PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL Juli 2023

641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
SAHR-0310
0
Vorige week vroeg Omroep Brabant hun lezers hun ergernissen van het bezorgen in te sturen. Da's toch geen journalistiek maar sensatie-rubbish
Riquer
1
Wat een klaagzang denkt men nu echt op dit forum dat dit de koers beïnvloedt het is helemaal tabloid niveau

Men klaagt omdat de koers niet doet wat ze hoopten
DHL DPD UPS doen het ook slecht
Maar er is geen forum DHL dus richt je pijlen en frustratie op PostNL
Als PostNL zo slecht is dan je aandelen verkopen en in DHL etc
beleggen als je tenminste in het verdienmodel van bezorgdiensten geloof hebt.

Wat K betreft die heeft geduld en wacht gewoon af
Zijn koers en moment komt zeker voorbij
prinszicht
1
quote:

Niro91 schreef op 31 juli 2023 19:29:

[...]

Ik weet nog dat 2 jaar geleden de verwachtingen keer op keer wel werden waargemaakt. Elke keer rond de cijfers stegen we weer tientallen procenten. Sommige forumleden dachten dat postnl te voorzichtige prognoses gaf. Er was volgens hun (namen laat ik achterwege) sprake van fraude en het mt gaf te lage prognoses af zodat Kretinsky goedkoop kon inkopen....

Twee jaar verder staat de koers op 1,85. Niet toen maar nu was het geschikte moment voor Kretinsky.... Dus niets fraude! En toch weten dezelfde gasten het verhaal zo te verdraaien dat het management nu bewust slecht haar best doet voor Kretinsky.
We zijn nimmer 10 tallen procenten gestegen op de cijfers. Nimmer.

K kocht 5 procent of net iets meer omhoog. En de rest naar beneden. Anders was zijn gemiddelde niet zo laag.

Het verhaal heeft nog niet zijn laatste hoofdstuk bereikt. Maar op deze koers, post pandemie, valt er weinig te vieren. Dat komt omdat gedurende de pandemie, Herna het maanden heeft vol gehouden dat er GEEN Corona inkomsten waren. Maanden, voor in dit geval q4 inclusief lockdown. Men vergeet snel of heeft graag een selectief geheugen. Koers daalde tot het moment van publicatie. Ik help je graag.
Niro91
0
quote:

prinszicht schreef op 31 juli 2023 22:50:

[...]

We zijn nimmer 10 tallen procenten gestegen op de cijfers. Nimmer.

K kocht 5 procent of net iets meer omhoog. En de rest naar beneden. Anders was zijn gemiddelde niet zo laag.

Het verhaal heeft nog niet zijn laatste hoofdstuk bereikt. Maar op deze koers, post pandemie, valt er weinig te vieren. Dat komt omdat gedurende de pandemie, Herna het maanden heeft vol gehouden dat er GEEN Corona inkomsten waren. Maanden, voor in dit geval q4 inclusief lockdown. Men vergeet snel of heeft graag een selectief geheugen. Koers daalde tot het moment van publicatie. Ik help je graag.
Daarom zei ik ook rond de cijfers. Dus kan kort ervoor én erna zijn. Een andere forumlid heeft dit hier ooit uitgezocht en geplaatst voor en na de updates en cijfers in 2020 en 2021. Ik herinner me nog een percentage van 17%. We waren met 400% gestegen, dus lijkt met aannemelijk. We stegen omdat we elke keer positief werden verast door onze mt.

Als je het zeker wil weten moet je het maar zelf narekenen. Ik heb vorige keer al veel tijd gespendeerd om voor medeforumlid boeren verstand uit te zoeken hoe geweldig de collega's van Herna Verhagen bij DHL, bpost, royal mail het de afgelopen jaren hebben gedaan. Was geen speld tussen te krijgen dus ook geen reactie ontvangen van boer.
Krentenmenten
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 31 juli 2023 20:33:

Vorige week vroeg Omroep Brabant hun lezers hun ergernissen van het bezorgen in te sturen. Da's toch geen journalistiek maar sensatie-rubbish
Nee, dat is u levert ons de info aan, en wij strijken de salarissen op.....
Niro91
0
En volgens mij werd er ergens in augustus gemeld dat ze uitgingen van geen coronainkomsten. Net na die mededeling kwam de overheid met het nieuws dat er een lockdown kwam. De lockdown had daarna geen substantieel invloed op de cijfers om hier melding van te msken denk ik. Kijk maar naar omzet q4 2020 en 2021. Flinke daling. Dus zoveel had de lockdown niet bijgedragen.
hvasd2
0
quote:

WaardeAandeel schreef op 1 augustus 2023 07:40:

Deutsche Post Q2 zo..
Ja en ? Ik kan het nog niet vinden
I.o postnl 1,87 momenteel
mercurius-adept
1
quote:

WaardeAandeel schreef op 1 augustus 2023 08:50:

www.dpdhl.com/en/media-relations/pres...
"Despite the persistently weaker market dynamics, DHL Group achieved an attractive EBIT margin of 8.4 percent (Q2 2022: 9.7 percent). The Group raises the lower end of its 2023 EBIT guidance and confirms its earnings forecasts for 2025."
Boeren verstand
1
quote:

Niro91 schreef op 1 augustus 2023 07:11:

[...]

Daarom zei ik ook rond de cijfers. Dus kan kort ervoor én erna zijn. Een andere forumlid heeft dit hier ooit uitgezocht en geplaatst voor en na de updates en cijfers in 2020 en 2021. Ik herinner me nog een percentage van 17%. We waren met 400% gestegen, dus lijkt met aannemelijk. We stegen omdat we elke keer positief werden verast door onze mt.

Als je het zeker wil weten moet je het maar zelf narekenen. Ik heb vorige keer al veel tijd gespendeerd om voor medeforumlid boeren verstand uit te zoeken hoe geweldig de collega's van Herna Verhagen bij DHL, bpost, royal mail het de afgelopen jaren hebben gedaan. Was geen speld tussen te krijgen dus ook geen reactie ontvangen van boer.
Ah, niro positivo wordt een beetje nasty….. zelf bijdragen leveren met termen al veel en veel meer en veel lager, en dan iemand anders verwijten dat ie niet op inhoud reageert… sneu, maar toepasselijk..

Please post dat bericht nog ff dan reageer ik zeker…
Lector
0
quote:

hvasd2 schreef op 31 juli 2023 20:06:

Morgen 700 uur cijfers Duitse Post
Pfff, 700 uur, ik weet niet of ik al die tijd blijf kijken hoor? :-)
SAHR-0310
0
quote:

Lector schreef op 1 augustus 2023 11:43:

[...]

Pfff, 700 uur, ik weet niet of ik al die tijd blijf kijken hoor? :-)
Je kunt het beter opnemen en later terugkijken. Dan kun je de reclames doorspoelen, scheelt al gauw 600 uur.
Boeren verstand
1
quote:

Niro91 schreef op 1 augustus 2023 07:11:

[...]

Daarom zei ik ook rond de cijfers. Dus kan kort ervoor én erna zijn. Een andere forumlid heeft dit hier ooit uitgezocht en geplaatst voor en na de updates en cijfers in 2020 en 2021. Ik herinner me nog een percentage van 17%. We waren met 400% gestegen, dus lijkt met aannemelijk. We stegen omdat we elke keer positief werden verast door onze mt.

Als je het zeker wil weten moet je het maar zelf narekenen. Ik heb vorige keer al veel tijd gespendeerd om voor medeforumlid boeren verstand uit te zoeken hoe geweldig de collega's van Herna Verhagen bij DHL, bpost, royal mail het de afgelopen jaren hebben gedaan. Was geen speld tussen te krijgen dus ook geen reactie ontvangen van boer.
En om alvast even inhoudelijk te een
PNl is alleen een beetje te vergelijken met de Oostenrijse Post. Verder niet.
Over royal Mail heb ik al geschreven dat daar een nog grotere halve gare zit dan bij Post Nl. Die ceo loog nog veel harder is nog meer (of ‘veel meer’)incapabel.
BPost is net zo triest als Postnl maar op een andere manier. Monopolist, honderden miljoenen subsidie en VS (heeft Postnl allemaal niet volgens mij…)
En DHL verdiende mikjarden aan haar transporttak (vliegen en boot). Transport is nu minder lucratief.
SAHR-0310
0
quote:

Boeren verstand schreef op 1 augustus 2023 12:32:

[...]

En om alvast even inhoudelijk te een
PNl is alleen een beetje te vergelijken met de Oostenrijse Post. Verder niet.
Over royal Mail heb ik al geschreven dat daar een nog grotere halve gare zit dan bij Post Nl. Die ceo loog nog veel harder is nog meer (of ‘veel meer’)incapabel.
BPost is net zo triest als Postnl maar op een andere manier. Monopolist, honderden miljoenen subsidie en VS (heeft Postnl allemaal niet volgens mij…)
En DHL verdiende mikjarden aan haar transporttak (vliegen en boit)
Alles van 'post' is ruk maar je hebt er wel je dagbesteding van gemaakt?
upsidedown
0
Webwinkels balen van slechte pakketbezorging: 'Het is echt een drama'
Je bestelt iets online en verwacht een pakketje, maar het wordt niet, te laat of op een totaal andere plek bezorgd. Dat is niet alleen voor consumenten herkenbaar en vervelend, maar ook voor de winkels die de bestelde spullen versturen. Zij lijden imago- en financiële schade door de slechte bezorging. Florence Kok van Maxi Fashion in Den Bosch weet er alles van. "Ik krijg allemaal klachten over mij heen, maar kan er niets aan doen."

De Bossche kledingzaak verstuurt elke week meer dan 150 pakketjes, maar daarvan verdwijnen er minimaal vijf. Die worden volgens eigenaresse Florence ook niet meer teruggevonden. "Het is echt een drama."

"Ik betaal juist extra zodat ik weet waar die pakketjes zijn."
Eind mei ging het helemaal mis toen het vakantiegeld werd overgemaakt. "De postbedrijven konden alle bestellingen niet aan en tien pakketjes zijn nooit aangekomen", vertelt Florence. "Kwalijk, want ik betaal juist extra voor een track-en-trace code voor het verzendbewijs zodat ik weet waar ze zijn."

De vermiste kledingpakketjes zorgen voor een flinke schadepost bij Florence. "Alleen PostNL zegt dat ik anders verzekerd had moeten zijn, maar dat vind ik de omgekeerde wereld omdat ik dat verzendbewijs heb." Ze krijgt nu alleen de verzendkosten en 3,84 euro per verloren kilo vergoed voor een jurk van 150 euro.

"Ik kreeg een bak stront over mij heen."
De gefrustreerde klanten die geen kleding ontvingen meldden zich bij Florence. "Ze lieten online slechte reviews achter en schakelden zelfs de consumentenbond in. Ik kreeg een bak stront over mij heen tijdens mijn vakantie." Daar baalt ze van, maar ze heeft er ook een beetje begrip voor.

"Mijn gedupeerde klanten worden door PostNL namelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Er wordt ze gezegd dat de verzender een onderzoek moet instellen bij PostNL, maar als ik dat dan doe, blijkt dat niet mogelijk en moet ik maar afwachten." De winkelier vindt het belachelijk hoe er met pakketjes en klanten wordt omgegaan.

"We zijn meerdere pallets spelcomputers kwijtgeraakt."
Gedupeerd zijn ze ook bij Playourgames in Uden en Helmond. Zij verkopen in een fysieke winkel spelcomputers en games. "Wij zijn ook afhankelijk van de pakketbezorgers om de artikelen te krijgen die we verkopen. En dan gaat het om flinke bedragen", vertelt regiomanager Kim Habraken.

De afgelopen maand was het weer raak. "We zijn voor beide winkels pallets met daarop Playstations 5 kwijtgeraakt. Dat is al zo vaak voorgekomen dat er inmiddels twijfels ontstaan bij de bezorgdiensten en leveranciers." Kim vermoedt dat het om gerichte diefstal gaat, want de pallets zijn nog altijd zoek.

Ze is door alle 'verdwenen' pakketjes inmiddels gevraagd GPS trackers te plaatsen, zodat duidelijk wordt waar het fout gaat. "Maar die trackers mogen we wel zelf betalen." Kim krijgt ook regelmatig meldingen dat pakketten naar een afhaalpunt gestuurd zijn omdat de winkel gesloten zou zijn. "Ze konden hem niet vinden of hadden geen tijd, maar dat klopt niet want vrijdagmiddag zijn we gewoon open."

En dat artikelen later of niet in de fysieke winkel liggen merkt Kim. "Klanten zijn niet meer zo loyaal, dus als ze dan misgrijpen, ben je ze direct kwijt en dat kost geld."

"Overstappen heeft geen zin."
Florence Kok heeft overwogen om van pakketdienst te wisselen. "Maar bij UPS is het net zo goed een zooitje ongeregeld, dus dat heeft geen zin." Wat haar betreft moet PostNL echt actie ondernemen. "De bezorgers zelf werken onder grote druk, dus meer mensen erbij en zorg ervoor dat klanten en kleine ondernemers niet telkens de dupe worden", is haar advies.
---------
Omroepbrabant

Tsja dan kun je ze beter toch verzekerd versturen die pakketjes....
Boeren verstand
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 1 augustus 2023 12:37:

[...]

Alles van 'post' is ruk maar je hebt er wel je dagbesteding van gemaakt?
Zucht…
Wederom geen inhoudelijke reactie helaas, en nee…. Het is en blijft een hobby…
SAHR-0310
0
quote:

upsidedown schreef op 1 augustus 2023 14:59:

Webwinkels balen van slechte pakketbezorging: 'Het is echt een drama'
Je bestelt iets online en verwacht een pakketje, maar het wordt niet, te laat of op een totaal andere plek bezorgd. Dat is niet alleen voor consumenten herkenbaar en vervelend, maar ook voor de winkels die de bestelde spullen versturen. Zij lijden imago- en financiële schade door de slechte bezorging. Florence Kok van Maxi Fashion in Den Bosch weet er alles van. "Ik krijg allemaal klachten over mij heen, maar kan er niets aan doen."

De Bossche kledingzaak verstuurt elke week meer dan 150 pakketjes, maar daarvan verdwijnen er minimaal vijf. Die worden volgens eigenaresse Florence ook niet meer teruggevonden. "Het is echt een drama."

"Ik betaal juist extra zodat ik weet waar die pakketjes zijn."
Eind mei ging het helemaal mis toen het vakantiegeld werd overgemaakt. "De postbedrijven konden alle bestellingen niet aan en tien pakketjes zijn nooit aangekomen", vertelt Florence. "Kwalijk, want ik betaal juist extra voor een track-en-trace code voor het verzendbewijs zodat ik weet waar ze zijn."

De vermiste kledingpakketjes zorgen voor een flinke schadepost bij Florence. "Alleen PostNL zegt dat ik anders verzekerd had moeten zijn, maar dat vind ik de omgekeerde wereld omdat ik dat verzendbewijs heb." Ze krijgt nu alleen de verzendkosten en 3,84 euro per verloren kilo vergoed voor een jurk van 150 euro.

"Ik kreeg een bak stront over mij heen."
De gefrustreerde klanten die geen kleding ontvingen meldden zich bij Florence. "Ze lieten online slechte reviews achter en schakelden zelfs de consumentenbond in. Ik kreeg een bak stront over mij heen tijdens mijn vakantie." Daar baalt ze van, maar ze heeft er ook een beetje begrip voor.

"Mijn gedupeerde klanten worden door PostNL namelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Er wordt ze gezegd dat de verzender een onderzoek moet instellen bij PostNL, maar als ik dat dan doe, blijkt dat niet mogelijk en moet ik maar afwachten." De winkelier vindt het belachelijk hoe er met pakketjes en klanten wordt omgegaan.

"We zijn meerdere pallets spelcomputers kwijtgeraakt."
Gedupeerd zijn ze ook bij Playourgames in Uden en Helmond. Zij verkopen in een fysieke winkel spelcomputers en games. "Wij zijn ook afhankelijk van de pakketbezorgers om de artikelen te krijgen die we verkopen. En dan gaat het om flinke bedragen", vertelt regiomanager Kim Habraken.

De afgelopen maand was het weer raak. "We zijn voor beide winkels pallets met daarop Playstations 5 kwijtgeraakt. Dat is al zo vaak voorgekomen dat er inmiddels twijfels ontstaan bij de bezorgdiensten en leveranciers." Kim vermoedt dat het om gerichte diefstal gaat, want de pallets zijn nog altijd zoek.

Ze is door alle 'verdwenen' pakketjes inmiddels gevraagd GPS trackers te plaatsen, zodat duidelijk wordt waar het fout gaat. "Maar die trackers mogen we wel zelf betalen." Kim krijgt ook regelmatig meldingen dat pakketten naar een afhaalpunt gestuurd zijn omdat de winkel gesloten zou zijn. "Ze konden hem niet vinden of hadden geen tijd, maar dat klopt niet want vrijdagmiddag zijn we gewoon open."

En dat artikelen later of niet in de fysieke winkel liggen merkt Kim. "Klanten zijn niet meer zo loyaal, dus als ze dan misgrijpen, ben je ze direct kwijt en dat kost geld."

"Overstappen heeft geen zin."
Florence Kok heeft overwogen om van pakketdienst te wisselen. "Maar bij UPS is het net zo goed een zooitje ongeregeld, dus dat heeft geen zin." Wat haar betreft moet PostNL echt actie ondernemen. "De bezorgers zelf werken onder grote druk, dus meer mensen erbij en zorg ervoor dat klanten en kleine ondernemers niet telkens de dupe worden", is haar advies.
---------
Omroepbrabant

Tsja dan kun je ze beter toch verzekerd versturen die pakketjes....
Er is veel mis bij PostNL (ook bij de concurrenten) maar Omroep Brabant is de gewoon een volgende in het rijtje die een hetze tegen PostNL begint. Dat noem ik 'betaalde journalistiek'.

Voorbeeldje uit het artikel:

"Ze krijgt nu alleen de verzendkosten en 3,84 euro per verloren kilo vergoed voor een jurk van 150 euro."

Even op de site gekeken van de op het podium getrokken ' gedupeerde' Maxi Fashion. Duurste jurk op de site: € 49,95

Vraag is; wie initieert de laatste tijd dit soort hetzes tegen PostNL?
SAHR-0310
1
En raadt eens?

Hier is 'onze' Florence Kok
m.youtube.com/watch?v=aAlfS6wmd3U

Ook nog een appeltje te schillen met PostNL? Net als de hoofdpersoon in het artikel wat omroep brabant gisteren uitbracht?

Mensen dit stinkt en misschien maar eens overwegen om een formele klacht tegen Omroep Brabant in te dienen....
641 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:37
Koers 1,264
Verschil +0,014 (+1,12%)
Hoog 1,270
Laag 1,250
Volume 1.877.754
Volume gemiddeld 2.090.892
Volume gisteren 1.766.025

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront