BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, april 2015

1.026 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
niels 2083
0
Asmi is wat mij betreft ondergewaardeerd. Juist de outlook is mijn enige punt van zorg bij ASMI. Zoeen bericht zou dan koersverhogend moeten werken...
Eddy the Eagle
0
Zou je wel verwachten... Ik weet niet met wat voor nieuws je moet komen vandaag om er enige beweging in te krijgen
Ron61
0
Heb het idee dat besi nu beetje blijft hangen op dividendrendement van 5%, rond de 30 dus. Iets psychisch zo'n grens. We gaan naar mijn idee echt wel hoger komende tijd. Wat jullie over ASMI aangeven lijkt mij inderdaad ook voor besi gelden.
Ron61
0
Volgens mij werkt het echt zo koers boven 30 is geen 5% rendement. Net als particulieren die ronde aantallen/getallen in port willen hebben en aan verkopen op ronde bedragen. Vandaag laag volume.
Eddy the Eagle
0
Ik heb net nog eens ff zitten kijken naar Sligro. Hadden ook best een goed dividendrendement & positieve outlook, zijn in de aanloop naar de ex-dividend datum mooi opgelopen... De komende twee weken kijken hoe Kendrion gaat; ook goed dividendrendement, goede outlook etc.

Daniel30
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 april 2015 11:36:

Hoop doet leven...

www.beleggen.nl/financieel_nieuws/607...
ASMI verrast positief
Donderdag 2 april 2015 | Bron: AB Media | Reageer als eerste
Beursblik: ASM International zal dit jaar mogelijk meer omzet genereren dan de markt verwacht. Dit stelde analist Robin van den Broek van ING in aanloop naar de kwartaalcijfers van de toeleverancier van de halfgeleiderindustrie.

De analist sluit niet uit dat de omzet van ASMI dit jaar richting de 700 miljoen euro groeit. ING mikt op dit moment op 674 miljoen euro, terwijl de consensus op slechts 635 miljoen euro ligt.

Van den Broek meent dat de omzetconsensus te weinig rekening houdt met het aantrekken van de markt voor foundry en de hoge blootstelling aan de Amerikaanse dollar.

Voor het lopende eerste kwartaal voorziet ASMI een omzet van 150 miljoen tot 160 miljoen euro en voor het tweede kwartaal mikt de toeleverancier op een omzetstijging met dubbele cijfers op kwartaalbasis. Van den Broek stelde dat ASMI daarmee minimaal op 330 miljoen euro omzet in de eerste zes maanden van 2015 zit.

In 2014 bedroeg de omzet van ASMI 546 miljoen euro.

ING heeft een koopaanbeveling op ASMI met een koersdoel van 50,00 euro. Op een licht hoger Damrak verloor ASMI 0,1 procent op 42,70 euro.

ASMI publiceert de kwartaalcijfers op 23 april.
Daniel30
0
Ik verwacht eerlijk gezegd van Besi niet anders. De koers zal voorlopig wel rond de 30 blijven hangen totdat er meer bekent gaat worden over de Q1 cijfers.
Dan gaan we weer (stijl) omhoog!!
niels 2083
0
Volgens mij is het nu puur de angst van correctie op indices die doorwerken op alle bedrijven. Goed nieuws krijgt minder snel vat. Slecht nieuws van bedrijven in Amerika zorgt voor reactie in Europa. Terwijl dat logisch gevolg is van sterke dollar.
Eddy the Eagle
0
quote:

niels 2083 schreef op 2 april 2015 12:12:

Volgens mij is het nu puur de angst van correctie op indices die doorwerken op alle bedrijven. Goed nieuws krijgt minder snel vat. Slecht nieuws van bedrijven in Amerika zorgt voor reactie in Europa. Terwijl dat logisch gevolg is van sterke dollar.
Helemaal mee eens. De beurs wil gewoonweg niet omlaag lijkt het wel, maar iedereen is ook nog voorzichtig met het innemen van grote posities. Ik denk eerlijk gezegd dat we met Besi nu zo ongeveer de bodem hebben bereikt. De komende twee weken misschien nog wat kwakkelen, maar dan hopelijk geleidelijk aan omhoog in aanloop naar Q1 cijfers en ex-dividend datum...
Daniel30
0
quote:

tjatja schreef op 2 april 2015 13:13:

Q2 is de laatste jaren altijd het beste geweest. trots op dit bedrijf.
www.beleggersbelangen.nl/opinie/artik...
Dat verhaal was 7 november 2014, ondertussen weten we al meer en mijn inziens is Besi nog steeds ondergewaardeerd!!
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 april 2015 12:17:

[...]

Helemaal mee eens. De beurs wil gewoonweg niet omlaag lijkt het wel, maar iedereen is ook nog voorzichtig met het innemen van grote posities. Ik denk eerlijk gezegd dat we met Besi nu zo ongeveer de bodem hebben bereikt. De komende twee weken misschien nog wat kwakkelen, maar dan hopelijk geleidelijk aan omhoog in aanloop naar Q1 cijfers en ex-dividend datum...
Vandaag uit Besi(zat erin sinds 13,22 eur). Niet omdat het vertrouwen ontbreekt. Ik verwacht gewoon op korte termijn bij Kendrion en ASMI wat meer te halen. ASMI komt eerder met cijfers die naar verwachting goed zullen zijn. En beetje branchespreiding met Kendrion die Prima verwachting heeft lijkt me beter. Uiteraard kan een positief of negatief nieuwsbericht morgen alle zaken veranderen. Maar dat zien we dan wel weer;p
Eddy the Eagle
0
quote:

niels 2083 schreef op 2 april 2015 14:22:

[...]

Vandaag uit Besi(zat erin sinds 13,22 eur). Niet omdat het vertrouwen ontbreekt. Ik verwacht gewoon op korte termijn bij Kendrion en ASMI wat meer te halen. ASMI komt eerder met cijfers die naar verwachting goed zullen zijn. En beetje branchespreiding met Kendrion die Prima verwachting heeft lijkt me beter. Uiteraard kan een positief of negatief nieuwsbericht morgen alle zaken veranderen. Maar dat zien we dan wel weer;p
Gefeliciteerd met een prachtwinst! Wat Kendrion ben ik het met je eens, van ASMI heb ik gewoonweg te weinig kennis. Succes ermee in ieder geval!
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 april 2015 14:48:

[...]

Gefeliciteerd met een prachtwinst! Wat Kendrion ben ik het met je eens, van ASMI heb ik gewoonweg te weinig kennis. Succes ermee in ieder geval!
Dankjewel. Besi blijft een prachtige onderneming met een management die echt weet wat ze doen. Onderstaand nog een link van wat ik fantastisch interview vind met mr Blickman. Vooral over one-tier board. Volledig op de inhoud gericht. Geen blabla heerlijk voor aandeelhouder!!

www.youtube.com/watch?v=Q_fqSt_ibjE
rijschool75
0
Heb het interview zojuist gezien
Wat een relaxte kerel zeg ....
Mooi om te zien !
Heb ook alle vertrouwen in dit bedrijf , houd mijn aandeeltjes dan ook mooi vast !
niels 2083
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 2 april 2015 14:48:

[...]

Gefeliciteerd met een prachtwinst! Wat Kendrion ben ik het met je eens, van ASMI heb ik gewoonweg te weinig kennis. Succes ermee in ieder geval!
Eddy, De fluctuatie in de koersen van semiconductors blijf ik opmerkelijk vinden. Ben er vanmiddag even helemaal uitgestapt. Ook uit Asmi op 42,89 na wat lichte winst. Lijkt aan de branche te liggen... Nog wat bijgekocht van Kendrion op 29,76 en 29,84. Wat is jouw visie en wat zijn jouw posities momenteel?
Eddy the Eagle
0
Door winstwaarschuwingen van Intel, Sandisk etc. is er toch wat onzekerheid ingeslopen... Kendrion gaat de goede kant op, ik verwacht de komende twee weken nog mooie stijging. POET is denk ik gestegen op overname-nieuws Intel, houd ik lekker bij me. Heb vandaag plukje Sligro gekocht, en PostNL welke ik voor de langetermijn heb gekocht.
Pokerface
0
Kijk ook eens naar Galapagos. Deze maand de eerste resultaten van Darwin 1 en 2 onderzoek. Bij goede resultaten kan dit later dit jaar enorme bedragen gaan opleveren.
Kendrion gaat lekker, op naar de 30.
Besi hou ik nog even vast, hoewel ik ook wat last van hoogtevrees krijg.
Eddy the Eagle
0
Hmm, Galapagos is misschien wel iets om nu in te stappen. Zo te zien zijn ze een 10% teruggezet vanwege de uitgeoefende warrants door het bestuur, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n issue....

En wat Besi betreft, misschien alvast een gedeelte cashen en de rest mooi laten liggen. Komen er nog dipjes kun je nog altijd stukjes bijkopen....
1.026 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 125,500
Verschil -1,750 (-1,38%)
Hoog 130,300
Laag 125,200
Volume 502.768
Volume gemiddeld 510.086
Volume gisteren 465.608

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront