Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Slim supermarktaankopen doen.

1.007 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
GakGak
0
Deze week maar weer eens op de lokale aanbiedingen storten zoals de dinsdagkoopjes bij Dekamarkt en de vele
´1 plus 1 gratis´ lokkertjes links en rechts.

Dol op de grote maiskolven die niet alleen verpakt maar ook vaker in grote bakken los in de supermarkten en
groentezaken liggen vanaf 39 a 50 cent per stuk als je een goedkoop graantje wil meepikken.
hirshi
1
De reclame voor één-plus-één-gratis aanbiedingen wordt steeds meer gedaan zonder prijsaanduiding zodat niet te beoordelen is of de aangeboden producten werkelijk zo goedkoop zijn als het lijkt.
GakGak
0
Als je een beetje prijsbewust bent is dat geen enkel probleem.
Je moet er wel oog voor hebben en zelf heb ik soms het idee dat als een supermarkt een bordje
neerzet 2 halen drie betalen....dat het ook verkoopt.
hirshi
1
quote:

GakGak schreef op 28 augustus 2023 11:45:

Als je een beetje prijsbewust bent is dat geen enkel probleem.
Je moet er wel oog voor hebben en zelf heb ik soms het idee dat als een supermarkt een bordje
neerzet 2 halen drie betalen....dat het ook verkoopt.
Probleem is het niet en prijsbewust zijn is uiteraard prima.
Maar het weglaten van de prijs bij het maken van reclame is misleiding want je weet dan niet wat het voordeel is.
Vaak blijkt de 2e gratis of de 3e gratis helemaal geen koopje te zijn.

LIDL is een actie gestart met de slogan "1 halen = minder betalen"
Ook Dirk houdt zich met haar aanbiedingen verre van de praktijken van bij voorbeeld Jumbo en Albert Heijn.
Gewoon in de reclame helder zijn over de prijs, dat is eerlijke voorlichting.
Freemoneyforever
0
Aanvullend: ik doe bij voorkeur boodschappen bij Aldi, die zijn kwalitatief gelijk aan Lidl (Lidl heeft ook zo'n systeem met ledenkorting o.i.d., waar ik mijn privacy niet aan geef, daarmee loop ik een beetje korting mis, net als AH (ik registreer mijn bonuskaart niet en betaal contant)

Ik boodschap het liefst voor een eerlijke, lage prijs. Hoogvliet bij mij in de buurt bijv.
Succes
0
Supermarkten hebben nog nooit zoveel huismerken in de schappen gehad. Albert Heijn en Jumbo bieden nu zo’n 10.000 huismerkproducten aan, goed voor bijna 30 procent van de omzet in supermarkten.

Door de hoge inflatie verruilen veel consumenten A-merken voor huismerken, blijkt uit marktonderzoek van Circana. De verschillen in prijs zijn vaak enorm. Lidl en Aldi werden niet meegenomen in de cijfers; zij verkopen vooral hun eigen merken.

Inmiddels bestaat het assortiment van Albert Heijn voor 60 procent uit huismerken. “We zien dat het volumeaandeel van onze eigen merken toeneemt, die trend zien we al een tijdje”, zegt Johan van der Zanden, directeur marketing bij Albert Heijn tegen NOS. De supermarktketen ziet klanten steeds trouwer worden aan het eigen merk. Voor de komende jaren verwacht de supermarkt dat het aandeel huismerken nog verder zal toenemen.

En als de consument gewend is aan een huismerk, is de stap naar een duurder A-merk groter, weet onderzoeker Sjanny van Beekveld van Circana. “A-merken zullen dus echt moeten innoveren en communiceren om hun deel van de koek weer terug te winnen.”

retailtrends.nl/news/70401/recordaant...
Succes
1
Kijk, dit is ook een oplossing ...

------

Nieuwe samenwerking maakt petflessen van gebruikt frituurvet

De grote maker van biobrandstoffen Neste heeft een manier gevonden om petflessen te maken uit afval- en reststoffen als gebruikt frituurvet. Het Finse bedrijf denkt dat dit commercieel rendabel kan en is hiervoor een samenwerking aangegaan met drie Japanse bedrijven.

Het gaat om een nieuwe toepassing van Neste's eigen product Neste RE. Dat is een grondstof voor de productie van zogeheten polymeren. Neste RE wordt volledig gemaakt van hernieuwbare grondstoffen, waaronder dus gebruikt frituurvet. Met dit Neste RE maakt olieconcern Eneos vervolgens een speciale PET-hars.

De Japanse drankenproducent Suntory gaat die hernieuwbare hars vanaf volgend jaar gebruiken voor de productie van flessen voor zijn producten. Suntory maakt onder meer frisdrank en sterke drank. In Japan zit het bedrijf bijvoorbeeld ook achter flesjes van Pepsi.
Afhankelijkheid beperkt

Mitsubishi Corporation is eveneens bij de krachtenbundeling betrokken. Het is de bedoeling dat dit handelshuis de samenwerking tussen de partners gaat coördineren. Financiële details over de deal zijn niet naar buiten gebracht.

Volgens Neste helpt de nieuwe samenwerking om de klimaatcrisis en de gevolgen ervan aan te pakken. Op deze manier kan de afhankelijkheid van fossiele grondstoffen voor petflessen namelijk worden beperkt.

www.deondernemer.nl/actueel/nieuwe-sa...
GakGak
0
quote:

hirshi schreef op 28 augustus 2023 15:23:

[...]

Probleem is het niet en prijsbewust zijn is uiteraard prima.
Maar het weglaten van de prijs bij het maken van reclame is misleiding want je weet dan niet wat het voordeel is.
Vaak blijkt de 2e gratis of de 3e gratis helemaal geen koopje te zijn.

LIDL is een actie gestart met de slogan "1 halen = minder betalen"
Ook Dirk houdt zich met haar aanbiedingen verre van de praktijken van bij voorbeeld Jumbo en Albert Heijn.
Gewoon in de reclame helder zijn over de prijs, dat is eerlijke voorlichting.
.
Dirk daar is weinig op aan te merken, kom er graag maar woon niet in de buurt.
Lidl heeft de onhebbelijke gewoonte aanbiedingen in de vakken soms aan te prijzen met via hele kleine lettertjes
de toevoeging....via de LIDL app

Krijg haast de neiging dan wat van dat spul bij de kassa te laten liggen om ze het zelf weer te laten opruimen
richting de locatie met de onduidelijke aanprijzingen.
Zal little effect sorteren vrees ik.

Weglaten van de vanaf prijzen begrijp ik in sommige gevallen wel.
Kaas van 24,40 (naar de kg prijs omgerekend) naar 12,20 door 1 plus 1 gratis.

Dit noemt AH op de kleintjes passen maar is meer het kleineren van de beurs van de argeloze kopers die uit gewoonte
altijd bij AH kopen maar totaal niet prijsbewust zijn.
hirshi
1
Nederland moet actie ondernemen om de gezondheidsschade van ultrabewerkt voedsel te beperken.
Daarvoor pleiten experts.
Met voedsel als kant-en-klaarmaaltijden en ontbijtgranen heb je een behoorlijk verhoogd risico op een hartaanval of beroerte.
„Je vernielt essentiële onderdelen van je lichaam.”

Uit het eerste onderzoek, dat vijftien jaar lang 10.000 Australische vrouwen volgde, bleek dat degenen met het hoogste aandeel ultrabewerkte voeding (UPF) in hun dieet 39 procent meer kans hadden om hoge bloeddruk te ontwikkelen dan degenen met de laagste.

Het tweede onderzoek, een uitgebreide analyse van tien onderzoeken waaraan meer dan 325.000 mannen en vrouwen deelnamen, toonde aan dat degenen die de meeste UPF aten 24 procent meer kans hadden op ernstige hart- en bloedsomloopproblemen, waaronder hartaanvallen, beroertes en angina pectoris.

www.bhf.org.uk/what-we-do/news-from-t...
izdp
1
En? Waar staat UPF voor?
Volgens het plaatje bij die link, kijk ik naar een magnetronmaaltijd van een oudevandagenvoedselverstrekking.
Demografisch gezien zou je dan UPF toejuichen.
izdp
1
quote:

GakGak schreef op 28 augustus 2023 21:00:

[...]
.
Dirk daar is weinig op aan te merken, kom er graag maar woon niet in de buurt.
Lidl heeft de onhebbelijke gewoonte aanbiedingen in de vakken soms aan te prijzen met via hele kleine lettertjes
de toevoeging....via de LIDL app

Krijg haast de neiging dan wat van dat spul bij de kassa te laten liggen om ze het zelf weer te laten opruimen
richting de locatie met de onduidelijke aanprijzingen.
Zal little effect sorteren vrees ik.

Weglaten van de vanaf prijzen begrijp ik in sommige gevallen wel.
Kaas van 24,40 (naar de kg prijs omgerekend) naar 12,20 door 1 plus 1 gratis.

Dit noemt AH op de kleintjes passen maar is meer het kleineren van de beurs van de argeloze kopers die uit gewoonte
altijd bij AH kopen maar totaal niet prijsbewust zijn.
Jumbo ken ik als de allerslechtste qua prijsinformatie.
Prijsbewust wordt overigens vaak verward met goedkoop of duur.
Laat staan idee hebben van kwaliteit/prijs/kostprijs en beoordeling van de ontwikkelingen van ingrediënten, arbeid en logistiek.
Freemoneyforever
0
quote:

GakGak schreef op 28 augustus 2023 21:00:

[...]
.Dirk daar is weinig op aan te merken, kom er graag maar woon niet in de buurt.
Lidl heeft de onhebbelijke gewoonte aanbiedingen in de vakken soms aan te prijzen met via hele kleine lettertjes
de toevoeging....via de LIDL app
Bij Lidl stond maandenlang 0.99 bij Belgische Mayo
De kassa rekende 1.29
Klantenservice kende mij inmiddels: "U wilt weer geld terug voor Mayo".
Nu rekent de prijs wel juist, maar inmiddels 1.89
Dit alles in ruim 1 jaar tijd.

Een app van welke retailer dan ook zou ik nooit gebruiken wegens privacy. Maar mensen lopen weg met de voordeeltjes daarvan. Klantenbindertje. Ik haal overigens veel (vers) voedsel op de Biologische markt. Voor de smaak (en de gedachte, of is het echt zo? dat het gezonder is), voor de portemonnee hoef je daar niet naar toe.
hirshi
1
quote:

izdp schreef op 28 augustus 2023 23:56:

En? Waar staat UPF voor?
Volgens het plaatje bij die link, kijk ik naar een magnetronmaaltijd van een oudevandagenvoedselverstrekking.
Demografisch gezien zou je dan UPF toejuichen.
UPF staat voor ultra processed food (ultra bewerkte voeding)

De bevindingen werden onthuld tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de European Society of Cardiology in Amsterdam, waar duizenden vooraanstaande hartartsen, wetenschappers en onderzoekers ter wereld over de onderzoeken werden geïnformeerd.

De resultaten waren aanleiding voor oproepen van experts tot dringende actie.

www.theguardian.com/science/2023/aug/...
GakGak
0
Dekamarkt geplunderd, dinsdagkoopjes.

Verpakking 4 flesjes Peroni 33cl EEN euro ( 0.0 uiteraard anders betaal je dit alleen al voor de accijns).
Deze aanbieding is zo uitverkocht, vooral als ik langs geweest ben ;O).

2x kaas (1 + 1 gratis) belegen maar nu met KG prijs 7,75...
vers batardbrood met vijgen 1,49.

typisch ontbijtje wordt dit...
Hammer
0
quote:

GakGak schreef op 29 augustus 2023 09:38:

typisch ontbijtje wordt dit...
Ha ha ha! Peroni bier vind ik bijzonder lekker smaken, ik ben alleen niet zo weg van 0.0 pils. Maar, 0.0 bij het ontbijt moet kunnen! :D
GakGak
0
Soms zie je duidelijke signalen dat de hele duurzaamheidsslag en ook de transitie naar vegetarisch tot veganistisch
stagneert of op zijn minst stabiliseert.
Sommige issues laten zich niet opjagen of opdringen en zeker niet als de overheid het kostenplaatje totaal
niet onder controle heeft/ duidelijk maakt (EV auto en toekomstige wegenbelasting bijvoorbeeld).

zie ook:
.
Meest verkochte product van Volkswagen maakt comeback
Twee jaar geleden werd de VW-curryworst van de menukaart geschrapt in de hoofdkantine van autofabrikant Volkswagen. Daar was veel kritiek op. Nu viert de worst zijn verrassende comeback.

Erik Kouwenhoven 30-08-23, 12:30
Volkswagen gaat onverdroten door met de overgang naar puur elektrische auto’s, maar als het gaat om het meest verkochte product van de VW-Groep voert het merk een zwalkend beleid. De VW-curryworst, die bijna twee jaar geleden uit de hoofdkantine werd verbannen, is namelijk plotseling terug.

Tot voor kort kon je alleen vegetarische en veganistische gerechten kopen in de kantine. Dat besluit werd overwegend positief ontvangen door de duizenden medewerkers. En toch viert de VW-curryworst - die zelfs een eigen VW-onderdelennummer heeft - nu zijn comeback.

‘Wens van het personeel’
Sinds een paar dagen staat er in het restaurant ook weer een gerecht met vlees of vis op het menu. Volgens een VW-woordvoerster gebeurde na ‘verzoeken van het personeel’. Het verbod op curryworst leidde twee jaar geleden tot veel opwinding. Zelfs voormalig bondskanselier Gerhard Schröder zei: ,,Als ik nog in de raad van toezicht van Volkswagen had gezeten, zou dit niet zijn gebeurd.”

Populairste VW-product
Volkswagen had de curryworst niet helemaal uit het assortiment gehaald, maar alleen in de hoofdkantine. In alle overige 30 bedrijfsrestaurants konden de medewerkers blijven smullen van het populaire gerecht. Overigens is de curryworst niet alleen verkrijgbaar in de fabriekskantines. Het gerecht is zo populair dat je het ook bij de VW-vestigingen en enkele supermarkten kunt kopen. De door VW geproduceerde worst is zelfs het best verkochte product van Volkswagen.
.........................

En niemand zegt nu nog...het zal mij worst wezen.....
Succes
0
Daar wil je wel ff voor omrijden .. 50% korting, op alles!

-----

Enige supermarkt in Kockengen stunt met prijzen vanwege tijdelijke sluiting: 'Ik ben vandaag al drie keer geweest'

© RTV Utrecht
Kockengen - De supermarkt in Kockengen sluit vanaf vandaag voor drie weken de deuren, vanwege een verbouwing. Klanten konden tegen stuntprijzen nog een laatste keer boodschappen doen voordat de super dichtgaat. En dat werd massaal gedaan.
'Uitverkoop volledige winkel, 50 procent korting', staat er op de voorruit van de enige supermarkt van het dorpje Kockengen. Alles voor de helft, dat is natuurlijk niet iets wat je zomaar voorbij laat gaan. "Dat is toch mooi", zegt een man die zijn kar vollaadt. "Als het 50 procent is dan neem je toch meer mee", zegt een vrouw. En dat heeft supermarkteigenaar Ron Romijn ook gemerkt. "Het was best een chaos. Gelijk om 08.00 uur stond het vol met klanten. Het was meteen goed raak."

Drie keer geweest
Niet alleen de fikse korting op de boodschappen trekt veel klanten naar de supermarkt, ook de wetenschap dat de super straks voor drie weken sluit maakt dat de Kockenezen massaal inslaan. "Ik ben vandaag al drie keer geweest", vertelt een oudere mevrouw die een mand vol staat af te rekenen. "Want ik kan het niet allemaal in één keer meenemen."
Zij, en vele vaste klanten met haar, gaan de supermarkt missen. Vooral voor senioren, die soms lastiger een dorp verderop boodschappen kunnen doen, is de tijdelijke sluiting een groot gemis. "En ook het loopje naar de supermarkt en de gezelligheid." Toch hoeft niemand in het dorp te vrezen voor een lege koelkast de komende weken", zegt supermarkteigenaar Romijn. "Dat is het voordeel van een dorp, iedereen kent elkaar. En er is altijd wel iemand die wil helpen."
"Als de buren ernaar vragen, neem ik gerust wat voor ze mee", belooft een jonge vader. "Ik heb dochters die wel wat voor me meenemen als dat nodig is. Dus dat redden we wel hoor", vertelt een oude vrouw.
Alles gesloopt
Ondertussen raken de schappen van de supermarkt steeds leger. In het vriesvak ligt bijna niks, net als bij de groente- en fruitafdeling . Terwijl de laatste klanten de overgebleven koopjes uit de bakken graaien, lopen er al bouwvakkers al rond om de super te ontmantelen. "Alles wordt gesloopt", zegt Romijn. "Er gaat een muur uit, er komt een stuk winkel bij en uiteindelijk wordt alles vervangen." Ook de naam en de huisstijl veranderen de komende weken.

www.rtvutrecht.nl/nieuws/3626369/enig...
Succes
1
Hahaha, die Belgen ... - voedselmoerassen - ... geweldig woord!

----------

Aantal ‘voedselmoerassen’ met ongezonde voeding stijgt in Vlaanderen: “Alsmaar moeilijker om gezond te eten"

In steeds meer Vlaamse buurten is er een overvloed aan ongezonde voeding, terwijl op andere plaatsen de beschikbaarheid van gezonde voeding ondermaats is. Die dubbele evolutie, naar zowel meer zogenaamde voedselmoerassen als -woestijnen, maakt het moeilijker om er in Vlaanderen gezonde voedingsgewoonten op na te houden, besluit Sciensano in een studie.

Vooral de evolutie naar meer voedselmoerassen - dat zijn wijken met een overvloed aan ongezonde voeding in de vorm van bijvoorbeeld frituren, snackbars en nachtwinkels - baart zorgen. In 2020 leefde 88,2 procent van de bevolking in buurten met meer ongezonde dan gezonde verkooppunten, tegenover 86 procent in 2008. Bovendien woont amper 1,6 procent van de Vlamingen in wijken waar meer gezonde dan ongezonde verkooppunten zijn. In 2008 was dat nog 2,1 procent. Voor wijken met enkel ongezonde verkooppunten is dan weer een stijging op te merken (van 19,8 naar 24 procent).

"De verleiding is daardoor groot om de ongezonde boven de gezonde voedingsopties te kiezen", zegt Vincent Smets van Sciensano. "Bovendien spelen de effecten van een ongezonde voedselomgeving vooral in het nadeel van ouderen, jongeren en gezinnen met lage inkomens. Zij zijn dus extra kwetsbaar."

Vanwege de grote densiteit aan supermarkten in Vlaanderen is het aantal voedselwoestijnen relatief beperkt - met voedselwoestijnen worden buurten bedoeld waar het moeilijk is de voedingsmiddelen te vinden voor een gezond voedselpatroon.

Voedselwoestijnen en -moerassen

In vergelijking met de wijde verspreiding van voedselmoerassen is de problematiek van voedselwoestijnen in Vlaanderen een "relatief klein probleem", erkennen de auteurs. Maar in de toekomst kunnen wel grotere gebieden verwoestijnen door sociaal-ruimtelijke en demografische evoluties, zoals de vergrijzing.

Dat is nu al enigszins het geval in wijken met veel ouderen, die vaak beperkter zijn in mobiliteit: 2,8 procent van de 65-plussers woont in zo'n voedselwoestijn, tegenover 2,2 procent in 2008.

Sciensano pleit daarom voor actie, die mensen moet toelaten gezondere keuzes te maken. "Zowel de uitdijende ongezonde voedselmoerassen als de tendens dat steeds meer ouderen in een voedselwoestijn dreigen te belanden, baren ons zorgen", zegt Smets. "Ingrepen om de Vlaamse voedselomgeving structureel te verbeteren, dringen zich daarom op." In afwachting van grote ingrepen kunnen lokale overheden al beginnen met een betere sensibilisering rond voedselomgevingen, rekening houden met de impact op de voedselomgeving bij de toekenning van omgevingsvergunningen en samenwerken met korteketeninitiatieven.

www.hln.be/binnenland/aantal-voedselm...
GakGak
0
Jaja, voedselmoerassen, terwijl een van de lekkerste gerechten daar....waterzooi is !
.
De Gentse waterzooi is een heerlijke Vlaamse klassieker. Een rijke bouillon met fijngesneden groentjes en kwaliteitskip die gebonden wordt met een romige liaison.
Freemoneyforever
0
quote:

GakGak schreef op 31 augustus 2023 00:27:

Jaja, voedselmoerassen, terwijl een van de lekkerste gerechten daar....waterzooi is !
.
De Gentse waterzooi is een heerlijke Vlaamse klassieker. Een rijke bouillon met fijngesneden groentjes en kwaliteitskip die gebonden wordt met een romige liaison.
Zoals ze in Brabant zeggen zijn daar veel mensen in het moer (veengebied / moeras) verdronken, men liep dan het moeras in en door de zwakke zijkanten konden ze dan niet meer op de harde grond komen, langzaam maar zeker (door uitputting) zakte het persoon geheel weg en verdronk.

Wat is het verschil met in waterzooi verdrinken?
(nee, geef mij de Belgische keuken maar, gedegen koksopleidingen aldaar en op restaurant gaan cultuur is er al decennialang beter en smakelijker dan in Nederland (uitzonderingen daargelaten)).
Ik zou persoonlijk dan liever voor Vlaamse stoverij gaan, maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
1.007 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  0,00  0,00%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +0,09%
 BEL 20 3.874,87 0,00%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.334,47 -0,15%
 EUR/USD 1,0730 +0,33%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront