Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Corné van Zeijl - Een nieuwe auto

22 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Een nieuwe auto

Corné van Zeijl - 29 juni 2010; 12:00 uur

"Een nieuwe auto uitzoeken levert interessante koersinformatie op. Waar zijn de Griekse auto's...?"

www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
Hugo44
0
Nog een nederlands bedrijf dat kan profiteren van de opleving in de Duitse auto-industrie is Innoconcepts, dat bij haar dochterbedrijf Formy Tachov o.a. bumpers en dashboards maakt. Misschien toch een lichtpuntje voor Innoconcepts?
[verwijderd]
0
Hmmm... daar valt dus echt nog flink op te bezuinigen door de banken.

Een moderne auto op diesel kan makkelijk 6 jaar mee.
[verwijderd]
0
Wordt toch eens tijd voor je om opnieuw naar italiaanse auto te kijken. Alfa maakt kwalitatief auto's op het nivo van de duitsers (Fiat/Alfa is de uitvinder van de JTD, die nu net een jaartje bij Volkswagen gebruikt wordt !) maar met een veel aansprekender design. Alfa wordt niet voor niets dit jaar 100 jr. Idem voor Fiat en Lancia.
Mocht je afvragen waarom je mazda6 (en ook Mazda3) er van binnen uitziet met diepliggende meters en draaiknoppen voor ventilatie etc: kijk eens in een Alfa 156 (jawel uit 1998) en Alfa 159 en je weet het antwoord. Niet een beetje maar 100% overgenomen !

De opmerking 'ik heb eens een Alfa gereden' is net zoals 'ik heb eens Olie gekocht maar die was gedaald dus dat doe ik maar niet weer': wat een onzin !
papapipo
0
Corne toch! Elke belegger weet toch dat een nieuwe toetoet een slechte investering is. Met het bosjebloemen in de hand ben je al 10.000 euries armer.
En je zou je eigen toch afvragen waarom Mazda (lees Japaners) nog niet failliet is (zijn). Ik rij al 6 jaar in de dezelfde mazda6 en hij rijd zo goed en zonder incidenten (1 accu en 4 nieuwe banden) dat ik voorlopig maar geen nieuwe koop.
Humans R underrated
0
Tata motors, is wat ik in de portefeuille heb.

Na Aldi, Ryanair, Ikea, etc snakt de auto consument naar een prijsrevolutie in autos. Tata kan die geven.
De thuismarkt mag er natuurlijk ook zijn.
Bart Meerdink
0
Helemaal niets tegen de Mazda hoor, maar waarom niet gewoon een hybride (Prius of Auris)?

Niet onderscheidend meer tegenwoordig, maar wel nog steeds even milieuvriendelijk, en volgens mij als lease auto beduidend goedkoper om in te rijden, toch? En een automaat is prettig voor in de file...

Waarom is diesel verplicht en zou een hybride niet mogen bij het milieuvriendelijke SNS?

Overigens, het beste is natuurlijk om die 50.000 km/jaar wat te verminderen... Is een hoop verspilde tijd.
ljjls
1
Ja belachelijk om elke 3 jaar een neiuwe auto te krijgen, stelletje bankboeven. Afklemmen die bankiertjes.
[verwijderd]
0
Dan koop je net als ik een BMW uit 1970-1982, en laat hem in Griekenland volledig uit elkaar nemen en reviseren

:))

Over prijs kwaliteit verhouding gesproken, de mooiste auto's zijn al gemaakt...
[verwijderd]
0
ICT automatisering zit, dacht ik, via de embedded software ook vrij dik in de Duitse auto-industrie. En ook dit aandeel(tje) is relatief goed blijven liggen.
[verwijderd]
0
Misschien een Fiat Punto Evo 1.3 multijet dieseltje?
A-label, dus 'maar' 14% bijtelling ook.

Dan denken mensen als je ergens parkeert ook niet meteen van 'O, daar hebben we weer zo'n graaiert uit de financiele sector'.
[verwijderd]
0
quote:

Hugo44 schreef:

Nog een nederlands bedrijf dat kan profiteren van de opleving in de Duitse auto-industrie is Innoconcepts, dat bij haar dochterbedrijf Formy Tachov o.a. bumpers en dashboards maakt. Misschien toch een lichtpuntje voor Innoconcepts?
Laten we hopen dat dit helpt voor Innoconcepts. Moet dan wel snel in de resultaten zichtbaar worden anders bestaan ze over een tijdje niet meer...
[verwijderd]
0
Koning ijdeltuit heeft gesproken. Uit zijn zelfingenomen verhaal, blijkt maar weer eens in hoeverre de bankwereld heeft geleerd van de kredietcrisis.

Okee, .... SNS zit weliswaar aan het staatsinfuus, maar het personeel (politburo) rijdt nog net geen Tsjaika....

Groeten,

PZ
[verwijderd]
0
Heb een veel beter idee gewoon de beheerder ontslaan. De meerwaarde van een fonds als SNS Nederland is gewoon de index verslaan dat is nog nooit gelukt. Auto afbestellen. Gewoon een tracker kopen is goedkoper.
Rood is Sns Blauw de AEX

Vergeleken met de totaal return is nog slechter voor SNS geen betere reclame dan je zelf op de borst slaan met eigendunk
Bijlage:
Mr. Q
0
Helemaal eens met dit laatste. Vermogensbeheerders pikken ongemerkt geld af van het vermogen van hardwerkende particulieren door te pretenderen een index te kunnen verslaan met hun "expertise". Als al de index wordt verslagen dan is dat vaak VOOR kosten, zodat je na kosten slechter af bent dan de index. Verder zijn die kosten ook nog eens vaak verborgen, zoals omslagkosten, waarmee oneindig veel transacties worden uitgevoerd waarmee wordt geprobeerd de index tevergeefs te verslaan, maar die de consument ongemerkt betaalt.

Voor wie een fonds wil kopen, koop een indextracker, de rest wordt je alleen maar armer van.
rdeleeuw
0
gooi de grafiek van duitse auto's en zuid-europese auto's op elkaar en je zult zien dat fiat het beter doet dan VW (uitgaande van de gekozen tijdschaal, die ook wel tendentieus zal zijn). Kortom, er is een andere verklarende variabele dan het land van herkomst. Corné is foutief suggestief hier bezig. Ik ben het met hem eens dat emotieloos auto's kiezen het beste is (ik heb de minst populaire suzuki 2e hands gekozen, de liana). Maar dat is nog steeds geen vrijbrief om makkelijk een niet-logische interpretatie te geven van een, in oorsprong, interessant gegeven. D.i.: welke fabrikanten van een luxe middel profiteren nu het meeste van een transformatie van een emerging market in een middelklasse markt (met grote variatie in inkomen, waarschijnlijk een opmaat voor ook veel westerse landen in de komende decenia)
vodkajus
0

denk dat griekenland betere schepen/boten maakt dan autos. een boot is toch makkelijker island hoppen. :0)
k2es
0
Ik koop elk jaar een nieuwe auto, maar goed ik ben dan ook geen (bank)employee. Aangezien ik zelf mag kiezen wordt het dus geen saaie emotieloze Duitse of Japanse auto, maar een spannende Italiaan vol emotie of een stoere Amerikaan. Mijn ervaring is dat die net zo degelijk zijn en, belangrijker, vele malen leuker zijn om te rijden.
[verwijderd]
1
quote:

Redactie IEX.nl schreef:

Een nieuwe auto

Corné van Zeijl - 29 juni 2010; 12:00 uur

"Een nieuwe auto uitzoeken levert interessante koersinformatie op. Waar zijn de Griekse auto's...?"

www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
Corné,

Nu weet ik zeker dat je een heel aardig en grappige man bent, maar een analyst zonder analytisch vermogen....
22 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
887,44  +8,73  +0,99%  03 mei
 Germany40^ 18.017,10 +0,67%
 BEL 20 3.913,37 +0,52%
 Europe50^ 4.930,44 +0,18%
 US30^ 38.691,83 0,00%
 Nasd100^ 17.893,96 0,00%
 US500^ 5.127,53 0,00%
 Japan225^ 38.326,05 0,00%
 Gold spot 2.301,75 0,00%
 EUR/USD 1,0762 +0,34%
 WTI 78,11 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?
  5. Premium
    Uitstekende cijfers Flow Traders

Stijgers

VIVORYON THER... +7,18%
Flow Traders +4,87%
BESI +4,11%
Brunel +3,91%
UMG +3,62%

Dalers

HEIJMANS KON -5,17%
Aperam -4,56%
AMG Critical ... -3,16%
Kendrion -2,75%
CM.COM -2,24%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront