Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Fiscale optimalisatie

14.263 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 » | Laatste
graham20
0
quote:

ONN schreef op 26 maart 2024 13:59:

Zou het nog lukken deze week, een Paasarrest? :)
Neen. Eerder wordt het een halloween-arrest.
fd.nl/politiek/1512001/hoge-raad-stel...
Verhoogt de schadevergoeding en de rente.
ONN
0
quote:

graham20 schreef op 26 maart 2024 17:48:

Eerder wordt het een halloween-arrest.
:) Toevallig.

Ook goed. Welterusten dan maar weer.
HaBe
2
De Hoge Raad doet pas op zijn vroegst in augustus uitspraak over de herstelwet voor de box 3-belasting, zo weet het FD te melden. Eerder werd aangenomen dat het hoogste rechtsorgaan deze maand met een oordeel zou komen.

In het veelbesproken kerstarrest oordeelde de Hoge Raad dat de in 2017 ingevoerde box 3-heffing op basis van forfaitair rendement geen stand kan houden en dat in feite alleen over het werkelijke behaalde rendement belasting moet worden geheven. Maar nadat Financiën met een besluit kwam om rechtsherstel te bieden, was nog altijd een forfaitaire heffing over het box 3-vermogen van kracht.

Wat is werkelijk rendement?
De vraag is nu wat precies ‘werkelijk behaald rendement’ is. Aan de hand van een aantal procedures zou de Hoge Raad een oordeel vellen en er zijn al een aantal adviezen, doorgaans gegeven door de advocaat-generaal, bekend. Daarin is onder meer aangegeven hoe het werkelijk behaalde rendement dan bepaald moet worden. Dat omvat onder meer het uitdrukken van het werkelijke rendement in nominale termen, het maken van de vergelijking over alle vermogensbestanddelen, het negeren van verliesverrekening tussen jaren, en het meenemen van ongerealiseerde waardemutaties en relevante kosten.

Als bezwaarmakers gelijk krijgen en volledig gecompenseerd moeten worden op grond van de oude forfaitaire heffing, gaat dat de staat ongeveer vier miljard euro kosten. Is de tijdelijke regeling ook niet toereikend in de ogen van de Hoge Raad, dan zou de rekening nog eens enkele miljarden hoger kunnen uitpakken.
TonyX
0
Uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van een belastingjaar krijgt u van ons een definitieve aanslag. De aanslag inkomstenbelasting over belastingjaar 2023 moet uiterlijk op 31 december 2026 definitief zijn opgelegd.

www.belastingdienst.nl › prive › aangifte_doen
DeZwarteRidder
0
quote:

TonyX schreef op 27 maart 2024 11:21:

Uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van een belastingjaar krijgt u van ons een definitieve aanslag. De aanslag inkomstenbelasting over belastingjaar 2023 moet uiterlijk op 31 december 2026 definitief zijn opgelegd.

www.belastingdienst.nl › prive › aangifte_doen
Als die termijn niet gehaald wordt de voorlopige aanslag vernietigd.
Return on Equity/vh Free1
1
Niet automatisch, je dient om de vernietiging te vragen.
Een jaar of 30 geleden, in mijn eerste jaar als ondernemer heb ik er mee te maken gehad.
Wel jammer dat in dat eerste jaar de winstcijfers nog beperkt waren....dat dan wel weer, hahaha.
Fox WIld
0
quote:

TonyX schreef op 27 maart 2024 11:21:

Uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van een belastingjaar krijgt u van ons een definitieve aanslag. De aanslag inkomstenbelasting over belastingjaar 2023 moet uiterlijk op 31 december 2026 definitief zijn opgelegd.

www.belastingdienst.nl › prive › aangifte_doen
De 3 jaarstermijn wordt nog wel verlengd met de termijn van uitstel, als dat aangevraagd en verleend is.
graham20
0
Nadeel is wel dat ingehouden belastingen zoals o.a. die op binnen- en buitenlandse dividenden niet verrekend kunnen worden.
voda
0
Zo’n 6,6 miljoen mensen deden al aangifte, Belastingdienst ’enorm tevreden’
REDACTIE DFT

59 min geleden in GELD

AMSTERDAM - Al 6,6 miljoen Nederlanders deden afgelopen maand aangifte. Dat zijn er 244.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Ruim 2,5 miljoen Nederlanders moeten nog.

Dat meldt de Belastingdienst, die ’enorm tevreden’ zegt te zijn met hoe de aangifteperiode verloopt. Veel Nederlanders wilden er dit jaar maar wat graag vanaf zijn: op 1 maart - de eerste dag waarop aangifte doen mogelijk was - deden 735.000 mensen aangifte. Dat was het hoogste aantal ooit op een dag.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/126013754...
[verwijderd]
1
quote:

voda schreef op 2 april 2024 15:56:

Zo’n 6,6 miljoen mensen deden al aangifte, Belastingdienst ’enorm tevreden’
REDACTIE DFT

59 min geleden in GELD

AMSTERDAM - Al 6,6 miljoen Nederlanders deden afgelopen maand aangifte. Dat zijn er 244.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Ruim 2,5 miljoen Nederlanders moeten nog.

Dat meldt de Belastingdienst, die ’enorm tevreden’ zegt te zijn met hoe de aangifteperiode verloopt. Veel Nederlanders wilden er dit jaar maar wat graag vanaf zijn: op 1 maart - de eerste dag waarop aangifte doen mogelijk was - deden 735.000 mensen aangifte. Dat was het hoogste aantal ooit op een dag.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/126013754...
In de koffiekamer heb ik de vraag gesteld hoe dat nu zit met die forumregel dat er slechts 1 alinea gekopieerd en geplakt mag worden.

www.iex.nl/Forum/post/15242067.aspx
ffff
0
LOL, CIT: Het enige dat ik kan lezen uit het artikel van het Financieel Dagblad is: Saint Tropez, trekpleister voor de welgestelden. En verder geen woord meer en zoals je inmiddels weet ben ik het met dat beleid van media volkomen eens. Voor goede redactionele artikelen behoort betaald te worden. Voor niets gaat de zon op, al zijn er heel wat verpamperden in onze maatschappij die denken dat "alles" voor niets kan. De Overheid, de ander moet maar betalen.

Maar wel lol, omdat ik natuurlijk dacht: Er zijn meer plekken.....

Ennuh: Speciaal voor jou: Bij het grote accountantskantoor in ..........waar ik klant ben hebben ze werkelijk met open mond geluisterd naar mijn ervaringen gedurende 11 lange weken met Bonn en Berlijn.
"Antrag zur Erstatt..... Met open mond en stomverbaasd en super geïnteresseerd..... En zo zie je maar weer hoe verschillend reacties kunnen zijn.

Peter
graham20
0
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2024 14:11:

nos.nl/l/2515442

Een on topic bericht.
Mevrouw is wat beter geadviseerd dan de dokter.
DeZwarteRidder
0
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2024 14:11:

nos.nl/l/2515442

Een on topic bericht.
Mw Heineken woont niet in Nederland en hoeft hier dus geen inkomstenbelasting te betalen.
graham20
2
quote:

ffff schreef op 4 april 2024 13:54:

LOL, CIT: Het enige dat ik kan lezen uit het artikel van het Financieel Dagblad is: Saint Tropez, trekpleister voor de welgestelden. En verder geen woord meer en zoals je inmiddels weet ben ik het met dat beleid van media volkomen eens. Voor goede redactionele artikelen behoort betaald te worden. Voor niets gaat de zon op, al zijn er heel wat verpamperden in onze maatschappij die denken dat "alles" voor niets kan. De Overheid, de ander moet maar betalen.

Peter
Maar Peter kan zich geen abonnement op het FD permitteren. Go figure.
Fender bass
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 4 april 2024 14:16:

[...]

Mw Heineken woont niet in Nederland en hoeft hier dus geen inkomstenbelasting te betalen.
Dus niet on topic in een forum dat 'Fiscale optimalisatie' heet? Niet op alle slakken zout leggen alsjeblieft.
Return on Equity/vh Free1
3
Ik stond laatst te tanken voor E. 150,- en achter mij stond een vrouw in een klein oud autootje met 3 kleine kinderen op de achterbank te wachten, 3 blonde vrolijke koppies, zij tankte voor E. 25,-
De centjes waren op.
Ik maakte een praatje met haar en had spijt achteraf dat ik haar niet had laten vol tanken op mijn kosten.
Zij had het niet makkelijk als alleenstaande moeder met 3 kleine kinderen.

Vraagje aan ffff/Peter.
Jij, overigens nog iets meer dan ik denk ik, kunnen onze centjes niet meer gebruiken, het zijn er wat veel.
Ik hevelde al een paar mio over naar (klein-) kinderen, maar als ik zie hoe zij het royaal besteden stop ik daarmee.
Zelf leef ik zuinig zonder wensen, heb een fijn huis, een bmw en een boot, als dat al zou tellen....(not).

Ik heb steeds minder moeite met belasting betalen om de minder kansrijke en financieel zwakkere mede burgers wat te helpen.
Als nu de overheid ook eens probeert de luie gemakszuchtige, vaak zwartwerkende bijstandgerechtigden of gelukzoekende en vaak overlast gevende assielzoekers, eruit te filterenen ben ik helemaat tevreden.

Zou zo'n benadering bij jou een keer denkbaar zijn, Peter/ffff ?
graham20
2
quote:

Fender bass schreef op 4 april 2024 14:20:

[...]

Dus niet on topic in een forum dat 'Fiscale optimalisatie' heet? Niet op alle slakken zout leggen alsjeblieft.
Bovendien is althans was Charlene directeur van HH op grond waarvan ze in Nederland belastingplchtig is of was. Voorts vermijdt ze Nederlandse belasting via Luxemburg op een wijze waar onze Luxemburgse groothertog, die deze thread heeft opgericht, waarvoor we hem elke morgen door het zeggen van een gebed danken, omdat hij ons zoveel heeft geleerd, al schiet mij thans niet te binnen wat, overigens geen idee van heeft.
14.263 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0693 -0,34%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront