BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM december 2023

659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Xxxx
0
Zwijnash
0
quote:

Daytripper schreef op 15 december 2023 09:12:

Vandaag denk ik iet over de 2,50als slotkoers , dus rustig dagje
Nee ergens tussen €2.40 en €2.50 voor belang - verwacht veel omzet maar niet veel beweging.
Volgende week dan knallen - Bam ??
Marinus-86
0
quote:

Zwijnash schreef op 15 december 2023 09:17:

[...]

Nee ergens tussen €2.40 en €2.50 voor belang - verwacht veel omzet maar niet veel beweging.
Volgende week dan knallen - Bam ??
Weer een week wachten dat trek ik niet hoor ..
HenkdeV
0
quote:

Marinus-86 schreef op 15 december 2023 09:25:

[...]
Weer een week wachten dat trek ik niet hoor ..
Jij wel, jij bent nog jong:-).

Prima beurs weer, hoogste punt van het jaar vandaag?
innicksname
0
Ondanks de inmiddels kwart miljoen verhandelde stukjes, is het rustig. Daarom maar wat leesvoer, om de dagen door te komen :-)
- Veranderingen in de sector: www.interieurjournaal.com/verandering...
- 'Laat de bouw niet de norm bepalen': www.groene.nl/artikel/laat-de-bouwsec...
- Veiligheid: www.cobouw.nl/318007/bouwsector-en-ui...
- CO2-uitstoot: www.duurzaam-ondernemen.nl/dgbc-samen...
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 15 december 2023 08:36:

....................Vincent Juvyns van JPMorgan Asset Management adviseerde vooral belegd te blijven. De financiële markten waren al bezig met een Sinterklaasrally, maar nu de Fed voor volgend jaar drie renteverlagingen verwacht, kan deze ook doorzetten in een Kerstrally, aldus Juvyns...................
Belegd blijven waar..? Europese aandelen?

De eurozone komt in een recessie terecht. Lees de berichten op ABM financial news.
Zwijnash
1
quote:

Rob schreef op 15 december 2023 12:20:

[...]

Belegd blijven waar..? Europese aandelen?

De eurozone komt in een recessie terecht. Lees de berichten op ABM financial news.
Slecht nieuws is goed nieuws- ga de rente van dalen
HenkdeV
1
quote:

Zwijnash schreef op 15 december 2023 12:22:

[...]

Slecht nieuws is goed nieuws- ga de rente van dalen


De tijd zal het leren.
Dalende rente is zeker positief voor de beurs.

En over 2024 zijn de meningen verdeeld. Wacht het even rustig af. Vooralsnog gaat het prima op de beurs.

Rabo is gematigd positief over de beurzen voor volgend jaar.
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 15 december 2023 12:20:

[...]

Belegd blijven waar..? Europese aandelen?

De eurozone komt in een recessie terecht. Lees de berichten op ABM financial news.
Wanneer ik het bericht lees, dan gaat het over een kerstrally. Korte termijn dus.
OnoMatopee
1
De Russische centrale bank heeft de rente verder verhoogd naar 16 procent. Dat is het hoogste niveau sinds april 2022.

Da's beter dan het ytd van 14,47% van aandeeltje Bam.

Hou m'n centen toch maar hier ;]
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 15 december 2023 13:26:

[...]

Wanneer ik het bericht lees, dan gaat het over een kerstrally. Korte termijn dus.
Inderdaad. Je kan het ook lezen als: daarna moet je wegwezen. :)

We zien het wel hoor......zelf zie ik een recessie niet als iets positiefs, ondanks rentedalingen.
HenkdeV
0
quote:

Rob schreef op 15 december 2023 13:48:

[...]

Inderdaad. Je kan het ook lezen als: daarna moet je wegwezen. :)

We zien het wel hoor......zelf zie ik een recessie niet als iets positiefs, ondanks rentedalingen.
Wanneer ik het wel heb zitten we al in een (milde) recessie en toch gaan de koersen omhoog:-)).

Heb wel eens gehoord, dat de beurs minstens een halfjaar op de feiten vooruit loopt. Zou het zo kunnen zijn, dat de (milde) recessie over een halfjaar voorbij is?
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 15 december 2023 13:44:

De Russische centrale bank heeft de rente verder verhoogd naar 16 procent. Dat is het hoogste niveau sinds april 2022.

Da's beter dan het ytd van 14,47% van aandeeltje Bam.

Hou m'n centen toch maar hier ;]
Heb je de sigaar uit eigen doos* ook meegerekend?

*Mag ook wodka uit eigen fles zijn.
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 15 december 2023 14:22:

[...]

Wanneer ik het wel heb zitten we al in een (milde) recessie en toch gaan de koersen omhoog:-)).

Heb wel eens gehoord, dat de beurs minstens een halfjaar op de feiten vooruit loopt. Zou het zo kunnen zijn, dat de (milde) recessie over een halfjaar voorbij is?
Ik weet het niet Henk. :)

Ik ga er maar van uit dat de beurzen erg hoog staan op dit moment en dat de terugval niet ver weg is.
Maar ik kan er ook naast zitten hoor....niemand weet het.

Ik sta even langs de zijlijn en wacht af wat er in januari/februari gebeurt. BAM heeft in elk geval niet aan de rally meegedaan, maar ook dat zegt niks.
HenkdeV
0
Nederlandse economie kwakkelt verder: nog steeds in recessie
14 november 2023 09:29
Aangepast 14 november 2023 10:24

De Nederlandse economie is voor het derde kwartaal op rij gekrompen. Ten opzichte van een kwartaal eerder slonk de omvang van de economie met 0,2 procent.
Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De krimp van 0,2 procent ten opzichte van het tweede kwartaal is maar klein, en is vooral toe te schrijven aan een daling van de investeringen. Ook werden eerder aangelegde voorraden bij bedrijven verkocht, in plaats van dat er voorraad werd opgebouwd. Daarnaast werden er minder goederen en diensten ingevoerd en uitgevoerd.

De zeer milde recessie zorgt nog niet voor al te veel zorgen bij consumenten: zij consumeerden evenveel als een jaar eerder.

Als we naar de afzonderlijke sectoren kijken zien we dat de krimp vooral zit bij energiebedrijven, cultuur, sport en recreatie. Dat de energiebedrijven minder bijdrage leveren aan de economische groei is een logisch gevolg van de sterk gedaalde energieprijzen.

Ten opzichte van vorig jaar zijn de verschillen wel wat groter. De economie kromp ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden met 0,6 procent.

En ook consumeren we wel aanzienlijk minder dan een jaar geleden. In september kochten we 2 procent minder spullen en diensten met zijn allen. Zo daalde de consumptie van zogenoemde duurzame goederen, denk aan schoenen, kleding en spullen voor de woning, met 4,3 procent.

Werknemers merken nog niks
Al bij al is deze recessie compleet anders dan we eerder hebben gezien, bijvoorbeeld in 2009. Toen ging de economische krimp gepaard met veel faillissementen en mensen raakten massaal hun baan kwijt. "Het aantal faillissementen is laag, en er komen zelfs nog banen bij", zegt CBS-hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen. Bovendien stijgen de lonen nu harder dan de inflatie.

"Aan de arbeidsmarktkant zie je helemaal niks van de recessie terug", concludeert Van Mulligen.

Bron: RTL Z
Zwijnash
1
AM, Blauwhoed en De Alliantie Ontwikkeling realiseren nieuw aanbod met 211 sociale en middeldure huurwoningen in Amsterdam-Noord

Ik zie deze maand vaker dit sort bericht van Bam - lijkt dat de woon bouw trekt aan

www.bam.com/nl/pers/persberichten/202...
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 15 december 2023 15:14:

AM, Blauwhoed en De Alliantie Ontwikkeling realiseren nieuw aanbod met 211 sociale en middeldure huurwoningen in Amsterdam-Noord

Ik zie deze maand vaker dit sort bericht van Bam - lijkt dat de woon bouw trekt aan

www.bam.com/nl/pers/persberichten/202...
Dus Heijmans ook nog even aanhouden:-).
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 15 december 2023 16:19:

[...]

Dus Heijmans ook nog even aanhouden:-).
Wacht maar tot dat Bam huizenbouw in VS - heb vandaag gezien marge is ~25% !!!!
Xxxx
0
659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 17:35
Koers 3,850
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 3,856
Laag 3,824
Volume 1.290.886
Volume gemiddeld 1.219.956
Volume gisteren 1.290.886

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront