Reesink « Terug naar discussie overzicht

REESINK is een treurig fonds

293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het complete verhaal is op de Reesink site te lezen. Kan het hier niet plaatsen omdat het bestand te groot is.
relic
0
Gefeliciteerd zullen we maar zeggen...

Overname prijs valt mij eerlijk gezegd ook tegen zeker als het dividend niet meer door gaat...
keffertje
0
quote:

relic schreef op 8 februari 2016 16:22:

Gefeliciteerd zullen we maar zeggen...

Overname prijs valt mij eerlijk gezegd ook tegen zeker als het dividend niet meer door gaat...
Het bod is inderdaad inclusief dividend over 2015.Misschien moeten we Joop 'labbekak' Witteveen - van Kempen - het verzet laten leiden, dan weten we zeker dat het op niets uitdraait:)
marcnic
0
AMSTERDAM (AFN) - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) roept Reesink op om een, voorlopige, indicatie te geven van enkele financiële kerncijfers over 2015. Dat maakte de organisatie dinsdag bekend, in reactie op het overnamebod van een consortium van investeerder Gilde op de handelaar in landbouwmachines.
Reesink geeft geen kwartaalupdates en het laatste handelsbericht ging in augustus over de halfjaarcijfers. Ook bij de bekendmaking maandag van het overnamebod van Gilde, ontbraken kerncijfers. De VEB wil details over de omzet, het bedrijfsresultaat (ebitda), de winst na afschrijvingen op vaste en immateriële bezittingen (ebit) en het nettoresultaat.
,,Bij een overnameaankondiging in de tweede week van februari passen op zijn minst enkele voorlopige cijfers over het onlangs afgesloten boekjaar'', aldus de VEB. ,,Alleen na publicatie van deze cijfers kan een belegger het bod op haar merites beoordelen.''
Gilde en consorten bieden 101 euro per aandeel, volledig in contanten. Die biedprijs is inclusief het dividend over het onlangs afgesloten boekjaar. De VEB analyseerde dat deze prijs ,,allesbehalve genereus is''.
[verwijderd]
0
Op de VEB site staat nog een verhaal over Reesink! Mag het hier niet plaatsen volgens hun voorwaarden.
slei
0
Appeltje - eitje vrees ik. Met geld maak je geld. Gilde is een 'club' met geld. Tegelijk zie je dat een aantal aandelen op de beurs 'te laag' gewaardeerd worden. Zelfs met een (op zich opnieuw - TenCate - karig) bod van € 101,= zit er voor Gilde nog meer dan genoeg in het vat. Paralellen met TenCate; groot verschil dat al op voorhand een veel groter deel van de aandeelhouders om is.
Lijkt nu al een gelopen race, helaas.
BASF en BAYER kopen
1
Gefeliciteerd mede aandeelhouders:-)
Ik heb ze gelijk verkocht op € 99,-, want er is nu grote UITVERKOOP gaande op de beurs, dus wacht niet niet op de definitieve bieding van € 101. Profiteer van dat je andere aandelen met wel 30% korting kunt oppikken.
Ik wens u een fijne dag toe.
relic
0
quote:

realiteit 2016 schreef op 10 februari 2016 08:18:

Gefeliciteerd mede aandeelhouders:-)
Ik heb ze gelijk verkocht op € 99,-, want er is nu grote UITVERKOOP gaande op de beurs, dus wacht niet niet op de definitieve bieding van € 101. Profiteer van dat je andere aandelen met wel 30% korting kunt oppikken.
Ik wens u een fijne dag toe.
Hmm... ervoor kiezen om nog risicoloos 2% extra rendement te pakken met misschien een ( kleine) kans op meer of het geld steken in een ander aandeel in een beursperiode dat nagenoeg elk aandeel met de markt mee zakt?

Die 30% discount kunnen nml gemakkelijk 50% worden.
Lijkt me een gemakkelijke keuze...

[verwijderd]
0
Zoals ik op de veb site lees wordt er nu iets meer dan 6x de winst geboden.
Is deze bieding, door Houlihan Lokey als fair berekend, zelfs in de huidige tijd wel zo fair als ze zeggen? De huidige grootaandeelhouders zijn er gezien het percentage aanmeldingen wel blij mee. Wie van de geachte forum leden heeft dusdanig veel aandelen op de plank liggen dat hij er op de huidige bieding nog minimaal een eurootje of 10-12 bij kan bedingen? haha
[verwijderd]
0
Duidelijke stijging bedrijfsresultaat

Royal Reesink maakt vandaag in verband met een binnenkort te verschijnen prospectus in het kader van de overgang van de notering naar Euronext Amsterdam vervroegd voorlopige resultaten over 2015 bekend.

Voorlopige resultaten 2015
De voorlopige geconsolideerde omzet over 2015 kwam uit op € 489,5 miljoen, een stijging van 3,4% (2014: € 473,2 miljoen). Autonoom steeg de omzet met 1,5%. De omzet van Reesink Equipment steeg met 3,5% naar € 436,4 miljoen (2014: € 421,7 miljoen). Autonoom steeg de omzet van Reesink Equipment met iets meer dan 2%. De omzet van Reesink Industries steeg met 3,6% van € 50,7 miljoen naar € 52,5 miljoen. Autonoom leverde Reesink Industries 4,3% omzet in.

Het voorlopig bedrijfsresultaat exclusief rente en afschrijvingen (EBITDA) steeg met 10% naar € 30,8 miljoen (2014: € 28,0 miljoen). Deze stijging werd met name gerealiseerd door Reesink Material Handling Equipment. Gunstigere marktomstandigheden in combinatie met meer focus op verhuur en service sorteerden effect. Ook noteerden Reesink Construction Equipment en Reesink Industries (lichte) stijgingen. De EBITDA-bijdrage van Reesink Green Equipment was gelijk aan vorig boekjaar. De bijdrage van landschappelijk onderhoud en de Kazachstaanse activiteiten van CT Agro stegen. Vooral onze Nederlandse en Belgische agrarische activiteiten hadden het lastiger.Het voorlopig bedrijfsresultaat (EBIT) over 2015 bedroeg € 19,5 miljoen (2014: € 17,5 miljoen), een stijging van 11,4%. De diverse projecten en enkele organisatorische aanpassingen hebben geleid tot € 1,2 miljoen aan kosten met een éénmalig karakter.

Het voorlopig nettoresultaat ad € 11,1 miljoen was 25% hoger dan in 2014 (€ 8,9 miljoen). De financieringslasten waren, mede door de kosten van de in 2015 afgeronde herfinanciering, € 0,4 miljoen hoger. Naar verwachting zal het saldo van resultaten uit beleggingen en waarderingen onroerend goed € 0,7 miljoen negatief bedragen (2014: € 1,8 miljoen negatief). Op basis van het voorlopig nettoresultaat bedraagt de winst per aandeel € 8,59 (2014: € 7,10).

De definitieve resultaten over 2015 kunnen afwijken van deze voorlopige resultaten omdat het reguliere jaarafsluitingsproces inclusief accountantscontrole nog niet is afgerond. De in dit persbericht opgenomen cijfers zijn nog niet gecontroleerd door de accountant. De definitieve jaarcijfers over 2015 van Royal Reesink N.V. worden 4 april 2016 vóór beurs gepubliceerd.

De jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal plaatsvinden op 25 mei 2016 en vangt aan om 14.00 uur. Locatie: Rosarium, Amsterdam.

Dit persbericht verschijnt in de Nederlandse en Engelse taal. In geval van strijdigheid tussen de Nederlandse en Engelse versie zal de Nederlandse versie prevaleren.

Apeldoorn, 19 februari 2016 Directie Royal Reesink N.V.
mok
0
quote:

realiteit 2016 schreef op 10 februari 2016 08:18:

Gefeliciteerd mede aandeelhouders:-)
Ik heb ze gelijk verkocht op € 99,-, want er is nu grote UITVERKOOP gaande op de beurs, dus wacht niet niet op de definitieve bieding van € 101. Profiteer van dat je andere aandelen met wel 30% korting kunt oppikken.
Ik wens u een fijne dag toe.
Kijk, dit is slim handelen. Profiteren van kuddegedrag van de massa. Gefeliciteerd met de stijging van afgelopen week.
[verwijderd]
0
Na het grote nieuws over de evt. overname zijn het aantal reacties op dit forum zoals door de jaren heen weer minimaal. Dit is met het einde van een beursnotering in zicht toch wel het ultieme bewijs dat de handel en interesse in het aandeel al jaren op sterven na dood is. Persoonlijk kom ik met het huidige bod schadevrij uit het aandeel, maar gezien de verhandelbaarheid en de koersen van de laatste jaren is het dus meer geluk dan wijsheid. Kan natuurlijk heel goed leven met een wat hoger bod dan het huidige. Maar ja, wie kan daar nog verandering in brengen?
relic
0
quote:

Ro 57 schreef op 23 februari 2016 11:58:

Na het grote nieuws over de evt. overname zijn het aantal reacties op dit forum zoals door de jaren heen weer minimaal. Dit is met het einde van een beursnotering in zicht toch wel het ultieme bewijs dat de handel en interesse in het aandeel al jaren op sterven na dood is. Persoonlijk kom ik met het huidige bod schadevrij uit het aandeel, maar gezien de verhandelbaarheid en de koersen van de laatste jaren is het dus meer geluk dan wijsheid. Kan natuurlijk heel goed leven met een wat hoger bod dan het huidige. Maar ja, wie kan daar nog verandering in brengen?
Er zijn blijkbaar weinig lex beleggers die Reesink in porto hebben.
Overname prijs valt erg tegen, een bod vanaf €110,- p aandeel was marktconformer en eerlijker naar de particuliere aandeelhouders geweest.

Ik heb nu 23,94% ( aankoop €79,9979) winst en daar komt nog zo'n 2% bij, maar we missen wel het dividend...

marcnic
0
De meeste beleggers in Reesink zijn denk ik een beetje van slag, na jaren van wachten of na alle afschrijvingen en investeringen van Reesink op termijn gaan renderen voor het bedrijf en zijn aandeelhouders, komt ineens het bericht van een overname met de mededeling slikken of stikken.

Het gaat me niet om mijn verlies, maar gewoon de manier waarop en met medewerking van o.a. de heer C. Veerman en ja knikkers ben ik gewoon moedeloos en klaar met Reesink.
[verwijderd]
0
quote:

marcnic schreef op 25 februari 2016 20:24:

De meeste beleggers in Reesink zijn denk ik een beetje van slag, na jaren van wachten of na alle afschrijvingen en investeringen van Reesink op termijn gaan renderen voor het bedrijf en zijn aandeelhouders, komt ineens het bericht van een overname met de mededeling slikken of stikken.

Het gaat me niet om mijn verlies, maar gewoon de manier waarop en met medewerking van o.a. de heer C. Veerman en ja knikkers ben ik gewoon moedeloos en klaar met Reesink.
Helemaal mee eens marcnic!
marcnic
0
Dank je RO 57,

Eens kijken of ik van mijn stukken af kan komen vandaag,heb ze net maar ingezet.

[verwijderd]
0
Zelf wacht ik de laatste 1,5% maar af, hopende dat er zich misschien tussentijds nog partijen melden die een vuist kunnen maken en vinden dat het huidige bod niet hoog genoeg is.
Beter nog een partij met een knock-out bod, zijn de mensen die nu hun vraagtekens zetten bij het huidige bod ook blij. Waar is oa van Herk als je hem nodig hebt?
Ben je inmiddels van je stukjes af marcnic?


marcnic
0
Nee, mijn stukjes zijn vrijdag niet gegaan, wil er minimaal 100 euro voor vangen. Zal er wel op neerkomen dat ze uiteindelijk gratis mag/moet afstaan voor 101 euro.

Weet niet of van Herk nog een belang heeft in Reesink, destijds ging het hem volgens mij om de grondposities van Reesink.

Een hoger bod zie ik niet gebeuren, de bestaande dir en bestuurders hebben hun belangen reeds verkocht en hun steun uitgesproken. Aan ons kleine aandeelhouders is geen moment gedacht, wij hebben maar te slikken..........triest maar waar

[verwijderd]
0


APELDOORN (AFN) - De handelaar in landbouwmachines Reesink krijgt waarschijnlijk op 9 maart een formele notering aan Euronext Amsterdam. Daarmee zal de notering aan Alternext Amsterdam worden beëindigd, zo bleek dinsdag.

De notering aan Euronext Amsterdam vloeit voort uit de beslissing van Euronext om de handelsfaciliteit Alternext in Amsterdam op te heffen. Bestaande houders van certificaten Reesink hoeven geen actie te ondernemen. Het prospecus inzake de overstap is inmiddels beschikbaar.

Reesink bereikte onlangs een akkoord over een overname door een consortium onder leiding van investeerder Gilde, van 101 euro per aandeel in contanten ofwel bijna 140 miljoen euro. Toen was al ruim 73 procent van het uitstaande aandelenkapitaal aangemeld. Medio mei zal een buitengewone aandeelhoudersvergadering worden gehouden over het bod. Als minstens 95 procent van de aandelen is aangemeld, zal de beursnotering van Reesink worden beëindigd. Dit gebeurt naar verwachting begin juni.
293 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
923,71  +0,35  +0,04%  07 jun
 Germany40^ 18.547,30 -0,56%
 BEL 20 3.900,39 -0,42%
 EURO50 5.042,41 0,00%
 US30^ 38.783,90 0,00%
 Nasd100^ 18.997,40 0,00%
 US500^ 5.344,04 0,00%
 Japan225^ 38.664,30 0,00%
 Gold spot 2.293,78 0,00%
 EUR/USD 1,0818 0,00%
 WTI 75,26 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,85%
Nedap N.V. +2,60%
Alfen N.V. +2,55%
Sligro +2,36%
HEIJMANS KON +1,83%

Dalers

Arcadis -5,00%
CTP -2,50%
WDP -2,48%
SIGNIFY NV -2,07%
NX FILTRATION -2,05%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront