Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Boskalis - maart 2013

256 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Drentenier1
0
Enorme omzet in de eind veiling. Kortom het is wel duidelijk dat de tegenvallende koersontwikkeling van de afgelopen 2 dagen te wijten is aan de aex aanpassing.
guusje
0
quote:

JanK1 schreef op 15 maart 2013 17:18:

[...]

We zien maandag wel verder, ik heb zeker geen spijt van mijn bijkoop
Ik zal het niet te hard zeggen maar je bent momenteel wel een spekkoper om op die koers aandelen binnen te krijgen,
ik keek even naar de eindveiling daar kwam een miljoen bij,
Het was vandaag een rode beurs, boka is niet veel verder gezakt,dat is wel fijn zo voor het weekend.
[verwijderd]
0
quote:

Drentenier1 schreef op 15 maart 2013 17:41:

Enorme omzet in de eind veiling. Kortom het is wel duidelijk dat de tegenvallende koersontwikkeling van de afgelopen 2 dagen te wijten is aan de aex aanpassing.

Vraag het mij af, want waarom ging de koers dan , na bekendmaking van de cijfers , direct na de opening van de beurs 1,3% omhoog?

Koers: 33,8 +1,3%
[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 15 maart 2013 17:53:

[...]
Ik zal het niet te hard zeggen maar je bent momenteel wel een spekkoper om op die koers aandelen binnen te krijgen,
ik keek even naar de eindveiling daar kwam een miljoen bij,
Het was vandaag een rode beurs, boka is niet veel verder gezakt,dat is wel fijn zo voor het weekend.
Komt helemaal goed Guusje. Fijn weekend.
[verwijderd]
0
quote:

DimL02 schreef op 15 maart 2013 13:29:

Positie weer ingenomen op € 32,42 als de Core CPI in de US goed zijn ziet het er voor de komende dagen (of weken) weer goed uit.
Voor de mensen die denken dat Boskalis op KT hersteld ben ik bang dat je van koude kermis komt, want mijn gevoel zegt dat na vandaag (expiratiedag) volgende week een algehele correctie komt.
DTJ
0
[verwijderd]
0
Ik verwacht geen grote correctie voor Boskalis. De koers daalde weliswaar na de cijfers, maar bleef uiteindelijk goed liggen. Als je het jaarverslag 2012 leest, kun je niet anders dan concluderen dat dit een prachtig en uniek bedrijf is. Er is geen bedrijf in de wereld dat totaaloplossingen kan aanbieden zoals Boskalis dan kan. De overname van Smit en recent Dockwise zijn hele goede strategische keuzes geweest. Als de economie weer wat gaat aantrekken, verwacht ik een explosieve groei van de bedrijfsactiviteiten. En dan zal de koers van het aandeel mee bewegen. Misschien dat een dip op de beurs ook Boskalis zal raken, maar intrinsiek is het gewoon een heel goed bedrijf en dus een goede belegging.
guusje
0
quote:

Karimata schreef op 15 maart 2013 23:19:

[...]

Voor de mensen die denken dat Boskalis op KT hersteld ben ik bang dat je van koude kermis komt, want mijn gevoel zegt dat na vandaag (expiratiedag) volgende week een algehele correctie komt.
Zou best kunnen dat er een correctie aankomt, maar ook een correctie is van tijdelijke aart, en zal ook wel weer verdwijnen.
Een korte termijn herstel zit ik niet op te wachten, met Boskalis weet je van te voren dat je in een goed bedrijf investeert dan heb je geen haast voor een KT belegging.

DTJ
0
quote:

DirkH schreef op 16 maart 2013 08:42:

Ik verwacht geen grote correctie voor Boskalis. De koers daalde weliswaar na de cijfers, maar bleef uiteindelijk goed liggen. Als je het jaarverslag 2012 leest, kun je niet anders dan concluderen dat dit een prachtig en uniek bedrijf is. Er is geen bedrijf in de wereld dat totaaloplossingen kan aanbieden zoals Boskalis dan kan. De overname van Smit en recent Dockwise zijn hele goede strategische keuzes geweest. Als de economie weer wat gaat aantrekken, verwacht ik een explosieve groei van de bedrijfsactiviteiten. En dan zal de koers van het aandeel mee bewegen. Misschien dat een dip op de beurs ook Boskalis zal raken, maar intrinsiek is het gewoon een heel goed bedrijf en dus een goede belegging.
Schitterende cijfers niks mis mee dat herstel gaat er komen.
[verwijderd]
0
quote:

DTJ schreef op 16 maart 2013 00:53:

Een algehele correctie Karimata ?
Wat zullen we doen dan AEX put april 350 ?
Wellicht zou je dit ff kunnen vragen bij degene die als werk beleggen heeft.
DTJ
0
quote:

Karimata schreef op 16 maart 2013 12:35:

[...]

Wellicht zou je dit ff kunnen vragen bij degene die als werk beleggen heeft.
Niet nodig Karimata die beslissing kan ik zelf wel nemen :-)

[verwijderd]
0
quote:

DTJ schreef op 16 maart 2013 14:23:

[...]

Niet nodig Karimata die beslissing kan ik zelf wel nemen :-)

Dat weet ik toch.....
[verwijderd]
0
G.S. was wel erg positief over Boskalis, maar denk dat er maar weinig forumleden waarde hechten aan de adviezen van Geert.
guusje
0
Aan waarde hechten doe ik aan niemand, maar deze keer geef ik hem groot gelijk.
Boskalis heeft met zijn bagger aktiviteiten perfect ingespeeld om Smid int en Dockwise over te nemen, en vooral dat beide bedrijven succes vol in een goedkope tijd is afgerond.

guusje
0
[quote alias=guusje id=6802908 date=201303171311]
Aan waarde hechten doe ik aan niemand, maar deze keer geef ik hem groot gelijk.
Boskalis heeft met zijn bagger aktiviteiten perfect ingespeeld om Smid int en Dockwise over te nemen, en vooral dat beide bedrijven succes vol in een goedkope tijd is afgerond.

En met hem bedoel ik Geert Schaaij.

[verwijderd]
0
quote:

guusje schreef op 17 maart 2013 13:15:

[quote alias=guusje id=6802908 date=201303171311]
Aan waarde hechten doe ik aan niemand, maar deze keer geef ik hem groot gelijk.
Boskalis heeft met zijn bagger aktiviteiten perfect ingespeeld om Smid int en Dockwise over te nemen, en vooral dat beide bedrijven succes vol in een goedkope tijd is afgerond.

En met hem bedoel ik Geert Schaaij.

Ik heb het nu ook bekeken Guusje. Normaliter geef ik GS geen gelijk en nu wel. Maar wij zijn natuurlijk als Boka beleggers ook niet objectief :-)

In dit geval klopt zijn redenatie wel

Overigens kan het de koers helpen want bij andere fondsen wele positief in BC belicht werden gebeurde dat ook wel
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 17 maart 2013 18:33:

[...]

Ik heb het nu ook bekeken Guusje. Normaliter geef ik GS geen gelijk en nu wel. Maar wij zijn natuurlijk als Boka beleggers ook niet objectief :-)

In dit geval klopt zijn redenatie wel

Overigens kan het de koers helpen want bij andere fondsen wele positief in BC belicht werden gebeurde dat ook wel
Hou er wel rekening mee dat het GS effect vaak maar 1 dag staande houdt.
[verwijderd]
0
quote:

Karimata schreef op 17 maart 2013 18:41:

[...]

Hou er wel rekening mee dat het GS effect vaak maar 1 dag staande houdt.
"Als" dat effect er komt hoor Karimata want ook dat is niet zeker

Ik denk dat de hopding van Guusje wel de juiste is. Als een bedrijf het goed doet en ook nog eens een mooi toekomst perspectief heeft + een leuk dividend dan moet je gewoon voor de langere termijn gaan.

En Boka is nu zo'n bedrijf dat aan de voorwaarden voldoet
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef op 17 maart 2013 21:25:

[...]

"Als" dat effect er komt hoor Karimata want ook dat is niet zeker

Ik denk dat de hopding van Guusje wel de juiste is. Als een bedrijf het goed doet en ook nog eens een mooi toekomst perspectief heeft + een leuk dividend dan moet je gewoon voor de langere termijn gaan.

En Boka is nu zo'n bedrijf dat aan de voorwaarden voldoet
Nee, bijna niks is zeker en alles hangt morgen natuurlijk af hoe de opening v/d beurs zal zijn, ben benieuwd of Cyprus nog een negatief effect zal hebben.
[verwijderd]
0
quote:

Karimata schreef op 17 maart 2013 23:31:

[...]

Nee, bijna niks is zeker en alles hangt morgen natuurlijk af hoe de opening v/d beurs zal zijn, ben benieuwd of Cyprus nog een negatief effect zal hebben.
Ik had het liever groen gezien, maar de schade valt tot nu toe mee
256 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
923,71  +0,35  +0,04%  18:05
 Germany40^ 18.557,60 -0,51%
 BEL 20 3.900,39 -0,42%
 EURO50 5.048,48 -0,44%
 US30^ 38.908,40 +0,09%
 Nasd100^ 19.015,20 -0,02%
 US500^ 5.355,26 +0,04%
 Japan225^ 38.676,90 +0,11%
 Gold spot 2.302,55 -3,09%
 EUR/USD 1,0803 -0,81%
 WTI 75,47 -0,13%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,85%
Nedap N.V. +2,60%
Alfen N.V. +2,55%
Sligro +2,36%
HEIJMANS KON +1,83%

Dalers

Arcadis -5,00%
CTP -2,50%
WDP -2,48%
SIGNIFY NV -2,07%
NX FILTRATION -2,05%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront