PostNL « Terug naar discussie overzicht

EC bleek vast beraden om de deal af te keuren

14 Posts
[verwijderd]
0
AMSTERDAM (Dow Jones)-- De Europese Commissie (EC) weigerde United Parcel Service Inc (UPS) meer tijd te geven om mededingingszorgen over de voorgenomen overname van TNT Express NV (TNTE.AE) op te lossen, nadat de Commissie bezorgdheid had geuit over de levensvatbaarheid van de voorgestelde koper van het remedy pakket en het ontbreken van een bindende overeenkomst, zegt een woordvoerder van TNT vrijdag.

UPS maakte maandag bekend af te zullen zien van zijn overnamebod van EUR5,2 miljard op TNT, nadat de EC het Amerikaanse bedrijf had medegedeeld bezig te zijn met een beslissing om de deal te blokkeren.

"Het EC team communiceerde vrijdag [11 januari] nog steeds ernstige bezwaren te hebben over de levensvatbaarheid van de voorgestelde koper en omdat er geen juridisch bindende documentatie voor de verkoop van de bezittingen beschikbaar was", aldus de woordvoerder van TNT. UPS vroeg de EC om meer tijd om de bezwaren op te lossen en een bindend akkoord te bereiken, maar het team zei dat het proces niet kon worden opgeschort en dat ze bezig waren met een beslissing om de overname te blokkeren op basis van de geuitte zorgen.

Een woordvoerder voor de Europese Commissie zegt vrijdag dat "de beslissing voor 5 februari wordt aangekondigd", en weigerde verder commentaar te geven.

UPS wijzigde meerdere keren zijn overnamevoorstel om de bezwaren van de EC weg te nemen, maar kon niet voldoen aan de gestelde eisen. De EC was bezorgd dat de markt voor snelle levering van pakketten in Europa in feite uit zou groeien tot een duopolie van de combinatie UPS-TNT en DHL, een onderdeel van Deutsche Post ag (DPW.XE.)

De Amerikanen hoopten dat hun plan om enkele bezittingen te verkopen aan DPD, een pakketbezorgingsbedrijf in handen van het Franse staatsbedrijf La Poste, een nieuwe pan-Europese concurrent, oftewel 'integrator', zou hebben gecreeerd.

Een persoon bekend met de visie van de Commissie zei eerder deze week dat de laatste concessies die eerder deze maand door UPS naar voren waren gebracht "te laat" en "te complex" waren om grondig getest te worden voorafgaand aan een besluit over de deal.

"Op 3 januari 2013, diende UPS een gewijzigd remedy voorstel in, met een preferente koper van de desinvesteringen", aldus de TNT-zegman, die de identiteit van de voorgestelde koper niet prijs wilde geven.
[verwijderd]
0
Ik was opzich best wel op de hand van EC in de laatste dagen
Maar als je dit zo leest dan was UPS echt heel erg bereid om concessies te doen.
En dus kom ik tot de conclusie dat Post/TNT en UPS enorm genaaid zijn door de EC.
jojo3
1
Heb al meerdere keren gezgd dat Almunia er vanaf het begin al helemaal geen zin in had, kijk maar eens naar de samenstelling van Commissie, allemaal zuiderlingen.
Had niets met de Europese burger te maken, met EIGEN BELANG van de Spaanse Correos.
[verwijderd]
0
Wow... als dit allemaal waar is, dan bewijst dit welhaast de 'onwil' van de EC. De EC heeft zelf maanden lang de zaak vertraagd, en nu zou er ineens geen tijd meer zijn om de details uit te zoeken???

Dit verhaal lijkt te bevestigen dat er rond de deal gewoon een politiek spelletje is ontstaan van de EC ... waarvan de uitkomst eigenlijk door niemand kon worden voorzien (toen de deal werd gesloten begin vorig jaar).

De willekeur van de eisen druipt er van alle kanten af. De EC heeft in mijn ogen gewoon gefaalt op de partijen echt een kans te geven om een goede oplossing te realiseren.

Vandaar dat de verrassing in de markt dan ook erg groot was toen UPS zich afgelopen maandag heeft teruggetrokken. UPS wilde wel verder... maar kreeg onvoldoende tijd om haar laatste voorstellen (van 3 januari, waarover we nog niets hadden vernomen geloof ik) uit te werken en toe te lichten.

:-(
BennieRijk
0
Misselijk!!!!!!!!!!
Maar moet je zien hoe veel ze van elkaar houden. (TNT UPS).
Dat geeft hoop voor de toekomst.
Gewoon paar goeie (geheime) afspraken met elkaar maken en samen werken.

rene l
3
quote:

ik ben Diede/Kennie schreef op 18 januari 2013 11:26:

En dus kom ik tot de conclusie dat Post/TNT en UPS enorm genaaid zijn door de EC.
Dit gesponsorde Eurofiele torenzittende clubje wars van enig contact met de buitenwereld heeft al meer kapot gemaakt dan drank goed kan maken.

Jaren 90 vorige eeuw, grote projecten moesten Europees aanbesteed worden, de goedkoopste aanbieder kreeg min of meer de opdracht, er moest marktwerking gecreeerd worden.
Echte ondernemers waren niet blij, projecten gingen naar twijfelachtige aanbieders, opdrachtgevers, meestal overheden hadden geen keuze.
In de offertes werd de volgende escape opgenomen, meerwerk en onvoorziene omstandigheden zullen op basis van nacalculatie doorberekend worden.
Ambtenaren zijn geen goede onderhandelaars, slikken alles voor zoete koek en durven niet met de vuist op tafel te slaan, er is bijna geen project te vinden dat binnen de vaste termijn en budget gerealiseerd is.
Maakt weinig uit, het zijn toch maar onze centen.

De postmarkt moest ook geliberaliseerd worden bij ons en opengesteld worden voor meerdere aanbieders, ja, ja, ... marktgevoel euh werking.

Voor de middag komt er bij ons in de straat een mevrouw van de Post die hooguit 2 brieven per woning in de gleuf duwt, een leuke meid, helaas altijd chagrijnig.
Rond het middaguur verschijnen er een man en vrouw op de fiets, de ene een tas van Sandd, de ander een tas van Selectmail, beiden werken ze via een sociale werkplaats, doen precies hetzelfde, ze werken niet zo snel maar doen het werk zonder meer secuur, respect voor deze mensen.
Later op de dag komt er nog een rastaman op een gifgroene transportfiets met gele fietstassen van DHL, altijd vrolijk en in voor een praatje, heeft helaas moeite met huisnummers, het is hem vergeven.

Ik denk wel eens, vroeger hadden we één postbode die er een dagtaak aan had om het gehele gebied in zijn eentje af te gaan, hij kende de huizen feilloos, nu hebben we er vier, alle overhead moet nota bene wel betaald worden.
Het is net als met zijn allen vissen in een te krappe vijver.

Alle regelgeving is de ergste nachtmerrie voor ondernemers die nog wat proberen te verdienen.
Het zal alleen maar erger worden, superpion Jeroen is de nieuwste trekpop die ingezet gaat worden om nog meer schade voor ons land aan te richten.

Bedankt Eurofielen, jullie hebben grote schade aangericht aan mooie bedrijven, Kendrion is jullie ook levenslang dankbaar, succes overigens met het nieuwe clubhuis van de ECB waarvan de kosten wel erg uit de hand beginnen te lopen.

[verwijderd]
0
quote:

rene l schreef op 18 januari 2013 22:47:

[...]

Dit gesponsorde Eurofiele torenzittende clubje wars van enig contact met de buitenwereld heeft al meer kapot gemaakt dan drank goed kan maken.

Jaren 90 vorige eeuw, grote projecten moesten Europees aanbesteed worden, de goedkoopste aanbieder kreeg min of meer de opdracht, er moest marktwerking gecreeerd worden.
Echte ondernemers waren niet blij, projecten gingen naar twijfelachtige aanbieders, opdrachtgevers, meestal overheden hadden geen keuze.
In de offertes werd de volgende escape opgenomen, meerwerk en onvoorziene omstandigheden zullen op basis van nacalculatie doorberekend worden.
Ambtenaren zijn geen goede onderhandelaars, slikken alles voor zoete koek en durven niet met de vuist op tafel te slaan, er is bijna geen project te vinden dat binnen de vaste termijn en budget gerealiseerd is.
Maakt weinig uit, het zijn toch maar onze centen.

De postmarkt moest ook geliberaliseerd worden bij ons en opengesteld worden voor meerdere aanbieders, ja, ja, ... marktgevoel euh werking.

Voor de middag komt er bij ons in de straat een mevrouw van de Post die hooguit 2 brieven per woning in de gleuf duwt, een leuke meid, helaas altijd chagrijnig.
Rond het middaguur verschijnen er een man en vrouw op de fiets, de ene een tas van Sandd, de ander een tas van Selectmail, beiden werken ze via een sociale werkplaats, doen precies hetzelfde, ze werken niet zo snel maar doen het werk zonder meer secuur, respect voor deze mensen.
Later op de dag komt er nog een rastaman op een gifgroene transportfiets met gele fietstassen van DHL, altijd vrolijk en in voor een praatje, heeft helaas moeite met huisnummers, het is hem vergeven.

Ik denk wel eens, vroeger hadden we één postbode die er een dagtaak aan had om het gehele gebied in zijn eentje af te gaan, hij kende de huizen feilloos, nu hebben we er vier, alle overhead moet nota bene wel betaald worden.
Het is net als met zijn allen vissen in een te krappe vijver.

Alle regelgeving is de ergste nachtmerrie voor ondernemers die nog wat proberen te verdienen.
Het zal alleen maar erger worden, superpion Jeroen is de nieuwste trekpop die ingezet gaat worden om nog meer schade voor ons land aan te richten.

Bedankt Eurofielen, jullie hebben grote schade aangericht aan mooie bedrijven, Kendrion is jullie ook levenslang dankbaar, succes overigens met het nieuwe clubhuis van de ECB waarvan de kosten wel erg uit de hand beginnen te lopen.

[verwijderd]
0
quote:

rene l schreef op 18 januari 2013 22:47:

[...]

Dit gesponsorde Eurofiele torenzittende clubje wars van enig contact met de buitenwereld heeft al meer kapot gemaakt dan drank goed kan maken.

Jaren 90 vorige eeuw, grote projecten moesten Europees aanbesteed worden, de goedkoopste aanbieder kreeg min of meer de opdracht, er moest marktwerking gecreeerd worden.
Echte ondernemers waren niet blij, projecten gingen naar twijfelachtige aanbieders, opdrachtgevers, meestal overheden hadden geen keuze.
In de offertes werd de volgende escape opgenomen, meerwerk en onvoorziene omstandigheden zullen op basis van nacalculatie doorberekend worden.
Ambtenaren zijn geen goede onderhandelaars, slikken alles voor zoete koek en durven niet met de vuist op tafel te slaan, er is bijna geen project te vinden dat binnen de vaste termijn en budget gerealiseerd is.
Maakt weinig uit, het zijn toch maar onze centen.

De postmarkt moest ook geliberaliseerd worden bij ons en opengesteld worden voor meerdere aanbieders, ja, ja, ... marktgevoel euh werking.

Voor de middag komt er bij ons in de straat een mevrouw van de Post die hooguit 2 brieven per woning in de gleuf duwt, een leuke meid, helaas altijd chagrijnig.
Rond het middaguur verschijnen er een man en vrouw op de fiets, de ene een tas van Sandd, de ander een tas van Selectmail, beiden werken ze via een sociale werkplaats, doen precies hetzelfde, ze werken niet zo snel maar doen het werk zonder meer secuur, respect voor deze mensen.
Later op de dag komt er nog een rastaman op een gifgroene transportfiets met gele fietstassen van DHL, altijd vrolijk en in voor een praatje, heeft helaas moeite met huisnummers, het is hem vergeven.

Ik denk wel eens, vroeger hadden we één postbode die er een dagtaak aan had om het gehele gebied in zijn eentje af te gaan, hij kende de huizen feilloos, nu hebben we er vier, alle overhead moet nota bene wel betaald worden.
Het is net als met zijn allen vissen in een te krappe vijver.

Alle regelgeving is de ergste nachtmerrie voor ondernemers die nog wat proberen te verdienen.
Het zal alleen maar erger worden, superpion Jeroen is de nieuwste trekpop die ingezet gaat worden om nog meer schade voor ons land aan te richten.

Bedankt Eurofielen, jullie hebben grote schade aangericht aan mooie bedrijven, Kendrion is jullie ook levenslang dankbaar, succes overigens met het nieuwe clubhuis van de ECB waarvan de kosten wel erg uit de hand beginnen te lopen.

Leuk stukje Rene!

Wat UPS/TNT betreft verbaast het me overigens dat het voor sommigen toch nog als een verrassing kwam. De aanwijzingen van een afketsen van de deal werden -met name via de mond van Almunia- de laatste tijd steeds sterker.
En zolang we nog niet van de (werkelijke) ins and outs op de hoogte zijn, is een eenzijdig blameren van EC/Almunia me iets te gemakkelijk. Spreekt daar vooral de teleurgestelde TNT- of Post belegger?
[verwijderd]
0
Helemaal mee eens! De hand in eigen boezem steken is niet de sterkste kant van de gemiddelde belegger!
Slopak
1
quote:

Ritageld schreef:

Helemaal mee eens! De hand in eigen boezem steken is niet de sterkste kant van de gemiddelde belegger!
Rene heeft helemaal gelijk.

Europa brengt ons niet dan ellende. Al het goede wat dit land heeft wordt langzaam maar zeker gesloopt ten koste van het 'grootse Europese rijk'

Ik heb niet alleen over de eens zo prachtige beroepen als de vrachtwagenchauffeur en de postbezorger. Alles vernietigd tot niks. Postbaantjes waarvan niemand een gezin van kan onderhouden. Nederlandse chauffeurs zijn er bijna niet meer. Eens kon je vertrouwen op een vrachtauto int verkeer nu rijk ik er met angst en beven naast.

En waarom?

Waarvoor?

Wij gewone Nederlanders worden genaaid door dat smerige Europa en ach waarom tijdens dat proces ook niet jan belegger pakken past mooi in hun straatje.
[verwijderd]
0
iets anders wat ik bijvoorbeeld raar vind van die europese knakkers is bv het volgende. De telecomsector, kpn, extreem veel laten betalen voor telecomfrequenties, maar daarintegen mogen die europese ambtenaren bepalen hoeveel kpn maximaal voor een smsje mag vragen. Ik vind dat raar.
[verwijderd]
0
BRUSSEL (Dow Jones)--De Europese Commissaris voor mededingingszaken Joaquin Almunia heeft woensdag aangegeven verbaasd te zijn dat United Parcel Service Inc. (UPS) eerder deze maand bekendmaakte zijn geplande fusie met TNT Express (TNTE.AE) op te schorten, omdat er volgens hem nog steeds tijd was een oplossing te vinden om de fusie ter waarde van EUR5,2 miljard toch door te laten gaan.

UPS gaf op 14 januari, na een bijeenkomst met Almunia en zijn team, aan dat de Europese toezichthouders van plan waren de fusie te blokkeren, hoewel het formele besluit niet voor begin februari genomen zou worden.

"Ik moet toegeven dat ik een beetje verbaasd was, omdat we nog steeds tijd hadden toen ze deze verklaring publiceerden", zegt Almunia tegen verslaggevers in Brussel.

"Zoals in verschillende andere gevallen...worden de laatste elementen van een positieve oplossing, of een positief alternatief, niet op de eerste dag gevonden, maar zo dicht mogelijk tegen het einde van de onderhandelingen aan", aldus Almunia.

Woensdag maakte de Europese Commissie bekend dat het de deal tussen UPS en TNT Express zou blokkeren, omdat de fusie zou leiden tot minder concurrentie in 15 Europese landen. De commissie, die de fusie heeft bestudeerd, stelt te hebben geprobeerd om samen met UPS een oplossing te vinden voor de mededingingszorgen, maar dat de geboden concessies van UPS "tekort schoten".

Kort na de bekendmaking van de Europese Commissie maakte UPS formeel bekend zijn bod op TNT Express in te trekken.
[verwijderd]
0
quote:

Slopak schreef op 19 januari 2013 16:39:

[...]

Rene heeft helemaal gelijk.

Europa brengt ons niet dan ellende. Al het goede wat dit land heeft wordt langzaam maar zeker gesloopt ten koste van het 'grootse Europese rijk'

Ik heb niet alleen over de eens zo prachtige beroepen als de vrachtwagenchauffeur en de postbezorger. Alles vernietigd tot niks. Postbaantjes waarvan niemand een gezin van kan onderhouden. Nederlandse chauffeurs zijn er bijna niet meer. Eens kon je vertrouwen op een vrachtauto int verkeer nu rijk ik er met angst en beven naast.

En waarom?

Waarvoor?

Wij gewone Nederlanders worden genaaid door dat smerige Europa en ach waarom tijdens dat proces ook niet jan belegger pakken past mooi in hun straatje.
humor.
jojo3
0
quote:

ik ben Diede/Kennie schreef op 30 januari 2013 15:15:

BRUSSEL (Dow Jones)--De Europese Commissaris voor mededingingszaken Joaquin Almunia heeft woensdag aangegeven verbaasd te zijn dat United Parcel Service Inc. (UPS) eerder deze maand bekendmaakte zijn geplande fusie met TNT Express (TNTE.AE) op te schorten, omdat er volgens hem nog steeds tijd was een oplossing te vinden om de fusie ter waarde van EUR5,2 miljard toch door te laten gaan.

UPS gaf op 14 januari, na een bijeenkomst met Almunia en zijn team, aan dat de Europese toezichthouders van plan waren de fusie te blokkeren, hoewel het formele besluit niet voor begin februari genomen zou worden.

"Ik moet toegeven dat ik een beetje verbaasd was, omdat we nog steeds tijd hadden toen ze deze verklaring publiceerden", zegt Almunia tegen verslaggevers in Brussel.

"Zoals in verschillende andere gevallen...worden de laatste elementen van een positieve oplossing, of een positief alternatief, niet op de eerste dag gevonden, maar zo dicht mogelijk tegen het einde van de onderhandelingen aan", aldus Almunia.

Woensdag maakte de Europese Commissie bekend dat het de deal tussen UPS en TNT Express zou blokkeren, omdat de fusie zou leiden tot minder concurrentie in 15 Europese landen. De commissie, die de fusie heeft bestudeerd, stelt te hebben geprobeerd om samen met UPS een oplossing te vinden voor de mededingingszorgen, maar dat de geboden concessies van UPS "tekort schoten".

Kort na de bekendmaking van de Europese Commissie maakte UPS formeel bekend zijn bod op TNT Express in te trekken.

Wat een schijnheil
14 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mei 2024 17:39
Koers 1,260
Verschil +0,004 (+0,32%)
Hoog 1,269
Laag 1,246
Volume 1.215.820
Volume gemiddeld 2.179.260
Volume gisteren 2.871.466

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront