaarbeurs Utrecht.

Minder omzet en winst voor Allfunds
Dinsdag 28 Februari 2023 | Bron: ABM Financial News
(ABM FN-Dow Jones) Allfunds heeft in 2022 de omzet en de winstgevendheid onder druk zien staan. Dit bleek dinsdag uit cijfers van het Spaanse fintechbedrijf met een notering in Amsterdam.

De omzet daalde op jaarbasis met 2,2 procent naar 495 miljoen euro. De marge op het platform bedroeg 3,4 basispunten.

De aangepaste EBITDA daalde met 5,1 procent naar 350 miljoen euro en de marge liep terug van 73,0 naar 70,8 procent. Dat is volgends Allfunds in lijn met de eigen doelstellingen.

Allfunds zag de assets onder beheer in 2022 met 13 procent dalen tot 1,3 biljoen euro. Het bedrijf merkte op dat de markt een krimp kende van 15 procent.

Er werd geen concrete outlook voor 2023 afgegeven.

Vorige week bleek Euronext een bod uit te hebben gebracht op Allfunds van 8,75 euro per aandeel.

Allfunds bestudeert dit overnamebod nu.

Bron: ABM Financial News
[verwijderd]
0


Iex Premium meldde hierover:

Weinig kans van slagen
De kans dat Euronext Allfunds binnen hengelt met een bod van €5,5 miljard - omgerekend €8,75 per aandeel - is wat ons betreft vrijwel nihil. Dat is te laag en daarmee lokt Euronext nadrukkelijk de kans op een biedingenstrijd met Deutsche Börse uit. En dat is uiteraard geen prettig vooruitzicht voor bestaande aandeelhouders (van Euronext)
[verwijderd]
0

Ik denk dat de huidige koers veel perspectief biedt: de huidige koers noteert onder het bod en kans dat er een hoger bod gaat volgen of een biedingsstrijd met een andere partij is niet ondenkbeeldig!
[verwijderd]
1
Martin Crum vermeld in zijn artikel over Euronext ook het volgende:

Toch een indicatie: Allfunds ging in het voorjaar van 2021 naar de beurs en werd geprijsd op €11,50 per aandeel, hetgeen overeenkomt met een marktwaarde van circa €7,2 miljard. Het fund liep even op tot een koers van ruim €18 waarmee de marktwaarde omgerekend kortstondig circa €11,5 miljard bedroeg. Dat stelt het huidige niet-bindende bod van Euronext in een wat ander perspectief.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Persoonlijk sluit ik een biedingsstrijd niet uit en in dat geval zou het dan logisch zijn dat de koers juist hoger dan het huidige bod gaat noteren....

Een mogelijk risico is wel dat bod NIET doorgaat en andere partij ook niet hapt het aandeel uiteraard terug kan vallen. Van dat risico moet iedereen uiteraard bewust zijn. Als hedge kun je daar een longpositie Euronext uiteraard tegenover zetten want die zijn na het bekend worden van het bod zo'n 9 euro teruggevallen. Indien zij dus alsnog afzien van het bod (of omdat Allfunds er niet aan wil) dan is herstel van de koers naar de koers voor het bod uiteraard logisch.
[verwijderd]
0
gesprekken beeindigd. Euronext zal waarschijnlijk vandaag flink stijgen en Alffunds flink dalen....

Maarrrrrr.....

Is dat realistisch of zien we binnenkort een hoger bod van Euronext of andere partij???
[verwijderd]
0

Dat gesprekken nu be-eindigd zijn wil naar mijn mening niet veel zeggen.... Als koers vandaag echt hard zakt koop ik een een forse partij aandelen bij!

Ik zit overigens als hedge long in Euronext
[verwijderd]
0
Aandeel stond voor het bod zelfs hoger dan nu terwijl de kans uiteraard nog steeds zeer realistisch is dat er een hoger bod volgt van een Eurronext of een andere partij. Niemand had namelijk verwacht dat Allfunds het bod van 8,75 zou accepteren.

Dus de enorne daling vandaag lijkt mij een mooie koopkans
[verwijderd]
0

Opmerkelijk vindt ik ook het volgende:

Euronext noteerde voor het bod rond 77 euro. Aandeel herstelt vandaag echter niet tot die 77 euro maar slechts tot 73 euro op dit moment. Nog steeds 4 euro onder de gemiddelde koers de dagen voor het bod. Blijkbaar houdt de markt dus nog steeds rekening met een hoger bod. Iets wat uiteraard zeer goed mogelijk is.

Van de andere kant daalt Allfunds zelfs nog verder dan de koers in de dagen voor het bod. Dat is op zijn zachst gezegd heel opmerkelijk omdat hier de markt blijkbaar een hoger bod of bod van een andere partij wel volledig uitsluit.

Indien er idd uitgesloten zou worden dat er DEFINITIEF geen ander bod zou volgen was het dan ook logisch geweest dat Euronext terug zou stijgen naar 77+

Maar Euronext herstelt maar een klein beetje terwijl Allfunds op een koers wordt gezet die zelfs nog lager is dan VOOR bekendmaking overnamebod. Dat vind ik opmerkelijk...

[verwijderd]
0

Opmerkelijk vindt ik daarnaast het volgende: Gisterenmiddag begon het aandeel ineens te dalen en sloot met behoorlijke volumes ruim 4% lager.... Alsof er al mensen op de hoogte waren dat het bod niet geaccepteerd zou worden. Dat zou kunnen duiden op eventuele voorkennis. Iets waar de AFM naar mijn mening eens in zou moeten duiken.
Ik heb gisterenmiddag oveirgens ook de helft van mijn positie op die reden verkocht omdat ik de koersdaling gisterenmiddag al niet vertrouwde. Ik merkte daarbij gisteren al op dat mijn inziens de gerapporteerde cijfers gisteren niet zo relevant zijn als er een bod van 8,75 op de onderneming ligt. Je zag dat gisteren middag ook heel duidelijk. Heel lang bleef de koers rond de 8,60 liggen maar in de middag ging het aandeel ineens met behoorlijke volumes dalen naar 8,25. Vreemd uiteraard als er een bod ligt van 8,75.

Want je zou zeggen : het geld ligt dan op straat (zeker als analisten ook nog verwachtten dat bod nog verhoogd worden omdat veel analisten het te laag achtten).

Maar nee, het aandeel werd gisterenmiddag gewoon naar 8,25 gezet.... En daarom ZOU het zomaar kunnen dat er er partijen gisterenmiddag meer wisten. Ik zeg expliciet dat ik dat niet weet of denk maar het zou kunnen gezien de opvallende koersbeweging gisterenmiddag. Mooie klus voor de AFM om te onderzoeken of er gisterenmiddag al voorkennis was.

Wel is het uiteraard zo dat als een aandeel eenmaal gaat dalen er altijd mensen zijn die het niet vertrouwen en dan ook verkopen waardoor een versterkend effect kan optreden van zo'n daling.

[verwijderd]
0
Lees ook dit artikel van gisteren nog eens terug:

Is Allfunds een makkelijke overnameprooi na een 'uitdagend' jaar?

Analisten die dinsdagochtend inbelden voor de vraag-en-antwoordsessie die het Spaanse fintechbedrijf Allfunds hield naar aanleiding van zijn jaarcijfers, kregen een waarschuwing te horen: vragen over het 'ongevraagde, indicatieve en niet-bindende' miljardenbod dat beursuitbater Euronext een week eerder had gedaan, zouden niet worden beantwoord. 'Het bestuur neemt de belangen van alle belanghebbenden mee in de overwegingen', was de boodschap. Daarmee was het onderwerp gesloten.

Althans, voor Allfunds ALLFG€8,27-4,45% . Want er zullen naar aanleiding van de jaarcijfers best wat vragen leven onder beleggers en analisten. Bijvoorbeeld: probeert Euronext een slaatje te slaan uit Allfunds, na wat de fintech zelf een 'uitdagend' jaar noemt? De omzet daalde in 2022 met 2%, naar €495 mln.

Die daling werd grotendeels veroorzaakt doordat het gezamenlijke vermogen van de klanten van Allfunds — een platform dat beleggingsfondsen koppelt aan distributeurs, oftewel financiële instellingen zoals banken en vermogensbeheerders — door marktomstandigheden met €146 mrd afnam. Mede daardoor zakte het totale vermogen op het platform in 2022 met ruim 13% naar €1296 mrd, nog iets minder dan de €1315 mrd die analisten hadden verwacht. Allfunds verdient geld door beleggingsfondsen een paar basispunten in rekening te brengen op het vermogen dat ze via het platform binnenhalen.

Zulke cijfers, samen met een koers die vóór het Euronext-bod was weggezakt tot €7,34, lijken van Allfunds een makkelijke overnameprooi te maken. Maar jager Euronext — en wie weet wie nog meer — kan niet al te gemakzuchtig zijn. Het tij voor Allfunds is namelijk al gekeerd, drukte ceo Juan Alcaraz analisten dinsdag op het hart. In de tweede helft van 2022 en het begin van 2023 is de situatie verbeterd. Sinds begin dit jaar nam het vermogen op het platform al met 5% toe.

Bovendien kan het bedrijf de vruchten gaan plukken van de drie overnames van vorig jaar, waaronder het belang van 65% in het Britse Mainstreet, een ESG-adviseur voor investeerders. Want ook al is Allfunds nu een mogelijke overnameprooi, tot voor kort was het vooral zelf een jager. In 2023 gaat zich dat uitbetalen, denkt het bedrijf, onder meer met een omzetgroei van tussen de 7% en 12%.

Wanneer er een antwoord komt op het niet-bindende bod van Euronext, blijft gissen. Maar ING-analist Reg Watson blijft hoe dan ook bij zijn stelling van vorige week: de €5,5 mrd die Euronext biedt, is aanzienlijk minder dan de €7,5 mrd tot €8,7 mrd die Allfunds waard is. Het is in zijn ogen dan ook onwaarschijnlijk dat 'grote aandeelhouders hiermee in zouden stemmen'.

Beleggers raken in elk geval al iets van hun interesse kwijt. De koers zakte dinsdag na de cijferpublicatie met bijna 3% en staat nu zo'n 30 cent onder het overnamebod van €8,75 per aandeel.

Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1468956/is-allfun...
[verwijderd]
0

met name deze alinea's vind ik interessant uit bovenstaand artikel en daarom snap ik de enrome daling vandaag niet goed:

'Zulke cijfers, samen met een koers die vóór het Euronext-bod was weggezakt tot €7,34, lijken van Allfunds een makkelijke overnameprooi te maken. Maar jager Euronext — en wie weet wie nog meer — kan niet al te gemakzuchtig zijn. Het tij voor Allfunds is namelijk al gekeerd, drukte ceo Juan Alcaraz analisten dinsdag op het hart. In de tweede helft van 2022 en het begin van 2023 is de situatie verbeterd. Sinds begin dit jaar nam het vermogen op het platform al met 5% toe.

Bovendien kan het bedrijf de vruchten gaan plukken van de drie overnames van vorig jaar, waaronder het belang van 65% in het Britse Mainstreet, een ESG-adviseur voor investeerders. Want ook al is Allfunds nu een mogelijke overnameprooi, tot voor kort was het vooral zelf een jager. In 2023 gaat zich dat uitbetalen, denkt het bedrijf, onder meer met een omzetgroei van tussen de 7% en 12%.'
[verwijderd]
0

Iex noemde in haar artikel op maandag 27-2 o.a. het volgende:

Weinig kans van slagen
De kans dat Euronext Allfunds binnen hengelt met een bod van €5,5 miljard - omgerekend €8,75 per aandeel - is wat ons betreft vrijwel nihil. Dat is te laag en daarmee lokt Euronext nadrukkelijk de kans op een biedingenstrijd met Deutsche Börse uit. En dat is uiteraard geen prettig vooruitzicht voor bestaande aandeelhouders.

Hoewel wij de ratio achter de interesse van Euronext voor Allfunds nog wel kunnen plaatsen, komt dit in onze optiek enkele jaren te vroeg. Daar bovenop is het niet-bindende bod ons inziens te laag om een redelijke kans van slagen te hebben.

Daarbij houden wij rekening met hernieuwde belangstelling voor Allfunds vanuit Deutsche Börse. Euronext staat er niet om bekend dat het zich hierdoor laat afschrikken, maar dit kan dan wel tot een biedingenstrijd leiden. Interessant voor zittende aandeelhouders Allfunds, maar minder comfortabel voor beleggers in Euronext.
[verwijderd]
0
Dat bod wordt afgwezen is dus niet verrassend. Wat ik wel verrassend vind is dat de koers zelfs lager wordt gezet dan voor bod bekend werd....

Daarmee wordt naar mijn mening geen recht gedaan aan 2 zaken:

1. De mogelijkheid dat er een hoger bod komt van euronext of andere partij
2. De prima vooruitzichten voor 2023 als het bedrijf autonoom blijft (7-12 % omzetgroei, zie bericht hierboven)
[verwijderd]
0
Beursblik: overnamebod Allfunds door Euronext te laag
In dit artikel vind u onder andere informatie over: Allfunds,

Het overnamebod van Euronext op Allfunds is te laag. Dit oordeelde analist Reginald Watson van ING woensdag.

-

"En dat vindt het bestuur van Allfunds en een meerderheid van de aandeelhouders duidelijk ook", aldus de analist.

Euronext bood 8,75 euro per aandeel, goed voor in totaal 5,5 miljard euro. De Spanjaarden omschreven het bod als ongevraagd en stelden dat de voorwaarden van het bod onvoldoende waren. Gesprekken met Euronext hebben volgens Allfunds niet tot een akkoord geleid. Die gesprekken zijn volgens Allfunds daarom beëindigd.

"We schreven eerder al dat we het initieel bod te laag vonden en verwachtten dat de aandeelhouders van Allfunds het zouden afwijzen", aldus Watson.

Het afketsen van de deal toont volgens Watson dat Allfunds ondergewaardeerd is. ING handhaafde dan ook het koopadvies op het aandeel met een koersdoel van 19,53 euro. Voor Euronext heeft ING ook een koopadvies, met een koersdoel van 107,80 euro.

Het aandeel Allfunds koerste woensdagochtend 13,4 procent lager op 7,16 euro. Euronext steeg 4,8 procent naar 72,46 euro.
[verwijderd]
0
'Het afketsen van de deal toont volgens Watson dat Allfunds ONDERGEWAARDEERD is. ING handhaafde dan ook het koopadvies op het aandeel met een koersdoel van 19,53 euro. Voor Euronext heeft ING ook een koopadvies, met een koersdoel van 107,80 euro.'
33 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,59  +6,38  +0,71%  10 mei
 Germany40^ 18.773,50 +0,47%
 BEL 20 4.013,33 +0,70%
 Europe50^ 5.084,27 -0,02%
 US30^ 39.507,00 0,00%
 Nasd100^ 18.156,80 0,00%
 US500^ 5.221,51 0,00%
 Japan225^ 38.190,30 0,00%
 Gold spot 2.360,72 0,00%
 EUR/USD 1,0771 -0,10%
 WTI 78,28 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +5,43%
CM.COM +2,92%
NX FILTRATION +2,63%
RANDSTAD NV +2,61%
ForFarmers +2,43%

Dalers

Kendrion -2,99%
UMG -2,95%
Alfen N.V. -2,63%
EBUSCO HOLDING -2,29%
VIVORYON THER... -1,85%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront