TomTom « Terug naar discussie overzicht

In Mei legt TomTom een gouden ei.

444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Wereldbelegger
0
Het is over en uit voor de Autosalon van Genève

Helaas: er vindt in 2025 géén Autosalon van Genève meer plaats. Althans, niet in Genève. De editie van de Geneva International Motor Show die in Qatar plaatsvindt, gaat volgend jaar wél door.

Na vier jaar afwezigheid keerde de officieel Geneva International Motor Show geheten autobeurs in februari dit jaar terug naar de Zwitserse beurshallen. Wie erop had gehoopt dat er in het vervolg weer elk jaar in Genève een editie van de autobeurs plaats zou vinden, die moeten we teleurstellen. De organisatie heeft besloten de stekker uit de Zwitserse autobeurs te trekken. In 2025 vindt er in Genève dus geen Autosalon van Genève meer plaats. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de beurs na 2025 wel weer plaats zal vinden.

De organisatie achter de Geneva International Motor Show geeft 'onzekerheden met betrekking tot de auto-industrie' én 'afgenomen aantrekkelijkheid van grote Europese autobeurzen' als de voornaamste redenen om de stekker uit de autoshow te trekken. Autofabrikanten zouden te weinig interesse hebben getoond om er aanwezig te zijn en daarbij zou de normaliter jaarlijks gehouden autobeurs momenteel teveel concurrentie ondervinden van de IAA in München en de Autosalon van Parijs. Het is het volgens de organisatie simpelweg niet meer waard om in 'een volgende editie van' de Autosalon van Genève - in Genève - te investeren. Daarmee lijkt het definitief over en uit voor wat lang misschien wel de bekendste en belangrijkste jaarlijkse autobeurs van Europa was. De eerste editie werd in 1905 georganiseerd.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/he...
Wereldbelegger
0
Opmars Chinese automerken in Europa stagneert, ‘nog een weg te gaan’

In april is het verkoopaandeel van Chinese automerken in Europa slechts licht gestegen. De Europese automarkt wordt vooralsnog niet overspoeld, zo blijkt uit cijfers die automarktanalist Jato publiceert.

Chinese automerken registreerden in april iets meer dan 25.000 auto's in Europa. Het aandeel komt daarmee uit op 2,35 procent van het totaal en dat is volgens Jato maar een lichte stijging in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar, toen het marktaandeel 2,22 procent was.

Volgens Noud Broekhof van De Nationale Autoshow laten de cijfers zien dat er nog een weg te gaan is voor Chinese automerken. 'Ze overspoelen de Europese automarkt zeker nog niet. Het marktaandeel komt de eerste vier maanden van 2024 zelfs niet boven de 3 procent uit.'

Wereldwijd is de vraag naar elektrische auto's afgenomen. Chinese merken hebben vooralsnog vooral duurdere modellen, zoals elektrische SUV's, naar Europa gebracht. Meerdere merken zeggen in de nabije toekomst ook met goedkopere auto's te zullen komen.

www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10548605...
444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jun 2024 16:46
Koers 5,795
Verschil +0,100 (+1,76%)
Hoog 5,850
Laag 5,695
Volume 141.241
Volume gemiddeld 282.700
Volume gisteren 246.504

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront