Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Maandag 27 Juni

149 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
[verwijderd]
0
Eigenlijk is deze koersbeweging wel weer erg grappig, er is bekend gemaakt dat ze nog steeds met vastgoed bezig zijn, dus er nog geen overeenstemming is, dat VA nog steeds geïnteresseerd is, dus nog niet instapt en dat 'een' chinees bedrijf 582 auto's koopt.
Waarom 'een', was Pang Da niet meer geïnteresseerd? Met dit persbericht is de verifieerbaarheid terug gebracht tot nul, immers partijen EN voorwaarden zijn niet bekend. Eerdere verkopen werden ook hoog van de toren geblazen maar hebben geen enkel effect gehad (naar verluidt wegens voorwaarden waardoor dit geld überhaupt niet gebruikt kon worden voor leveranciers zoals gemeld in het persbericht destijds)

Ik denk, hoe meer VM in het nauw zit hoe raarder de sprongen, board heeft geen zin meer om hier verantwoording over te dragen en is opgestapt.
lucas D
0
Geduld vakbond met Saab is opTROLLHÄTTAN (ANP) - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan. Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.

Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.

De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien. IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.

Bron: ANP
Publicatiedatum: 27 jun 2011 10:53:26
Copyright (c) 2011 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

Swedish Automobile

lucas D
lucas D
0
De koers zit op een tweesprong! Gaan we verder omlaag of gaan we weer omhoog?

Ik ga er van uit dat de koers weer onder de euro komt.

lucas D
[verwijderd]
0
quote:

lucas D schreef:

De koers zit op een tweesprong! Gaan we verder omlaag of gaan we weer omhoog?

Ik ga er van uit dat de koers weer onder de euro komt.

lucas D
dan koop ik bij...
[verwijderd]
0
quote:

AX lover schreef op 27 juni 2011 00:40:

[...]
www.svd.se/naringsliv/sa-ska-muller-f...

2nd Round 260 million will come from the EIB. Saab asked back in April this money (a common tranche of the EIB loan). Since the matter has been stuck with the EIB - who believe that Saab has not followed its business plan. The linchpin is that the EIB would like Saab to secure financing.
Dit is de eerste keer dat ik zie dat er in de media wordt geschreven over twijfels betreffende de eerdere bestedingen van EIB gelden.
Ik hou vast aan wat ik eerder schreef, EIB heeft 230mil uitgeleend aan Saab onder voorwaarden dat dit geld tezamen met 230mil van Saab zelf zou worden gebruikt voor aangewezen ontwikkel projecten; op de balans is het totaal potje uitgegeven R&D gelden minder dan 85mil. Saab heeft de voorwaarden van deze lening willens en wetens gebroken en kan naar mijn idee dan ook schudden dat de EIB op enige manier nog extra geld bij gaat storten.

[verwijderd]
0
quote:

nieuwe gast schreef op 27 juni 2011 11:03:

[...]

dan koop ik bij...
wacht ook totdat we onder euro uit komen, maar het duurt veel langer dan vrijdag!!!
s.lin
0
Geduld vakbond met Saab is op

Gepubliceerd op 27 jun 2011 om 10:51
TROLLHÄTTAN (ANP) - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan. Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.

Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.

De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien. IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
[verwijderd]
0
Een beetje onder gesneeuwd maar niet geheel onbelangrijk is de schuld die door de Swedish Enforcement Agency wordt gevorderd. Zij hadden 14juni een betalingstermijn van 10dagen gesteld, deze is inmiddels verlopen. Dit wil zeggen dat de SEA (vanaf vandaag) wettelijk beslag mag leggen op de eigendommen van Saab.
AX lover
0
Waarom is iedereen zo blij dat Saab een paar honderd auto's aan een anonieme Chinese partij heeft verkocht? Dat heeft toch echt een geloofwaardigheid van 0,0.

Krijg sterk het gevoel dat dit een (doorzichtig) trucje is om Hemfosa over de streep te trekken. Die kopen het vastgoed namelijk alleen maar als ze erin geloven dat Saab blijft bestaan.

Door Saab op papier wat meer lucht te geven hoopt Victor de mensen van Hemfosa vertrouwen te geven.
lucas D
0
Verwacht dat Hemfosa de deadline zal uitrekken tot er meer nieuws is. Koopt Hemfosa vandaag of morgen dan stap ik gelijk in.

lucas D
[verwijderd]
0
@AX:
Zo denk ik er ook over, moest ook wel lachen om:
Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), maakt maandag bekend een order van EUR13 miljoen voor 582 Saabs te hebben ontvangen, waardoor het bedrijf verwacht op korte termijn weer salaris te betalen en een deel van de schulden aan leveranciers te voldoen.
Salaris is 11mil, dan is het toch lachwekkend om te schrijven dat je met deze gelden leveranciers gaat afbetalen :-S
s.lin
0
UPDATE: Swedish Automobile gaat na order weer salaris betalen
Gepubliceerd: 11:56
(Update van eerder gepubliceerd bericht 'Swedish Automobile's Saab krijgt orders twv euro13 mln' om informatie en koersreactie toe te voegen.)

Door Christina Zander

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

STOCKHOLM (Dow Jones)--Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), maakt maandag bekend een order van euro13 mln voor 582 Saabs te hebben ontvangen, waardoor het bedrijf verwacht op korte termijn weer salaris te betalen en een deel van de schulden aan leveranciers te voldoen.

Afgelopen donderdag maakte het noodlijdende Saab bekend dat het niet meer in staat was haar eigen werknemers te betalen, omdat het niet was gelukt financiering voor de korte termijn rond te krijgen.

"We hadden al het gevoel dat er iets als dit zou gebeuren", zegt Annette Hellgren, hoofd van de lokale vakbond Unionen, over de nieuwe order, die is besteld door een bedrijf uit China.

Swedish Automobile blijft op zoek naar aanvullende financiering voor de korte termijn om de productie te kunnen hervatten. Gesprekken over een mogelijke verkoop en terughuur van Saabs vastgoedposities zijn nog steeds gaande, terwijl daarnaast wordt gewacht op toestemming van de Zweedse overheid voor een mogelijke kapitaalinjectie van de Russische investeerder Vladimir Antonov.

"Zodra toestemming is gegeven, kan Antonov op dit kritieke punt Swedish Automobile/Saab Automobile van de benodigde financiering voorzien. We doen onze uiterste best om deze noodzakelijke goedkeuring zo snel als praktisch mogelijk te krijgen", zegt Victor Muller, chief executive van zowel Saab Automobile als Swedish Automobile.

Het bedrijf is daarnaast in afwachting van overheidsgoedkeuringen voor een deal met Chinese investeerders
De onderneming heeft overeenkomsten liggen om belangen van gezamenlijk meer dan 50% in het bedrijf te verkopen aan de Chinese bedrijven Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd en Pang Da Automobile Trade Co Ltd (601258.SH). Hiervoor is echter toestemming vereist van Zweedse en Chinese autoriteiten, die de zaak nog in overweging hebben.

Ondanks de overeenkomsten met de Chinese investeerders, is Saab nog niet in staat geweest de toelevering van onderdelen te herstellen om de productie weer op te starten bij haar fabriek in het Zweedse Trollhattan, met ongeveer 3.800 werknemers.

Het aandeel Swedish Automobile, dat vorige week tweederde van zijn waarde verloor, wint maandag enigszins terrein terug en noteert omstreeks 11.40 uur 23,5% hoger op euro1,21.

Door Christina Zander; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; amsterdam@dowjones.com

(c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
AX lover
0
Die salarissen zijn overigens zo'n 10 miljoen. Dan blijft er nog 3 miljoen over om oude schulden af te lossen en om onderdelen te kopen voor 582 nieuwe auto's.

Want dat schijnt iedereen in zijn enthousiasme te vergeten: 80 tot 90 procent van die 13 miljoen móet eigenlijk gebruikt worden om onderdelen te kopen. Nu wordt het gebruikt om oude schulden af te lossen en kan er nog steeds geen auto gebouwd worden...
lucas D
0
Soms vergeet je met de hoogte om in te stappen wel eens dat een aandeel al veel waarde verloren heeft. In het geval van Saab is het verschil vanaf 1juni 3,20 euro tot heden ongeveer 2,00 euro.
Er is dus veel te winnen bij een goed onderhandelings resultaat van Muller.
Als je dit meeneemt dan is 1,20 niet te hoog. Ik ben me aan het beraden.

lucas D
[verwijderd]
0
quote:

lucas D schreef op 27 juni 2011 12:17:

Soms vergeet je met de hoogte om in te stappen wel eens dat een aandeel al veel waarde verloren heeft. In het geval van Saab is het verschil vanaf 1juni 3,20 euro tot heden ongeveer 2,00 euro.
Er is dus veel te winnen bij een goed onderhandelings resultaat van Muller.
Als je dit meeneemt dan is 1,20 niet te hoog. Ik ben me aan het beraden.

lucas D
Maar als je je bedenkt dat verkoop van vastgoed niet doorgaat.... dan is 1.20 wel hoog!!!

Ik zit ook te denken, maar als het goed komt dan gaan we heel snel richting 2 euro!!
[verwijderd]
0
Er staan nog zo'n 4000 "nieuwe" SAAB's in de VS. Als VM uit deze voorraad verpatst heeft dan ziet het er voor de beoogd ontvangers van die 13 mio iets beter uit.
Blijft uiteraard wel de kosten voor het transport van de VS naar China, maar toch.

Het blijft schokkend nieuws, in maanden tijd hier voor 3 dagen productie verkocht en de wereld staat op zijn kop..
AX lover
0
quote:

schreef:

700 million needed for the start of production

Posted 11:43
Between 700 and 800 million Kronor do not exist for Saab to be able to start up production again. It is estimated Automotive Suppliers Group CEO Svenåke Berglie. In addition, information about long-term funding.

- Otherwise, there is no point to run in time.

Saab Management has offered contractors the payment of 10 percent of what they owe and then proceed with a cash payment for normal deliveries.

- The idea is that one should not increase its debt.

According Berglie, it is unclear how providers have responded to this.

- It has probably come in both yes and no. And I do not need 100 percent, but close to. It depends on what vendors are saying no.
ttela.se/ekonomi/saab/1.1266910-700-m...

Saab heeft dus 70 tot 80 miljoen euro nodig om de productie weer op te kunnen starten. Hoe gaan ze dat voor elkaar krijgen?

- 13 miljoen van "een Chinees bedrijf" (hoe vaag wil je het hebben)
- 30/35 miljoen door de verkoop van het vastgoed

En de rest??? Ik heb geen flauw idee!
AX lover
0
quote:

competizione schreef op 27 juni 2011 12:32:

Er staan nog zo'n 4000 "nieuwe" SAAB's in de VS. Als VM uit deze voorraad verpatst heeft dan ziet het er voor de beoogd ontvangers van die 13 mio iets beter uit.
Blijft uiteraard wel de kosten voor het transport van de VS naar China, maar toch.

Het blijft schokkend nieuws, in maanden tijd hier voor 3 dagen productie verkocht en de wereld staat op zijn kop..
Ik dacht in eerste instantie ook dat ze "gewoon" auto's uit de VS naar China zouden sturen, maar dat is niet zo makkelijk als het op het eerste gezicht lijkt.

Die auto's zullen namelijk heel erg aangepast moeten worden. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de volgende zaken:
- Instructieboekjes
- Stickers (Chinees ipv Engels)
- Navigatiesysteem (werkt die wel in China?)
- Boordcomputersoftware (Chinees ipv Engels)
- Nieuwe teller klokken (kilometers ipv mijlen)
- Wellicht nog andere lokale eisen mbt verlichting, bumpers etc

Er zit bijvoorbeeld al een wereld van verschil tussen een Europese Saab en een Amerikaanse Saab. Het is dus niet zo heel makkelijk om zomaar auto's van het ene continent naar het andere te sturen.

Ook Pang Da heeft al aangegeven dat ze alleen maar volledig nieuwe auto's koopt die nog geproduceerd moeten worden. Ze zitten vooral te springen om de nieuwe 9-4X.
149 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
912,23  -3,81  -0,42%  28 mei
 Germany40^ 18.672,00 -0,03%
 BEL 20 3.948,08 -0,92%
 EURO50 5.036,49 0,00%
 US30^ 38.879,10 0,00%
 Nasd100^ 18.893,50 0,00%
 US500^ 5.311,30 0,00%
 Japan225^ 38.971,40 0,00%
 Gold spot 2.357,88 -0,15%
 EUR/USD 1,0852 -0,06%
 WTI 80,13 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

NX FILTRATION +7,07%
AZERION +2,36%
Pharming +2,18%
CM.COM +2,16%
Air France-KLM +2,07%

Dalers

VIVORYON THER... -33,33%
NN Group -4,09%
B&S Group SA -3,85%
FASTNED -2,27%
ASR Nederland -2,26%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront