BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi Mei 2015

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Pokerface
0
quote:

Marmie Marmie schreef op 4 mei 2015 16:18:

Mogen heel blij zijn als we de komende dagen niet nog heel veel weg zakken. Er lijkt gewoon enkel vertrouwen te zijn in het aandeel. Andere bedrijven communiceren dan ook veel beter dan BESI met hun omgeving. Schimmig doen over H2 is natuurlijk niet heel slim, dan wordt het aandeel gewoon afgestraft. Het mag dan wel een mooi bedrijf lijken met goede ontwikkelingen, maar blijkbaar denkt de markt daar momenteel heel anders over, anders was de koers niet in een paar handeldagen zoveel gezakt als nu. We moeten maar eens goed opletten wie hier belang bij heeft. Worden er soms op korte termijn weer gratis aandelen aan bestuurders verstrekt of zo?
Schimmig doen??? Het is in deze sector gewoon lastig om ver vooruit te kijken. Niemand heeft er iets aan als Besi nu te positieve of juiste te negatieve verwachtingen schept over een periode waar ze geen zicht op hebben.
Hoezo communiceert Besi niet goed?
Besi heeft het prima gedaan de afgelopen twee jaar en is verdrievoudigd in koers. Dat denkt de markt er van! Vind maar eens een fonds dat het beter heeft gedaan. Wat er nu gebeurt zijn gewoon winstnemingen. De rek is er een beetje uit. Beleggers nemen hun winst, stappen uit en stappen lager weer in voor een nieuwe rit. Had ik ook moeten doen... Nee, geen paniek bij Besi hoor, gewoon op de plank leggen voor de lange termijn.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 4 mei 2015 13:56:

[...]

Alleen newbies kunnen dit soort dingen verzinnen.....
Zit je in Besi?
Hoe. Zie jij de komende week?

( ik ben vandaag weer ingestapt. Blijft n gokje...ik wil t dividend wel)
DeZwarteRidder
0
quote:

Jan Pal schreef op 4 mei 2015 17:02:

[...]
Zit je in Besi?
Hoe. Zie jij de komende week?
Ja.

Ik zie niks, alleen PM kan de toekomst voorspellen.
[verwijderd]
0
quote:

Jan Pal schreef op 4 mei 2015 17:02:

[...]

Zit je in Besi?
Hoe. Zie jij de komende week?

( ik ben vandaag weer ingestapt. Blijft n gokje...ik wil t dividend wel)
We eindigen vandaag tussen de 25-26.
Na ex-dividend knallen we omlaag naar de 20 euro.
Dan stappen de grote partijen weer in en zitten we weer op de 30 euro binnen een maand.

Maar goed, ik ben een newbie.
Ik zeg ook maar wat.

(dit was sarcasme voor diegenen die het niet snappen)
[verwijderd]
0
Vandaag flink ingestapt voor het dividend. Eind van de week staan we weer op 26 euro.

[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 4 mei 2015 17:04:

[...]

Ja.

Ik zie niks, alleen PM kan de toekomst voorspellen.
Soms wel soms niet juist. zie thrombo en gtat.
( en niet juist gaat n stuk harder van au ! )
Maar goed, hij durft wel te voorspellen

Ik Gok Besi ,volgende week boven de 27
Pokerface
0
quote:

bgc200 schreef op 4 mei 2015 17:11:

[...]

We eindigen vandaag tussen de 25-26.
Na ex-dividend knallen we omlaag naar de 20 euro.
Dan stappen de grote partijen weer in en zitten we weer op de 30 euro binnen een maand.

Maar goed, ik ben een newbie.
Ik zeg ook maar wat.

(dit was sarcasme voor diegenen die het niet snappen)
Maar je bent toch ook een newbie?
Ex dividend gaan we 1,50 omlaag. Waarom zouden we daarna doordalen naar 20 euro? En waarom zouden we dan binnen een maand weer 50% stijgen? Ik vind dat nogal gedurfde uitspraken, zeker voor een newbie. Maar goed, we wachten het af.
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 4 mei 2015 18:15:

[...]

Maar je bent toch ook een newbie?
Ex dividend gaan we 1,50 omlaag. Waarom zouden we daarna doordalen naar 20 euro? En waarom zouden we dan binnen een maand weer 50% stijgen? Ik vind dat nogal gedurfde uitspraken, zeker voor een newbie. Maar goed, we wachten het af.
450k volume vandaag, t.o.v. 160k gemiddeld.
Dat is 3x zoveel volume

Hoeveel daarvan denk je dat het dividendjagers zijn?
Hoeveel daarvan gaan gelijk na ex-dividend weer uitstappen?
Hoeveel stoplosses gaan weer getriggered worden na een bloedbad zoals vorige week? Iedereen met nog een beetje groen op zijn bord zal ook winst willen nemen voordat het te laat is.

Dat ik een nieuw ben op IEX maakt me nog geen newbie.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar koers van BESI beweegt alles behalve natuurlijk en normaal.
Er is wel een grote hoeveelheid aandelen overgedragen door een partij(en) op de 26 euro, net als toen met de 30 euro.

De eindstanden heb ik natuurlijk overdreven. Maar ik verwacht inderdaad nog een fikse daling voordat we weer kunnen stijgen richting de Q2 cijfers.

Ik zou de 30 tijdelijk in de ijskast zetten totdat we een outlook krijgen op H2 (of een ander ASML-Intel achtig nieuws)
[verwijderd]
0
1,50 gaat morgenvroeg van de koers af, de kans is zeker aanwezig dat op die koers weer velen willen instappen en morgenavond de koers gewoon op
€ 25,00 staat.
Pety
0
Heb vandaag wat aandelen Besi bijgekocht. Wil het dividend wel hebben-:).
Vraagjes: wanneer kan ik ze verkopen? Kan dat eventueel meteen morgen al of moet ik wachten tot het dividend uitgekeerd wordt?
Overigens ben ik niet voornemens op de korte termijn uit te stappen. Cijfers waren prima, verwacht wel wat koersherstel.
Maar ben wel benieuwd naar het antwoord!
[verwijderd]
0
Morgen na openingsbel kun je alweer verkopen

Dividend krijg je echter pas na 15 mei
Pety
0
quote:

bgc200 schreef op 4 mei 2015 19:14:

Morgen na openingsbel kun je alweer verkopen

Dividend krijg je echter pas na 15 mei
Dank bgc200 voor je snelle antwoord, top!
Kaviaar
0
bgc200,
En de record date dan?
De record date is overmorgen.
Op record date wordt toch gekeken wie de aandelen (nog) in bezit heeft?, om aan hen dividend uit te keren?. Of wordt op record date alleen gekeken aan wie dividend overgemaakt moet worden, die op ex dividend datum, aandelen Besi in bezit had? Het is mij in elk geval niet duidelijk. Veel bedrijven zeggen niets over een record date. Besi noemt het wel op haar website. Als het niets te betekenen heeft, waarom wordt het dan vermeldt?
[verwijderd]
0
"In today's market, settlement of stocks is a T+3 process, which means that when you buy a stock, it takes three days from the transaction date (T) for the change to be entered into the company's record books.

As mentioned, if you are not in the company's record books on the date of record, you won't receive the dividend payment. To ensure that you are in the record books, you need to buy the stock at least three business days before the date of record, which also happens to be the day before the ex-dividend date".

Dus als je vandaag aandeel in bezit had, ben je op 6 mei 'aandeelhouder' van BESI, wat de record date is. Morgen ben je dus nog geen aandeelhouder, omdat de transacties nog niet verwerkt zijn (al is dit volgens mij tegenwoordig al achterhaald).

Belangrijkste is gewoon om voor ex-dividend datum aandeel in bezit te hebben. Dan zie je waarschijnlijk ook netjes in je brokerrekening dat je te ontvangen dividend hebt.

Anders zou je natuurlijk morgen aandeel kunnen kopen voor 24 euro (prijs nu - dividend), en dan ook nog dividend krijgen omdat je op record date het aandeel nog hebt. Andersom, zou de markt stilvallen, omdat niemand een aandeel gaat kopen/verkopen als er 2 dagen 'freeze' periode is voor een dividend.
Kaviaar
0
Ik had Besi vorige week donderdag gekocht, op het laagste punt. Bedankt voor de informatie bgc200!
[verwijderd]
0
No problem!
Succes ermee de komende tijd, 25 euro is een mooi inkoopmoment voor dit bedrijf.

Eddy the Eagle
1
Het is grappig om al die nieuwe namen op het Besi forum te zien, die krampachtig proberen de koers omhoog te praten. Heb jullie namen niet in februari/maart gezien, dus ik neem aan dat jullie de Besi-boot een beetje gemist hebben...

Wie de boot ook gemist hebben, zijn de superpositivo's van ff 35 euro of hoger. Waar zijn die prachtige daggrafieken, die tevoorschijn werden gehaald bij een stijging van een eurootje? Weten we het ff niet meer? Tong (of geld) veloren?

De fundamentals zijn nog steeds even goed, we zitten ff in woelig vaarwater. D'r pakken gewoon een hoop mensen hun winst en/of dividend, we gaan morgen echt nog wel een tik lager. Vingers bij de koopknop, k/w waarde staat zometeen weer lekker laag voor zo'n mooi aandeel!
Pety
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 5 mei 2015 03:17:

Het is grappig om al die nieuwe namen op het Besi forum te zien, die krampachtig proberen de koers omhoog te praten. Heb jullie namen niet in februari/maart gezien, dus ik neem aan dat jullie de Besi-boot een beetje gemist hebben...

Wie de boot ook gemist hebben, zijn de superpositivo's van ff 35 euro of hoger. Waar zijn die prachtige daggrafieken, die tevoorschijn werden gehaald bij een stijging van een eurootje? Weten we het ff niet meer? Tong (of geld) veloren?

De fundamentals zijn nog steeds even goed, we zitten ff in woelig vaarwater. D'r pakken gewoon een hoop mensen hun winst en/of dividend, we gaan morgen echt nog wel een tik lager. Vingers bij de koopknop, k/w waarde staat zometeen weer lekker laag voor zo'n mooi aandeel!
Wat een rare nare zelfingenomen reactie.
[verwijderd]
0
Sorry Eddy, dat ik er in februari niet was.
Zal nooit meer gebeuren.

Oh ja en tuurlijk stap ik in een fonds voor of een koersstijging of een mooi dividend.

Zal graag zijn als ik instap en verwacht en zeg dit fonds keldert naar beneden en daarom heb ik het gekocht.

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 11:59
Koers 127,750
Verschil -2,650 (-2,03%)
Hoog 129,750
Laag 126,850
Volume 173.209
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 790.185

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront