Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

ORDINA - mei 2015

383 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Dat is een zekerheidje Beurszeur: de laatste 15 jaar wordt al over een Ordina overname gespeculeerd (zonder dat er zelfs maar 1 vrijage is geweest met een overnemende partij). Daarnaast zal worden aangedragen dat de schuld is gedaald, er mooie verhalen zijn over innovatie, Niesert zijn belang uitbreid, grote deals in Belgie worden gescoord: kortom de kletspraat waar dit forum vol mee staat.

De feiten zijn dat Ordina al 5 jaar niet of nauwelijks winstgevend is, het aandelenvolume is verdubbeld en dat de omzet jaar op jaar daalt in een ferm tempo. Terwijl uitzenders en andere ICT bedrijven weer groei laten zien in de Benelux.

Doet me denken aan het sprookje "de kleren van de keizer". We zien allemaal dat het weinig voorstelt en tot niets leidt, maar hopen tussendoor wel een ritje te maken met het aandeel.
[verwijderd]
0
ach, een aantal maanden geleden stond de koers rond de 1.20, dus waar hebben we het over, die ongeveer 3.5% verlies kan ik wel lijden. Ik blijf zitten, heb toch al de afgelopen weken, ook wat Ordina betreft, winst genomen en beleg enkel met een fractie van die winst in Ordina. Altijd gemakkelijk om te blijven zitten als je toch (bijna) niets te verliezen hebt.
[verwijderd]
0
een suf dof en saai aandeel
laat aub dat bod komen op 2.50 dan zijn we een kwelling armer
beursie
0
quote:

heerhoek3515 schreef op 30 april 2015 20:12:

Dat is een zekerheidje Beurszeur: de laatste 15 jaar wordt al over een Ordina overname gespeculeerd (zonder dat er zelfs maar 1 vrijage is geweest met een overnemende partij). Daarnaast zal worden aangedragen dat de schuld is gedaald, er mooie verhalen zijn over innovatie, Niesert zijn belang uitbreid, grote deals in Belgie worden gescoord: kortom de kletspraat waar dit forum vol mee staat.

De feiten zijn dat Ordina al 5 jaar niet of nauwelijks winstgevend is, het aandelenvolume is verdubbeld en dat de omzet jaar op jaar daalt in een ferm tempo. Terwijl uitzenders en andere ICT bedrijven weer groei laten zien in de Benelux.

Doet me denken aan het sprookje "de kleren van de keizer". We zien allemaal dat het weinig voorstelt en tot niets leidt, maar hopen tussendoor wel een ritje te maken met het aandeel.
Denk dat jij even wat meer persberichten en nieuws moet gaan lezen voordat je zulke dingen suggereert, want de helft wat jij hier opschrijft is gewoon uit je eigen beleving en puur gebaseerd op de meningen van de leden van dit forum.
[verwijderd]
0
Beursi, wat is dat een vage reactie: wat suggereer ik en welke helft is eigen beleving? Dat de omzet jaar op jaar daalt?
Onderbouwer
0
quote:

heerhoek3515 schreef op 30 april 2015 20:56:

Beursi, wat is dat een vage reactie: wat suggereer ik en welke helft is eigen beleving? Dat de omzet jaar op jaar daalt?
Nog 1 kwartaal omzetdaling en dan komt er stabilasatie. Nieuwe weg ingeslagen, geen grote niet rendabele projecten meer maar kleine op maat projecten.

Dikke Cashflow gaat straks zorgen voor lekker dividendrendement. ( te beginnen met 10 cent per jaar)
beursie
0
Nee sorry maatje, jij zegt dat alles wat hier op het forum gezegd wordt alleen maar mooie verhalen zijn, jammer genoeg is dat ook bij 9 van de 10 berichten werkelijkheid en moet ik je daarin ook gelijk geven, maar er waren zeker wel geïnteresseerde bedrijven in een overname, daarnaast heeft niessen ook uitgebreid en is het raar dat hij een rechtszaak heeft afgeblazen terwijl van Niessen pas bij 1,85 break even maakt, dus de koers van Ordina moet zeker boven de 2,** komen, alhoewel lijkt het wel erg op speculatief aangezien de tijdsduur wel erg langdradig wordt.
[verwijderd]
0
Welke bedrijven waren geinteresseerd? Kijk dit forum eens een willekeurig aantal jaren terug, een hoop namedropping, maar nooit iets concreets. Getronics is er ook met de haren bijgehaald.
Dat Niesert de rechtzaak afblies was zeker ook in eigenbelang - dat bericht alleen al zorgde voor een mooie stijging van de koers.
[verwijderd]
0
iedereen roept het
namen vallen er
al jaren zelfs bij Business Class
maar er gebeurt geen ene malle moer
dit is een aandeel om bij in slaap te vallen
heb er vandaag op 1.72 16600 uitgegooid
beursie
0
quote:

moneymaker schreef op 30 april 2015 21:36:

iedereen roept het
namen vallen er
al jaren zelfs bij Business Class
maar er gebeurt geen ene malle moer
dit is een aandeel om bij in slaap te vallen
heb er vandaag op 1.72 16600 uitgegooid
Ja jij wel, bedoel je niet 1660?
[verwijderd]
0
quote:

Onderbouwer schreef op 30 april 2015 21:04:

[...]

Nog 1 kwartaal omzetdaling en dan komt er stabilasatie. Nieuwe weg ingeslagen, geen grote niet rendabele projecten meer maar kleine op maat projecten.

Dikke Cashflow gaat straks zorgen voor lekker dividendrendement. ( te beginnen met 10 cent per jaar)
Mee eens Onderbouwer. Geduld is een schone zaak (en les 1 voor beleggers) maar zal beloond worden. Linksom of rechtsom. De berichten vandaag waren voor niemand een echte verrassing.
En er is niks mis met een ritje tussendoor.
pietje-2005
0
Geduld gaat nodig zijn, zo te zien, Klaver ;-)
Nog meer, haha.
Zat al LT dus geen nieuws, toch?
Klein plukkie erbij vandaag, en op naar de volgende cijfers of overname ;-)
Succes
Utreg1960
0
quote:

Onderbouwer schreef op 1 mei 2015 08:37:

Heeft iemand de pre opening? Ik zit momenteel niet achter de knoppe
Beurs vandaag gesloten dus geen pre.
Onderbouwer
0
Guus_Geluk
0
quote:

moneymaker schreef op 30 april 2015 21:36:

iedereen roept het
namen vallen er
al jaren zelfs bij Business Class
maar er gebeurt geen ene malle moer
dit is een aandeel om bij in slaap te vallen
heb er vandaag op 1.72 16600 uitgegooid
Da's jammer MM, ze hebben jouw stukken dus goedkoop kunnen overnemen.
Het feit dat Ordina voor elkaar heeft gekregen dat Niessen zijn onderzoek heeft laten varen zegt mij meer dan genoeg. Ondanks de koersdaling vanaf 1.87 houd ik mijn stukken vast. Er zit VEEL meer in.
Wilbar
0
quote:

Onderbouwer schreef op 1 mei 2015 08:51:

Vandaar. Ik heb zojuist mijn drukste maand ooit gehad. Gewoon geen tijdsbesef meer.
Maar wel tijd gehad om de laatste maand veel te posten op het IEX-forum....
383 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront