Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Boskalis - maart 2012

49 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
voda
0
PREVIEW: Boskalis boekt 22% lagere nettowinst 2011


AMSTERDAM (Dow Jones)-- Boskalis (BOKA.AE) publiceert donderdag om 7.00 uur de jaarcijfers over 2011. Zes door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenen gemiddeld op een nettowinst van EUR240,9 miljoen, een daling met 22% ten opzichte van 2010, toen het concern een nettowinst rapporteerde van EUR310,5 miljoen. De omzet komt naar verwachting fractioneel hoger uit op EUR2,698 miljard, van EUR2,674 miljard in 2010, terwijl het bedrijfsresultaat (EBIT) volgens de analisten 16% daalt tot EUR337,9 miljoen. Hoewel het concern al enige tijd van zwakke marktomstandigheden spreekt en analisten een daling van de winstmarges anticiperen, zijn de prestaties bij zijn kernactiviteit baggeren keer op keer beter dan verwacht. Analisten vragen zich af of dat dit keer ook het geval zal zijn. Daarnaast kijken de analisten uit naar een mogelijke outlook voor 2012. Omstreeks 14.00 uur noteert het aandeel 2,8% lager op EUR28,85, terwijl de AEX met 1,2% stijgt. (PBU)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
voda
0
Vooruitblik: 'Winst Boskalis daalt'

Gepubliceerd op 13 mrt 2012 om 16:40 | Views: 15

AMSTERDAM (AFN) - Analisten verwachten dat de nettowinst van Boskalis in 2011, door de baggeraar als overgangjaar bestempeld, met bijna 22 procent is gedaald. Boskalis presenteert de jaarcijfers donderdag om 7.00 uur. De aandacht zal vooral uitgaan naar commentaar over de actuele marktomstandigheden en het aantal projecten dat in het verschiet ligt.

In een interview met het ANP, half augustus, zei bestuursvoorzitter Peter Berdowski over 2011 een nettowinst te verwachten van 225 tot 250 miljoen euro. 2010 werd afgesloten met een nettowinst van 310,5 miljoen euro.

Het bedrijf gaf een jaar geleden aan blij te zijn met meer rust op de markt voor baggeren en maritieme dienstverlening na het recordjaar 2010. Berdowski zei destijds in 2011 de handen vol te hebben met de integratie van Smit Internationale.

In april maakte Boskalis bekend de komende twee jaar 1 miljard euro te zullen investeren, vooral in uitbreiding van de vloot. Het bedrijf wil zich de komende jaren met name richten op zes regio's: Noordwest-Europa, Zuid- en West-Afrika, Brazilië, het Midden-Oosten, Zuidoost-Azië en Australië. In die gebieden zullen de belangrijkste ontwikkelingen in de olie- en gasmarkt plaatsvinden.
guusje
0
Diegy
0
Dat hoop ik ook voor je guusje, hopelijk morgen voor je een wat betere dag met Boskalis. Ben benieuwd naar de cijfers donderdag.
bartvde
0
[verwijderd]
0
quote:

bartvde schreef:

Ik twijfel om voor morgen in te stappen op dit aandeel. Wie heeft er een advies?
Gezien de daling vandaag en gisteren is er mogelijk al weer sprake van voorkennis. In dat geval zal het morgen niet meevallen. Ik heb zelf ook Boskalis maar stap ook zeker niet uit. aandeel voor lange termijn
bartvde
0
Maar als je vergelijkt met SBM, ook de dag voor de cijfers een behoorlijke daling. En de dag van de cijfers enorm omhoog. Dus in hoeverre dit voorkennis is.
[verwijderd]
0
ben net ingestapt :)
eventjes een gokje wagen en anders hebben jullie een LT belegger erbij :)
[verwijderd]
0
zat ik wel aan te denken maar mijn koop koers was bereikt dus ben maar ingestapt.
denk dat er vandaag misschien al een rebound richting de 28,70 zit misschien dat ik dan weer ga cashen en anders maar hopen dat het morgen meevalt en dat het ergste al in de koers is verwerkt.
bartvde
0
[verwijderd]
0
@bart ik begrijp het wel hoor ! stukken boskalis zijn toch een stuk duurder dan sbm ;)
maar kon het niet laten om wat stukjes op te pakken rond de weerstand :)
heb weer leuke trades gemaakt dus ik kan wel een stootje hebben mocht het verkeerd uitpakken.
ik hoop eigenlijk dat ze vandaag weer een mooie bounce gaan maken zodat ik kan cashen haha
Diegy
0
Ik zou toch nog even wachten met kopen. Koers vind ik erg zwak zo voor de cijfers. Geeft me geen vertrouwen op goed nieuws.
[verwijderd]
0
dat is ook zo maar boskalis kwam op een prijs dat ik het gewoon niet kon laten liggen.
ik besef me wel dat er een downswing van 2 euro kan zijn maar ook een upswing van 2 euro dus ik wacht het af en sta met genoeg geld liquide om eventueel weer bij te kopen. dus ik durf het wel aan om te speculeren op redelijk cijfers met een goed orderboekje
guusje
0
quote:

Diegy schreef op 13 maart 2012 21:56:

Dat hoop ik ook voor je guusje, hopelijk morgen voor je een wat betere dag met Boskalis. Ben benieuwd naar de cijfers donderdag.
Diegy] Een lagere winstverwachting is geen verrassing, daar is Boskalis duidelijk in, je hoopt altijd dat het enigszins meevalt. Verders ben ik een lange termijn belegger in boskalis dus wat voor kant het ook opgaat maakt mij niets uit, omdat ik in dit aandeel al zeer lange tijd in zit, en ik vind dit bedrijf zeer omvangrijk in allerlei infrastructuur werken zitten,met smit berging en scheepvaart er bij is dit bedrijf erg veelzijdig geworden. Alleen moet de wereld economie nog verders aantrekken.
guusje
0
quote:

rghh schreef op 14 maart 2012 15:49:

toch maar even verkocht en kijk morgen wel weer wat ik ga doen.

Rghh, Nu al weer verkocht, je heb het bij SBM gezien eens mis je de boot, wat Boskalis en SBM betreft zijn het toch behoorlijke degelijke bedrijven om in te beleggen. Even wat meer geduld hebben en je pakt meer winst. Of vind je het trade spelletje leuker, is dat niet voor de wat meer speculatieve aandelen.
[verwijderd]
0
het is hoe je het bekijkt guusje ! sbm komt van de 20 + dus als je dan had gekocht zit je nog steeds op verlies ;)
ik verkies er gewoon voor op mijn "spots" uit te kiezen en dan voor de snelle winst te gaan.
het is inderdaad zo dat je met speculatieve aandelen meer ritjes kan maken maar mocht ik het is een keer mis hebben dan zit ik wel liever in aandelen waar ik zelf ook vertrouwen in heb !
ik geef wel toe dat het traden gewoon verslavend is :)
altijd leuk om te toetsen als je analyse goed is geweest.

boskalis is inderdaad weer snel uitgegaan maar de koers kwam dicht tegen mijn target van 28,70. heb iets meer dan 0,40 per aandeel gepakt en vond het wel weer goed. als je te gierig bent gaat het altijd fout maar je zult dan wel zien dat het morgen gelijk bij opening dik in de plus staat :)

maar je kan niet alles in het leven hebben haha

49 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
923,71  +0,35  +0,04%  07 jun
 Germany40^ 18.547,30 -0,56%
 BEL 20 3.900,39 -0,42%
 EURO50 5.042,41 0,00%
 US30^ 38.783,90 0,00%
 Nasd100^ 18.997,40 0,00%
 US500^ 5.344,04 0,00%
 Japan225^ 38.664,30 0,00%
 Gold spot 2.293,78 0,00%
 EUR/USD 1,0818 -0,67%
 WTI 75,26 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +2,85%
Nedap N.V. +2,60%
Alfen N.V. +2,55%
Sligro +2,36%
HEIJMANS KON +1,83%

Dalers

Arcadis -5,00%
CTP -2,50%
WDP -2,48%
SIGNIFY NV -2,07%
NX FILTRATION -2,05%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront