Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Rusland

Opentop
0
Ukraine zou kunnen kiezen om dat bezette gebied
Los te laten in ruil voor de Krim.
Wie het onderste uit de kan wil.
Fred 62
0
Freemoneyforever
0
Rusland vernielt treinrails in een gehavend Oekraïens grensgebied waar kinderen worden geëvacueerd

Een nachtelijke Russische aanval vernietigde treinrails en rollend materieel in de noordoostelijke regio Charkov in Oekraïne, zeiden functionarissen vrijdag, en de autoriteiten organiseerden de evacuatie van kinderen uit het gebied dat door de strijdkrachten van het Kremlin wordt geteisterd in een krachtig nieuw offensief.

Volgens de Oekraïense nationale spoorwegmaatschappij Ukrzaliznytsia beschadigde de nachtelijke aanval ook gebouwen en goederenwagons. Er zijn geen gewonden gemeld.
meer: finance.yahoo.com/news/russia-smashes...
Mogelijke-kans-uitbuiten
3
Laat het duidelijk zijn Oekraïne besluit zelf wat er moet gebeuren en heeft dat meer dan eens aangegeven en dat is alle gebieden terug inclusief de Krim.
De indringers mogen op geen enkele wijze beloond worden voor hun agressie
Deze berichten over staakt het vuren etc.komen van anonieme bronnen en zijn m.i om verwarring te stichten en hoogstens bedoeld als proefballon.
Het Russische regiem is niet te vertrouwen op woorden maar slechts op daden en bieden weinig hoop.
Meer dan duidelijk is dat Poetin uit is op Groot-Rusland en zoals eerder een Russische schrijver aangaf bestaat dat uit: de Federale Staat Rusland (groot Rusland), Wit-Rusland en Oekraïne (klein Rusland)..
Mogelijke-kans-uitbuiten
1
Het Russische volk kent een lange geschiedenis van geweld waarbij gebieden werden veroverd van zwakke volkeren en ingelijfd en vaak onder het mom zij hebben erom gevraagd en bovendien een buffer voor het bestaande Russische gebied.
Telkens herhaalde zich dat waardoor Rusland een grootmacht werd met name in grootte.
En resulteerde in het grootste land ter wereld.
Dat geweld in gebiedsuitbreiding lijkt in het volk gegoten.
In onderstaande link kunt u in gekleurde gebieden en jaartallen de uitbreidingen zien.
Bezie het diep groene gebied vanaf 1462 toen nog bijzonder klein.

historianet.nl/maatschappij/geschiede...
Fender bass
1
Ik vind dat Putin veel reist, voor zijn doen.
Vandaag in Wit Rusland en binnenkort naar Noord Korea. Prima kansen om z'n vliegtuig of trein te laten verongelukken.

Peskov: Putin to visit North Korea
mei 24, 2024 02:48p.m. CEST
Kremlin spokesperson Dmitry Peskov told Ria Novosti on Friday that Russian President Vladimir Putin will pay an official visit to North Korea in the near future. The preparations for this visit are currently underway.

"As you know, President Putin actually has a valid invitation to visit North Korea on an official visit. The visit is being prepared. We will inform the dates of such a trip in a timely manner," Peskov added.

KEYWORDS:
PESKOV | PUTIN | RUSSIA-NORTH KOREA RELATIONS

Baha Breaking News (BBN) / RR

www.breakingthenews.net/news/details/...
Fender bass
0
Over de discussie of de gemiddelde Rus een lethargische kolerelijer is.. Ik vind van wel.

Dat gevoel heb ik echter nooit bij Iraniërs, Wit Russen of Noord Koreanen. Daar zie ik altijd onderdrukte mensen die te maken hebben met een onverslaanbare agressieve minderheid.
Freemoneyforever
1
quote:

Fender bass schreef op 24 mei 2024 16:14:

Over de discussie of de gemiddelde Rus een lethargische kolerelijer is.. Ik vind van wel.

Dat gevoel heb ik echter nooit bij Iraniërs, Wit Russen of Noord Koreanen. Daar zie ik altijd onderdrukte mensen die te maken hebben met een onverslaanbare agressieve minderheid.
Ik heb in 2007 in Rusland gewerkt, en daar hele gewone aardige mensen ontmoet. Kijk met plezier terug naar hun hartelijkheid.
ffff
1
quote:

Mogelijke-kans-uitbuiten schreef op 23 mei 2024 17:29:

[...]

De alias is slechts een middel om hier te kunnen berichten.
Mijn vorige alias laten verwijderen en tal van argumenten daarvoor die niet ter zake doende zijn.
Niemand hoeft mij te kennen noch te herkennen.

De beoordeling van mijn schrijven is aan de forumleden en alleen van belang, daar kan op gereageerd worden.

Ik ben het totaal oneens met U dat je hier alleen maar komt "om te kunnen berichten"

Dat is slechts, zelfs een klein deel ( !!!!) van de zin van een forum: Je bericht elkaar iets, je komt met een mening.
Maar het maakt toch ontzettend veel uit of je iedere keer een nieuwkomer iets hoort vertellen, dan dat je een bekende een aanvulling hoort geven op de 568 postings die hij / zij eerder geplaatst heeft. Zo'n poster krijgt een profiel, krijgt een gezicht, gaat stukje bij beetje iets betekenen op zo'n forum

Kortom: Ik vind dat U mijn enorme bezwaar tegen het steeds veranderen van aliassen wel erg gemakzuchtig wegschuift.

In de media maakt het heel veel uit wie iets zegt. Op een forum is het eigenlijk , naar mijn mening hetzelfde. Als er alweer eens een "nieuwe" bezoeker verschijnt, is de eerste reactie toch: Ach laat maar. Een nieuwkomer.

Peter
ffff
1
quote:

Fender bass schreef op 23 mei 2024 19:28:

[...]

Iedereen in 'de sekte' weet het wel, hoor. Alleen 4xf niet, terwijl het toch gewoon duidelijk is.
Mij dus niet Fender. Maar ik ben ook met lucratiever zaken bezig........ Al die Russen doden gaat op den duur ook vervelen. Beter creatief bezig zijn met een fantastsich vermogen. Jullie weten precies wie er achter de nieuwe alias zit. Ik weet dan weer precies hoe je in Bern een fantastisch kapitaaltje terughaalt. Iedere zijn meug. Fijn weekend!

Peter
Succes
0
General Staff: Russian troops halted in Kharkiv sector, Ukraine conducts counterattacks

kyivindependent.com/general-staff-ukr...

Ukrainian forces halted Russian troops in the Kharkiv sector and are conducting counterattacks, Ihor Prokhorenko, a representative of the Main Operational Directorate of Ukraine's General Staff, said at a briefing in Kyiv on May 24.

"At the moment, (Russian forces) have been halted, the situation is under control, we are carrying out counterattacks," Prokhorenko said.
Russia launched a new offensive on May 10 in northern Kharkiv Oblast. Moscow's forces had managed to advance as far as 10 kilometers (6 miles) into the region but had been halted by the first line of defense, President Volodymyr Zelensky said on May 16.

Prokhorenko described the situation on the battlefield as "difficult," saying Ukrainian soldiers continue to hold the line in the country's east and south. Kharkiv and Donetsk oblasts are the areas of the most intense fighting, he said.

...
closer
3
quote:

Fender bass schreef op 24 mei 2024 16:14:

Over de discussie of de gemiddelde Rus een lethargische kolerelijer is.. Ik vind van wel.

Dat gevoel heb ik echter nooit bij Iraniërs, Wit Russen of Noord Koreanen. Daar zie ik altijd onderdrukte mensen die te maken hebben met een onverslaanbare agressieve minderheid.
Ik geloof er niks van. Wat weten wij van al die onbekende onderdrukte Russen die in dat grote land wonen, ergens in een modderig dorp of zo? Zijn die anders dan de volkeren die jij noemt?

Het is niet dat de "gemiddelde Rus" bepaalde genen mist of zo, het enige verschil met ons is dat hij/zij onder totaal andere omstandigheden leeft, in een dictatuur met een eeuwenlange voorgeschiedenis. De verlichting hebben ze nooit gekend, hun beeld van de buitenwereld is beperkt. Je ziet soms beelden van moderne steden maar wat er in hun omgaat, daarvan kunnen wij ons nauwelijks een voorstelling maken (en andersom eveneens). Als we al niet weten wat er bij onze directe Hollandse buren speelt, wat weten wij dan van "de gemiddelde Rus"?
Succes
0
FedEx reinstates services in Ukraine after two-year suspension

(Reuters) - Parcel delivery firm FedEx Corp said on Friday that it has reinstated international priority inbound and outbound services in Ukraine.

Its services in Belarus and Russia will remain suspended, the company announced on its website.

finance.yahoo.com/news/fedex-reinstat...
Opentop
2
Het probleem met ons, ik bedoel daarmee de meeste Nederlanders, is dat wij vrij bot zijn, en uitgaan van het idee dat een deal een deal is. Dat geeft duidelijkheid, maar vaak ook frustratie. Al heel snel over de landsgrenzen zien we dat de wereld heel anders in elkaar steekt.
Je moet soms "the long game" spelen vandaar dat ik denk, wapenstilstand nu eerst , dan gesprekken, dan onderhandelen en wellicht gebieden opgeven waar toch al opstandige rusland sympathisanten wonen weg geven. Dat land is al onwijs groot.
Daarna kan je vanuit rust allerlei scenario's bedenken.
Om in beleggingen te blijven denken, kijk naar Bayer die dreigen onder te gaan vanwege dat Round UP. Dat zijn mensen van afspraken een woord een woord.
Kijk dan naar Philips, die dreigden ook om te vallen vanwege de slaap apparaten. Ze zaten redelijk vast in de klauwen van de USA autoriteiten en rechters. Maar dan kopen de Italianen zich in. Warempel is de zaak in no time opgelost. Hoe ze dat doen ? Precies weet ik het niet, maar ze doen het echt op een heel andere wijze dan wij Nederlanders.
DurianCS
3
quote:

Opentop schreef op 24 mei 2024 17:40:

Het probleem met ons, ik bedoel daarmee de meeste Nederlanders, is dat wij vrij bot zijn, en uitgaan van het idee dat een deal een deal is. Dat geeft duidelijkheid, maar vaak ook frustratie. Al heel snel over de landsgrenzen zien we dat de wereld heel anders in elkaar steekt.
Je moet soms "the long game" spelen vandaar dat ik denk, wapenstilstand nu eerst , dan gesprekken, dan onderhandelen en wellicht gebieden opgeven waar toch al opstandige rusland sympathisanten wonen weg geven. Dat land is al onwijs groot.
Daarna kan je vanuit rust allerlei scenario's bedenken.
Om in beleggingen te blijven denken, kijk naar Bayer die dreigen onder te gaan vanwege dat Round UP. Dat zijn mensen van afspraken een woord een woord.
Kijk dan naar Philips, die dreigden ook om te vallen vanwege de slaap apparaten. Ze zaten redelijk vast in de klauwen van de USA autoriteiten en rechters. Maar dan kopen de Italianen zich in. Warempel is de zaak in no time opgelost. Hoe ze dat doen ? Precies weet ik het niet, maar ze doen het echt op een heel andere wijze dan wij Nederlanders.
Het probleem is dat Poetin zich niet aan afspraken houdt. Een wapenstilstand zal gebruikt worden om te reorganiseren om daarna een nieuwe aanval uit te kunnen voeren. Dat was ooit het doel en dat is nooit veranderd.
Fender bass
4
quote:

ffff schreef op 24 mei 2024 16:49:

[...]

Mij dus niet Fender. Maar ik ben ook met lucratiever zaken bezig........ Al die Russen doden gaat op den duur ook vervelen. Beter creatief bezig zijn met een fantastsich vermogen. Jullie weten precies wie er achter de nieuwe alias zit. Ik weet dan weer precies hoe je in Bern een fantastisch kapitaaltje terughaalt. Iedere zijn meug. Fijn weekend!

Peter
Je laat je ook makkelijk uitlokken. Precies wat ik dacht.
Natuurlijk heb ik geen idee wie het is, ik ben ook maar gewoon een eenling hier op het forum.

Het is om aan te tonen hoe raar dat spreken van 'jullie' en 'sekteleden' van je is.
Daarmee blaas je jezelf op als iemand met een belangrijke zelfstandige mening terwijl dat gewoon voor iedereen hier geldt.

En wat mijn andere bezigheden vandaag zijn, doet er niet toe op dit forum.
Ook dat is alleen bedoeld om jezelf interessant voor te doen.
Fender bass
1
quote:

closer schreef op 24 mei 2024 17:06:

[...]
Ik geloof er niks van. Wat weten wij van al die onbekende onderdrukte Russen die in dat grote land wonen, ergens in een modderig dorp of zo? Zijn die anders dan de volkeren die jij noemt?

Het is niet dat de "gemiddelde Rus" bepaalde genen mist of zo, het enige verschil met ons is dat hij/zij onder totaal andere omstandigheden leeft, in een dictatuur met een eeuwenlange voorgeschiedenis. De verlichting hebben ze nooit gekend, hun beeld van de buitenwereld is beperkt. Je ziet soms beelden van moderne steden maar wat er in hun omgaat, daarvan kunnen wij ons nauwelijks een voorstelling maken (en andersom eveneens). Als we al niet weten wat er bij onze directe Hollandse buren speelt, wat weten wij dan van "de gemiddelde Rus"?
Het klopt wat je zegt. Het is ook alleen een gevoel.
Na de vele podcasts van Jelle Brandt Corsius te hebben geluisterd, is dit gevoel erg versterkt. Vooral dat lethargische.
Hij heeft in Rusland gewoond, spreekt de taal en was oprecht verliefd op het land. Was..

Hij zegt overigens ook dat de Rus 'koud is op straat en warm in de huiskamer'. Door die voorgeschiedenis, inderdaad.
DeZwarteRidder
0
Opnieuw Russische generaal gearres­teerd: ‘Woedt een machts­strijd tussen leger en de veilig­heids­dienst’

Opnieuw is een hoge functionaris van het Russische leger gearresteerd op verdenking van malversatie. Achter de schermen woedt een strijd tussen veiligheidsdienst FSB en de strijdkrachten, zeggen ingewijden. ,,Er volgen nog tientallen aanhoudingen.’’

Joost Bosman 24-05-24, 17:30 Laatste update: 17:55

www.ad.nl/buitenland/opnieuw-russisch...
Fred 62
3
quote:

Fender bass schreef op 24 mei 2024 16:09:

Ik vind dat Putin veel reist, voor zijn doen.
Vandaag in Wit Rusland en binnenkort naar Noord Korea. Prima kansen om z'n vliegtuig of trein te laten verongelukken.

Hebben we nog ergens een BUK staan.
Freemoneyforever
0
quote:

Fred 62 schreef op 24 mei 2024 18:10:

[...]
Hebben we nog ergens een BUK staan.
Hun luchtvaartuigen raken in steeds slechere staat van onderhoud, zie de helicoptercrash met de regeringsleider in Iran.
64.937 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3206 3207 3208 3209 3210 3211 3212 3213 3214 3215 3216 ... 3243 3244 3245 3246 3247 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  -5,89  -0,64%  14 jun
 Germany40^ 18.004,30 -1,43%
 BEL 20 3.833,37 -0,92%
 EURO50 4.840,53 0,00%
 US30^ 38.584,80 0,00%
 Nasd100^ 19.665,00 0,00%
 US500^ 5.432,55 0,00%
 Japan225^ 38.512,90 0,00%
 Gold spot 2.332,68 0,00%
 EUR/USD 1,0706 0,00%
 WTI 78,03 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +0,76%
KPN +0,75%
DSM FIRMENICH AG +0,73%
NSI +0,72%
Vastned +0,65%

Dalers

EBUSCO HOLDING -6,53%
Avantium -4,28%
SIGNIFY NV -3,78%
ALLFUNDS GROUP -3,55%
BESI -3,52%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront