BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, Mei 2014

131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
Kempen zal niet met onverdeeld genoegen naar de koersontwikkeling kijken.Nu zitten dergelijke partijen niet voor de korte termijn in een bedrijf.Maar Old Mutual had een gelukkiger hand.
Na het dieptepunt van € 11.30 klimt de koers weer wat op.Als dit het dieptepunt is geweest zat ik er niet ver naast met 7-8% dalen.Kan een aanwijzing zijn voor een georkestreerde daling.
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 16 mei 2014 13:37:

Kempen zal niet met onverdeeld genoegen naar de koersontwikkeling kijken.Nu zitten dergelijke partijen niet voor de korte termijn in een bedrijf.Maar Old Mutual had een gelukkiger hand.
Na het dieptepunt van € 11.30 klimt de koers weer wat op.Als dit het dieptepunt is geweest zat ik er niet ver naast met 7-8% dalen.Kan een aanwijzing zijn voor een georkestreerde daling.
Je kon weleens gelijk hebben met die 7 tot 8 % daling. De koers gaat nu weer up.
[verwijderd]
0
De daling van vanmorgen is weg achter ons we staan bijna op het slot van gisteren. Misschien bij het slot vandaag een plusje van 3 eurocent.
[verwijderd]
0
Zijn de dividend ontvangers gelijk goedkoop aan het inslaan geslagen? Ik heb nog niets ontvangen anders had ik wel toegeslagen.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 16 mei 2014 17:16:

Zijn de dividend ontvangers gelijk goedkoop aan het inslaan geslagen? Ik heb nog niets ontvangen anders had ik wel toegeslagen.
Wordt vanacht bijgeschreven Kampie...
[verwijderd]
0
Het patroon is bevestigd. 7% naar beneden en dan weer omhoog.Er zullen er nogal wat zijn die in de snelle daling deze morgen ook verkocht hebben.Hopelijk zijn ze net zo snel geweest met kopen,maar dat is dikwijls niet het geval. Die zitten nu tegen een verlies aan te kijken.Zeker is dat de koers wel eens gemanipuleerd wordt.Het beste is toch om gewoon te blijven zitten.Besi zit in een ijzersterke periode en wie nu verkoopt doet zichzelf tekort.Gun de roofridders niet jouw winst maar houd je stukken stevig vast.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 16 mei 2014 17:25:

[...]

Wordt vanacht bijgeschreven Kampie...
Je had gelijk ,effegenoeg. Vanmorgen stond het op de rekening.Er kwam wel gelijk een brief van ING binnen dat het bedrag op 28 Mei gebruikt gaat worden om aandelen Besi te kopen.Een zogenaamde DRIP constructie.De koers van €11.30 van vrijdag zullen we daarbij zeker niet gaan zien. Ik denk dat het dure aandelen gaan worden van minimaal € 12,50 .Toch vervelend dat je niet zelf mag uitmaken wanneer je koopt.Ik zou anders a.s. maandag de eerste zijn geweest.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 17 mei 2014 14:31:

[...]

Je had gelijk ,effegenoeg. Vanmorgen stond het op de rekening.Er kwam wel gelijk een brief van ING binnen dat het bedrag op 28 Mei gebruikt gaat worden om aandelen Besi te kopen.Een zogenaamde DRIP constructie.De koers van €11.30 van vrijdag zullen we daarbij zeker niet gaan zien. Ik denk dat het dure aandelen gaan worden van minimaal € 12,50 .Toch vervelend dat je niet zelf mag uitmaken wanneer je koopt.Ik zou anders a.s. maandag de eerste zijn geweest.
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om te kijken Kampie!
Maar wat je me nu verteld is voor mij nieuw.
Het is toch van de gekke dat een ander me gaat vertellen wat ik met mijn winst ga doen.
Ik heb een dergelijk schrijven nog nooit ontvangen en bankier bij de Rabo.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 17 mei 2014 16:23:

[...]

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om te kijken Kampie!
Maar wat je me nu verteld is voor mij nieuw.
Het is toch van de gekke dat een ander me gaat vertellen wat ik met mijn winst ga doen.
Ik heb een dergelijk schrijven nog nooit ontvangen en bankier bij de Rabo.
Ik vind het ook vreemd maar het staat er echt.
"Normaliter vinden de uitkeringen van het contant dividend en de omwisseling van de stockdividenden naar aandelen gelijktijdig plaats.In dit geval kiest Besi er voor om op16 mei het dividend
eerst contant uit te keren en de omwisselingen van de stockdividenden naar aandelen pas op 28 mei2014."
Het besluit ligt dus bij Besi.Ik had het dan ook correcter gevonden als Besi een koers er bij had gegeven.Nu moet je maar afwachten. En € 12,50 lijkt mij niet onmogelijk.
Het kan nog gekker. ING kan maandag nog goedkoop inslaan en mij later dwingen hun aandelen duur te kopen.Dan verdient ING er ook nog lekker aan.
Maar jij hebt van de Rabo zoiets niet ontvangen ,begrijp ik.Hou mij op de hoogte want misschien moet hier toch een reactie op gegeven worden.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 17 mei 2014 14:31:

[...]

Je had gelijk ,effegenoeg. Vanmorgen stond het op de rekening.Er kwam wel gelijk een brief van ING binnen dat het bedrag op 28 Mei gebruikt gaat worden om aandelen Besi te kopen.Een zogenaamde DRIP constructie.De koers van €11.30 van vrijdag zullen we daarbij zeker niet gaan zien. Ik denk dat het dure aandelen gaan worden van minimaal € 12,50 .Toch vervelend dat je niet zelf mag uitmaken wanneer je koopt.Ik zou anders a.s. maandag de eerste zijn geweest.
Als het bij jou inmiddels is bijgeschreven kun je de brief als niet verzonden beschouwen.
ING stuur mij regelmatig brieven over een betaalrekening die ik aan hou,dat iemand geprobeerd heeft geld af te schrijven.
Waarschijnlijk zien ze mij als een te klein klantje om aan te houden en vervolgens te hopen dat ik hem opzeg.
Inmiddels gechekt en nog steeds onder open orders te vinden.
Waarschijnlijk ictwerkzaamheden in de nachtelijke uren de oorzaak hiervan.
Ik hou je op de hoogte over de ontwikkelingen.
[verwijderd]
0
Effegenoeg
Zojuist ING aan de lijn gehad.Ze kunnen er niets aan veranderen .Ik moet de aandelen op 28 mei van hen kopen.Liever gezegd ze halen het gewoon van mijn rekening af ook al vind ik dat ik voldoende Besi aandelen heb.Je bent dus geen baas meer over je eigen geld.Bankiers zijn geld wolven.
Vanmiddag hoop ik wat van Besi te horen.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 19 mei 2014 09:31:

Effegenoeg
Zojuist ING aan de lijn gehad.Ze kunnen er niets aan veranderen .Ik moet de aandelen op 28 mei van hen kopen.Liever gezegd ze halen het gewoon van mijn rekening af ook al vind ik dat ik voldoende Besi aandelen heb.Je bent dus geen baas meer over je eigen geld.Bankiers zijn geld wolven.
Vanmiddag hoop ik wat van Besi te horen.
Hoogst opmerkelijk dat de regie je volledig uit handen wordt genomen.
Kan nog niet reageren vanwege mijn werkzaamheden.
Kom er morgen op terug.
Pitmans
0
quote:

Kampie schreef op 17 mei 2014 19:07:

[...]
Het kan nog gekker. ING kan maandag nog goedkoop inslaan en mij later dwingen hun aandelen duur te kopen.Dan verdient ING er ook nog lekker aan.
Vreemde actie, al is vantevoren wel aangegeven dat alleen deze 2 opties bestonden (dus cash of dividend herbeleggen) en zal er zeker wel beschreven zijn op welke manier dat herbeleggen zou worden uitgevoerd.

Om je risico te beperken en het geld staat nu op je rekening, zou je er ook nu zelf aandelen voor kunnen kopen en weer verkopen op 28-5. Dan kost het je 2 keer je broker-kosten, maar loop je per saldo geen koersverlies. Je handelt dan op dezelfde manier als ING zoals je hierboven beschrijft.
Beetje sneu als dan op 28-5 de koers niet hoger maar lager staat.

Uiteraard niet aan te raden om zo bij ING te handelen, want dan verdienen ze er uiteindelijk nog aan ;o)
[verwijderd]
0
quote:

Pitmans schreef op 19 mei 2014 12:29:

[...]
Vreemde actie, al is vantevoren wel aangegeven dat alleen deze 2 opties bestonden (dus cash of dividend herbeleggen) en zal er zeker wel beschreven zijn op welke manier dat herbeleggen zou worden uitgevoerd.

Om je risico te beperken en het geld staat nu op je rekening, zou je er ook nu zelf aandelen voor kunnen kopen en weer verkopen op 28-5. Dan kost het je 2 keer je broker-kosten, maar loop je per saldo geen koersverlies. Je handelt dan op dezelfde manier als ING zoals je hierboven beschrijft.
Beetje sneu als dan op 28-5 de koers niet hoger maar lager staat.

Uiteraard niet aan te raden om zo bij ING te handelen, want dan verdienen ze er uiteindelijk nog aan ;o)
Slimme tip Pitmans. Ik heb er gebruik van gemaakt. Bedankt.
effegenoeg
0
Het dividend van Be Semiconductor was inderdaad geen keuzedividend.
De betaalbaarstelling van het dividend was op 16 mei en normaliter zou de Rabobank het geld op de datum van betaalbaarstelling ontvangen en direct uitkeren aan de klant.

Doordat het dividend van Be Semiconductor bij sommige banken wordt herbelegd in een Dividend Reinvestment Plan is de betaling van het normale dividend bij alle banken later.
Dit is een uitzonderlijke situatie die wij niet eerder zijn tegengekomen.

Naar verwachting ontvangen wij 28 mei het dividend wat dan met diezelfde datum zal worden uitgekeerd aan u.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft kunt u contact met mij of mijn collega's opnemen.

Met vriendelijke groet,

Dit is het antwoord van mijn bank Kampie..
[verwijderd]
0
Het blijft een vreemde zaak ,effegenoeg. Het blijkt geen algemene regel te zijn want er wordt gesproken over "sommige banken".Jij krijgt pas op 28 mei het dividend terwijl het bij mij op 17 mei al op de rekening stond.Dat moet toch weer wat extra`s opleveren voor de bank.Vanmorgen belde de bank mij op met de mededeling dat bij uitzondering de regeling voor mij ongedaan werd gemaakt.Ik heb dus nu gewoon mijn dividend binnen zonder allerlei claims daar op.Van Besi heb ik nog geen antwoord ontvangen. Ik ben nl.benieuwd naar de beweegreden van deze DRIP constructie.Wat steekt daar achter?Bij ING wisten ze het niet.Waarschijnlijk zou er een belastingtechnische reden voor bestaan.
@ out of the blue
0
Bij Binck kon je wel kiezen voor stock of cash dividend.

Het cash dividend kreeg ik op 17-05 op mijn rekening gestort maar gek genoeg staat op het afschrift een transactie datum van 28-05. ?
Pitmans
0
Dit stond in de press-release. Er staat toch echt opportunity, maar blijkbaar moest je met je broker afstemmen hoe je daar van af kon zien.

In consultation with Besi, ABN AMRO Bank N.V. is offering a dividend reinvestment plan ("DRIP") to holders of ordinary shares who hold their shares through Euroclear Nederland, whereby those shareholders have the opportunity to reinvest their dividend (less applicable tax, commissions and expenses) in Besi’s ordinary shares. For further information, please contact your bank or broker or ABN AMRO Corporate Broking, email address: corporate.broking@nl.abnamro.com, phone number +31 (0)20 344 2000.
[verwijderd]
0
Er wordt weer behoorlijk gemanipuleerd met de koers.Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de banken er belang bij hebben dat de koers rond € 11,60 blijft i.v.m. die Drip constructie. Van €11,86 in glijvlucht naar rood.
[verwijderd]
0
Er is erg veel aanbod rond € 11,60. Er is maar een rationele verklaring voor. Besi loost de aandelen die de banken nodig hebben voor het Drip programma.
131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 120,400
Verschil -5,100 (-4,06%)
Hoog 124,300
Laag 118,950
Volume 720.106
Volume gemiddeld 525.813
Volume gisteren 502.768

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront