BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM augustus 2023

1.044 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 28 augustus 2023 16:52:

[...]

Jawel Henk, ze worden nu per maand betaald. Elke maand een paar miljoen. Ik heb er over gepost maar kan het niet terugvinden.
BAM had 1,875 claims, to the value of €646m, at the beginning of the year but this increased to 2,175 claims by the end of June - valued at €756m.

Claims die niet betaald zijn. En daar heeft BAM wel werk voor geleverd. En kosten voor gemaakt.
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 augustus 2023 17:10:

[...]

BAM had 1,875 claims, to the value of €646m, at the beginning of the year but this increased to 2,175 claims by the end of June - valued at €756m.

Claims die niet betaald zijn. En daar heeft BAM wel werk voor geleverd. En kosten voor gemaakt.
Ik kan me niet voorstellen dat BAM over het resterende werk wat ze nu uitvoeren ook nog claims in dient. Dat is 110 miljoen euro over een half jaar. Als het mei 2024 wordt opgeleverd dan zou je op 300 miljoen aan extra claims komen, als dat zo doorgaat.

Kunnen wel claims van langer terug en nu pas in gedient.
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 28 augustus 2023 17:30:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat BAM over het resterende werk wat ze nu uitvoeren ook nog claims in dient. Dat is 110 miljoen euro over een half jaar. Als het mei 2024 wordt opgeleverd dan zou je op 300 miljoen aan extra claims komen, als dat zo doorgaat.

Kunnen wel claims van langer terug en nu pas in gedient.
claims by the end of June - valued at €756m.

Eind juni had BAM claims op het kinderziekenhuis van Euro 756 miljoen.
Ik noem het onbetaalde rekeningen.
En dat gaat ten koste van de liquiditeit.
BAM heeft daarvoor wel werk geleverd, maar is er niet voor betaald.

En of die claims nog verder toenemen (zou mij niet verbazen) weten we niet.
Marinus-86
0
1,940 eindveiling en nu even doorzetten;
Fugro op 16 euro een verkoop orde staan, komt u maar.
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 augustus 2023 17:37:

[...]

claims by the end of June - valued at €756m.

Eind juni had BAM een claim op het kinderziekenhuis van Euro 756 miljoen.
Ik noem het onbetaalde rekeningen.
En dat gaat ten koste van de liquiditeit.
BAM heeft daarvoor wel werk geleverd, maar is er niet voor betaald.

En of die claims nog verder toenemen (zou mij niet verbazen) weten we niet.
Ja, mee eens Henk, IS ten koste gegaan van de liquiditeit. Een groot deel is personeelskosten dacht ik. In elk geval, als dit nu nog zo zou zijn, hebben ze elke maand bijna 17 miljoen aan onbetaalde rekeningen. Waarvan je dus moet afwachten of je het ooit nog beurt. En toch gewoon doorwerken? Er zal straks wel een schikking getroffen worden, dat lijkt me het meest voor de hand liggen. Politiek gezien ook beter, dan kan je zeggen dat je minder betaald hebt dan gevraagd werd. Bij de rechter moet je maar afwachten, BAM ook.
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 28 augustus 2023 17:50:

[...]

Ja, mee eens Henk, IS ten koste gegaan van de liquiditeit. Een groot deel is personeelskosten dacht ik. In elk geval, als dit nu nog zo zou zijn, hebben ze elke maand bijna 17 miljoen aan onbetaalde rekeningen. Waarvan je dus moet afwachten of je het ooit nog beurt. En toch gewoon doorwerken? Er zal straks wel een schikking getroffen worden, dat lijkt me het meest voor de hand liggen. Politiek gezien ook beter, dan kan je zeggen dat je minder betaald hebt dan gevraagd werd. Bij de rechter moet je maar afwachten, BAM ook.
Tijdens de bouw zijn er veel veranderingen doorgevoerd in de bouwplannen.
En daar moet BAM gewoon voor betaald worden. Zal ook wel gebeuren.
De vraag blijft: wordt alles betaald wat BAM claimt?
En zo niet: wat is de schade voor BAM?
Het gaat om gigantische bedragen.
OnoMatopee
0
Verduurzaming 136 woningen Croesinckplein Zoetermeer
In opdracht van VvE “De Verdwenen Brug” worden 136 woningen verduurzaamd. De aanpak bestaat uit een aantal energetische ingrepen in combinatie met noodzakelijk onderhoud en een esthetische upgrade. De verduurzamingsmaatregelen bestaan uit buitengevelisolatie (RC>5.0), kunststof kozijnen met triple glas, overlagen dak, isolatie tussenverdieping en een CO2 gestuurde mechanische ventilatie. Er komen 80 zonnepanelen op het dak voor het collectieve verbruik.

De renovatiewerkzaamheden bestaan uit betonherstel, vervangen balkonhekken (projectspecifieke oplossing door de baluster aan de onderzijde van de balkonvloeren te bevestigen) en een verlaagd plafond. Het ontwerp is van BIQ Architecten.

Er is in de afgelopen jaren veel veranderd in de wijk Palenstein. Zo zijn veel oude complexen gesloopt en wordt er veel nieuwbouw gebouwd rondom het complex. Daarom is het mede van belang dat dit complex ook een upgrade krijgt.
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 augustus 2023 17:57:

[...]

Tijdens de bouw zijn er veel veranderingen doorgevoerd in de bouwplannen.
En daar moet BAM gewoon voor betaald worden. Zal ook wel gebeuren.
De vraag blijft: wordt alles betaald wat BAM claimt?
En zo niet: wat is de schade voor BAM?
Het gaat om gigantische bedragen.
Jawel, maar de kosten zijn al gemaakt [van die claims]. En wie zegt dat alle claims van BAM wel kloppen? Daar gaan wij van uit maar dat hoeft niet zo te zijn. Ze kunnen personeel wel ergens anders hebben ingezet, en dan toch verloren uren wegens Corona
claimen. Wie zal het zeggen?

We wachten maar af Henk. Ze kunnen wel verlies lijden op het project maar als ze alsnog een paar honderd miljoen beuren gaat de liquiditeit omhoog. :) Joosten maakt zich er niet druk over, laten wij dat ook maar niet doen.
Tsjonge
2
Nou ik denk toch dat er steeds per fase betaald wordt en dat als er achterstanden zijn men toch op nieuwe fasen de rem zet . Lijkt me een logische gedachte. Geen werk als er niet betaald wordt en naast allerlei aanpassingen zal dat ook tot vertragingen leiden. Ik maak me niet zoveel zorgen in deze om de positie van BAM . Denk dat Joosten goed weet hoe te handelen.
Zwijnash
2
quote:

HenkdeV schreef op 28 augustus 2023 17:37:

[...]

claims by the end of June - valued at €756m.

Eind juni had BAM claims op het kinderziekenhuis van Euro 756 miljoen.
Ik noem het onbetaalde rekeningen.
En dat gaat ten koste van de liquiditeit.
BAM heeft daarvoor wel werk geleverd, maar is er niet voor betaald.

En of die claims nog verder toenemen (zou mij niet verbazen) weten we niet.
Bam zal niet aan €756 m aan werk doen zonder wat afspraakjes, niet vergeten Bam had gezegd dat ze ook kunnen weg lopen van de project maar dan was de kosten voor Ireland veel maal hoger.

Ireland heeft al € 300 miljoen extra geld voor de project bij elkaar verzameld.
Bam had de eerst rechtszaak gewonnen van € 40 miljoen.

Ik kan niet voorstellen dat er wat afspraak/ zekerheid in zit anders was Bam met Joosten al weg gelopen
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 28 augustus 2023 18:05:

[...]

Jawel, maar de kosten zijn al gemaakt [van die claims]. En wie zegt dat alle claims van BAM wel kloppen? Daar gaan wij van uit maar dat hoeft niet zo te zijn. Ze kunnen personeel wel ergens anders hebben ingezet, en dan toch verloren uren wegens Corona
claimen. Wie zal het zeggen?

We wachten maar af Henk. Ze kunnen wel verlies lijden op het project maar als ze alsnog een paar honderd miljoen beuren gaat de liquiditeit omhoog. :) Joosten maakt zich er niet druk over, laten wij dat ook maar niet doen.
Joosten maakt zich er (intern) ongetwijfeld heel druk over.
En een paar honderd miljoen is echt niet genoeg.
Gewoon het overgrote deel moet binnenkomen, anders heeft BAM een probleem.
En werken ze weer een jaar (of nog langer) voor niks.
Met alle gevolgen van dien voor de koers en de aandeelhouders (Joosten is ook aandeelhouder).
En BAM zal de claims zeker goed moeten onderbouwen.
Helemaal wanneer er een rechter naar gaat kijken.
Ben bang dat het allemaal nog lang gaat duren.
HenkdeV
0
quote:

Daytripper schreef op 28 augustus 2023 18:21:

Nou ik denk toch dat er steeds per fase betaald wordt en dat als er achterstanden zijn men toch op nieuwe fasen de rem zet . Lijkt me een logische gedachte. Geen werk als er niet betaald wordt en naast allerlei aanpassingen zal dat ook tot vertragingen leiden. Ik maak me niet zoveel zorgen in deze om de positie van BAM . Denk dat Joosten goed weet hoe te handelen.
claims by the end of June - valued at €756m
Flauwekul dus:-)).
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 28 augustus 2023 18:26:

[...]

Bam zal niet aan €756 m aan werk doen zonder wat afspraakjes, niet vergeten Bam had gezegd dat ze ook kunnen weg lopen van de project maar dan was de kosten voor Ireland veel maal hoger.

Ireland heeft al € 300 miljoen extra geld voor de project bij elkaar verzameld.
Bam had de eerst rechtszaak gewonnen van € 40 miljoen.

Ik kan niet voorstellen dat er wat afspraak/ zekerheid in zit anders was Bam met Joosten al weg gelopen
Extra werk zal zeker wel betaald worden, daar twijfel ik niet aan.
Laat onverlet, dat niemand weet of dat die hele 756 miljoen is.

Wanneer iedereen er van overtuigd was dat die hele 756 miljoen zou binnenkomen, dan stond de koers echt wel hoger.

Ik kap er mee, tijd voor een frisse douche:-).
En de kranten van vandaag liggen er ook nog ongelezen.
Zwijnash
1
Ter info - op iex koffie kamer is er topic over RR nuclear

Misschien komt er iets interessant in - jullie zijn op de hoogte…

www.iex.nl/Forum/Topic/1397560/Koffie...
email2uwf
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 augustus 2023 18:30:

[...]

Joosten maakt zich er (intern) ongetwijfeld heel druk over.
En een paar honderd miljoen is echt niet genoeg.
Gewoon het overgrote deel moet binnenkomen, anders heeft BAM een probleem.
En werken ze weer een jaar (of nog langer) voor niks.
Met alle gevolgen van dien voor de koers en de aandeelhouders (Joosten is ook aandeelhouder).
En BAM zal de claims zeker goed moeten onderbouwen.
Helemaal wanneer er een rechter naar gaat kijken.
Ben bang dat het allemaal nog lang gaat duren.
Beste Henk
Het is Bam die de rechter weer ingeschakeld heeft.
HenkdeV
0
quote:

email2uwf schreef op 29 augustus 2023 09:29:

[...]
Beste Henk
Het is Bam die de rechter weer ingeschakeld heeft.
Helemaal goed beste email2uwf.
Zeer verstandig.

En daarom is dit heel belangrijk :

En BAM zal de claims zeker goed moeten onderbouwen.
Helemaal wanneer er een rechter naar gaat kijken.
boldie
0
HenkdeV
0
quote:

boldie schreef op 29 augustus 2023 09:44:

Nou volgende keer 2 cent up gaat opening ook maar keer gelijk dumpen
NN "gedumpt", kat in het bakkie.
1.044 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 17:35
Koers 3,960
Verschil -0,040 (-1,00%)
Hoog 4,000
Laag 3,930
Volume 886.401
Volume gemiddeld 1.196.475
Volume gisteren 1.393.874

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront