Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Boskalis 1e kwartaal 2014

345 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
effegenoeg
0
quote:

guusje schreef op 14 maart 2014 09:18:

Met een kleine omzet en een dalende markt werd de €37-- weer aangetikt,
Het sentiment bepaal de markt, sentiment is tijdelijk en gaat ook een keer over,
De gang van zaken bij Boskalis gaan uitstekend, dus hoe kan je zo dom zijn om door de waan van de dag je aandelen er door te verkopen,
Maar goed dat is mijn mening.

We gaan weer voor het dividend.
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 14 maart 2014 14:18:

[...]

We gaan weer voor het dividend.
Het ex dividend duurt nog een kleine 2 maanden dat wil je toch niet missen,
we zijn zelfs in het groen gesloten, terwijl het grootste gros rood kleurt.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 14 maart 2014 17:42:

[...]
Het ex dividend duurt nog een kleine 2 maanden dat wil je toch niet missen,
we zijn zelfs in het groen gesloten, terwijl het grootste gros rood kleurt.
Vergeet niet dat veel beleggers gewoon op de dag voor het dividend aandelen kopen, het dividend bij laten schrijven en daarna hopen op koersstijgingen die het afgetrokken dividendbedrag weer goed maken.

Ik doe dat regelmatig maar het herstel kan ook wel eens langer duren.
[verwijderd]
0
Boskalis - Wilde uptrend
Als er ergens sprake is van een glooiend
landschap dan is het wel op de grafiek
van dit fonds. Onlangs werd op 33,70
gebodemd, keurig boven de sleepkabel en
precies op een 38,2 % Fibogrens, waarbij
de RSI opveerde vanaf de 50. Vanaf 33,70
is een actiebeweging in de nieuwe uptrend
van start gegaan. Deze rally is nog in volle
gang, waarbij het zeer aannemelijk is dat
de recente top op 38,65 opgezocht gaat
worden. Koersvorming er boven sluit ik
niet uit, want er is immers sprake van een
uptrend met veel glooi-effect.
Trendvolgers houden stukken in portefeuille
en willen graag profiteren van een verdere
koersstijging in de uptrend.
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 14 maart 2014 21:51:

[...]

Vergeet niet dat veel beleggers gewoon op de dag voor het dividend aandelen kopen, het dividend bij laten schrijven en daarna hopen op koersstijgingen die het afgetrokken dividendbedrag weer goed maken.

Ik doe dat regelmatig maar het herstel kan ook wel eens langer duren.
Jan ik weet er alles van,
Is toch geen probleem dat het wat langer duurt,het dividend kan maar weer in je knip zitten.
Nu het bedrijf zich weer bewezen heeft met goede cijfers en verder goed gepassioneerd zit voor de toekomst kan je met een goed gevoel in dit aandeel blijven zitten,
KPMG heeft niets kunnen ontdekken over mogelijke steekpenningen dus daar geen angst meer over, daar had ik mijn twijfel op dit punt, maar gelukkig is daar niets van gebleken.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 15 maart 2014 11:37:

[...]
Jan ik weet er alles van,
Is toch geen probleem dat het wat langer duurt,het dividend kan maar weer in je knip zitten.
Nu het bedrijf zich weer bewezen heeft met goede cijfers en verder goed gepassioneerd zit voor de toekomst kan je met een goed gevoel in dit aandeel blijven zitten,
KPMG heeft niets kunnen ontdekken over mogelijke steekpenningen dus daar geen angst meer over, daar had ik mijn twijfel op dit punt, maar gelukkig is daar niets van gebleken.
Ik ben het met je eens hoor Guusje. Overigens heb ik Boka nog steeds en koop mogelijk op de dag voor het dividend nog wat bij
voda
0
'BAM en Boskalis gaan voor project IJmuiden'

MAANDAG 17 MAART 2014, 09:28 uur | 481 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - BAM en Boskalis behoren tot de partijen die zullen inschrijven op de aanleg van sluizen en havenwerkzaamheden in IJmuiden. Dat stelt SNS Securities maandag. De inschrijfperiode voor het grootste Nederlandse 'natte infraproject' in de komende jaren verstrijkt eind april, aldus de effectenhandelaar.

SNS verwacht dat ook Van Oord en Volker Wessels tot de geïnteresseerden behoren, evenals buitenlandse partijen. Volgens SNS is het budget voor het project dat tussen 2015 en 2019 wordt uitgevoerd ongeveer 895 miljoen euro. “Vanwege die omvang zullen alleen grote aannemers in staat zijn om in te tekenen.” Het gaat om een zogeheten ontwerp-, bouw-, financierings- en onderhoudscontract.

“Baggeren zal een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden zijn, dus verwachten wij dat elk consortium in ieder geval een baggerbedrijf telt”, aldus SNS dat een hold-advies heeft voor Boskalis.

Om 9.20 uur noteerde Boskalis 0,3 procent hoger op 37,57 euro. BAM ging 1,7 procent vooruit tot 4,27 euro.
pilot1
0
quote:

pilot1 schreef op 14 februari 2014 15:52:

Ook maar weer eens ingestapt onder de 34, voor een ritje terug naar de 37.


Vandaag uitgestapt,ritje was naar 38 ipv de 37.
Ik hoop later goedkoper weer in te stappen.
guusje
0
quote:

pilot1 schreef op 17 maart 2014 19:34:

[...]

Vandaag uitgestapt,ritje was naar 38 ipv de 37.
Ik hoop later goedkoper weer in te stappen.
Mijn rit duurt al €= 20 van 15jaar geleden, over 2 maanden aan €1,24 dividend, blijft nog wel even zitten tot minstens €40,
dan misschien verkopen, maar vast wel weer laag terug kopen.
effegenoeg
0
quote:

pilot1 schreef op 17 maart 2014 19:34:

[...]

Vandaag uitgestapt,ritje was naar 38 ipv de 37.
Ik hoop later goedkoper weer in te stappen.
Eerst effe naar de veertig en het liefst na de dividdatum.
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 18 maart 2014 11:43:

[...]

Eerst effe naar de veertig en het liefst na de dividdatum.
Mijn idee, dus jij vind het ook nog niet effegenoeg.
RT2014
0
Ik heb m´n geschreven puts er uitgegooid (80% leeggelopen). Centjes op het droge!

Ik wacht weer een mogelijkheid af om in te stappen. Gezien de volatiele koers van de laatste twee maanden moet dat geen probleem zijn.
RT2014
0
quote:

effegenoeg schreef op 18 maart 2014 11:43:

[...]

Eerst effe naar de veertig en het liefst na de dividdatum.
Denk je dat toekomstige Singepore orders de katalysator daarvoor zijn?

Wat mij tegenviel aan de toelichting op de cijfers over 2013 en de outlook is dat er totaal geen aandacht aan Singapore werd besteed door de bestuursleden:
"Current information suggests that no major changes are to be expected in the market environment compared to 2013. At Dredging and Offshore Energy we once again expect healthy ? eet utilization levels in the ? rst half of the year. After a strong 2013 for Dredging the absence of comparable extraordinary effects will result in a lower operating margin in 2014. The outlook for Offshore Energy, Inland Infra and Towage & Salvage is stable compared to 2013."

Met name het feit dat ze geen grote veranderingen verwachten, vond ik gezien de grote tenders in Singapore vreemd.
effegenoeg
0
quote:

RT2014 schreef op 18 maart 2014 16:28:

[...]

Denk je dat toekomstige Singepore orders de katalysator daarvoor zijn?

Wat mij tegenviel aan de toelichting op de cijfers over 2013 en de outlook is dat er totaal geen aandacht aan Singapore werd besteed door de bestuursleden:
"Current information suggests that no major changes are to be expected in the market environment compared to 2013. At Dredging and Offshore Energy we once again expect healthy ? eet utilization levels in the ? rst half of the year. After a strong 2013 for Dredging the absence of comparable extraordinary effects will result in a lower operating margin in 2014. The outlook for Offshore Energy, Inland Infra and Towage & Salvage is stable compared to 2013."

Met name het feit dat ze geen grote veranderingen verwachten, vond ik gezien de grote tenders in Singapore vreemd.

Wellicht wordt dit gereserveerd voor de toekomstige goednieuws show.
De orders moeten wel worden binnen gehaald.
[verwijderd]
0
mr.Franz
0
Binnenkort worden we opgenomen in de aex, ben benieuwd of dat ons het zetje richting de 40 kan geven.
mr.Franz
0
in augustus 2008 voor het laatst een koers van 40 euro op de borden gezien. vandaag stijgen we weer lekker door.
345 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
923,71  +0,35  +0,04%  07 jun
 Germany40^ 18.547,30 -0,05%
 BEL 20 3.900,39 -0,42%
 EURO50 5.042,41 0,00%
 US30^ 38.783,90 0,00%
 Nasd100^ 18.997,40 0,00%
 US500^ 5.344,04 0,00%
 Japan225^ 38.664,30 0,00%
 Gold spot 2.293,78 0,00%
 EUR/USD 1,0818 -0,67%
 WTI 75,26 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,85%
Nedap N.V. +2,60%
Alfen N.V. +2,55%
Sligro +2,36%
HEIJMANS KON +1,83%

Dalers

Arcadis -5,00%
CTP -2,50%
WDP -2,48%
SIGNIFY NV -2,07%
NX FILTRATION -2,05%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront