Macintosh Retail Group « Terug naar discussie overzicht

Update& AScX de start van herstel

2.069 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
pardon
0
REACTIE MACINTOSH OP BERICHTGEVING RONDOM FAILLISSEMENT
HALFORDS
Het op 7 oktober 2014 aangekondigde faillissement van fiets- en automotiveketen Halfords (sinds 30
juni 2013 ex-dochteronderneming van Macintosh), heeft geleid tot speculaties in de media omtrent
de positie van Macintosh.
Macintosh vindt het daarom wenselijk om door middel van dit persbericht een aantal zaken te
verduidelijken.
1. Macintosh heeft Halfords in juni 2013 via een Management buy out verkocht aan de Algemeen
Directeur. Daarbij werd een gestructureerde lening door Macintosh aan Halfords verstrekt van
€ 9,5 mln. De financieringsstructuur voorzag in voldoende solvabiliteit en liquiditeit om het door
de Algemeen Directeur ontwikkelde businessplan kansrijk te kunnen uitvoeren. Helaas heeft de
voortvarende aanpak van het Halfords team in het afgelopen jaar niet geleid tot voldoende
herstel. Vervolgens heeft het management van Halfords zelf faillissement aangevraagd.
Macintosh heeft dus niet de financieringsfaciliteit opgezegd.
2. De lening van € 9,5 mln is in de boeken van Macintosh ultimo 2013 afgewaardeerd tot € 6,4 mln.
Het hoofdbedrag van de lening en daarmee ook het bedrag van de vordering van Macintosh op
Halfords bedraagt echter nog steeds € 9,5 mln. Macintosh heeft zekerheden (pandrecht) op de
bezittingen van Halfords als waarborg voor de terugbetaling van het volledige bedrag van € 9,5
mln. Daarmee kan Macintosh zich als “separatist” verhalen op de opbrengst van de goederen
waarop het pandrecht rust, wat een betere positie is dan die van preferent schuldeiser.
3. De curatoren zullen de bezittingen van Halfords te gelde maken. Het is op dit moment speculeren
hoe hoog die opbrengst zal zijn. De “asset base” van Halfords bedraagt circa € 14 mln nominaal.
De waarde bij voortzetting van de activiteiten wordt ingeschat op circa € 10 mln. Dit is een van de
redenen dat een doorstartscenario ook de voorkeur heeft van Macintosh, want de waarde in een
liquidatiescenario zal lager zijn, maar nog steeds substantieel.
4. Indien de opbrengst van de bezittingen hoger uitkomt dan € 6,4 mln is dit voor Macintosh een
positief resultaat; indien dit minder is, is sprake van een negatief resultaat.
5. Iedere euro die Macintosh ontvangt als terugbetaling van de vordering van € 9,5 mln, levert een
positief cash effect op en een verbetering van de netto schuldpositie van Macintosh. Daardoor is
er een gunstig effect op de bankconvenanten, terwijl een resultaateffect neutraal uitwerkt voor
die convenanten.
Maastricht-Airport, 10 oktober 2014
Nel
0
Kijk eens naar het volume vanaf het moment dat men op 8 okt werd afgestraft door halfords nieuws
Met 32k ging het 27% omlaag en de daarop volgende maanden ging ook met weinig volume op enkele dagen na
www.iex.nl/Aandeel-Koers/11908/Macint...

Hier is sprake van opzet als je de verschillende bewegingen ziet en het volume die daar bij hoort
En nu de laatste handels dagen vliegt de omzet omhoog maar wil een partij de controle houden

Een AFM geval als er een bod komt
[verwijderd]
0
quote:

Nel schreef op 16 maart 2015 22:13:

Kijk eens naar het volume vanaf het moment dat men op 8 okt werd afgestraft door halfords nieuws
Met 32k ging het 27% omlaag en de daarop volgende maanden ging ook met weinig volume op enkele dagen na
www.iex.nl/Aandeel-Koers/11908/Macint...

Hier is sprake van opzet als je de verschillende bewegingen ziet en het volume die daar bij hoort
En nu de laatste handels dagen vliegt de omzet omhoog maar wil een partij de controle houden

Een AFM geval als er een bod komt
De hoogte van het volume is enkel en alleen zo hoog omdat jouw persoonlijke campagne telkens zijn vruchten afwerpt.
Het is gewoon een herhaling van zetten. Instappen, op andere draadjes een "alert" geven, nog meer mensen overhalen, hier dagelijks pumpen in het kwadraat (telkens met je pump-vriend Diegy) en zolang het werkt, prima.
Bij Grontmij zat je er totaal naast, bij and is het afwachten en hier weten we het ook snel.
[verwijderd]
0
quote:

beneffeweg schreef op 17 maart 2015 05:18:

[...]

De hoogte van het volume is enkel en alleen zo hoog omdat jouw persoonlijke campagne telkens zijn vruchten afwerpt.

Nou, zo'n macht zou Nel misschien wel willen hebben (al is het dan niet echt leuk meer).

De argumenten zijn volgens mij pleitbaar. Hoe de koersmanipulatie precies in elkaar zit, zou ik wel scherper in beeld willen hebben, al staat vast dat malversaties aan de orde van de dag zijn. Op zich hoef je er niet zo'n last van te hebben als Piet Particulier als je goed getimed aankoopt en door weer en wind standvastig vasthoudt, mits de tent niet failliet gaat of goedkoop wordt uitverkocht.

Ondanks sterke argumenten en hoge verwachtingen kan het ten slotte anders aflopen dan je dacht (Nel: TMG?), vooral bij bedrijven die in zwaar weer verkeren. En verschillende afloop in de tijd is ook mogelijk. Zo was Nel enthousiast over AMG vooral in de periode met een koers van net boven 7 euro. Daarna ging het eerst enige tijd behoorlijk zuidwaarts, maar gisteren piekte de koers op € 8,5. Bij Neways eerder eenzelfde patroon en nog veel extremer: eerst hangen of terugvallen op enkele euro's, maar uiteindelijk toch richting 10.
Nel
0
Goede morgen
Zoals ik vaker neerzet het is mijn visie en de gehele daling zie ik dus als opgezet plan
En ja ik zoek ook aandelen op die mensen als of niet kennen of bij een daling afblijven
Neways rond de 3 euro opgepikt omdat de markt niet mee zat voor het bedrijf en beleggers dus blind verkopen
CVG zelfde geval rond de 3 euro
TMG ging ook onder de 4 euro en die moest je niet kopen maar er kwam gewoon herstel boven de 6 euro
AMG idd eerst rond hangen op of onder de 7 euro en een heerlijke dip rond de 5,50 en je was gek om te kopen
Zo zijn er vele voorbeelden maar waar het omgaat is dat de belegger vaak overdreven reageert en je moet inzien als de markt omstandigheden verbeteren dit soort fondsen in rap tempo kunnen herstelen
CVG zag je ook dat er een overname in zat door het gerommel in het boekie dit was ook bij Xeikon zichtbaar
En nu hier zie je een opvallend volume ontwikkeling vanaf 8 okt

Gister een volume die in jaren niet is voorgekomen het is aan een ieder om zijn eigen besluit te maken maar de mijne is duidelijk

Fijne handels dag en AND kwam meet mooie cijfers
Guus_Geluk
0
quote:

Nel schreef op 17 maart 2015 08:25:

Goede morgen
Zoals ik vaker neerzet het is mijn visie en de gehele daling zie ik dus als opgezet plan
En ja ik zoek ook aandelen op die mensen als of niet kennen of bij een daling afblijven
Neways rond de 3 euro opgepikt omdat de markt niet mee zat voor het bedrijf en beleggers dus blind verkopen
CVG zelfde geval rond de 3 euro
TMG ging ook onder de 4 euro en die moest je niet kopen maar er kwam gewoon herstel boven de 6 euro
AMG idd eerst rond hangen op of onder de 7 euro en een heerlijke dip rond de 5,50 en je was gek om te kopen
Zo zijn er vele voorbeelden maar waar het omgaat is dat de belegger vaak overdreven reageert en je moet inzien als de markt omstandigheden verbeteren dit soort fondsen in rap tempo kunnen herstelen
CVG zag je ook dat er een overname in zat door het gerommel in het boekie dit was ook bij Xeikon zichtbaar
En nu hier zie je een opvallend volume ontwikkeling vanaf 8 okt

Gister een volume die in jaren niet is voorgekomen het is aan een ieder om zijn eigen besluit te maken maar de mijne is duidelijk

Fijne handels dag en AND kwam meet mooie cijfers
Je vergeet Cryo Save. (Esperite)
[verwijderd]
0
Misschien al geplaatst.

Sterke groei online bestedingen in 2014 - Market Talk

AMSTERDAM (Dow Jones)--Nederlanders hebben in 2014 gezamenlijk EUR13,96 miljard (inclusief BTW) uitgegeven aan online aankopen, 8,4% meer dan het jaar ervoor. Aan online aankopen van producten is in 2014 EUR7,02 miljard uitgegeven en aan diensten heeft de Nederlandse consument online EUR6,94 miljard besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor dat in opdracht van branchevereniging Thuiswinkel.org periodiek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK en mede mogelijk is gemaakt door PostNL. In totaal zijn er in 2014 127,36 miljoen aankopen via het internet gedaan, wat neerkomt op 5% van alle aankopen. De groei in de tweede helft van 2014 was 11,9%, de hoogste groei in het tweede halfjaar van de afgelopen 5 jaar. Nederlandse kopers besteedden naar inschatting in 2014 EUR390 miljoen aan online aankopen in het buitenland, 3% van de totale online bestedingen in het afgelopen jaar. De belangrijkste 'Cross Border' marktsegmenten zijn vliegtickets en accommodaties, IT en kleding. Vooral Chinese en Duitse webwinkels zijn populair: 23% van de Cross Border omzet gaat naar Chinese webwinkels en 18% naar Duitse webwinkels. (BTK)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
Nel
0
Zo zijn er vele voorbeelden
De laatste die ik aangeef is grontmij toen het voor de eerste keer onder de 3,5 euro kwam en er plots veel volume ontstond tussen de 3,40/3,50 maar het aandeel kwam niet van zijn plaats en gaven effegenoeg en ik al aan dat er iets gaande was en tja toen kwam het moment van los laten en knalde het naar de 4,90
Zodoende zeg ik vaker alert zijn als er gerommelt wordt in het boekie en hier ga ik mijn conclusie spoedig beoordelen of ik het goed heb ingezien

Klaar over dit onderwerp en op naar de update/strategie/samenwerking/helderheid op 19 mrt:-)
Diegy
0
Ik verwacht dat er vandaag en morgen nog een hoop mensen gaan instappen vanuit AND en Esperite. Morgen slot koers van 3,50 en dan donderdag over de 4 euro.
[verwijderd]
0
Ik verwacht niks...., maar hoop dat er een euro boven op de koers komt... hahaha
Nel
0
wat trouwens ook opvalt is de aankondiging an de CFO op 11 mrt dit soort gevallen gebeurt vaak op de update dag 19 mrt want de AVA is op 30 april dus deze tussentijd is ruim voldoende.
we weten zijn functie bij TNT om de overname die er toen was door UPS en waar brussel toen een stokkie voor stak.
komt er dan news tussen deze periode ga je dan denken maar dit is zomaar en gedachte die mij op viel.
dan de uitspraak van ING met koersdoel 9,5 euro de meeste zeggen dat dit eigen belang is maar bij de meeste bedrijven zit ING erbij en nemen de beleggers dit als zoete koek
zou ook strafbaar zijn en zodoende zullen de klanten van ING zeker een positie in nemen.

al met al een vreemde gang van zaken en het voordeel is dat we er vroegtijdig bij zijn mocht de ontknoping aanstaande zijn

3,051
82k

mijn visie.
longshort
0
1,5 k verkocht a 3,05 vandaag....iets in me zegt twijfel...heb nog wel genoeg stukjes over. Maar even een paar honderd winst gepakt...
Nel
0
Nel
0
noemen ze Manipulatie en er zitten partijen in die met vlagen grootte plukken koopt
klantjes van ING hahah boeven bende is het en eenmaal nieuws weet men van niks zo voorspelbaar en de AFM tja die kijkt erna en doet in de meeste gevallen niks
nou ik wel en dat is positie beetje voor beetje uitbreiden

succes
2.069 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
918,72  -5,89  -0,64%  14 jun
 Germany40^ 18.004,30 -1,43%
 BEL 20 3.833,37 -0,92%
 EURO50 4.840,53 0,00%
 US30^ 38.584,80 0,00%
 Nasd100^ 19.665,00 0,00%
 US500^ 5.432,55 0,00%
 Japan225^ 38.512,90 0,00%
 Gold spot 2.332,68 0,00%
 EUR/USD 1,0706 0,00%
 WTI 78,03 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +0,76%
KPN +0,75%
DSM FIRMENICH AG +0,73%
NSI +0,72%
Vastned +0,65%

Dalers

EBUSCO HOLDING -6,53%
Avantium -4,28%
SIGNIFY NV -3,78%
ALLFUNDS GROUP -3,55%
BESI -3,52%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront