Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
objectief
0
Hier verschijnen regelmatig onzinverhalen, want een k/w 3/45/ is vrij normaal voor een autofabrikant. En die van Stellantis is ruim 4.
'belegger''
0
N audio
0
De k/w van Stellantis hoort bij de laagste in de sector.
Mijn koersdoel is inmiddels in zicht, het jeukt nu wel om winst te nemen.
Luxeprobleem.
'belegger''
0
Hanteer je een vast koersdoel of groeit het mee met de bedrijfsprestaties?

Het staat je uiteraard vrij om te verkopen.
Endless
0
splinternieuwe Fiat 600 was al als elektrische 600e te bestellen. Nu staat hij ook met mild-hybride benzinemotoren op de Nederlandse prijslijst.

Medio vorig jaar kreeg ook Fiat van Stellantis een compacte cross-over toebedeeld in het segment van auto's als de Peugeot 2008 en Opel Mokka. Fiat had natuurlijk al de 500X, maar dat technisch op leeftijd rakende model kan niet met elektrische aandrijflijnen worden geleverd. De 500X blijft nog even, maar krijgt gezelschap van de iets kleinere Fiat 600. De hardware van die auto biedt wél plek aan elektrische aandrijflijnen. Dat niet alleen: hij is er ook als mild-hybride. Nu is de eerste Nederlandse prijs van die Fiat 600 Hybrid bekend.

De elektrische Fiat 600e is er vanaf net geen 36 mille. De mild-hybride Fiat 600 Hybrid duikt daar met een voorlopige vanafprijs van €31.990 nog even onder. Voorlopig? Jazeker. Fiat introduceert de 600 Hybrid namelijk direct als topversie La Prima. Ter introductie van het model heeft Fiat besloten die versie iets goedkoper te maken dan hij ná 1 april zal zijn. De meerprijs bedraagt tijdelijk €2.500 in plaats van €5.000. Uiteindelijk komt de Fiat 600 Hybrid namelijk ook beschikbaar als Urban, voor €29.490. De prijs van de La Prima gaat dan naar €34.490.

De Fiat 600 Hybrid heeft de 100 pk sterke variant van Stellantis' mild-hybride 1.2 onder de kap. Die machine is standaard gekoppeld aan een zestraps automaat waarin de elektromotor is verwerkt.
N audio
0
quote:

'belegger'' schreef op 15 februari 2024 15:08:

Hanteer je een vast koersdoel of groeit het mee met de bedrijfsprestaties?

Het staat je uiteraard vrij om te verkopen.
Het groeit wellicht te weinig mee.
Toch besloten om winst te nemen. Dik tevreden met het behaalde resultaat.
Altijd
1
Prettige tijden bij Stellantis. Gezien de algehele performance van een fusiebedrijf in het mondiale geweld, met talloze synergiemogelijkheden en het binnenhalen van ultraorders: echt heel goed gegaan. Met deze uitgangspositie reken ik voor 2024 weer op een bijzonder goed jaar. Als er dit jaar nog een dip komt, zie ik het als bijkoopmoment.
'belegger''
1
quote:

N audio schreef op 16 februari 2024 12:37:

[...]

Het groeit wellicht te weinig mee.
Toch besloten om winst te nemen. Dik tevreden met het behaalde resultaat.
De waardering is inderdaad opgelopen.

Mogelijke aandachtspunten:
(1) Huidige marges zijn mogelijk (nog) een post-coronapiek, al zie ik de daling nog niet.
(2) Investeringen in elektrisch.
(3) EV voor de gewone man en vrouw.
(4) Verdere synergievoordelen tussen en binnen Chrysler/Dodge/Jeep en de Europese merken.
(5) Stellantis in China en Chinese merken in het westen.
(6) E-fuel achtige technieken (voor Zuid Amerika).
(7) ...

De keuze om winst te nemen snap ik ook, zeker als je elders betere mogelijkheden ziet. Zelf blijf ik nog zitten, vanwege het aandeel zelf en de plek binnen de rest van mijn portefeuille.
N audio
1
quote:

'belegger'' schreef op 16 februari 2024 15:44:

[...]

De waardering is inderdaad opgelopen.

Mogelijke aandachtspunten:
(1) Huidige marges zijn mogelijk (nog) een post-coronapiek, al zie ik de daling nog niet.
(2) Investeringen in elektrisch.
(3) EV voor de gewone man en vrouw.
(4) Verdere synergievoordelen tussen en binnen Chrysler/Dodge/Jeep en de Europese merken.
(5) Stellantis in China en Chinese merken in het westen.
(6) E-fuel achtige technieken (voor Zuid Amerika).
(7) ...

De keuze om winst te nemen snap ik ook, zeker als je elders betere mogelijkheden ziet. Zelf blijf ik nog zitten, vanwege het aandeel zelf en de plek binnen de rest van mijn portefeuille.
Ik heb de duiten voorlopig even langs de kant staan. Geen haast nu.
Uiteraard blijf ik Stellantis wel volgen.
Je argumenten hierboven zijn sterk. Maar ik heb ook hardhandig moeten leren om niet verliefd te worden op een aandeel, en tot op zekere hoogte trouw te blijven aan je eigen uitgestippelde strategie. De zittenblijvers hebben net zo goed uitstekende argumenten wat mij brtreft.
Endless
0
Stellantis wil handen ineenslaan met concurrenten om Chinese ev’s het hoofd te bieden

Auteur: Remy Kock
Autoconcerns Volkswagen, Renault en Stellantis zouden mogelijkheden verkennen om samen elektrische auto's te gaan ontwikkelen. Dat schrijft Bloomberg. De voormalig aartsvijanden overwegen de samenwerking om zo de stortvloed aan Chinese ev's het hoofd te bieden.

Autoconcerns Volkswagen, Renault en Stellantis zouden mogelijkheden verkennen om samen elektrische auto's te gaan ontwikkelen. Dat schrijft Bloomberg. De voormalig aartsvijanden overwegen de samenwerking om zo de stortvloed aan Chinese ev's het hoofd te bieden.
Autoconcerns Volkswagen, Renault en Stellantis zouden mogelijkheden verkennen om samen elektrische auto's te gaan ontwikkelen. Dat schrijft Bloomberg. De voormalig aartsvijanden overwegen de samenwerking om zo de stortvloed aan Chinese ev's het hoofd te bieden. (ANP / Alamy Limited)
Door de opkomst van de Chinese elektrische auto, maar ook het Amerikaanse Tesla, worden de zwaktes van de Europese automarkt pijnlijk blootgelegd. Ceo Carlos Tavares van Stellantis stelt dat de Europese automakers 'in de toekomst niet individueel in staat zijn om de Chinese concurrentie het hoofd te bieden'. 'Daarmee zullen ze zichzelf in de problemen brengen', zei hij. 'De Europese auto-industrie gaat een slachting tegemoet als ze zichzelf niet aanpast.'
Lees ook | Elektrische auto wint aan populariteit in Nederland
Nu de introductie van elektrische auto's ietwat stokt, bespreken fabrikanten de mogelijkheden rondom gezamenlijke ontwikkeling om zo beter te kunnen concurreren met autobouwers in China en de Verenigde Staten.
Vertraging
Waar er in eerste instantie gedacht werd dat de verkopen van ev's de verkopen van auto's met verbrandingsmotor zouden vermorzelen, daar is de verwachting nu dat de verkoop van elektrische auto's dit jaar tegen het traagste tempo sinds 2019 zal stijgen. Dat denkt BloombergNEF. Zelfs pionier Tesla kreeg een klap te verwerken: een koersdaling van 20 procent dit jaar vaagde zo'n 150 miljard dollar aan marktkapitalisatie weg - meer dan het dubbele van de waarde van Volkswagen.
Altijd
0
Prachtige supermega order van Stellantis met Ayvens (vh ALD en Leaseplan): 500.000 stuks deze keer. Rare aandelendump bij sluiten beurs; in een ogenblik 2,3% in het rood rond 17:35. Kennelijk vindt een grote aandeelhouder het welletjes geweest.
SBMD
0
quote:

Altijd schreef op 26 februari 2024 18:17:

Prachtige supermega order van Stellantis met Ayvens (vh ALD en Leaseplan): 500.000 stuks deze keer. Rare aandelendump bij sluiten beurs; in een ogenblik 2,3% in het rood rond 17:35. Kennelijk vindt een grote aandeelhouder het welletjes geweest.
Kijk jij toevallig ook via Degiro? Ik zie namelijk op Degiro ook die koersval naar 24.05, echter is dit op andere sites als google, Tradegate en IEX niet het geval. Ik vermoed dus een foutje bij Degiro?
Altijd
0
quote:

SBMD schreef op 26 februari 2024 18:29:

[...]

Kijk jij toevallig ook via Degiro? Ik zie namelijk op Degiro ook die koersval naar 24.05, echter is dit op andere sites als google, Tradegate en IEX niet het geval. Ik vermoed dus een foutje bij Degiro?
Klopt, hier ook DeGiro (en tevens een bak aandelen van Flatexdegiro). Ik had ook gekeken bij Euroenext en vond niets over die dump van STLT. Maar ik nam aan dat die koersval er wel was geweest. Maar misschien heeft de dump niet bestaan idd. Kijken wat STLT doet bij opening. Leek mij ook vreemd in het licht van die nieuwe mega-order. Maar soms volg ik alle redenaties ook niet. Kan maar zo zijn dat de gedachte is, dat op die mega-orders wellicht minder marge zit en dat deze orders reguliere leveringen (met meer marge) verdringen. Geen idee hoor, dan zou je meer over de inhoud van de deal moeten kennen.
Endless
0
Stellantis-Leapmotor joint venture goedgekeurd door China’
Stellantis • De joint venture geeft Stellantis exclusieve rechten om buiten China de producten van het Chinese automerk Leapmotor te bouwen, exporteren en verkopen.
Robert L. Smid
Robert L. Smid

(Foto: Shutterstock)
De Stellantis-Leapmotor Joint Venture is goedgekeurd door de Chinese overheid, zo melden interne bronnen aan Reuters. China’s National Development and Reform Commission (NDRC) geeft volgens de bronnen toestemming, maar de deal wacht nog wel op goedkeuring van toezichthouders op andere markten.

Vorig jaar oktober gaf Stellantis aan dat het bedrijf 21 procent in aandelen in Leapmotor koopt. Deze deal, ter waarde van 1,6 miljard dollar, geeft Stellantis exclusieve rechten om buiten China de Leapmotor-producten te bouwen, exporteren en verkopen.

De joint venture moet Stellantis helpen om zijn aanbod van laaggeprijsde BEV’s in Europa uit te breiden. De joint venture heeft als doel om in 2030 ongeveer 500 duizend verkopen buiten China te realiseren.

Italië
Stellantis overweegt om in Fiat’s Mirafiori-fabriek in Turijn tot 150 duizend goedkope EV’s per jaar te bouwen van Leapmotor. Die zijn bestemd voor de Europese markt, en worden door dealers van Stellantis verkocht. Dat melden bronnen aan Automotive News Europe.

Stellantis draaide eerder zijn Fiat-productie in de fabriek flink terug vanwege tegenvallende verkopen van de nieuwe elektrische 500.

Eerder werd ook BYD gelinkt aan Italië. Het Chinese merk benaderde de Italiaanse overheid omdat BYD mogelijk auto’s wil produceren in Italië.
Gooss
0
Interessante vergelijking tussen Stellantis vs de VW groep :

"How a survivalist mentality has helped Stellantis eclipse Volkswagen" (bron: Financial Times)

www.ft.com/content/90d20200-e806-4238...
Endless
1
Mooi nieuws
Reuters) - Chrysler parent Stellantis and the state of California reached an agreement on emissions on Tuesday after the company unsuccessfully sought to join a deal that other automakers had struck with the state in 2019.
Under the agreement announced by the state and the company, Stellantis will comply with California's zero-emissions, light-duty vehicle sales requirements through 2030 even if the state cannot enforce its rules.
In addition, the company will not oppose California’s authority under the Clean Air Act for its greenhouse gas emissions and zero-emission vehicle standards.
'belegger''
0
Bij de Dodge RAM bouwjaar 2022 zijn problemen geconstateerd met een borgring in de versnellingsbak, waardoor de eerste 4 versnellingen kunnen uitvallen.

www.reuters.com/business/autos-transp...
HKG2008
1
quote:

'belegger'' schreef op 2 april 2024 11:47:

Bij de Dodge RAM bouwjaar 2022 zijn problemen geconstateerd met een borgring in de versnellingsbak, waardoor de eerste 4 versnellingen kunnen uitvallen.

www.reuters.com/business/autos-transp...
Kan me niet voorstellen door een borgringetje het aandeel al een hele week naar beneden flikkert...
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 23,035
Verschil +0,130 (+0,57%)
Hoog 23,325
Laag 23,035
Volume 3.459.372
Volume gemiddeld 2.399.333
Volume gisteren 2.433.301

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront