KPN « Terug naar discussie overzicht

KPN met turbo omhoog op overname geruchten? weekdraadje 18 t/m 25 oktober-2014

260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
GMMRG
0
quote:

Sjaky60+ schreef op 24 oktober 2014 09:38:

[...]

Naar Den Bosch; "Zoete lieve Gerritje"!
grt. sjaak

(mag je hier wel posten zonder positie)
Ik bezit aandelen KPN.
[verwijderd]
0
Je ziet weer laat orders van 130.000 stuks weg gehaald worden zodra de koers in de buurt komt.
[verwijderd]
0
quote:

GVR 54 schreef op 24 oktober 2014 09:40:

[...]

Ik bezit aandelen KPN.
Ik heb het over mijn situatie (geen KPN in porto momenteel).
succes en grt. sjaak
[verwijderd]
0
quote:

SNSN schreef op 20 oktober 2014 11:44:

[...]

Hi wiesje,

First of all it’s NOT necessary that an investor reduces.... However, nobody who "invested" in stock after Jan 2014 could make profit under ~2.265.

Although can’t be fully excluded, given p/v distributions’ "specific" structure it’s most likely NOT a “strategic move”.... We are still in an "equilibrium phase" with increased volatility, as expected (see old posts). Let’s see what afm could say, if any, though the negative balance is just around ~40 M.

Hi Wiesje,

Now we heard it from afm....

However, even if it was indeed a "long-term investor" (CS), it was NOT really a "strategic move". His actual "strategic" objective is just to stay above ~20%, and nothing more at (this particular) moment.....
[verwijderd]
0
quote:

Sjaky60+ schreef op 24 oktober 2014 09:45:

[...]

Ik heb het over mijn situatie (geen KPN in porto momenteel).
succes en grt. sjaak
Moet je er een paar hebben, ik heb er zat.
[verwijderd]
0
quote:

Nic66 schreef op 24 oktober 2014 09:36:

Carlos is aan het verkopen, beetje bij beetje. Wellicht voorkennis die Carlos heeft.
AMX WAS aan het verkopen. Ze willen niet lager dan 20%, anders raken ze hun commissarissen kwijt.

Neo
Adek 2001
0
quote:

Jager63 schreef op 24 oktober 2014 10:13:

[...]
Moet je er een paar hebben, ik heb er zat.
LOL
RAUL
0
quote:

SNSN schreef op 24 oktober 2014 09:50:

[...]

Hi Wiesje,

Now we heard it from afm....

However, even if it was indeed a "long-term investor" (CS), it was NOT really a "strategic move". His actual "strategic" objective is just to stay above ~20%, and nothing more at (this particular) moment.....
Dan houdt hij nu nog genoeg over om dit kunstje nog een keer te doen. Maar daarna is het afgelopen, want, zoals je zegt, wil hij 20,1% (voorlopig) nog in zijn bezit houden om zodoende met zijn 2 spionen KPN informatie uit de eerste hand te ontvangen.( helaas.......)

sportliefhebber
0
quote:

RAUL schreef op 24 oktober 2014 11:23:

[...]

Dan houdt hij nu nog genoeg over om dit kunstje nog een keer te doen. Maar daarna is het afgelopen, want, zoals je zegt, wil hij 20,1% (voorlopig) nog in zijn bezit houden om zodoende met zijn 2 spionen KPN informatie uit de eerste hand te krijgen.( helaas.......)
Voor hem niet zo heel veel meer.
't is nu kiezen of delen.....
Wat mij betreft gaan die 2 sombrero's terug naar Mexico.
Dan pas zullen er andere grootaandeelhouders (pensioenfondsen)
instappen.
[verwijderd]
0
quote:

SNSN schreef op 24 oktober 2014 09:50:

[...]

Hi Wiesje,

Now we heard it from afm....

However, even if it was indeed a "long-term investor" (CS), it was NOT really a "strategic move". His actual "strategic" objective is just to stay above ~20%, and nothing more at (this particular) moment.....
Hi SNSN,

saw that, I did the same as Carlos, I reduced just now my KPN holdings by 2/3rd ( break even for this move ) and bought yday at 6,00/6,05/6,10 Austria Telekom

i am now long 1/3rd KPN and 2/3rd Austria, I phoned them yday and i think I understand what they are upto

they are looking to raise 1 bio Euro new capital ( market conditions permitting ) over 443 mio shares outstanding that equates to a payment of 2,25 euro/share - which will ofcourse likely be collected thru issueing new shares or a straight cash for present stock, either way I will participate.
I believe this an extremely clever move and although it is going to cost me extra cash at first, I believe there is in a very short period a turn to be made of 15% , I was let to understand that the free-float is abt 25% and the intention is for that to remain so and keep the listing,
Carlos owns just over 50% and the Gvnmt of Austria just under 25%.

the issue as such to raise Capital is just a formality, the selling we have recently seen on this stock taking it down from 7,15 to 6 is bcse many holding the free float cannot afford to pay the 2,25 euro a share in form of additional stock or cash and fear the issue will be discounted, which is OK as Long as one can afford to participate, if not one is better off selling, hence that's what we see right now.

If i am reading this correct which I believe/hope so , Austria is going to offer a better opportunity than KPN short term, I will switch the whole thing back once the capital issue on Austria is done, I think it's a very good opportunity short term for risk/reward, in 3 months this whole thing should be in the bag and there could potentially be 15% for pickings.

any loopholes I am missing ?

regards W
RAUL
0
quote:

sportfanaat schreef op 24 oktober 2014 11:27:

[...]
Voor hem niet zo heel veel meer.
't is nu kiezen of delen.....
Wat mij betreft gaan die 2 sombrero's terug naar Mexico.
Dan pas zullen er andere grootaandeelhouders (pensioenfondsen)
instappen.
sport, je hebt gelijk, maar we moeten Carlos Slim hier op het forum niet meer kwaad maken, want anders gaan er nog zo'n 42,5 miljoen aandeeltjes van hem in de verkoop. ;-)

!@#$!@!
0
quote:

Nic66 schreef op 24 oktober 2014 09:20:

Belgacom lagere omzet, gelijke winst, dividend eur 0,50 voor 2014, 2015 en 2016 en dik plus 6 procent geopend.

Zou wat zijn als KPN dinsdag ook eens positief verraste, zal wel weer niet het geval zijn.
Dividend is €1,50 per jaar in deze jaren. Dat is ruim 5% op de huidige koers.

Voor KPN mag je €0,15 verwachten in 2016, dus zou de koers naar de €3 moeten voor hetzelfde rendement.
RAUL
0
quote:

easy56 schreef op 24 oktober 2014 09:41:

Je ziet weer laat orders van 130.000 stuks weg gehaald worden zodra de koers in de buurt komt.
easy, It was me, sorry, ik loop me te vervelen. ;-)
[verwijderd]
0
quote:

RAUL schreef op 24 oktober 2014 11:50:

[...]

easy, It was me, sorry, ik loop me te vervelen. ;-)
No problem.

Werkt prima,ga zo door:-)
!@#$!@!
0
quote:

Nic66 schreef op 24 oktober 2014 09:36:

Carlos is aan het verkopen, beetje bij beetje. Wellicht voorkennis die Carlos heeft.
Ik ben juist gerustgesteld door dit bericht. Je zag immers duidelijk verkoopdruk al vanaf begin september, op elke opleving werd verkocht. Ik dacht, zou ik de vooruitzichten niet goed inschatten ?

Nu lijkt die 1,2% verkoop van Carlos niet veel, maar is toch 50 mln aandelen en er worden er gemm maar 10 mln per dag verhandeld. Dus dan heb je wel een maand lang verkoopdruk.
[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 24 oktober 2014 12:04:

Wies, je zit weer in de plus.
klopt , heb wel even parkeerstrook-operatie gedaan, heb nu 1/3e in KPN zitten en 2/3e in Austria, draai dit later weer allemaal terug, is dus puur even een switch ( zie mijn berichtje aan SNSN )

denk/hoop dat ik t goed zie, voor een korte termijn move, maar goed dat weet ik pas later.

W
sportliefhebber
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 24 oktober 2014 12:16:

[...]

klopt , heb wel even parkeerstrook-operatie gedaan, heb nu 1/3e in KPN zitten en 2/3e in Austria, draai dit later weer allemaal terug, is dus puur even een switch ( zie mijn berichtje aan SNSN )

denk/hoop dat ik t goed zie, voor een korte termijn move, maar goed dat weet ik pas later.

W
Ik kan me dat van je voorstellen.
Jij bent Slim-fan.
Ik niet...ben dus blij, dat zijn aandeel in KPN is teruggebracht naar zo'n 21%
Geeft ook duidelijkheid. Wil hij zijn 2 (s)pionnen behouden, dan zal
hij zijn belang niet echt meer kunnen verlagen.
Tijd voor andere grootaandeelhouders om in te stappen.
260 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 17:35
Koers 3,510
Verschil +0,002 (+0,06%)
Hoog 3,513
Laag 3,487
Volume 7.952.658
Volume gemiddeld 11.458.843
Volume gisteren 7.334.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront