Nutreco « Terug naar discussie overzicht

Q4 2014 Nutreco - Overnamebod SHV

274 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Roll on schreef op 11 november 2014 16:05:

di 11 nov 2014, 14:47
SHV: goede vooruitgang met bod op Nutreco
UTRECHT (AFN) -
SHV boekt goede vooruitgang met de voorbereidingen van het biedingsbericht rond het overnamebod op diervoederproducent Nutreco. Dat maakte het handelsconglomeraat dinsdag bekend.

SHV herhaalde dat het de overname uit eigen zak betaalt en dat er derhalve geen overeenkomsten met derden zullen worden aangegaan. SHV verhoogde onlangs zijn bod met 4,50 euro tot 44,50 euro per aandeel Nutreco. Het biedingsbericht zal nog dit jaar verschijnen, waarna de afronding van de transactie wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2015.

www.shv.nl/media-centre

Persbericht lijkt een poging om ons te doen geloven dat er geen ander bod meer komt. Ik lees echter niet dat er al grootaandeelhouders hebben ingestemd met het bod. Koers bleef de hele dag boven de € 45 dus SHV heeft geen enkel aandeel kunnen kopen (tenzij via een stroman?. Of is Cargill aan het inslaan?
Ron Kerstens
0
Er zijn gisteren en vandaag 3,9 mln aandelen verhandeld waarvan ca 3,8 mln boven de 45 euro. Ik heb toch de indruk dat er slechts 1 koper actief is, net als toen SHV aan het kopen was.
De meldingsgrens ligt bij 3%, zijnde 2,1 mln aandelen. Je zou dus een melding kunnen verwachten. 5% is 3,5mln stukken.

SHV heeft er nu 10 mln (van de 70mln) gekocht, gemiddeld iets onder de 40 euro. Met een bod van Cargill van laten we zeggen 50 euro, tikken ze er zo 100 miljoen bij. Tegelijkertijd hebben ze dus ook tientallen miljoenen bespaard als ze uiteindelijk zelf de tent overnemen.
harryhol
0
Geen melding. Aankijken of de stofzuiger weer aanstaat, er mogen twee handelsdagen tussen zitten, dus morgen gehts los...
[verwijderd]
0
De koers ligt te mooi stil om aan te nemen dat er een grote koper in de markt is.
Bij een een koers van € 45 loop je maximaal 50 cent risico op het bod van €44,50.
Voor die 50 cent kun je lekker rustig achteroverleunen en kijken wat er gaat gebeuren.
Dat is een prettige positie.
Dat SHV gisteren al met het vierweken bericht kwam over de stand van zaken is illustratief voor de gang van zaken tot nu toe.
Alles is gehaast van zowel SHV als van de kant van Nutreco met hun onvoorwaardelijke steun op 40 en nu weer.
En ook nu hebben ze niet gepolst of het verhoogde bod de steun heeft van de grote aandeelhouders.
Ik denk dat ze nog wat leergeld zullen moeten betalen.
En ook daar kan ik wel mee leven.

Analist Gerard Rijk van SNS Securities berekende eerder op basis van groeiperspectieven en andere overnames wat een strateeg eventueel zou bieden voor de verschillende Nutrecodivisies. Gecorrigeerd voor de schuld van Nutreco kwam hij zo op een prijs van € 47 per aandeel.

Bedenk daarbij dat Cargill, net als SHV, een familiebedrijf is dat de investering niet direct hoeft terug te verdienen, en een bod van rond de € 50 per aandeel klinkt als een reële mogelijkheid.

fd.nl/beurs/902215/speculanten-en-aan...
harryhol
0
Overigens is het ook een misverstand dat een concurrent 8% meer moet bieden dan SHV. Die 8% slaat op de medewerking van het Nutreco-bestuur die ze dan pas mogen verlenen. Uiteraard staat het een ieder vrij een bod uit te brengen van 44,51, 45 of 47. Dit zal dan dus volgens de afspraak een bod zijn zonder medewerking van Nutreco, oftwel een vijandig bod. Maar daar doet SHV verder weinig aan als ze 15% hebben, en Cargill de overige 85%....
Biobert
0
[verwijderd]
0
quote:

Biobert schreef op 12 november 2014 10:27:

Heeft SHV gisteren ook het concept biedingsmemorandum bij de AFM ingeleverd?
SHV has submitted a request for review and approval of its offer memorandum with the Netherlands Authority for the Financial Markets (Stichting Autoriteit Financiële Markten). The Offeror will publicly announce the availability of the offer memorandum and commencement of the offer period. As communicated before, the Offer is expected to commence during the last quarter of 2014.
Biobert
0
quote:

Roll on schreef op 12 november 2014 10:36:

[...]
SHV has submitted a request for review and approval of its offer memorandum with the Netherlands Authority for the Financial Markets (Stichting Autoriteit Financiële Markten). The Offeror will publicly announce the availability of the offer memorandum and commencement of the offer period. As communicated before, the Offer is expected to commence during the last quarter of 2014.
Thanks.
AFM geeft volgens de spelregels binnen 10 werkdagen uitsluitsel of het memorandum goedgekeurd is of dat aanpassingen nodig zijn. Ik denk dat SHV zijn huiswerk in 1 keer goed doet. Anmedlen van de aandelen Nutreco kan dan vanaf 27 november.
[verwijderd]
0
Ron Kerstens
0
@roll on Gezien het feit dat er de afgelopen 3 dagen bijna 4 mln stukken verhandeld zijn boven de 45 euro met een totale waarde van 180 mln kan ik mij niet voorstellen dat dit geen strategische koper is geweest.

SHV maakt in ieder geval wel tempo. Toch lijkt het allemaal erg op hun overname van Eriks indertijd, toen ging het bod van 42 euro naar 48 euro. Maar zoals ik al zei, als Cargill bijv. 50 euro biedt dan zou het mij niet verbazen als SHV zijn stukken inlevert met een mooie winst van 100 mln in een paar weken. Maar goed, de zittende aandeelhouders springen er sowieso uitstekend uit.
Biobert
0
Ik zou juist denken dat Cargill in ieder geval de premixen wil hebben. Dat levert een mooie synergie op met Provimi.
274 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
916,04  +0,83  +0,09%  18:05
 Germany40^ 18.792,40 +0,53%
 BEL 20 3.984,87 +0,38%
 EURO50 5.062,00 +0,46%
 US30^ 39.112,00 +0,09%
 Nasd100^ 18.879,20 +0,35%
 US500^ 5.315,47 +0,17%
 Japan225^ 38.955,20 +0,36%
 Gold spot 2.352,81 +0,81%
 EUR/USD 1,0857 +0,11%
 WTI 78,58 +1,11%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +104,74%
NX FILTRATION +8,32%
Kendrion +5,74%
PostNL +3,70%
Basic-Fit +3,59%

Dalers

Van Lanschot ... -6,27%
HEIJMANS KON -2,31%
CM.COM -2,11%
Aegon -1,06%
NSI -1,02%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront