Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Spyker D8 to return in 2014

47 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
Spyker D8 to return in 2014

11 August 2013

Spyker is set to unveil a revised D8 Peking to Paris super-SUV at next year’s Geneva motor show, eight years after the original concept appeared at the Swiss expo.

The Dutch sports car maker is putting new impetus behind the ‘P2P’ project after forging a joint venture with Chinese company Youngman. Spyker contributed the intellectual property rights and technology of the P2P, while Youngman has invested €25 million (£21.8m) to finish the project.

Spyker chief Victor Muller told Autocar, “The engineering has been done, but we need to build the tools and put the car into production.”

Muller estimates there is potential to sell up to 1000 examples of the premium 4x4, predominantly in emerging markets like China and Russia.

“No one has put in the marketplace a mid-engined supersports vehicle with four doors and four-wheel drive,” he added. “The P2P will be very usable, but it will be a beast.”

Spyker will turn its attention to the P2P after it has signed off the B6 Venator, the 375bhp V6-powered, Porsche 911-sized sports car it showed at Geneva this year ahead of a market launch in 2014. The development of the smaller car has been one of the motivating factors behind the design refresh of P2P.

Spyker will outsource the build of the B6. The firm’s current model, the C8 Aileron, is built at its Zeewolde HQ, but with the new, less costly model expected to sell in larger numbers, it doesn’t have sufficient capacity there.

Muller wouldn’t be drawn on the identity of the partner, although it has an existing technical tie-up with Lotus Engineering. “We really need to have very high-quality craftsmen that understand how to build a car, so we will probably end up in Germany or in England,” he said.

An open-top B6 Venator Spyder will be unveiled at the Pebble Beach Concours d’Elegance later this month.
[verwijderd]
0


Pathetische poging om de koers een paar centen op te krikken. Net zoals die klojo die een ordertje inlegt boven de laatkoers. Krampachtige poging tot koersmanipulatie.

Overigens terecht dat de AFM niets doet want dit soort fondsen is toch alleen voor losers.

greenspanalan
0
Hoeveel verlies hebben ze gemaakt? Ik neem aan veel als je er zoveel onzin tegenaan moet gooien.
greenspanalan
0
Dat nieuws over die D8 zou trouwens van Youngman moeten komen. Spyker heeft een 25% belang in die joint venture en mag de omzet niet eens mee consolideren. Dus waar hebben we het over?
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

henk spijker schreef op 12 augustus 2013 08:56:

Youngman levert het geld en VM doet de zakelijke kant[England,Germany]
Ach so, nou dan weten we wel zeker dat het geld met bakken gat wegstromen.

greenspanalan
0
quote:

henk spijker schreef op 12 augustus 2013 08:56:

Youngman levert het geld en VM doet de zakelijke kant[England,Germany]
Blijft staan dat eventuele omzet uit die JV niet in de boeken komt van Spyker. Het is maar dat je het weet.
[verwijderd]
0
Pffffff,
Die lelijke D8, en dan weer markt voor 1000 stuks, bla bla bla bla bla, al vaker gezegd, die Muller is een belediging voor ondernemend Nederland
greenspanalan
0
Het irriteert mij ook dat hij het presenteert alsof Spyker die auto in de markt gaat zetten, terwijl dit niet zo is. Dan zet je bewust mensen op het verkeerde been.
greenspanalan
0
En alles komt in 2014, piece of cake. Jullie mogen mij volgend jaar quoten: "Er wordt geen enkele D8 of B6 geproduceerd in 2014"
hangklok
0
vandaag door de € 1,00, er gebeurt in ieder geval wat wees ook eens een keer blij green en LBR
[verwijderd]
0
Maar goed, Henk is blij, 10% in de plus. Benieuwd waar we deze week eindigen. Het lijkt me toch niet boven de 70 cent.

Mocht dat wel zo zijn, de 1,30€ wordt niet gehaald, het lijkt me dat de centjes op zijn (50K per maand voor een ´CEO` (wat een devaluatie van de term CEO, voor een bedrijf met 7 ton omzet, per jaar!), en nog ontwikkeling van een C8 Airelon (rijdt hij al bij een echte klant?) en nog 35 man op de payroll). Q3 is al halverwege, half november gaat hij daar weer iets over zeggen, ben benieuwd welke concept car dan weer in elkaar gesleuteld wordt.

Als auto´s maken en verkopen tot de kernactiviteiten zou behoren, ben ik benieuwd naar die cijfers. Andere fabrikanten melden ze vaak wel, en zien dat ook als belangrijk aspect bij de presentatie van cijfers.

Iedere normale directeur (maar ja, die zijn ook geen CEO), zou een natte bilsplteet hebben als hij die onzin van VM zou moeten vertellen aan de aandeelhouders. Voor VM is het een tweede natuur.....
[verwijderd]
0
D8 geen markt voor? Hebben jullie ooit de Bentley EXP 9 F gezien die er gaat komen? Zijn al 1200 aanbetalingen voor binnen. Dus de markt van lelijke grote SSUV (Super Sports Utility Vehicles) is zeker wel een nieuwe markt die booming is. Het enige nadeel is dat Bentley waarschijnlijk wel optijd zijn productie kan realiseren, waar Spyker dit niet kan.
[verwijderd]
0
quote:

hangklok schreef op 12 augustus 2013 09:47:

vandaag door de € 1,00, er gebeurt in ieder geval wat wees ook eens een keer blij green en LBR
Henk,

Probeer nu eens om een keer je verstand te gebruiken. ook al gaat die koers door de 2 euro dan nog stelt het niets voor. Alleen al dit jaar heeft dit aandeel zo'n 80% verloren! Oorspronkelijk stond dit aandeel op 2.000 euro! (alles herberekend voor de RSen)

Dit aandeel was niks, is niks en zal altijd niks zijn. Spyker kan hooguit floreren als er geen blaaskaak als Muller aan het roer staat. Niet iemand die loopt te blaaten als een Baron von Munchhausen maar iemand met verstand om een bedrijf te runnen.

Maar dat wil jij allemaal niet lezen, niet horen en niet zien. Jij leeft in een droomwereld.

[verwijderd]
0
Je hebt gelijk, was wat ongenuanceerd. De markt is er, zie ook de reacties van de kopers van de Bentley. We vergeten 1 ding, er is nagenoeg niemand op deze aardbol (in ieder geval minder dan 1000 mensen), die een Spyker SSSSSUV D8 Peking-Eend, serieus zou overwegen.

De traditionele merken (Bentley, RR, Ferrari, Maserati, Lamborghini, etc. etc.), hebben een wereldwijde aanhang. Daar is vraag naar. Met een Spyker wordt je uitgelachen. En zelfs de grote merken hebben allemaal wereldconcerns achter zich, en dat is niet ontstaan uit luxe.

Maar goed, de vergelijking met Bentley, die investeren een miljard(!) om dat ding te gaan maken. Een miljard (!), dat ben je serieus bezig. Bij VM gaan we hem met zijn 35´en voor een appel en een ei ontwerpen, etc. Wat een kulverhaal. Er is 1 woord dat past bij Victor, MECHALOMAAN.
47 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
899,60  -0,46  -0,05%  08 mei
 Germany40^ 18.507,80 +0,05%
 BEL 20 4.015,67 +0,48%
 Europe50^ 5.042,04 +0,08%
 US30^ 39.051,00 0,00%
 Nasd100^ 18.074,00 0,00%
 US500^ 5.186,74 0,00%
 Japan225^ 38.429,60 0,00%
 Gold spot 2.309,53 -0,20%
 EUR/USD 1,0749 -0,07%
 WTI 79,17 +0,90%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Air France-KLM +4,72%
INPOST +3,07%
EBUSCO HOLDING +3,01%
Van Lanschot ... +2,61%
Vopak +2,32%

Dalers

OCI -3,49%
Accsys -2,94%
Avantium -2,21%
ForFarmers -2,07%
NX FILTRATION -2,01%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront