Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

wiegveld
0
quote:

Steef89 schreef op 1 december 2023 09:14:

[...]

Minimumloon NL vergelijken met USA is appels met peren vergelijken.
Hoezo.
Er komt een majeure wijziging nu er sprake komt van een minimumuurloon.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/mini...
En consequentie komt terecht bij de bezorgkosten voor de besteller.
Ysfogel
0
quote:

wiegveld schreef op 1 december 2023 22:46:

[...]
Hoezo.
Er komt een majeure wijziging nu er sprake komt van een minimumuurloon.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/mini...
En consequentie komt terecht bij de bezorgkosten voor de besteller.
Bezorgers in NYC voor Uber/Grubhub/Doordash zijn niet in loondienst, maar gaan een minimum vergoeding per uur krijgen en doorbetaling van het wachten op de volgende order, waar ze tot nu toe als free lancers niet voor betaald kregen. In Nederland komt een loonsverhoging voor horecamedwerkers/bezorgers in loondienst van het resrtaurant of Thuisbezorgd. Het gevolg zou uiteraard zijn dat de extra kosten worden doorberekend in zowel de bezorgkosten als de maaltijden.
anders
1
kassa!
0
quote:

KCNIB schreef op 2 december 2023 07:54:

Hopelijk trekt het JET mee omhoog

www.cnbc.com/2023/12/01/uber-shares-p...
Uber Q3 EBITDA x mln USD
- mobility 1287
- delivery 413

Vette plussen in 1 kwartaal
kassa!
0
FEBU
5
quote:

kassa! schreef op 2 december 2023 11:57:

Kopen in de slotveiling dag voor kerst ziet er kansrijk uit.
Ik verwacht voor zowel december als januari een flinke stijging, >20
anders
1
quote:

KCNIB schreef op 2 december 2023 12:56:

[...]

Ik verwacht voor zowel december als januari een flinke stijging, >20
Op grond van.?

Er wordt zo vaak op het fora gezegd ik verwacht een stijging. Ik verwacht een daling. Zonder onderbouwing. Vaak is de onderbouwing dat ze het hopen.

Ik hoop ook dat jet stijgt. Shorter hopen dat jet daalt. Als mensen met een verwachting komen, doe er dan meteen een onderbouwing bij. Dat geeft de lotgenoten mogelijk meer houvast.

Bedoel het niet lullig en ook niet persoonlijk naar jou;).
SEVA_
1
quote:

KCNIB schreef op 1 december 2023 17:59:

[...]

Ik ben vandaag voorzichtig ingestapt, voor 40K C16,00 Sept gekocht.
Welkom terug.
FEBU
0
Procestechnoloog Energiecentrale
0
quote:

KCNIB schreef op 1 december 2023 17:59:

[...]

Ik ben vandaag voorzichtig ingestapt, voor 40K C16,00 Sept gekocht.
kom ik aan met 1 optie voor call 16 exp 16mrt2023 ;p
FEBU
1
quote:

anders schreef op 2 december 2023 14:21:

[...]

Op grond van.?

Er wordt zo vaak op het fora gezegd ik verwacht een stijging. Ik verwacht een daling. Zonder onderbouwing. Vaak is de onderbouwing dat ze het hopen.

Ik hoop ook dat jet stijgt. Shorter hopen dat jet daalt. Als mensen met een verwachting komen, doe er dan meteen een onderbouwing bij. Dat geeft de lotgenoten mogelijk meer houvast.

Bedoel het niet lullig en ook niet persoonlijk naar jou;).
Ik volg JET al een tijdje en de rust is nu wel terug merk ik. Jitse neemt nu mi juiste stappen en denk dat JET door lagere rente verwachtingen weer opgepikt zal worden door investeerders. En lage waardering tov peers maakt JET nog steeds een overname prooi
Procestechnoloog Energiecentrale
4
quote:

KCNIB schreef op 2 december 2023 16:21:

[...]

Ik volg JET al een tijdje en de rust is nu wel terug merk ik. Jitse neemt nu mi juiste stappen en denk dat JET door lagere rente verwachtingen weer opgepikt zal worden door investeerders. En lage waardering tov peers maakt JET nog steeds een overname prooi
Jitze schiet op elk vlak in de roos.
Het interne transport bezorg netwerk wordt efficienter door pooling. Het markaandeel groeit in overal behalve in noord amerika.
de cost of operation worden lager. Hij doet goede markting reclames. hij koopt aandelen in. hij is sneller winstgevend dan geprognotiseerd, dit is bijgesteld omhoog. hij heeft geld achter de hand, er zit genoeg in de kasse, daar vangt hij nu nog rente op. het zal niet lang meer duren voordat dit bedijf geld gaat maken. als mensen dat niet zien dan kunnen ze beter niet in dit soort volatile aandelen beleggen.
alle lichten staan op groen, er kan natuurlijk altijd onverwachts een spook uit de kast komen maar dat heb je altijd.
Hendrik Roo
1
quote:

Energie technoloog gascentrale schreef op 2 december 2023 16:26:

[...]

Jitze schiet op elk vlak in de roos.
Het interne transport bezorg netwerk wordt efficienter door pooling. Het markaandeel groeit in overal behalve in noord amerika.
de cost of operation worden lager. Hij doet goede markting reclames. hij koopt aandelen in. hij is sneller winstgevend dan geprognotiseerd, dit is bijgesteld omhoog. hij heeft geld achter de hand, er zit genoeg in de kasse, daar vangt hij nu nog rente op. het zal niet lang meer duren voordat dit bedijf geld gaat maken. als mensen dat niet zien dan kunnen ze beter niet in dit soort volatile aandelen beleggen.
alle lichten staan op groen, er kan natuurlijk altijd onverwachts een spook uit de kast komen maar dat heb je altijd.
Abtje, goed samengevat.
FEBU
0
quote:

Energie technoloog gascentrale schreef op 2 december 2023 16:26:

[...]

Jitze schiet op elk vlak in de roos.
Het interne transport bezorg netwerk wordt efficienter door pooling. Het markaandeel groeit in overal behalve in noord amerika.
de cost of operation worden lager. Hij doet goede markting reclames. hij koopt aandelen in. hij is sneller winstgevend dan geprognotiseerd, dit is bijgesteld omhoog. hij heeft geld achter de hand, er zit genoeg in de kasse, daar vangt hij nu nog rente op. het zal niet lang meer duren voordat dit bedijf geld gaat maken. als mensen dat niet zien dan kunnen ze beter niet in dit soort volatile aandelen beleggen.
alle lichten staan op groen, er kan natuurlijk altijd onverwachts een spook uit de kast komen maar dat heb je altijd.
Vertrek uit NA en AUNZ is op termijn onvermijdelijk.
In AUNZ maakt nu niemand winst, maar kost het JET ook minder dan jaar geleden. Dat lijkt mij net een onderdeel die makkelijk door Uber of Dash overgenomen kan worden.

Bezorgservice van Amazon is inmiddels groter dan aantal grote delivery bedrijven zoals UPS. Grub zou samen met Skip een mooie aanvulling zijn

www.wsj.com/business/amazon-vans-outn...
Procestechnoloog Energiecentrale
1
quote:

KCNIB schreef op 2 december 2023 17:20:

[...]

Vertrek uit NA en AUNZ is op termijn onvermijdelijk.
In AUNZ maakt nu niemand winst, maar kost het JET ook minder dan jaar geleden. Dat lijkt mij net een onderdeel die makkelijk door Uber of Dash overgenomen kan worden.

Bezorgservice van Amazon is inmiddels groter dan aantal grote delivery bedrijven zoals UPS. Grub zou samen met Skip een mooie aanvulling zijn

www.wsj.com/business/amazon-vans-outn...
Dat is niet waar, in Noord amerika zie je doordash snel groeien en alle concurenten kleiner worden. Echter zie je in de charts van marktaandeel dat het markaandeel van grubhub als een soort van glijbaan stopt met kleiner worden vlak gaat lopen en bijna begint te groeien. Jitze heeft hier naar mijn mening gewonnen ten opzichte van alle andere concurenten. Dit is enorm positief. verder zegt hij wel dat hij grubhub wilt verkopen om iedereen tevreden te houden maar ik geloof er niks van. hij moet er namelijk een goede prijs voor krijgen en dat wil niemand geven. Die man heeft een ontzettend hard hoofd erin waar beleggers hem om haten maar hij denkt waarschijnlijk van hou eens op met janken wij weten wel wat we doen. het is de beleggers nooit goed genoeg. die alex captain ook die begon te mieteren dat hij het moest verkopen. die kerel heeft de koers doen watervallen door olie op het vuur te gooien.

Dan die aziatische tak en de passific. Er moet daar eerst een sloot aan geld in de marketing gedrukt worden om net positif te worden. dit omdat je nou eenmaal een bepaalde schaalgrote nodig bent om efficient te kunnen bezorgen. dit is overal zo gegaan en niet anders in asia pacific. hij is hier alleen later begonnen. en zoals je zegt worden ook hier alle cijfers beter.
Hendrik Roo
0
quote:

Energie technoloog gascentrale schreef op 2 december 2023 17:31:

[...]

Dat is niet waar, in Noord amerika zie je doordash snel groeien en alle concurenten kleiner worden. Echter zie je in de charts van marktaandeel dat het markaandeel van grubhub als een soort van glijbaan stopt met kleiner worden vlak gaat lopen en bijna begint te groeien. Jitze heeft hier naar mijn mening gewonnen ten opzichte van alle andere concurenten. Dit is enorm positief. verder zegt hij wel dat hij grubhub wilt verkopen om iedereen tevreden te houden maar ik geloof er niks van. hij moet er namelijk een goede prijs voor krijgen en dat wil niemand geven. Die man heeft een ontzettend hard hoofd erin waar beleggers hem om haten maar hij denkt waarschijnlijk van hou eens op met janken wij weten wel wat we doen. het is de beleggers nooit goed genoeg. die alex captain ook die begon te mieteren dat hij het moest verkopen. die kerel heeft de koers doen watervallen door olie op het vuur te gooien.

Dan die aziatische tak en de passific. Er moet daar eerst een sloot aan geld in de marketing gedrukt worden om net positif te worden. dit omdat je nou eenmaal een bepaalde schaalgrote nodig bent om efficient te kunnen bezorgen. dit is overal zo gegaan en niet anders in asia pacific. hij is hier alleen later begonnen. en zoals je zegt worden ook hier alle cijfers beter.
In welke Aziatische landen is JET actief ?
FEBU
0
quote:

Energie technoloog gascentrale schreef op 2 december 2023 17:31:

[...]

Dat is niet waar, in Noord amerika zie je doordash snel groeien en alle concurenten kleiner worden. Echter zie je in de charts van marktaandeel dat het markaandeel van grubhub als een soort van glijbaan stopt met kleiner worden vlak gaat lopen en bijna begint te groeien. Jitze heeft hier naar mijn mening gewonnen ten opzichte van alle andere concurenten. Dit is enorm positief. verder zegt hij wel dat hij grubhub wilt verkopen om iedereen tevreden te houden maar ik geloof er niks van. hij moet er namelijk een goede prijs voor krijgen en dat wil niemand geven. Die man heeft een ontzettend hard hoofd erin waar beleggers hem om haten maar hij denkt waarschijnlijk van hou eens op met janken wij weten wel wat we doen. het is de beleggers nooit goed genoeg. die alex captain ook die begon te mieteren dat hij het moest verkopen. die kerel heeft de koers doen watervallen door olie op het vuur te gooien.

Dan die aziatische tak en de passific. Er moet daar eerst een sloot aan geld in de marketing gedrukt worden om net positif te worden. dit omdat je nou eenmaal een bepaalde schaalgrote nodig bent om efficient te kunnen bezorgen. dit is overal zo gegaan en niet anders in asia pacific. hij is hier alleen later begonnen. en zoals je zegt worden ook hier alle cijfers beter.
Fee caps kosten Grub 100 mio per jaar, begrijp wel dat Jitse wacht totdat fee caps verdwijnen. Verlenging met Amazon is ook positief. Uber zou met een overname van Grub/Skip flink kunnen groeien en groei Dash stoppen.
FEBU
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 2 december 2023 17:50:

[...]

In welke Aziatische landen is JET actief ?
Niet maar waarschijnlijk bedoelt hij Bis en Menulog.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2799 2800 2801 2802 2803 2804 2805 2806 2807 2808 2809 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 5 jun 2024 17:35
Koers 12,250
Verschil -0,100 (-0,81%)
Hoog 12,420
Laag 12,100
Volume 1.071.398
Volume gemiddeld 2.238.354
Volume gisteren 1.383.634

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront