Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Razor schreef op 15 februari 2013 21:36:

[...]
Exon en total hebben het de laastste 12 jaar beter gedaan als shell, maar er is geen wet die zegt dat je het alleen bij shell moet laten.
Tenminste als je genoeg vertrouwen hebt in energie.
Daar bij komt, nostalgie is zo prettig in de portfolio.
Je mag best diversificeren, maar ik zou Shell geen nostalgie willen noemen. Het is nog steeds een zeer mooi bedrijf. Daarnaast heeft Shell de afgelopen 12 jaar natuurlijk een reserveschandaaltje gehad, dus helemaal vergelijkbaar is het niet. Daarnaast moet je je richten op de toekomst en niet op het verleden.
[verwijderd]
0
quote:

Tsja... schreef op 16 februari 2013 08:49:

[...]

Je mag best diversificeren, maar ik zou Shell geen nostalgie willen noemen. Het is nog steeds een zeer mooi bedrijf. Daarnaast heeft Shell de afgelopen 12 jaar natuurlijk een reserveschandaaltje gehad, dus helemaal vergelijkbaar is het niet. Daarnaast moet je je richten op de toekomst en niet op het verleden.
Wat de toekomst betreft in de energiesector is het m.i werkelijk koffiedik kijken. Zolang de wereldeconomie kwakkelt zullen de opbrengsten kleiner worden. Een grotere waarde stijging van energie aandelen verwacht ik dus niet. Het is dus gewoon dividend genereren. Naar ik meen heeft shell het plan opgevat om zijn dividend meer in de pas te laten lopen met zijn direkte concurenten. De preciese betekenis daarvan -goed of slecht voor mijn portmonee- moet ik nog uitzoeken. Kan mogelijke herbalancering betekenen. Staat op de agenda.
[verwijderd]
0
quote:

Razor schreef op 16 februari 2013 09:13:

[...]
Wat de toekomst betreft in de energiesector is het m.i werkelijk koffiedik kijken. Zolang de wereldeconomie kwakkelt zullen de opbrengsten kleiner worden. Een grotere waarde stijging van energie aandelen verwacht ik dus niet. Het is dus gewoon dividend genereren. Naar ik meen heeft shell het plan opgevat om zijn dividend meer in de pas te laten lopen met zijn direkte concurenten. De preciese betekenis daarvan -goed of slecht voor mijn portmonee- moet ik nog uitzoeken. Kan mogelijke herbalancering betekenen. Staat op de agenda.
Ik dacht juist dat er meer aan de aandeelhouders gedacht zou worden en stijging van dividend zou betekenen.
[verwijderd]
1
quote:

easy56 schreef op 16 februari 2013 09:21:

[...]Ik dacht juist dat er meer aan de aandeelhouders gedacht zou worden en stijging van dividend zou betekenen.
ja dat is niet geheel expliciet duidelijk naar voren gekomen uit de uitlatingen van shell.
Daar moet ik eens een belletje aan wagen. Als ik het weet post ik het.
[verwijderd]
0
Als Shell het Dividend gaat korten, dan zal de koers 15 Euro gaan opzoeken.
Deze meneer Voser praat overal omheen.
Ik geloof langzaam dat hij niet op deze hoge post van Shell past!.
[verwijderd]
0
Wilde gisteren een put kopen, op 24 euro maar werd niet geplaatst.Je hoeft toch niet perse aandelen te hebben
om een put te plaatsen. Of ben ik nou,!
johjoh
0
quote:

Sinds kort schreef op 16 februari 2013 13:01:

Wilde gisteren een put kopen, op 24 euro maar werd niet geplaatst.Je hoeft toch niet perse aandelen te hebben
om een put te plaatsen. Of ben ik nou,!
Ik neem aan dat het geen put voor februari of mei was??
[verwijderd]
0
quote:

Razor schreef op 16 februari 2013 09:13:

[...]
Wat de toekomst betreft in de energiesector is het m.i werkelijk koffiedik kijken. Zolang de wereldeconomie kwakkelt zullen de opbrengsten kleiner worden. Een grotere waarde stijging van energie aandelen verwacht ik dus niet. Het is dus gewoon dividend genereren. Naar ik meen heeft shell het plan opgevat om zijn dividend meer in de pas te laten lopen met zijn direkte concurenten. De preciese betekenis daarvan -goed of slecht voor mijn portmonee- moet ik nog uitzoeken. Kan mogelijke herbalancering betekenen. Staat op de agenda.
Ik verwacht dat de kwatitatieve verruiming zich gaat vertalen in een stijging in de kosten van basisbehoeften, zoals energie, en dat Shell hier van moet kunnen profiteren. De olieprijzen zullen dus mijns inziens blijven stijgen.
effegenoeg
0
quote:

easy56 schreef op 18 februari 2013 12:31:

Wat een rust op dit forum.
d,r valt weinig meer te zeggen over kortingsactie shell..
Als ik echter alles met korting zou kopen,was ik allang aan lager wal geraakt!
effegenoeg
0
quote:

boemer schreef op 18 februari 2013 16:30:

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21305...

dan toch maar gas.

Zo is het en daar zijn we heel groot in!
Zie verdorie een groen pijltje........
[verwijderd]
0
[verwijderd]
1
In de grafiek van RD staat het 14-daags RSI op een waarde van 2,84(!), in tien jaar niet zo laag geweest. Derhalve zwaar oversold.

Maar wanhoop niet:

- Vandaag kwam er zowaar een halve cent (0,005) bij de koers bij op.
- Morgenvroeg moet ik tanken.
[verwijderd]
0
quote:

Yugo_belegger schreef op 5 april 2013 09:07:

Wat een gezeik weer rond Shell! wat moet je daar nou mee?
Ja de SHELL belegger zn geduld word weer op de proef gesteld. What else is new? Maar als je kijkt naar enkele andere fondsen die echt grote afstraffing hebben gehad dan toch liever SHELL met strax weer mooi dividend.
Peter_H
0
quote:

Yugo_belegger schreef op 5 april 2013 09:07:

Wat een gezeik weer rond Shell! wat moet je daar nou mee?
Welk gezeik?
Dacht net begrepen te hebben dat ze een mooie deal met Gazprom hebben gesloten...
De_Sint
0
quote:

Peter_H schreef op 5 april 2013 09:20:

[...]

Welk gezeik?
Dacht net begrepen te hebben dat ze een mooie deal met Gazprom hebben gesloten...
Het aandeel reageert anders niet op die melding maar op het volgende:

Gisteravond daalde Shell in Amerika al -1% op het volgende:

(Herhaling van donderdag gepubliceerd bericht.)

AMSTERDAM (Dow Jones)--In een waterweg buiten het Amerikaanse Houston zijn naar schatting 50 vaten ruwe olie gelekt uit een pijpleiding die wordt geexploiteerd door een divisie van het Brits-Nederlandse energieconcern Royal Dutch Shell plc (RDSA), meldt de Amerikaanse kustwacht donderdag.

Een schoonmaakteam van Shell is ingezet om de gelekte olie in de waterweg, genaamd Vince Bayou, te ruimen, zo meldde Steven Lehman, een onderofficier van de Amerikaanse kustwacht. De waterweg Vince Bayou sluit aan op de Houston Ship Channel, die naar de Golf van Mexico loopt.

Het lek is inmiddels in bedwang, maar de totale hoeveelheid gelekte olie wordt nog geverifieerd, aldus Lehman.

Shell Pipeline Co. meldde dat er 700 vaten ruwe olie zijn gelekt uit een niet nader gespecificeerde pijpleiding als gevolg van een nog onbekende oorzaak, zo blijkt uit een melding van het concern bij het Amerikaanse National Response Center.

Shell was niet direct beschikbaar voor commentaar.

- Door Ben Lefebvre; Bewerkt door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; patrick.buis@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

April 05, 2013 00:59 ET (04:59 GMT)

Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:37
Koers 33,470
Verschil -0,060 (-0,18%)
Hoog 33,555
Laag 33,180
Volume 6.212.668
Volume gemiddeld 7.488.665
Volume gisteren 5.990.833

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront