Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

ORDINA - mei 2015

383 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Guus_Geluk
0
Inhuur ICT bij Rijk blijft onverminderd hoog

21-05-2015 11:55 | DoorRik Sanders |

Ondanks dat ministeries grote eigen ict-afdelingen hebben, blijven zij veel ict-expertise bij externe partijen inhuren. Dit meldt de Algemene Rekenkamer in het Verantwoordingsonderzoek 2014. De rekenkamer heeft vijf diensten onder de loep genomen: Belastingdienst, Rijkswaterstaat, Defensie JIVC/OPS, DJI en SSC-ICT Haaglanden. Die laatste organisatie spant de kroon: naast dat het over 570 volledige arbeidsplaatsen beschikte huurde het servicecenter in 2014 ook nog eens 396 ict'ers in.

De relatief hoge externe inhuur wordt door ministeries deels verklaard door een flexibele schil, waarbij tijdelijke krachten ingezet worden om piekbelastingen op te vangen. Een ander deel betreft openstaande vacatures. Hoe groot elk deel is, heeft de Algemene Rekenkamer niet exact kunnen vaststellen, maar het aandeel openstaande vacatures is wel substantieel.

De overheidswaakhond wijst er op dat een kennistekort op ict-gebied de rijksoverheid kwetsbaar maakt om op doelmatige en doeltreffende wijze een betrouwbare informatievoorziening op de lange termijn te waarborgen.

Knelpunten

In het Verantwoordingsonderzoek, waarin de Algemene Rekenkamer aandacht besteedt aan de effectiviteit van beleid bij ministeries, is voor vijf rijksdiensten de ict-inhuur in 2014 gezet tegenover het aantal eigen ict-medewerkers, uitgegaan van een volledige arbeidsplaats (fte: fulltime-equivalent). SSC-ICT Haaglanden scoort daarbij het hoogst met een percentage van 41 procent; Defensie het laagst (13,22 procent). Andere grote ict-clubs, zoals de Dienst-ICT bij de politie (1600 man) en de ict-dienstverlener voor de Rechtspraak (Spir-it; 350 man) zijn niet meegenomen in het onderzoek.

Het hoge aantal ict-inhuurkrachten is niet het enige knelpunt dat de Algemene Rekenkamer in het Verantwoordingsonderzoek 2014 op ict-terrein constateerde. Ook het maar geen grip krijgen op grote ict-projecten, de nog te marginale rol van veel departementale chief information officers (cio's) en de verouderde ict-omgevingen bij ministeries zijn voorbeelden van grote ict-vraagstukken bij het Rijk.


Inhuur 2014

Bij de it-afdelingen bij Defensie JIVC en OPS werkten 2454 automatiseerders en werden er 374 ingehuurd (13,22 procent).

Bij de Belastingdienst waren 3272 eigen ict'ers werkzaam en 568 ingehuurde medewerkers (14,79 procent).

DJI (Dienst Justitiële Instellingen) telde 518,1 ict'ers en huurde er 135,2 in (20,69 procent).

Bij Rijkswaterstaat ging het om 658 eigen ict'ers en 238 ingehuurde krachten (26,56 procent).

SSC-ICT Haaglanden tenslotte had 570 meewerkers, maar betrok ook nog eens 396 mensen van externe partijen (41 procent).

Read more: www.computable.nl/artikel/nieuws/loop...
nb
0
quote:

techforfun111 schreef op 20 mei 2015 23:58:

Zag dat de koers tussen de 1.70 en 1.80 bleef hangen. De bedoeling was om een paar cent tussen deze koers te nemen.

ik ga meer voor de lange trmijn, of het nou 1.40 wordt dan is dat zo, maar ik denk dat t management geleerd heeft en heeft maatregelen genomen. De rest is werken aan de toekomst en kan een paar jaar duren
[verwijderd]
0
Vreemde strategie om voor de lange termijn in Ordina te zitten. Al sinds 2000 zou je dan structureel geld hebben verloren. Volgens mij duidt de dalende omzet van de laatste jaren (al sinds 2008) erop dat het businessmodel van Ordina steeds minder aansluit op de markt. Die beweegt steeds sterker naar offshore en clouddiensten als SaaS en BPaaS: hier biedt Ordina niets. let maar op, ook in Q2 daalt de omzet weer.
Op korte termijn kan je leuk scoren met dit volatiele aandeel, de lange termijn kost alleen maar geld.
Onderbouwer
0
quote:

heerhoek3515 schreef op 21 mei 2015 15:20:

Vreemde strategie om voor de lange termijn in Ordina te zitten. Al sinds 2000 zou je dan structureel geld hebben verloren. Volgens mij duidt de dalende omzet van de laatste jaren (al sinds 2008) erop dat het businessmodel van Ordina steeds minder aansluit op de markt. Die beweegt steeds sterker naar offshore en clouddiensten als SaaS en BPaaS: hier biedt Ordina niets. let maar op, ook in Q2 daalt de omzet weer.
Op korte termijn kan je leuk scoren met dit volatiele aandeel, de lange termijn kost alleen maar geld.
Meneer wijsneus.. alsof wij niet weten dat in Q2 een omzetdaling is. Q3 ook waarschijnlijk. Ik verwacht pas wat vanaf Q4. En wanneer het tij gekeerd is. Q4 of misschien Q1 2016 dan gaat het razend snel omhoog.

En Ordina heeft het juist wel opde rit door geen grote verliesgevende projecten aan te nemen maar meer kleinere en rendabelere projecten. Dit kost omzet ja, maar niet lang meer.
Bernardo
0
quote:

heerhoek3515 schreef op 21 mei 2015 15:20:

Vreemde strategie om voor de lange termijn in Ordina te zitten. Al sinds 2000 zou je dan structureel geld hebben verloren. Volgens mij duidt de dalende omzet van de laatste jaren (al sinds 2008) erop dat het businessmodel van Ordina steeds minder aansluit op de markt. Die beweegt steeds sterker naar offshore en clouddiensten als SaaS en BPaaS: hier biedt Ordina niets. let maar op, ook in Q2 daalt de omzet weer.
Op korte termijn kan je leuk scoren met dit volatiele aandeel, de lange termijn kost alleen maar geld.
Echt he die Niessen is gek met zijn 15% aandeel.
Onderbouwer
0
www.and.com/project/ordina/

Mooie reclame voor Ordina,

De website waaraan Ordina heeft geholpen is van de overheid. Goed nieuws dus.
[verwijderd]
0
Morgenstond heeft (geeft?) goud in de mond.
Goede vangst, Pietje?
Dat horen "we" pas vanavond ..
[verwijderd]
0
Dagje vissen? ( jaloers) Ik moet nog 27 jaar voordat ik op vrijdag ga vissen… of ordina moet opeens naar de 18 euro schieten hahahha…have fun
gerrit 69
0

Koers van Ordina zit volkomen op slot.
Na de Pinksteren hoop ik op meer interesse.
Voorlopig lijkt de weerstand op € 1,88 nog ver weg.
nescio
0
quote:

Mink schreef op 22 mei 2015 09:52:

Dagje vissen? ( jaloers) Ik moet nog 27 jaar voordat ik op vrijdag ga vissen… of ordina moet opeens naar de 18 euro schieten hahahha…have fun
misschien moet ie nog wel 27 jaar vissen om niet te moeten vissen:-)
[verwijderd]
0
Guus_Geluk
0
Jongens, de kopers staan aan de deur bij Ordina.
Kijk eens naar het volume, er is geen hond die verkoopt.
Nog even geduld!
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ordina...
pietje-2005
0
Zo, een paar platten en een paar zeebaarsjes; daar moet ook geld bij, haha ;-).
Ordina blijft redelijk liggen, zo voor het pinkster-weekend.
Erg laag volume, momenteel, maar dat is niet alleen ordina, geloof ik.
Succes
[verwijderd]
0
quote:

dartyharry schreef op 22 mei 2015 10:08:

ordina genomineerd de tweet van vandaag
De vakjury van de Computable Awards 2015 nomineert CGI, Misco Solutions, Ordina, QNH Consulting en Sogeti in de categorie Ict-dienstverlener van het jaar. Elk jurylid beoordeelde alle ingediende organisaties. Hierna kwamen zij bij elkaar om vijf organisaties te nomineren op basis van de top tien best beoordeelde ict-dienstverleners. Hieruit is deze top vijf gekomen.

In totaal werden er veertig ict-dienstverleners aangemeld voor de Computable Awards 2015. Bij de beoordeling van alle aanmelding keken de juryleden onder andere naar de klantbeleving. De klanten van de vijf genomineerde dienstverleners zijn doorgaans zeer tevreden over de geleverde prestaties. Daarnaast keek de jury naar de complexiteit van het project en de innovativiteit ervan.
Mocht een jurylid een (commercieel) belang hebben bij één of meer van de gepresenteerde projecten, dan onthoudt dit jurylid zich van stemming en een actieve jureerrol met betrekking tot dit project. Dit was in deze categorie het geval voor Fred Bons. Hij is niet betrokken geweest bij de beoordeling van de case van zijn organisatie Ordina.
CGI
CGI heeft voor het wetenschappelijk museum Museon de Peace@TheHague-app ontwikkeld. Met deze app wil Museon de internationale zone van Den Haag ontsluiten voor inwoners en toeristen en het gebied meer positioneren als een toeristische attractie.
Misco Solutions
Misco Solutions heeft de fysieke installatie van stem(registratie)systemen verzorgd voor de presidentiële verkiezingen in Ghana. Als vervolg hebben zij de opdracht gekregen om deze systemen op locatie gereed te maken voor hergebruik.
Ordina
SNS Bank en Ordina hebben een app ontwikkeld voor Android-smartwatches en Google Glass, waarmee klanten van de bank hun actuele saldo kunnen opvragen. Ook kunnen klanten met de app bekijken hoeveel zij rood kunnen staan. De smartwatch-functionaliteit is beschikbaar voor klanten van SNS Bank met de SNS Mobiel bankieren-app.
QNH Consulting
Beter Horen, aanbieder van hooroplossingen, heeft in samenwerking met QNH Consulting de dienstverlening geoptimaliseerd. QNH ontwikkelde een datawarehouse-oplossing in combinatie met de implementatie van de rapportagetool QlikView. Beter Horen heeft daardoor meer inzicht gekregen in het gedrag en de behoefte van zijn klanten.
Sogeti
Sogeti heeft bij NS Reizigers de SAP Document Presentment-oplossing geïmplementeerd. Deze oplossing zorgt ervoor dat de Nederlandse Spoorwegen via zijn callcenters sneller en persoonlijker communiceert met zijn reizigers tegen 80 procent minder kosten dan voorheen. NS Klantenservice wordt hiermee aanzienlijk verbeterd.

Read more: www.computable.nl/artikel/computable_...
[verwijderd]
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 22 mei 2015 14:58:

Jongens, de kopers staan aan de deur bij Ordina.
Kijk eens naar het volume, er is geen hond die verkoopt.
Nog even geduld!
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ordina...
Hallo Guus,

Geloof jij nog in een overname het valt mij op dat jij alleen over een overname spreekt.....

383 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront