Gemalto « Terug naar discussie overzicht

April 2017

154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
patrick 22
0
Beursblik: blijft voorzichtig met Gemalto
Bryan Garnier plaatst vraagtekens bij nieuwe winstverwachting.

(ABM FN-Dow Jones) Gemalto heeft opnieuw een winstwaarschuwing afgegeven en ook de nieuwe outlook moet met argusogen worden bekeken. Dit stelden analisten van Bryan Garnier vrijdag.

Voor het lopende tweede kwartaal rekent Gemalto op een aanhoudende tegenwind bij Payment en SIM. Als gevolg hiervan voorziet de beveiliger een omzetdaling van 8 tot 10 procent op jaarbasis, gerekend tegen constante wisselkoersen. Dit zal tot een operationele winst in de eerste jaarhelft leiden van 90 tot 100 miljoen euro.

De tweede jaarhelft zal tussen de 300 miljoen en 350 miljoen euro aan operationele winst opleveren, denkt Gemalto. Daarmee ligt de winstverwachting voor heel het jaar op 390 tot 450 miljoen euro, hetgeen minder is dan de recent nog verlaagde winstoutlook van 453 miljoen euro.

Eerder mikte Gemalto nog op een operationele winst van 500 miljoen tot 520 miljoen euro, hetgeen al een neerwaartse bijstelling was van de 660 miljoen euro die het aanvankelijk voorzag.

De aanhoudende neerwaartse bijstellingen geven blijk van een gebrek aan voorspelbaarheid van de omzetontwikkeling, aldus de analisten. "Dat betekent dat we opnieuw denken dat de nieuwe winstoutlook met een hoop voorzichtigheid moet worden bekeken", aldus de marktvorsers.

Bryan Garnier heeft een verkoopadvies op Gemalto met een koersdoel van 47,00 euro. Na een toelichting door het management van de onderneming, zullen de analisten hun taxaties neerwaarts bijstellen.

Op een iets lager Damrak daalde het aandeel Gemalto vrijdag 11,6 procent naar 49,25 euro.
dader
0
Voor 49,30 ben ik nu aandeelhouder van gemalto of het een goeie koop is zie ik aan het eind van de dag.
luuk4
0
Logischer wijs hoort dit minstens onder de 47 aangezien het er slechte uitziet dan de waarschuwing paar maanden geleden
down
0
Vijftig was een mooi getal gisteren, en er was een groot feest.... Vandaag zou 50 ook een mooi feest worden voor gemalto want dan gaat het verder naar 60. Van de week voorspelde de weerman dat het weer,,,weer beter zou gaan worden vanaf vandaag, en in het weekend, maar vandaag is het kouder geworden... Zo zie je maar dat voorspellingen niet veel goeds voorspellen/voorstellen, en vaak niet de waarheid/werkelijkheid worden!??
ralije
0
Goedemorgen,

Heb met wat turbo,s erin en er uit als kleine speler een leuke dag, suc6 allen en een fijn weekend.
down
0
quote:

luuk4 schreef op 28 april 2017 10:05:

Logischer wijs hoort dit minstens onder de 47 aangezien het er slechte uitziet dan de waarschuwing paar maanden geleden
Wat is nou slechter? voorspellen,,, of de werkelijkheid die de waarde bepaald!
[verwijderd]
0
Dit aandeel is de drama queen van de AEX. Gelukkig had ik er nog geen positie in, nu zou er wel een gunstig koopmoment kunnen zijn. Maar misschien moeten ze eerst eens iets doen aan de incompetente directie.
Erg chebbi
0
Ik denk dat dat al is gebeurd. De nieuwe directeur zet een realistisch beeld neer itt. tot zijn voorganger.
dader
0
quote:

johan54 schreef op 28 april 2017 10:28:

Dit aandeel is de drama queen van de AEX. Gelukkig had ik er nog geen positie in, nu zou er wel een gunstig koopmoment kunnen zijn. Maar misschien moeten ze eerst eens iets doen aan de incompetente directie.
Dat zeggen ze ook over AM .
[verwijderd]
0
quote:

luuk4 schreef op 28 april 2017 10:05:

Logischer wijs hoort dit minstens onder de 47 aangezien het er slechte uitziet dan de waarschuwing paar maanden geleden
dat weet je nooit...

89 miljoen aandelen en dit volume stelt niks voor..
Dan de Intrinsieke waarde per aandeel...
Rond de 32 euro schat ik in..

de sluizen zijn nog niet echt open gezet..
Kan ook niet...
Kijk naar het volume...

Maar net of ze even gaan zakken of niet kan de kleine belegger alleen maar tussen zitten heeft geen invloed meer.

langzaam steeds wat verder zakken tot de 44 euro is bereikt kan ook...of lager...

Het valt mij reuze mee nog...
ik had ook rond de 18% daling in het hoofd...
Zo zie je maar weer niemand weet wat er gaat gebeuren..
Het is gokken..

dader
0
[quote alias=Tatan id=10013746 date=201704281122]
[...]

dat weet je nooit...

89 miljoen aandelen en dit volume stelt niks voor..
Dan de Intrinsieke waarde per aandeel...
Rond de 32 euro schat ik in..

de sluizen zijn nog niet echt open gezet..
Kan ook niet...
Kijk naar het volume...

Maar net of ze even gaan zakken of niet kan de kleine belegger alleen maar tussen zitten heeft geen invloed meer.

langzaam steeds wat verder zakken tot de 44 euro is bereikt kan ook...of lager...

Het valt mij reuze mee nog...
ik had ook rond de 18% daling in het hoofd...
Zo zie je maar weer niemand weet wat er gaat gebeuren..
Het is gokken..

[/quote

Zoals ik al eerder schreef de beurs is onvoorspelbaar we gaan zo met1 over de 50.
voda
0
Beursblik: bliksem slaat tweede keer in bij Gemalto

Barclays ziet winstverwachting opnieuw verlaagd.

(ABM FN-Dow Jones) De bliksem is voor de tweede keer in korte tijd ingeslagen bij Gemalto. Dit constateerden analisten van Barclays vrijdag, na opnieuw een winstwaarschuwing door de Franse digitale beveiliger.

"Na de recente vooraankondiging, zouden de omzetcijfers van Gemalto over het eerste kwartaal naar verwachting aan de saaie kant zijn...helaas was dit niet het geval", zo tekenden de analisten op.

Voor het lopende tweede kwartaal rekent Gemalto op een aanhoudende tegenwind bij Payment en SIM. Als gevolg hiervan voorziet de beveiliger een omzetdaling van 8 tot 10 procent op jaarbasis, gerekend tegen constante wisselkoersen. Dit zal tot een operationele winst in de eerste jaarhelft leiden van 90 tot 100 miljoen euro.

De tweede jaarhelft zal tussen de 300 miljoen en 350 miljoen euro aan operationele winst opleveren, denkt Gemalto. Daarmee ligt de winstverwachting voor heel het jaar op 390 tot 450 miljoen euro, hetgeen minder is dan de recent nog verlaagde winstoutlook van 453 miljoen euro.

Eerder mikte Gemalto nog op een operationele winst van 500 miljoen tot 520 miljoen euro, hetgeen al een neerwaartse bijstelling was van de 660 miljoen euro die he aanvankelijk voorzag.

"Een duidelijk zwakkere winstverwachting voor de rest van 2017", aldus de analisten, die alle segmenten zwak zagen presteren in het eerste kwartaal. Zelfs de groeisegmenten Enterprise, Government en Machine-2-Machine vielen volgens Barclays tegen.

De nieuwe winstverwachting van Gemalto betekent, uitgaande van het midden van de bandbreedte, een verlaging van nog eens 7 procent. Daarbij houdt de digitale beveiliger dan ook nog eens rekening met een "significante" kostenbesparing van 50 miljoen euro.

Barclays heeft een Onderwogen advies op Gemalto met een koersdoel van 50,00 euro. Op een iets lager Damrak kelderde het aandeel vrijdag 11,5 procent op 49,20 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
[verwijderd]
0
quote:

dader schreef op 28 april 2017 11:33:

[quote alias=Tatan id=10013746 date=201704281122]
[...]

Zoals ik al eerder schreef de beurs is onvoorspelbaar we gaan zo met1 over de 50.
Het is allemaal wat kunstmatig...
De waarde wordt nu goed ingeschat.

En dan zal de koers gewoon richting de waarde gaan van het bedrijf..
Daarna zal er gekeken worden naar de toekomst en dan zal er een verwachting komen..

Het is nu even afwachten..

blijkt dat de waarde van de aandelen rond de 52 liggen zal het naar de 52 euro gaan simpel zat..
Blijkt dat de waarde van de aandelen rond de 44 euro liggen zal het naar de 44 gaan..

Niemand die het nog weet hoeveel de schade echt wordt als alles in de toekomst wat minder draait..
denk dat ze dat nu goed aan het uitzoeken zijn...
en voor de zekerheid staan ze wat rond de 49 te wachten....

Zodra er nieuws naar buiten komt wat de strategische planning is voor de toekomst en de winstverwachtingen in de toekomst dan kun je als LT belegger een plan maken..
Nu is het allemaal koffie dik kijken,,,
dus je hebt helemaal gelijk het is onvoorspelbaar!!

[verwijderd]
0
Net maar uitgestapt, denk dat hij vanmiddag nog veel verder naar beneden gaat en dan stap ik weer lager in
dader
0
quote:

H.bernard schreef op 28 april 2017 12:51:

Net maar uitgestapt, denk dat hij vanmiddag nog veel verder naar beneden gaat en dan stap ik weer lager in
Dit is allemaal gevoelsmatig en dat is de beurs niemand weet welke kant het opgaat.
Erg chebbi
0
Kon wel eens een ontslagronde aankomen als ik het allemaal zo begrijp..en dat zal de koers goed doen
slei
0
Verbazend hoe goed Gemalto blijft liggen na opnieuw winstwaarschuwing - wat m.i. aangeeft dat de grip op het bedrijf en op de resultaten ontbreekt.
Ben benieuwd wat er gebeurt als de Amerikanen mee gaan doen. Ik verwacht dan alsnog 'gehaktdag'.

www.iex.nl/Column/263302/Coolsingel-n...
[verwijderd]
0
Voor de lange termijn verwacht ik een verdere daling vergelijk gemalto eens met andere bedrijven uit de AEX bijna elk bedrijf profiteert van de aantrekkende economie maar gemalto daarentegen profiteert hier niet van en dat zegt voor de langere termijn toch meer dan genoeg hoe moet het dadelijk met gemalto wanneer de volgende crisis zijn gezicht weer laat zien en die ligt op de loer binnen een jaar of 2,3. (dit is maar een mening)
154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
887,44  +8,73  +0,99%  03 mei
 Germany40^ 18.017,10 +0,67%
 BEL 20 3.913,37 +0,52%
 Europe50^ 4.930,44 +0,18%
 US30^ 38.691,83 0,00%
 Nasd100^ 17.893,96 0,00%
 US500^ 5.127,53 0,00%
 Japan225^ 38.326,05 0,00%
 Gold spot 2.301,75 0,00%
 EUR/USD 1,0762 +0,34%
 WTI 78,11 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  5. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders

Stijgers

VIVORYON THER... +7,18%
Flow Traders +4,87%
BESI +4,11%
Brunel +3,91%
UMG +3,62%

Dalers

HEIJMANS KON -5,17%
Aperam -4,56%
AMG Critical ... -3,16%
Kendrion -2,75%
CM.COM -2,24%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront