Antonov « Terug naar discussie overzicht

Atonov voorop in ontwikkeling Ev's

54 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

Silvia schreef:

Zaten ze met die 2-speed in de limo goed fout!
En zitten ze ,,misschien,, wel goed met een 3 of 4 speed.
grtz w.j. (kortom altijd dat negatieve gezwets)
Pokerface
0
Interessant genoeg om hier in z'n geheel te plaatsen:

Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs
21 September 2010 | By Stephen Harris

Automotive firm Antonov has unveiled a three-speed gearbox that could improve the efficiency of electric vehicles (EVs) and give a smoother gear change.

The Warwick-based transmission manufacturer says its design for an automatic, scalable, twin-clutch gearbox could be used in a variety of vehicles, replacing the one-speed transmissions typically used at the moment.

The gearbox, a model of which was revealed at last week’s Low Carbon Vehicle show (LCV2010), was developed under the Technology Strategy Board (TSB) programme that produced Jaguar’s Limo Green prototype extended-range electric car.

The current Limo Green model features a two-speed version of Antonov’s gearbox and the three-speed transmission is scheduled for evaluation by Jaguar early next year. Antonov says there is also the potential for a four-speed system.

Most EV manufacturers have previously avoided multiple-speed transmissions ‘partly because they thought they didn’t need them, partly because they couldn’t package them and partly because they weren’t very efficient’, Antonov’s business development manager David Paul told The Engineer.

‘As EVs have become more popular, particularly high-performance ones, manufacturers are beginning to realise that there’s a limit to the performance of the vehicles,’ he said.

Antonov’s three-speed powershift transmission for electric vehicles
Multiple gears allow the engine to use energy more efficiently and Antonov says its transmission has an efficiency of around 96 per cent, approaching that of manual gearboxes, while an adapted conventional transmission would produce a rating of under 90 per cent.

Antonov’s system also has a twin-clutch system that allows it to pre-select a gear while another is still in use, ensuring a smoother transition. The vehicle can also change gear while the motor is stationary. ‘There is no three-speed [electric] transmission on the market with single-shift quality like this,’ said Paul.

Because of its scalable design, the gearbox can be adapted for different purposes and vehicles. ‘This transmission has its own controller, so we can manage the complete energy of the vehicle such that it will select a gear based on its best range, for example, or best performance or best comfort,’ said Paul.

‘We’ve had enquiries, for example, from electric buses. It would improve comfort for standing passengers because you’d get no movement at all from the gear changes – it’s completely seamless.’

While the transmission is particularly suited to more powerful vehicles, Paul said there would also be an advantage in having multiple gears in small electric city cars if the transmission could be made small enough and produced for a mass market.

Car manufacturers are starting to capitalise on the design freedom offered by low-carbon electric vehicles. Click here to read more.

Read more: www.theengineer.co.uk/news/three-spee...
[verwijderd]
0
Wederom een mooi stukje propaganda IMHO. Hoe vaak hebben we dit soort artikelen al gezien van Wheel to Wheel tot Emporio.???

Overigens na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ????

Gr. Q

quote:

... schreef:

Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs
[verwijderd]
0
quote:

QueenB schreef:

Wederom een mooi stukje propaganda IMHO.

...

Dag Queen B,

Wat bedoel je eigenlijk met IMHO? Ik heb je die afkorting al vaker zien bezigen, maar tot nu toe nog niet kunnen achterhalen wat dit betekent.

Groet
[verwijderd]
3
[Modbreak IEX]: Gelieve niet over elkaar te discussiëren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

bookkeeper schreef:

[quote=QueenB]
Wederom een mooi stukje propaganda IMHO.

...

[/quote]

Dag Queen B,

Wat bedoel je eigenlijk met IMHO? Ik heb je die afkorting al vaker zien bezigen, maar tot nu toe nog niet kunnen achterhalen wat dit betekent.

Groet
Ik kan je ook het antwoord geven, dit betekend In My Humble Opinion. (Naar mijn bescheiden mening). Humble wordt ook wel eens weggelaten en dan is het IMO.

Groetjes, ffwachten
[verwijderd]
0
quote:

ffwachten schreef:

Ik kan je ook het antwoord geven, dit betekend In My Humble Opinion. (Naar mijn bescheiden mening). Humble wordt ook wel eens weggelaten en dan is het IMO.

Groetjes, ffwachten
Aha ...
Dank u.

Groet
marblesthegame
1
[Modbreak IEX]: Gelieve niet over elkaar te discussiëren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Staat toch echt gewoon in de titel van het artikel.

quote:

... schreef:

Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs
Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ???? En dat terwijl ze al ettelijke jaren met de 2 & 3 speed in de weer zijn.

Ik vind het geen gekke conclusie.

Of hebben jullie een andere betekenis voor "could"?

Gr. Q
smith&jones
0
technisch gesproken is het niet erg waarschijnlijk dat de efficiëntie verbeterd wordt. Extra bewegende delen....

Het enige dat een 'bak' bij een EV kan doen, is de karakteristiek van de motor aanpassen voor de gewenste eigenschappen onder bepaalde omstandigheden...

S&J.

Pokerface
0
quote:

QueenB schreef:

Staat toch echt gewoon in de titel van het artikel.

[quote=...]
Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs
[/quote]

Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ???? En dat terwijl ze al ettelijke jaren met de 2 & 3 speed in de weer zijn.

Ik vind het geen gekke conclusie.

Of hebben jullie een andere betekenis voor "could"?

Gr. Q
Er staat could, niet couldn't. Het kan dus twee kanten op...
[verwijderd]
0
Dus mijn eerdere uitspraak klopt:

Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ????

Dat was mijn punt.

Gr. Q

quote:

Pokerface schreef:

[...]

Er staat could, niet couldn't. Het kan dus twee kanten op...
[verwijderd]
0
quote:

QueenB schreef:

Dus mijn eerdere uitspraak klopt:

Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ????

Dat was mijn punt.

Gr. Q

[quote=Pokerface]
[...]

Er staat could, niet couldn't. Het kan dus twee kanten op...
[/quote]
Antonov zegt gewoon dat de 3-speed gearbox de efficiëntie van een EV KAN verbeteren.

Wat ik wel vreemd vind is dat Antonov niet van te voren KAN berekenen dat de 2-speed gearbox voor de limo niet toereikend is. Het lijkt er op van we proberen maar eens wat.

Pokerface
0
quote:

Silvia schreef:

[quote=QueenB]
Dus mijn eerdere uitspraak klopt:

Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ????

Dat was mijn punt.

Gr. Q

[quote=Pokerface]
[...]

Er staat could, niet couldn't. Het kan dus twee kanten op...
[/quote]
[/quote]

Antonov zegt gewoon dat de 3-speed gearbox de efficiëntie van een EV KAN verbeteren.

Wat ik wel vreemd vind is dat Antonov niet van te voren KAN berekenen dat de 2-speed gearbox voor de limo niet toereikend is. Het lijkt er op van we proberen maar eens wat.
Daar was dat project toch ook voor? Onderzoeken wat de beste oplossing is? Uit dat project is die 3-speed oplossing gekomen.
Pokerface
2
quote:

QueenB schreef:

Dus mijn eerdere uitspraak klopt:

Na bijna een jaar knutselen weet men nog steeds niet of de three-speed gearbox de efficiëntie verbeterd van Electric Vehicles. ????

Dat was mijn punt.

Gr. Q
Dat klopt, maar jij bekijkt het zoals gewoonlijk van de negatieve kant. Omdat er 'could' staat, is het niet zeker of de efficiëntie verbeterd wordt en ga jij er eigenlijk al vanuit DAT de efficiëntie niet verbeterd wordt. Ik lees het anders, meer objectief. Ik kijk liever naar de mogelijkheden dan naar de onmogelijkheden. Geen idee of de 3-speed werkt, maar de mogelijkheid is er. De toekomst zal het zeggen.
[verwijderd]
0
Poker, Ik blijf realistisch.

Al jaren is antonov aan het knutselen met de 2 & 3 speed. Nu ook alweer bijna 1 jaar i.c.m. Jaguar. En nog steeds weten ze niet of de efficiëntie beter is bij een EV. Dat verbaast mij.

Gr. Q
quote:

Pokerface schreef:

[...]

Dat klopt, maar jij bekijkt het zoals gewoonlijk van de negatieve kant. Omdat er 'could' staat, is het niet zeker of de efficiëntie verbeterd wordt en ga jij er eigenlijk al vanuit DAT de efficiëntie niet verbeterd wordt. Ik lees het anders, meer objectief. Ik kijk liever naar de mogelijkheden dan naar de onmogelijkheden. Geen idee of de 3-speed werkt, maar de mogelijkheid is er. De toekomst zal het zeggen.
Berdientje
0
TomTom en de Chinese branchegenoot AutoNavi richten een samenwerkingsverband op voor de Chinese markt. Dat heeft de producent van navigatieapparatuur vrijdag bekendgemaakt zonder financiële details te vermelden.
--
AntoNavi (spreek uit als Antonov) kan gebruikt worden in auto's en vliegtuigen :-)

54 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
878,71  -0,12  -0,01%  18:05
 Germany40^ 17.940,90 +0,05%
 BEL 20 3.893,20 +0,26%
 Europe50^ 4.901,43 -0,40%
 US30^ 38.141,33 +0,26%
 Nasd100^ 17.512,21 -0,33%
 US500^ 5.063,59 +0,00%
 Japan225^ 37.812,60 -1,32%
 Gold spot 2.303,71 +0,79%
 EUR/USD 1,0725 +0,13%
 WTI 78,95 -3,22%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  5. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders

Stijgers

VIVORYON THER... +9,57%
ForFarmers +7,64%
ING +6,37%
AMG Critical ... +5,88%
Van Lanschot ... +4,05%

Dalers

BAM -10,85%
Alfen N.V. -5,54%
BESI -4,06%
PostNL -3,64%
ASML -2,56%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront