Columns « Terug naar discussie overzicht

Grote reorganisatie bij Volkswagen en Audi op komst - media

Lees deze column op IEX.nl

11 Posts
suskewiet
0
En dit allemaal omdat ze schrik hebben van de Chinezen die de markt van elektrische wagens door drukken .
Spijtig wat er gaande is
b.west.invest
0
Johannes Hannes
4
Ook wel arrogant en naief; het diesel schandaal in europa tot daaraan toe hier kun je met consumenten besodemieteren en heel eind komen in samenwerking met de overheid maar denken dat dit ook in amerika lukt is een beetje dom. Dan denken dat iedereen even minimaal 40000 euro uit zak tekt voor een SUV van 2500 kg om in de stad rond te rijden. Auto's blijven ontwikkelen met meer dan 300 pk die in 0,3 seconden naar de honderd kunnen en dan denken dat het "volk"swagens zijn terwijl we in de spits niet verder komen dan gemiddeld 50 en dat voor tig merken doen is toch niet echt allemaal de schuld van chinezen.
Putschrijvert
0
Goed nieuws. Ze boeren niet slecht, maar je kunt maar beter voorbereid zijn op de toekomst gelet op de ontwikkelingen met elektrisch en inderdaad China.
tmark
1
Het is diep triest voor heel de EU dat de Duitsers zo lang hebben weggekeken van de auto's van de toekomst. Ontwerpen kunnen ze nog steeds, maar op technologie en assemblage zijn ze de slag aan het verliezen. Merkel heeft het veel te lang aangekeken. Het CDU werd ook mede gefinancierd door de autobranche.
Paul
0
quote:

suske wiet schreef op 12 juni 2023 09:14:

En dit allemaal omdat ze schrik hebben van de Chinezen die de markt van elektrische wagens door drukken .
Spijtig wat er gaande is

Als het door synergievoordelen efficiënter kan, moet je dat doen. Anders kun je niet concurreren. Wat is daar triest aan? U betaalt toch ook niet graag teveel voor uw auto?
suskewiet
0
quote:

Paul schreef op 12 juni 2023 09:49:

[...]

Als het door synergievoordelen efficiënter kan, moet je dat doen. Anders kun je niet concurreren. Wat is daar triest aan? U betaalt toch ook niet graag teveel voor uw auto?
Duitsland heeft hopen geld in de auto sector gepompt .
Concurrentie mag er zijn maar op een eerlijke manier .
China heeft jarenlang zich gedragen als ontwikkelingsland en het WTO heeft de ogen altijd gesloten .
Duitsland is naief geweest en de Chinezen teveel vrijheid gegeven .
Red_
0
quote:

suske wiet schreef op 12 juni 2023 09:54:

[...]
Duitsland heeft hopen geld in de auto sector gepompt .
Concurrentie mag er zijn maar op een eerlijke manier .
China heeft jarenlang zich gedragen als ontwikkelingsland en het WTO heeft de ogen altijd gesloten .
Duitsland is naief geweest en de Chinezen teveel vrijheid gegeven .

Tja Duitsland heeft er alles aan gedaan om de inflatie laag te houden en daarmee ook de Euro te verzwakken. Dat was tenslotte goed voor de Duitse export.
taurus86
0
De eerste klap is een Daalder waard. Volkswagen eerst en dan Stellantis. De Europese automobielmarkt ondergaat een verjongingscultuur. De kopers van de Toekomst gaan de richting bepalen. De 50+ -ers rijden de bestaande modellen op.
AI en Robotisering zijn de tools. Banen worden schaarser.
Fait vos jeux.
Bulletje Rozenwater
0
quote:

tinybolus schreef op 12 juni 2023 09:45:

Het is diep triest voor heel de EU dat de Duitsers zo lang hebben weggekeken van de auto's van de toekomst. Ontwerpen kunnen ze nog steeds, maar op technologie en assemblage zijn ze de slag aan het verliezen. Merkel heeft het veel te lang aangekeken. Het CDU werd ook mede gefinancierd door de autobranche.
Het elektrisch aanbod van Volkswagen is eigenlijk best aardig. Alleen de echte ev fabrikanten hebben een voorsprong en wellicht de Koreanen. Buiten dat is er echt geen reden voor paniek, ze volgen gewoon de vraag van de consument, dat wordt steeds meer elektrisch.
Je ziet overigens ook dat echte EV fans Duitse auto’s weer interssant gaan vinden.
Ron Kerstens
0
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 12 juni 2023 11:19:

[...]

Het elektrisch aanbod van Volkswagen is eigenlijk best aardig. Alleen de echte ev fabrikanten hebben een voorsprong en wellicht de Koreanen. Buiten dat is er echt geen reden voor paniek, ze volgen gewoon de vraag van de consument, dat wordt steeds meer elektrisch.
Je ziet overigens ook dat echte EV fans Duitse auto’s weer interssant gaan vinden.
Zo is dat, stap eens in een VW ID4 en je realiseert je dat VW niet achterloopt oid, de prijs zou wat naar beneden mogen maar daarom wordt ook die reorganisatie cq effinciencyslag ingezet.
11 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,27  -0,36  -0,04%  18:05
 Germany40^ 18.112,60 -0,27%
 BEL 20 3.886,76 +0,31%
 Europe50^ 4.978,19 -0,57%
 US30^ 38.333,04 +0,32%
 Nasd100^ 17.718,47 +0,12%
 US500^ 5.100,53 +0,10%
 Japan225^ 38.300,67 -0,12%
 Gold spot 2.336,95 -0,04%
 EUR/USD 1,0718 +0,22%
 WTI 82,74 -1,08%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Philips Konin... +29,35%
Alfen N.V. +14,76%
EBUSCO HOLDING +6,88%
FASTNED +4,79%
EXOR NV +3,96%

Dalers

Vastned -6,87%
VIVORYON THER... -5,88%
ASMI -4,39%
ADYEN NV -2,42%
BESI -2,42%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront