BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM december 2023

659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste
OnoMatopee
0
Terwijl de bouw in 2023 nog een groei van 3 procent heeft laten zien, zal de sector in 2024 met 2,5 procent krimpen. Dat er minder bouwvergunningen worden afgegeven, blijft volgens ING Research het grootste probleem.

In 2023 zijn ongeveer 56.000 bouwvergunningen afgegeven, dat is 13 procent minder dan in 2022. Dat komt vooral door het tekort aan bouwgrond en vertragingen als gevolg van ingewikkelde juridische procedures.

Ook kunnen nieuwe woonwijken vaak niet meteen op het elektriciteitsnetwerk aangesloten worden. Dat leidt in veel gevallen tot vertraging. Daarnaast worden vanwege de stikstofmaatregelen veel grote bouwprojecten uitgesteld.

Dit jaar zijn zo'n 73.000 nieuwbouwwoningen gebouwd. Hoewel er minder vergunningen zijn afgegeven, heeft dat in 2023 niet meteen tot een afname van het aantal nieuwbouwwoningen geleid. Aangezien het lang duurt voor een woning of wijk is afgebouwd, merken we pas over een anderhalf jaar dat er minder nieuwbouwwoningen worden gebouwd.

Aangezien het aantal afgegeven bouwvergunningen in de tweede helft van 2021 begon te dalen, verwacht ING Research dat er begin 2024 minder nieuwbouwwoningen op de markt zullen komen. De economen van de bank gaan uit van 65.000 woningen.
Dreeke
0
Veel te eenzijdig, maar beperkt van belang voor BAM. Utiliteit en grote infrastructuur klussen daar gaat het om. Volgend jaar wordt er enorm aan ons wegennet gewerkt.
HenkdeV
0
HenkdeV
8 november 2023 17:53

Wen er maar aan Boldie, de gang is er al weer uit. Ik hou het op 2,40 euro einde jaar. Waarom? Geen flauw idee:-). Is op jaarbasis met dividend erbij toch mooi dik 15 procent.

Veel scheelt het niet, bij BAM moet je nooit te hoog inzetten:-))).
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 29 december 2023 10:57:

HenkdeV
8 november 2023 17:53

Wen er maar aan Boldie, de gang is er al weer uit. Ik hou het op 2,40 euro einde jaar. Waarom? Geen flauw idee:-). Is op jaarbasis met dividend erbij toch mooi dik 15 procent.

Veel scheelt het niet, bij BAM moet je nooit te hoog inzetten:-))).
Henk de Vooruitziende, onze ziener. :)

Grapje hoor Henk, je zit er idd. niet ver af. Heb je die winst ook gedeeltelijk te gelde gemaakt?
HenkdeV
1
quote:

Rob schreef op 29 december 2023 11:43:

[...]

Henk de Vooruitziende, onze ziener. :)

Grapje hoor Henk, je zit er idd. niet ver af. Heb je die winst ook gedeeltelijk te gelde gemaakt?
Nee.

Heb wel in de loop van het jaar winstgenomen bij meerdere aandelen. Mijn grootste klapper was Besi, daar recent 2/3 deel van verkocht.

Heb deze week Aalberts en T.K.H. verkocht. Niet omdat ik daar niet meer in geloof, maar heb er eind oktober extra geld ingestoken. Even profiteren van de eindejaarsrally. En dat is goed gelukt.

Ga half belegd het nieuwe jaar in. Mijn grootste posten zijn ING en NN.
OnoMatopee
0
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 29 december 2023 12:48:

Mijn grootste lastpost = Bam (:>}
Mijn grootste post wordt BAM in 2024
Niets tegen in te brengen.
Eerst maar eens naar de 3 euro in 2024.
Marinus-86
0
l
Laatste beursdag van het jaar, ik had op een beetje vuurwerk gerekend maar het worden sterretjes die vanzelf uitdoven...prettig weekend.
HenkdeV
0
quote:

Marinus-86 schreef op 29 december 2023 15:44:

l
Laatste beursdag van het jaar, ik had op een beetje vuurwerk gerekend maar het worden sterretjes die vanzelf uitdoven...prettig weekend.
Doe mij die sterretjes maar. Heb een bloedhekel aan vuurwerk.
OnoMatopee
1
quote:

HenkdeV schreef op 29 december 2023 16:14:

[...]

Doe mij die sterretjes maar. Heb een bloedhekel aan vuurwerk.
anders ik wel, mijn hele huis is afgefikt, bij mijn afwezigheid, door een vuurpijl in 1975.
Dader onbekend.
Marinus-86
0
quote:

OnoMatopee schreef op 29 december 2023 16:36:

[...]anders ik wel, mijn hele huis is afgefikt, bij mijn afwezigheid, door een vuurpijl in 1975.
Dader onbekend.
Ik kan mij niet herinneren dat ik er ooit 1 euro (gulden) aan hebt uit gegeven,ik ben altijd weer blij als het 2 januari is, alleen al voor mijn rietendak.
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 29 december 2023 16:36:

[...]anders ik wel, mijn hele huis is afgefikt, bij mijn afwezigheid, door een vuurpijl in 1975.
Dader onbekend.
Heftig verhaal.
Zwijnash
0
Beste aandeel van 2023 is rolls Royce, een partner van Bam .
Fijne jaarwisseling en tot 2024
boldie
0
Xxxx
0
Ik ben geen abonnee maar Tostrams lijkt een positief signaal weer te geven met zijn opmerking dat BAM stabiliseert boven de 2.42 , nou die 0.02 geeft hij cadeau maar we zien wel of hij het goed ziet in het nieuwe jaar maar tsja het is weer zo’n TA spelletjes man
659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,860
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.429.485
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront