Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Boskalis mei 2013

127 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

RT2014 schreef op 24 mei 2013 13:54:

[...]

Eigenlijk zou je een aandeel als BOKA gewoon op de plank moet leggen. Alleen wanneer er nieuws is of er kwartaal/half/jaarcijfers zijn, zou je er scherp naar moeten kijken. Alles wat daar tussenin gebeurd is ruis/sentiment.

Maar ik geef toe, dat is nog niet zo makkelijk. De verleiding is groot om toch telkens weer even de koers te volgen. Uiteindelijk kost je dat echter vooral veel tijd en levert het de nodige onrust op.
Ik kijk niet bewust constant naar de koers, maar ik heb nu 5 fondsen en als ik kijk, kan ik niet om Boka heen.

Ik ben niet ongerust maar wel van mening dat € 33,00 zelfs met wat mindere dagen een volslagen normale koers zou zijn

Maar................ik bepaal niets
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 24 mei 2013 15:19:

[...]

Ik kijk niet bewust constant naar de koers, maar ik heb nu 5 fondsen en als ik kijk, kan ik niet om Boka heen.

Zit in 16 verschllende fondsen, gok aandelen niet meegerekend,
dan is het toch logisch dat je iedere dag even een paar keer je aandelen in de gaten houd, ook al kan je het niet tegen houden waar de koers heen wil, je kijkt automatisch naar je handel.

effegenoeg
0
quote:

guusje schreef op 24 mei 2013 18:56:

[...]
Zit in 16 verschllende fondsen, gok aandelen niet meegerekend,
dan is het toch logisch dat je iedere dag even een paar keer je aandelen in de gaten houd, ook al kan je het niet tegen houden waar de koers heen wil, je kijkt automatisch naar je handel.


Zit in 14 fondsen met grotendeels een goed dividend.
Deze week is dit belegd vermogen met 3000 euro verminderd.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 24 mei 2013 20:15:

[...]

Zit in 14 fondsen met grotendeels een goed dividend.
Deze week is dit belegd vermogen met 3000 euro verminderd.
Maar je weet hoe snel dat weer kan herstellen. Jij lijkt mij ook niet iemand die snel in paniek raakt
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 24 mei 2013 20:15:

[...]

Zit in 14 fondsen met grotendeels een goed dividend.
Deze week is dit belegd vermogen met 3000 euro verminderd.
Kijk enkelt maar om het half jaar, want iedere dag en week zijn de koersen te wisselvallig, eind van het jaar heb je er een betere kijk op.
effegenoeg
0
quote:

JanK1 schreef op 24 mei 2013 22:55:

[...]

Maar je weet hoe snel dat weer kan herstellen. Jij lijkt mij ook niet iemand die snel in paniek raakt
Beleg zonder emoties en zal te maken hebben met onze leeftijd.
Ben inmiddels weer bijna 50% liquide door mijn laatste verkoop.
Aandelen als Shell, Brunel,Saipem en Boskalis handel ik niet snel in tenzij er veel valt te behalen.
In tegenstelling tot guusje ben ik wel wat actiever.
Dit zal te maken hebben met mijn flexibele baan waarin gemiddeld twee dagen wordt gewerkt.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 25 mei 2013 10:28:

[...]

Beleg zonder emoties en zal te maken hebben met onze leeftijd.
Ben inmiddels weer bijna 50% liquide door mijn laatste verkoop.
Aandelen als Shell, Brunel,Saipem en Boskalis handel ik niet snel in tenzij er veel valt te behalen.
In tegenstelling tot guusje ben ik wel wat actiever.
Dit zal te maken hebben met mijn flexibele baan waarin gemiddeld twee dagen wordt gewerkt.
Ik kan best wat langer in één fonds zitten, maar zeker geen jaren. Boka is en blijft een geweldig bedrijf. Het is echter een wat passief fonds waar zo af en toe wat te halen valt bij goed nieuws. Voorlopig blijf ik nog wel even maar als er binnen enkele maanden geen echte koersprogressie komt ga ik er wel weer uit.

Maar ik ben ook iemand die (uit ervaring) altijd bang is dat er na het afscheid stijgende koersen komen.

Het is altijd wikken en wegen maar zolang je met extra niet noodzakelijk geld kan beleggen is het altijd wat gemakkelijker
effegenoeg
0
quote:

JanK1 schreef op 26 mei 2013 17:22:

[...]

Ik kan best wat langer in één fonds zitten, maar zeker geen jaren. Boka is en blijft een geweldig bedrijf. Het is echter een wat passief fonds waar zo af en toe wat te halen valt bij goed nieuws. Voorlopig blijf ik nog wel even maar als er binnen enkele maanden geen echte koersprogressie komt ga ik er wel weer uit.

Maar ik ben ook iemand die (uit ervaring) altijd bang is dat er na het afscheid stijgende koersen komen.

Het is altijd wikken en wegen maar zolang je met extra niet noodzakelijk geld kan beleggen is het altijd wat gemakkelijker
Heb dezelfde visie maar zie er ook niet tegen op bikkelhard te snijden.
In reactie op bovenstaande text wijs ik op mijn verkoop grondmij.........ha ha
[verwijderd]
0
Wat wordt er toch een hoop "gekloot" in het bied en laatboek. Kennelijk zijn er die anderen bang willen maken want het lijkt mij toch wel heel vreemd dat er een laat staat op € 31,50 van

*****312.365 stuks***** in 2 tranches
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 27 mei 2013 17:39:

Wat wordt er toch een hoop "gekloot" in het bied en laatboek. Kennelijk zijn er die anderen bang willen maken want het lijkt mij toch wel heel vreemd dat er een laat staat op € 31,50 van

*****312.365 stuks***** in 2 tranches
De koers is met een klein volume gestegen, lijkt er op dat de koers niet zo gedrukt word, dan is dat[ gekloot] niet zo erg.
Ze hebben bij Boka nog genoeg werk, ze vragen nog steeds personeel.
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 27 mei 2013 18:37:

[...]
De koers is met een klein volume gestegen, lijkt er op dat de koers niet zo gedrukt word, dan is dat[ gekloot] niet zo erg.
Ze hebben bij Boka nog genoeg werk, ze vragen nog steeds personeel.

Maar ik ga niet meer solliciteren hoor Guusje :-)
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 27 mei 2013 19:54:

[...]

Maar ik ga niet meer solliciteren hoor Guusje :-)
Jan zolang het gaat met een goede gezondheid is het nu van het leven genieten , het gaat veel te snel, het was vandaag goed weer voor de boot,
of fietsen.
Als er werk is dan voor de jonge generatie.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 28 mei 2013 10:43:

Vandaag een goede draai mijn porto overziend!
Ik kom zojuist thuis, maar Bokalis wordt naar mijn idee eerder een "loosers" fonds. Zo'n geweldig bedrijf en z'on slecht aandeel. De beurs kan niet groener en zelfs de eerdere magere winst is bijna teniet gedaan.

Met een schamel dag hoog van €31,72 nu weer €31,52

Als ik een beetje winst heb en dan bedoel ik zonder het dividend, dan gaan ze er uit
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 28 mei 2013 15:43:

[...]

Ik kom zojuist thuis, maar Bokalis wordt naar mijn idee eerder een "onaantrekkelijk fonds. Zo'n geweldig bedrijf en z'on slecht aandeel. De beurs kan niet groener en zelfs de eerdere magere winst is bijna teniet gedaan.

Met een schamel dag hoog van €31,72 nu weer €31,52

Als ik een beetje winst heb en dan bedoel ik zonder het dividend, dan gaan ze er uit
effegenoeg
0
quote:

JanK1 schreef op 28 mei 2013 15:43:

[...]

Ik kom zojuist thuis, maar Bokalis wordt naar mijn idee eerder een "loosers" fonds. Zo'n geweldig bedrijf en z'on slecht aandeel. De beurs kan niet groener en zelfs de eerdere magere winst is bijna teniet gedaan.

Met een schamel dag hoog van €31,72 nu weer €31,52

Als ik een beetje winst heb en dan bedoel ik zonder het dividend, dan gaan ze er uit
Jawel, maar eenmaal dat bereikt zeg je toch weer tegen jezelf... nou toch maar vasthouwe!
Hoe dan ook.........voorlopig maar effe aankijken.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 28 mei 2013 16:07:

[...]

Jawel, maar eenmaal dat bereikt zeg je toch weer tegen jezelf... nou toch maar vasthouwe!
Hoe dan ook.........voorlopig maar effe aankijken.
Ik had loosers fonds vervangen door onaantrekkelijk want het begrip looser heeft zo'n negatieve lading.

Weet je wat het is, ik denk elke dag dat ik maar weer af moet wachten hoe het morgen is en dan zie je in de ochtend Boka stijgen en het lijkt wel of het niet echt mag.

Waren we het dividend bijna ingelopen en weg is het weer.

Er zit natuurlijk geen logica in beleggen maar met zo'n fel groene beurs is het belachelijk dat Boka zo weinig doet. Maar ja, wie luistert er nu naar mij

Ik denk da ik ze verkoop als er een euro'tje boven op de huidige koers is gekomen, maar zelfs dat kan nog weken duren
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 28 mei 2013 15:43:

[...]

Met een schamel dag hoog van €31,72 nu weer €31,52

Als ik een beetje winst heb en dan bedoel ik zonder het dividend, dan gaan ze er uit
Ik heb daar geen moeite mee, maar dan kan je de aandelen beter verkopen, en je pijlen op een ander aandeel richten.
effegenoeg
0
Er zal toch een uitbraak binnenkort plaatsvinden vanwege de nu al maanden durende range 31,25/33
naar boven dus...
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 28 mei 2013 19:38:

Er zal toch een uitbraak binnenkort plaatsvinden vanwege de nu al maanden durende range 31,25/33
naar boven dus...
Boka heb nu weer een contract getekend voor een kunsmatig eiland in Panama, bron Twitter,
je kan het nu eenmaal niet forceren, het moet zijn tijd hebben.
127 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
912,23  -3,81  -0,42%  28 mei
 Germany40^ 18.672,00 -0,03%
 BEL 20 3.948,08 -0,92%
 EURO50 5.036,49 0,00%
 US30^ 38.879,10 0,00%
 Nasd100^ 18.893,50 0,00%
 US500^ 5.311,30 0,00%
 Japan225^ 38.971,40 0,00%
 Gold spot 2.358,51 -0,12%
 EUR/USD 1,0850 -0,07%
 WTI 80,13 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

NX FILTRATION +7,07%
AZERION +2,36%
Pharming +2,18%
CM.COM +2,16%
Air France-KLM +2,07%

Dalers

VIVORYON THER... -33,33%
NN Group -4,09%
B&S Group SA -3,85%
FASTNED -2,27%
ASR Nederland -2,26%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront